C&C 4: TIBERIAN TWILIGHT

C&C 4: TIBERIAN TWILIGHT

Záverečná kapitola série Command & Conquer

Dojmy

Štvrtý diel Command  and Conquer bude zároveň posledným. Kniha rozprávajúca príbehy GDI, NOD a charizmatického Kane-a sa podľa slov autorov nadobro zatvorí po tejto kapitole. Môžeme byť smutní, môžeme byť skeptickí, v každom prípade však musíme byť pripravení na všetko, lebo séria bude ukončená naozaj vo veľkom štýle.

O čo presne v CC štvorke pôjde, je stále zahalené rúškom tajomstva. Z príbehového traileru dedukujeme, že zamorenie planéty Tibériom dosiahlo v roku 2062 kritických hodnôt a nad zachovaním existencie ľudstva visí obrovský zelený otáznik. Zúfalá situácia vyžaduje zúfalé riešenie a možno aj preto GDI začne rokovať s Kanom o spoločnom postupe. 


Plná verzia C&C4 nám ponúkne epickú kampaň za obe strany konfliktu a to aj v koop móde. Ďalej sa môžeme tešiť na klasický multiplayer a aj na nový 5 vs 5 mód zameraný na plnenie úloh. Vráťme sa ale späť k hlavnej príbehovej línii, konkrétne k štvrtej misii za GDI, ktorá začína poškodením obrovského vesmírneho krížniku sabotážou. Na vás ako hlavnom veliteľovi bude záležať, ako loď obránite (mimochodom grafický model rakety je tým najväčším, ktorý sa vyskytol v akejkoľvek C&C hre) a hlavne ako rýchlo sa vám ju podarí opraviť do prevádzky schopného stavu. Ešte pred začatím samotného hrania titul predstavuje svoju najväčšiu novinku: povolania.

Po vzore (napríklad) akčného Battlefieldu budete môcť túto realtime stratégiu hrať ako jedno z troch dostupných povolaní (tried): útočné, obranné a podporné. Čo to v praxi znamená? Zjednodušene povedané, všetko. Podľa zvoleného classu sa vám budú sprístupňovať jednotky na výrobu.  Rozličným stromom jednotiek odlišnosti iba začínajú. Obranné povolanie sa špecializuje na budovy či vežičky a tak ak budete potrebovať niečo obrániť, zvolíte si práve defenzívne založený charakter. Podporná trieda sa pýši mohutnou leteckou flotilou, ku ktorej pridáva buffovacie a debuffovacie schopnosti. Diferenciácia povolaní nielen že zabezpečuje potrebnú znovuhrateľnosť kampane, navyše pridáva potrebnú dávku taktických možností do koopu a hlavne do multiplayeorvých bitiek.

Ďalšou zdôrazňovanou novinkou je Crawler, jednotka kombinujúca MCV a War Factory. Jedná sa o akúsi chodiacu továreň, ktorú je možné zložiť, presunúť a opäť rozložiť podľa potrieb. Crawler slúži na produkciu jednotiek (ktorých ponuka je samozrejme závislá na zvolenom povolaní), pričom nové jednotky je dokonca možné naklikať ešte počas pohybu „budovy“. Vami zvolená armáda sa začne automaticky vyrábať, len čo sa Crawler usadí.

C&C 4: Tiberian Twilight

EA Los Angeles stojace za hrou nám v súvislosti s Crawlerom predstavilo aj (a teraz všetci „praví“ hráči prestanú čítať) svoj koncept nesmrteľnosti, ako odpoveď na prosby hráčov o odstránenie frustrujúcej nutnosti opakovať misiu po strate základnej budovy. Počas prezentácie nechali tvorcovia schválne Crawlera vybuchnúť a miesto tradičnej obrazovky „Game Over“ sme si mohli znovu vybrať povolanie a zapojiť sa s novou hlavnou budovou priamo do boja. 

Hoci singleplayerová kampaň bude striktne lineárna z dôvodu dôležitosti príbehu (žiadne voliteľné misie, žiadne ľubovoľné obsadzovanie sektorov), istú dávku rôznorodosti zaručujú jednak vyššie spomínané povolania a tiež vedľajšie úlohy priamo v misiách. K továrni zabezpečujúcej dostatok energie pre opravu materskej lode sa dá prebiť klasickými jednotkami, alebo môžete po oslobodení inžiniera obsadiť mohutného štvornohého walkera, s ktorým cez nepriateľskú obranu prejdete ako nôž maslom.

Veľká pozornosť bola pri návrhu herných mechanizmov kladená na vybalansovanie a optimalizáciu bitiek. Tempo hry sa oproti poslednému Red Alertu mierne spomalilo práve kvôli lepšej kontrole nad jednotkami a väčšiemu priestoru pre taktické uvažovanie. Silnou motiváciou k rozvážnemu hraniu je tiež systém získavania skúseností. Expy nezískavate len za zabíjanie nepriateľských jednotiek, ale aj za plnenie vedľajších úloh, obsadzovanie budov či doliečovanie spriatelených vojsk.

Práve vývoj vašej osobnosti ako generála armády je 4. najdôležitejšou súčasťou C&C4 (ukončenie príbehu, povolania, Crawler). Všetky unlocky jednotiek a ich upgradov sa prenášajú zo single hry do mulťáku a opačne. Iste sa pýtate, ako potom budú vyzerať zápasy hráčov s vysokým a nízkym levelom. V EA navrhli inteligentný matchmaking, ktorý sa postará o vyhľadanie približne rovnakého súpera a to nie len po stránke odomknutých jednotiek, ale aj po stránke odohraných hier, štatistiky vyhraných/prehraných zápasov a podobne. Veľmi dôležitým faktorom je tiež vybalansovanie jednotiek  a aby sme použili slová jedného z tvorcov „súboje po stránke sily budú vyrovnané, hráči s vyššími levelmi ale budú mať viac možností na výber“.


Zhruba 15 - 20 hodín trvajúca SP kampaň sa teda výraznou mierou previaže s multiplayerom vďaka prenosom jednotiek a akumulovaniu skúseností. Jednotky ako také budú v rámci jednotlivých misií taktiež povyšovať (tzv. veterancy) ako sme už zvyknutí z predošlých hier – účinnejšie zbrane, lepšie štíty, samodoliečovanie atď. Najlepšie jednotky sa teda budú ochraňovať ako oko v hlave a používať iba v najnutnejších prípadoch, i keď prílišné šetrenie sa vďaka nemožnosti prenášať konkrétne jednotky medzi misiami rozhodne neoplatí.

Zničenie Crawlera a opätovný respawn za iné povolanie pomohol prezentujúcemu dobiť potrebnú energetickú budovu. Potom už len stačilo pre jeho obsadenie vyslať z bázy kamión, ktorý sa postaral o všetko potrebné a obrova stroskotanej lode mohla začať. Odpočítavanie do konca opráv jasne predznamenalo, že záverečnou úlohou v misii bude obrana rakety. Ako sme predpokladali, nepriateľské jednotky NODu na našu bázu poslali všetko, čo mali, dokonca si hneď vedľa nášho Crawlera rozložili svoju továreň chŕliacu jednu jednotku za druhou. Popri mohutných bitkách sme si mohli všimnúť vylepšenú grafiku, z poškodených tankov odpadávajúce súčiastky a kusy obrnenia. Laserové delá vytvárajú krajšie svetelné efekty, modely sú bohatšie na polygóny, textúry oplývajú väčším množstvom detailov.

Command & Conquer 4 je v momentálnej fáze vývoja plánovaný len pre PC s dátumom vydania stanoveným na bližšie nespresnený termín v roku 2010.


napísal je2ry 27.8.2009
Páči sa mi!
C&C 4: TIBERIAN TWILIGHT


PC

Vývoj: EA / EA Czech / EA LA
Štýl: Stratégia / Realtime
Web: domovská stránka hry
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector magazín #120


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Hra a najlepšia misia z hry (1)
Sem možťe písať svoju najoblubenejšiu misiu z akej...
| Trailer for all times (4)
Sem možete pridávať traileri ktoré sa vám páčia al...
| Kód chyby 80710016 (1)
Čaute neviete mi poradiť od včera ako nejde on-lin...
| Rada ohladom grafickej karty (16)
zdravim , planujem si kupiť graficku kartu gtx 105...
| Zaklínač (8)
Ahoj, Pozrel som serial od netflixu. Z mojho pohl...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2020 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk