RESISTANCE 2

RESISTANCE 2

9.0

Agresívna forma Chiméry napriek porážke prekročila oceán. Amerika sa ocitá vo víre boja a vy stojíte v čele.

Z východu k nám už dorazilo ledačo. Mafiáni, nafúkaní boháči, riedená nafta, nukleárny spad, chiméra. Bojovať treba, ak je začo a hlavne proti komu. Podmanenie britských ostrovov a zotročenie tamojších obyvateľov mimozemským vírusom bol len začiatok. Agresívna forma Chiméry napriek porážke prekročila oceán. Amerika sa ocitla vo vojne proti niečomu, čomu ľudia nerozumejú a nemajú to šancu odraziť.

Nathan Hale ako jediný preživší sa pridáva na stranu Sentinelov, dokonale zorganizovanej a po zuby ozbrojenej jednotke odboja operujúcej po celých štátoch a bojujúcej s čoraz novšími a novšími posilami Chiméry. Už to nie sú len veže ako brečtan obopínajúc tlakové potrubia. Už to nie je blitzkrieg. Už to nie je malý kus krajiny s pár miliónom obyvateľov. Je to plnohodnotná invázia, s krížnikmi brázdiac oblohu, sondami mapujúc mŕtve ulice Chicaga. Smrť visí opäť vo vzduchu. Tentoraz už naozaj.

Odboj bije na poplach

Boj potrebuje svojho hrdinu a konflikt potrebuje mať bojové pole. Resistance 2 má obe. Je to zvláštna vyzretosť, ktorá z tejto hry robí dospelejší proťajšok k miliónovému launch titulu PS3. Insomniac Games pochopili mnohé a na rozdiel od predchodcu venovali dostatok času tomu, čo robí z hry lepší, väčší a bohatší druhý diel. Séria sa tak posúva správnym smerom vpred, k zakončeniu, ktoré bude chtiac nechtiac musieť vyvrcholiť až v závere trilógie. Resistance 2 je začiatok konca a hlavný hrdina má iba pár hodín na to, aby splnil to, čo si predsavzal.

Z oddelenia coopu od nosnej príbehovej kampane ťaží prevažne spád. Singleplayer je dynamickejší, rezkejší. Tempo diktované obrovskými stretmi s mega bossmi a bojmi vo väčšom merítku nepoľavuje. Menia sa kulisy mesta, štátov, úlohy a na pozadí toho sledujete rozpory medzi členmi jednotky, za ktorú bojuje aj Nathan. Nedôvera voči infikovanému sa stupňuje, ale tím stále drží pohromade. Zatiaľ. Lineárny progres a dizajn úrovní navrhnutý len pre jedného hráča robí hru ucelenejšou aj vďaka absencii loadingov zamaskovaných predrenderovanými scénami medzi misiami.

Resistance 2
Resistance 2 Co-op pripomína masívne raid v MMO hrách.
Co-op pripomína masívne raid v MMO hrách.

Resistance 2 Naraz je možné niesť iba dve zbrane (každá podporuje sekundárnu streľbu).
Naraz je možné niesť iba dve zbrane (každá podporuje sekundárnu streľbu).

Resistance 2 Nepriatelia narástli, zosilneli a útočia vo väčších počtoch.
Nepriatelia narástli, zosilneli a útočia vo väčších počtoch.

Aby sa podtrhla skutočnosť, že sa bojuje o veľkú zem, levely sa rozlievajú do šírky a diaľky. Na pozadí vidieť obrovské plávajúce vesmírne koráby, prelietavajúce letky bombardérov zhadzujúc bomby, stúpajúci dym, obrovských trojnohých goliášov prešľapujúc kaňony. Už od samého začiatku, kedy jedného takého pavúčika skolíte raketometom, je jasné, že úzkym koridorom a koncetrovaným útokom na pár štvorcových metroch odzvonilo.

S Nathanom do boja tiahne jednotka vojakov, tentoraz nie bez mena. Rušná rádiokomunikácia a časté prestrelky s Chimérou vás zbližujú, aby ste o niekoľko okamihov neskôr spolupracovali na diverznej akcii pri odlákaní mega titanov vyzbrojených raketometmi. Potom zase čistíte ulice mŕtveho Chicaga, čakáte na pyrotechnika, aby vyhodil do vzduchu mreže na kanalizácii, kryjete si chrbát v Lousiane, bránite cenný náklad pred vlnami nepriateľov atď.

Bez boja sa nevzdáme

Zaujímavosťou bojov je fakt, že nepriatelia sa nerespawnujú, ani nepribúdajú ďalší, kým sa niečo nesplní. Resistance 2 dokáže budovať atmosféru aj bez takýchto barličiek, pričom sa ani raz nestane, že by ste zívali a vaši spolubojovníci spravili špinavú robotu za vás. Keď už jednu pasáž vybielite, spúšťa sa nová situácia, pribúda nová úloha alebo vás prekvapí príchod mega obra, ktorý razí cestu cez mrakodrapy. Apropo nepriatelia. Mutácia Chiméry pokročila, čo sa zákonite odzrkadlilo aj na rôznorodosti, sile a výzore smradľavých monštier. Všeobecne však platí, že do boja sú vysielané jednotky v rovnakom zložení – hybrid plus tank v podobe testosterónom nadopovaného nafúkanca s nepriestreľným energetickým poľom. Vzduch brázdia nepríjemné sondy a smrteľné drony.

Špecialitou sú potom dva typy, ktorých kontakt s vami znamená vždy návrat na najbližší checkpoint. Vo vode pláva rýchla zmutovaná forma Chiméry a žraloka a v lesoch vám naženie hrôzu chameleón, ktorý je neviditeľný, ale prezrádza ho zvuk. Keď vám skočí do úsmevu, je už väčšinou neskoro. Zbraňový arzenál sa od predchodcu až tak dramaticky nezmenil. Treba dodať, že po celú dobu si vystačíte so základnými zbraňami (Bullseye a Carbine), pričom sa uživí aj mimoriadne efektný kolt Magnum, alebo útočná puška s ďalekohľadom. Novinkou je rotačák Wraith a Splicer, ktorá vystreľuje akcelerované kotúče do cirkuláru zabárajúc sa do nepriateľov, až kým neexplodujú.

Resistance 2
Vojna môže začať !

Rozdiely medzi zbraňami najviac badať v multiplayeri, ktorý povedzme si na rovinu tvorí takmer 2/3 Resistance 2. Príbehová kampaň vám vydrží približne na 12-15 hodín a nutno povedať, že keby autori trochu zdvihli úroveň obtiažnosti, vôbec by sme sa nesťažovali. Po dohraní sa odomkne obtiažnosť Hard a herný režim Arcade, podobný tomu v COD4. Dostanete iba tri životy a vašou úlohou je prestrieľať sa až na samý koniec. Hodnotu a trvanlivosť hry predlžuje o desiatky, ak nie stovky hodín, kooperatívna kampaň a multiplayer s podporou až pre 60 hráčov.

Nebeský online

Mohutná koncentrácia na online a veľké bitky po boku kamarátov tak povediac odstavila na vedľajšiu koľaj coop v splitscreene. Pre dvoch hráčov sa misie zložené z niekoľkých úloh stanú oveľa ťažšími z prostého dôvodu. V hre sú tri classy a vo dvojici je komplikované vybrať si ideálnu kombináciu. Bude to medik a ťažká sila rotačáku vojaka? Alebo ostrostrelec a zásobovač munície spolu s medikom? Vždy vám bude niekto chýbať. Splitscreen by potreboval vyladiť aj čo sa týka počtu hit pointov nepriateľov. Coop je postavený na MP mapách a v závislosti od splnených misií sa postupne odomykajú, tak ako aj všetko ostatné.

Stúpajúce expy sa odrážajú na leveli postavy a otvárajú vám cestu k novým zbraniam, lepšej zbroji. Okrem nich sa vám budú na účte kumulovať aj grey tech body na nákup trvalých vylepšení ako zväčšenie zásobníkov, alebo zrýchlenie nabíjania. Proces levelovania a hrabania expov je veľmi podobný tomu v COD4, navyše každý jeden class má ešte špeciálny berserk ako nepriestreľný štít u soldiera či liečivá aura u medika. Tieto schopnosti v spojení s vhodnou taktikou a zohranosťou tímu vedú k zaručenému víťazstvu aj proti mega bossom a masívnym vlnám nepriateľov.

Kompetitívna stránka Resistance 2 ťaží predovšetkým z podpory desiatok hráčov na jednej mape. Samotné herné režimy budú určite ladiť updaty, no dá sa povedať, že veľkoplošné boje môžu odrádzať chaotickým postupom, ktorý pri deathmatchi vôbec nevadí. Úlohami poháňané módy už vyžadujú iný postup a útočiť na vybraných súperov, ktorí sa snažia o dosiahnutie toho istého. Vaše výsledky reflektuje celá zbierka medailí a ribbonov za oživovanie, headshoty, zabíjanie bez prestávky a pod.

Resistance 2
Resistance 2 Dizajn úrovní je priamočiari, za to budete konštantne pod paľbou.
Dizajn úrovní je priamočiari, za to budete konštantne pod paľbou.

Resistance 2 Nathan Hale má iba pár hodín života, zvládne to?
Nathan Hale má iba pár hodín života, zvládne to?

Resistance 2 Bojiská sú masívne a obrovské.
Bojiská sú masívne a obrovské.

Od pokračovaní sa všeobecne očakáva, že prekonajú predchodcu. Nie vždy sa to podarí, Resistance 2 je výnimkou potvrdzujúcou pravidlo. Vlastne sa dá hovoriť aj o úplne novej hre, pretože s originálom zdieľa jedine konflikt a hlavného hrdinu. Každý jeden aspekt bol vylepšený od grafiky, zvukov, ovládania, cez spád kampane, až po masakrálnu podporu online. Resistance 2 je vysoko hrateľná FPS akcia, ktorá je výbornou vizitkou herného katalógu PS3.

napísal spacejunker 28.11.2008
Resistance 2
| RESISTANCE 2