RESISTANCE 2

RESISTANCE 2

Multiplayer pokračovania úspešného PS3 launch titulu má veľkú šancu zabodovať na poli, kde kraľuje COD4.

Dojmy

Predstavovať očakávané pokračovanie úspešného PS3 launch titulu Resistance je zbytočné. Originál má na konte milióny predaných kópií a k tomu nedočkavcov, ktorí netrpezlivo hltajú každú jednu novú správu o Resistance 2. Vhodne zvolené dávkovanie informácií ešte neskončilo (čaká nás ešte pred launchom záplava dokumentov a trailerov), ale bolo zavŕšené (aspoň pre mnohých) verejným multiplayer betatestom, ktorý bude ukončený v najbližších dňoch, resp. zajtra.

Na základe dojmov z hrania môžeme povedať, že práve multiplayer komponent, jeho stavba a počet módov má ambície získať ocenenie najlepší MP tohto roka. Bez preháňania. Vlastne multiplayer v Resistance 2 je už tak veľký, že by sme sa vôbec nečudovali, keby si v Insomniac Games povedali, že nastal čas vydať čisto online spin off. Dôležitosť MP definuje základné rozdelenie a vlastné menu so strohou ponukou. Môžete sa okamžite vrhnúť do hry a veriť serveru, že vám nájde hru súcu vašim dosiahnutým výsledkom a aktuálnemu levelu, alebo si svoju vlastnú hru ušiť na mieru a pridať sa tam, kde to práve vrie.

Competitive

Beta ponúka tri mapy, tri módy a tri classy. V závislosti od počtu hráčov a navoleného režimu ste mohli pobehovať na skromnej mape, fragovať na strednej veľkej a potom sa zúčastniť obrovských bitiek na mega bojisku. Doky v San Franciscu boli ideálne na začiatok a rýchle rozkukanie, ak vám to súperi dovolili. Táto mapa je určená pre rýchle matche a instantý Deathmatch. Celá plocha je posiata respawn pointmi a rýchlosť je udržiavaná tak, aby nikto nebol vo výhodnej pozícii príliš dlho a mohol sa schovávať za vrecia s pieskom, pretože sa neraz stalo, že zbabelca prekvapil protivník pažbou zozadu.

V Chicagu sa hralo na uliciach alebo v spletitých chodbách metra. Kým sa v nej naučíte orientovať, chvíľu to potrvá. Obe verzie tejto mapy sú dostatočne členité, vystreľovacie vdzuchové katapulty vás zavedú na strechy, vo vnútri vašu orientáciu preskúšajú poschodové chodby. Na týchto mapách sa darilo mimoriadne módu Core Control, čo je variácia na CTF, len namiesto vlajok kradnete jadrá do generátora. Vďaka výškovým prevýšeniam nám v nočnom Chicagu chutil aj úlohami nabitý Skirmish. Bránenie a obsadzovanie majákov malo tú správnu šťavu. Nikdy ste nevedeli či rozhodujúca strela prišla zo strechy, alebo spoza rohu. V Chicagu sa mohlo stretnúť najnajvýš 40 hráčov naraz.


Asi najobľúbenejšou mapou je Orick, ktorá pojme 60 hráčov. Ide o kalifornskú usadlosť s domčekmi, kde sa ťaží a spracúva drevo. Je určená pre masívne strety, veľké vojny vedené niekoľkými squadmi alebo skutočné FPS raidy v kooperatívnom režime (o ňom neskôr). Nemá cenu rozoberať pravidlá a podmienky na víťazstvo. Výška bodov a počet fragov sa dajú nastaviť pred zahájením hry, ako aj ďalšie drobné detaily, napr. friendly fire, regenerácia zdravia, zobrazovanie nepriateľov na mape, časový limit.

Každý vie, aké to je bojovať proti jednému tímu, 20 hráčom, ale čo takto 60 hráčov na jednej mape? Prekvapivo nedochádza k chaosu a každý (aj nováčik) vie, s kým bojuje, a na koho treba spustiť streľbu. Hráči sú rozdelený do čiat a každá má svoj proťajšok na druhej strane. Nepriateľská línia prakticky neexistuje, ale tímy bojujú o malé úseky na mapách a vy máte konštantne pocit, že ste súčasťou niečoho obrovského. Respawnujete sa vždy v blízkosti horúcej zóny, takže nedochádza k blúdeniu a hľadaniu.

Cooperative

Nechcem byť zlým prorokom, ale myslím, že coop bude v prvej fáze najhranejšia časť Resistance 2. Za prvé, nemá nič spoločné s príbehovou kampaňou, ide o samostatnú súčasť hry. Za druhé, spolupráca ôsmich vojakov najviac pripomína raid, aký môžete zažiť v MMO hrách. Partia ľudí (2-8) sa vrhá proti hordám nepriateľov a plní jednoduché úlohy. V princípe však ide o kosenie monštier a dôležitejšie ako stlačiť spínač, je prežiť, odomknúť ďalšiu časť mapy a postúpiť ďalej, smerom k bossovi.

Sada úloh (simultánny stisk dvoch tlačítok, zničenie generátora, deaktivácia teleportov, vypnutie ničivých diel), východiskové body a zloženie nepriateľov sa vždy menia. Ich tuhosť je daná počtom zúčastnených. Ak ste dvaja a hráte v splitscreene, tak ich zložíte pár ranami, ale ak ste ôsmi, tak sa pripravte, že do chimér budete pumpovať olovo ako šialení. Co-op najviac ťaží z predvolených classov – medic, special ops a soldier. Každý je dôležitý a bez toho druhého na bojisku neprežije.


Základom je soldier a jeho palebná sila. Spolieha sa hlavne na štíť, cez ktorý neprenikajú projektily nepriateľov. Potrebuje však tony munície a tú mu dodá iba special ops. Ten je pre zmenu aj ostrostrelcom. Celý tím istí medik, jeho health zbraň vyciciava život z monštier, dodáva ho majiteľovi a nabíja zásobníky lekárničiek. Potom sa stačí otočiť smerom, odkiaľ prichádza zúfalé „medic, medic“ a alternatívnou streľbou vypustiť do etéru liečivú vlnu.

Co-op začína vždy zľahka, bežné skupinky nepriateľov s lietajúcimi dronami, nahradí horda z teleportov, miniboss a priklincuje to brutálny obor, do ktorého treba hustiť dobrých pár minút. Problém čistenia mapy a pumpovania munície do nepriateľov s ultra vysokým HP, spočíva v tom, že sa po pár hodinách ozve stereotyp. Áno, v bete bola len jedna mapa a niekoľko misií, ale ak stojí partička hráčov na mieste bez pohnutia, páli čo to dá do pavúka vo vode a ten iba sem tam otočí vežičkou a vypustí salvu na toho, kto sa dostal príliš blízko, neznie to ako zábava. Dúfame, že práve tento aspekt hry vylepší variabilita pohybov alebo aspoň zvýšená životaschopnosť bossov.

Koľko expov máš, taký máš dostrel

Oba hlavné režimy evidujú vami dosiahnuté výsledky v dvoch nezávislých profiloch, jeden pre kooperatívu a druhý pre kompetitívne hranie. Uvítali by sme však iba jeden unifikovaný, kde by vaša postava nezávisle na hernom režime napredovala a levelovala sa. Hra zapisuje každý jeden úspešný zásah, streľbu do hlavy, do akej miery ste načali nepriateľa, v akom stave ste pridali život spolubojovníkovi, či ste zložili chiméru headhostom, granátom atď. Skúsenostné body utešene (a najviac) narastajú, ak pálite v jednom kuse do jedného nepriateľa a keď dosiahnete tisíc expov, nabije sa špeciálna schopnosť. Ide o štít, oživovanie všetkého v dosahu aurou, aktiváciu radaru, ktorý odhalí nepriateľov, elektrostatické gule a pod.

Nielenže sa líšia class od classu, ale s rastúcim levelom sa odomykajú nové, podobne ako výzbroj. A to nie je všetko. Z úspešných misií si pripisujete aj Gray Tech body, čo je miestne platidlo za hriešne drahé upgrady zbraní. Takto si môžete kúpiť rukavice na zrýchlenie nabíjania, predĺžiť hlavne zbraní pre väčší damage, pridať ďalekohľad pre zvýšenú presnosť a dostrel, zvýšiť počet nábojov v zásobníku alebo len vreciek na opasku, kam si ich zastrčíte. Svojho vojaka si tak prispôsobujete vami preferovaným režimom. So stúpajúcim levelom sa rozširuje aj počet držaných zbraní, druhy granátov (horľavý, ježko, frag) a pod.


Zbraňový arzenál Resistance 2 je z veľkej miery tvorený známymi kúskami z originálu. Mnohé zbrane majú kozmetické zmeny ako hľadáčik sniperky, základné pľuvátko chiméry Bullseye, či útočná puška odboja Carbine. Najzaujímavejším kusom je jednoznačne Splicer, ktorý vystreľuje kovové cirkulárky zarezávajúc sa do tiel. Ak to nevydrží, exploduje. Resistance 2 je viac brutálnejšia ako predchodca, obsahuje viac krvi a oveľa viac lietajúcich končatín.

The end is near

Resistance 2 MP beta vyvrátila mylné dojmy o tom, že pokračovanie bude ťažiť len z mena a zvezie sa na chrbte držiteľa plaftormy. Kvality mohutného multiplayeru ocení myslím každý, kto privoňal aspoň trochu k zbieraniu trofejí alebo k poriadnym jatkám v co-ope. Na malých mapách je to skôr o skille, ale práve pri veľkých bojiskách je to o zohranosti tímov, squadov, klanov. Beta verzia končí, ale kto sa dostal ku kódu, môže svoju postavu ďalej expiť v splitscreene. Ruku do ohňa nedáme zato, že si level prenesiete aj do plnej verzie. Skôr si myslíme, že budú kontá anulované a potom začne poriadne multiplayer peklo. 28. novembra, nezabudnite.


napísal spacejunker 29.10.2008
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
Resistance 2
| RESISTANCE 2
[24.9.2008]
Resistance 2
| RESISTANCE 2
[19.11.2008]
Resistance 2
| RESISTANCE 2
[15.7.2008]
Insomniac Games
| INSOMNIAC GAMES
[21.2.2008]
RESISTANCE 2


PS3

Vývoj: SCEE / SONY Czech / Insomniac Games
Štýl: Akcia
Dátum vydania:  november 2008
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19879)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk