PRINCE OF PERSIA

PRINCE OF PERSIA

Korupcia pohltila svet a z tejto tragédie postval nový hrdina, nový princ. Má sexi spoločníčku a chuť bojovať.

Dojmy
Xbox 360
PC
PS3

Ešte pred otvorením brán TGS pre verejnosť sa u stojanov Prince of Persia vinul ako had pomerne krátky rad. V porovnaní s tým, koľko ľudí čakalo na Resident Evil 5, nemožno hovoriť ani o rade. Ubisoft to mal dokonale vymyslené, spolu s ostatnými západnými vydavateľmi sa natlačili do stánku Xbox360, no na obranu Kanďanov treba povedať, že o ich hry bol záujem. Na moje prekvapenie sa na novú verziu princátka čakalo neskutočne dlho, ale keď som si to uvedomil, už bolo neskoro cúvnuť, pretože po cca 50 minútach som sa dostal na radu. Usmievavá hosteska mi nastavila hru, vtisla do rúk ovládač a začala sa učiť odznovu abecedu podľa farebných tlačítok na ovládači.

Možno ste to už zažili aj vy, keď vás spolubývajúci, rodinný príslušník, frajerka povzdbuzuje v hraní a vy vo vytržení od toho piskotu „hore“, „dole“, „jump“, „raketa“, „pozor na kamene“ rozbíjate a rozdupávate ovládač. Prvý krát je to milé, druhýkrát čudné a po tretej spŕške „A“, „Y“, „A“, „A“, once again, „A“, „Y“, „A“, „A“, sa divne pozeráte na hostesku a ona vám s úsmevom ukazuje na obrazovku a pomedzi zuby prenesie „continue, continue“. Ešte že bola roztomilá, to by môj prednes nepublikovateľných slov asi jej chutné nožičky neuniesli. Nie som nervák, ale počúvať celých 20 minút bez slúchadiel „A“, „Y“, „A“, „A“ je trochu aj na mňa moc.

„A“, „Y“, „A“, „A“

No a keď už hovoríme o ovládaní, tak nová verzia Prince of Persia sa napriek spoločným prvkom s predchodcami v mnohom odlišuje a pohodlnejšie ovláda. Už nie je nutné mať zatlačené tlačítko pri behu po stene. Princa nasmerujete ľavou páčkou stlačíte skok (A) a už si veselo dáva wall running. Tesne pred kritickým momentom na mikrosekundu zastane a dá vám tak najavo, že stena končí a treba niečo spraviť, inak ho čaká pád z výšky a smrť. Vlastne, princ zomrieť nemôže.


Nahrádou pieskov času, resp. dýky, ktorá čas vracala, je Elika. Pri nepodarenom skoku alebo pohltení korupciou, sa zjaví ruka tejto spoločníčky a vráti vás na najbližší checkpoint bez nejakého zdržania, tzn. okamžite. Kontrolné body sú veľmi dobre rozložené a vybalansované tak, aby ste nič nedostali zadarmo, ale pritom neboli prechádzaním kritických pasáží frustrovaní. Lozenie a zdolávanie prekážok malo v deme najbližšie k Two Thrones, kde začínate v otvorených a značne rozľahlých priestranstvách Babylonu.

Tie v Prince of Persia sú však o niečo väčšie, nadýchanejšie, nebezpečnejšie a plnšie nástrah. Každá sekunda je využitá a vám nezostáva čas na kochanie sa scenériami alebo hĺbkami priepastí. V neustálom progrese a napredovaní vďaka intuitívnemu ovládaniu má prsty aj dizajn prostredí, ktorý dovoľuje predvídať situácie. Keď sa po pár otočkách na žrdiach presuniete na šikmú plochu a šmýkate sa ústrety smrti pádom do jamy, dopredu viete, že na preskočenie vám nebude stačiť obyčajný skok, ale double jump s pomocou Eliky (A + Y). Výborná práca kamery eliminuje problematické zobrazovanie hĺbky scén, presne viete, kam treba skočiť, čo treba urobiť a čomu sa treba vyhnúť.

Finish him

V porovnaní s predchodcami používa aj nová verzia Prince of Persia overené triky, ktoré preverujú vašu orientácu v priestore a šikovnosť. Rôzne rímsy, diery v skalách, výstupky, omotávanie sa okolo stĺpov, šaškovanie na žrdiach, vyhýbanie sa napríklad cirkulárkam v stenách tentoraz nahradené fľakmi korupcie, ktoré vás dokážu pohltiť. Prvou citeľnou novinkou je otvorenosť a vertikalita prostredí, čo využíva rukavica, s ktorou sa môžete pomaly spúšťať po strmých stenách. Gravitáciu neoklamete, ale vždy môžete pád kontrolovať a ovládať ho. Druhou podstatnou novinkou je už spomínaná Elika. Je vám neustále v pätách, ale nikdy nezavadzia. Princ jej pomôže pri preskakovaní na stĺpy, vytiahne ju na vyvýšeninu, keď sa trápi, zoberie na ruky, ak je vyčerpaná. Ona ho na oplátku chráni pred smrťou a je nenahraditeľnou počas súbojov.


Demo pokrývalo časť, ktorú ste už možno videli vo videách. Prekonávanie prekážok je prekazené dvakrát súbojom s prvým bossom, resp. vôbec prvým verejne predstaveným nepriateľom v súvislosti s touto hrou. Autori si naozaj dávajú záležať, aby každý jeden stret bol vyčerpávajúci, vizuálne príťažlivý a po akrobatickej stránke úchvatný. Súboje v Prince of Persia vyzerajú ako vystrihnuté z nejakej bojovky, potom kamera zmení úhol a dívate sa na dianie na obrazovke ako v plošinovke, nakoniec boj sledujete ako v 3rd person akcii a vám to pripadá normálne.

Dynamická kamera dokáže divy, dramatizuje boje uhlami, zoomovaním, zaostrovaním na tváre súperov a vy ste tak vystresovaní, že nedokážete nič iné len mačkať tlačítko „X“, lebo to vám kričí do ucha aj hosteska, ktorým odrazíte ostrie hnusného monštra. Tento súboj v mnohom pripomínal krúženie kohútov a boj o korisť na smetisku. Bol rozdelený na dve fázy vyplnené skákaním a každá z nich používala rovnakú schému a nepriateľ identickú taktiku. Na začiatok ho stačilo zraniť základným útokom (X), keď prešiel do defenzívneho postoja, bolo ho nutné grabnúť (B), vyhodiť do vzduchu a poslať k zemi zdrvujúcim kombom a nakoniec po zmene na zhluk korupcie si ho podala Elika (Y).

Počas bojov máte neustále pocit, že treba divoko mačkať tlačítka, Prince of Persia nie je hack'n'slach, ale svoje útoky si treba načasovať, počkať na vhodný moment na odrazenie výpadu alebo včas blokovať (vtedy obrazovka vybledne). Chargovaním (rozumej button mashingom) si len znepríjemníte život a to aj pri skákaní, pretože princ vykonáva všetky úkony tak ako ich namačkáte. Demo sa blížilo ku koncu a na dokonalé zoznámenie sa s kombo systémom s porazením bossa už nezostala ani sekunda. Hosteska skákala, tlieskala, zastavila stopky, odovzdala katalóg a pripravovala sa na ďalšie odohranie dema snáď už po 10x v ten istý deň.



Princ je kráľom

Zoznamovačka s Prince of Persia trvala niečo okolo 20 minút, no aj to stačilo, aby v nás niektoré pasáže vyvolali obavy. Tak napríklad počas súbojov sa môže stať, že budete používať rovnakú sadu úderov pri každom nepriateľovi tak ako vo Warrior Within a že úseky, kde sa často zomeria sa pretavia ku koncu do frustrácie. Sú to naše dohady, koniec koncov, veľmi radi by sme sa mýlili. Toľkokrát preklínaný kreslený vizuál sa k hre neuveriteľne hodí. K vybudovaniu atmosféry rozprávok Tisíc a jednej noci by sme si lepšiu grafiku ani nemohli želať. Na margo animácií a spolupráce medzi postavami možno len dodať, že Altair sa má čo učiť.

Prince of Persia je prísľubom posledného veľkého titulu tejto zimy a poriadnej akčnej adventúry, ktorá má šance tromfnúť aj sexistickú Laru v Tomb Raider Underworld. Už teraz sa nevieme dočkať, ako budeme bojovať s korupciou, snovému svetu znovu vracať svetlo a farby a aký podtitul dostane hra.


napísal spacejunker 24.10.2008
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
Prince of Persia
| PRINCE OF PERSIA
[28.5.2008]
Prince of Persia
| PRINCE OF PERSIA
[18.11.2008]
Prince of Persia
| PRINCE OF PERSIA
[23.5.2008]
Prince of Persia
| PRINCE OF PERSIA
[29.8.2008]
Prince of Persia: Hero
| PRINCE OF PERSIA: HERO
[26.11.2008]
Prince of Persia
| PRINCE OF PERSIA
[21.8.2008]
Prince of Persia
| PRINCE OF PERSIA
[4.10.2008]
PRINCE OF PERSIA


PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: Ubisoft / CENEGA / Ubisoft Montreal
Štýl: Akčná Adventúra
Dátum vydania:  2008
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

SECTOR MAGAZÍN
#105


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Chaserv1.49 po internete (0)
V roku 2012 gamespy zrušilo zmluvu so Slovenským t...
| Red dead redemption 2 (2)
Chcel by som sa spýtať, či Red dead redemption 2 p...
| Gwent - ore bugged (1)
Začal som hrať Gwent, a nepoznám tam ešte úplne vš...
| Máte niekto witcher 3 na xbox ... (0)
Zdravím, vymením FIFA16 alebo Madden17 za Witcher ...
| Forza horizont 3 hoot wheels (6)
Mam xbox one a zakupenu forzu horizont 3 zakupil s...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2018 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk