METAL GEAR SOLID: PEACE WALKER

METAL GEAR SOLID: PEACE WALKER

Jeden, dvaja, traja, štyria Snakeovia!

Dojmy

Hideo Kojima hovorí o Metal Gear Solid: Peace Walker ako o nasledovníkovi Metal Gear Solid 4, čo by bolo v poriadku, keby jeho nový projekt, v ktorom je až po uši zainteresovaný, nebol pre PSP. Predsa, Guns of Patriots si od nás odniesol maximálne hodnotenie a tomuto blockbustru má konkurovať hra na mikro uhlopriečke displeja handhedlu? Po zahraní demo verzie, musíme Kojimovi dať za pravdu.

Od prvých momentov, kedy Snake zosadá z motorky a snaží sa v daždi svojím zapaľovačom pripáliť charakteristickú cigaru, viete z kvalitných cutscén s filmovou réžiou vyčítať, že Peace Walker nie je hra s nízkym rozpočtom a že Kojima Productions nenecháva nič na náhodu. PSP bolo vždy pre sériu MGS takým experimentálnym poľom, oba diely AC!D boli ťahovky, Portable Ops spolu s datadiskom Plus sa koncentrovali na najímanie žoldnierov a sólo hru v kampani, Peace Walker sa vydáva cestou Monster Hunter.

Jednotlivé misie pozostávajúce z niekoľkých lokalít (úlikov) budú tvoriť základ kampane s príbehom nadväzujúcim na udalosti Portable Ops a MGS3: Snake Eater. Ich najväčšou devízou je možnosť odohrať ich s kamarátom v kooperačnom režime. Mimoriadne populárny lokálny multiplayer v Japonsku má určite dočinenia so smerovaním Peace Walker, no zatiaľ nie je isté, či bude možné hrať aj online. Kompaktné prostredie misií a ich náplň má veľmi blízko k raidom alebo k lovu monštier, pričom nejde vždy len o obsadenie nepriateľskej bázy eliminovaním stráží, ale aj o tichý presun z jedného miesta na druhé. Na konci úspešnej misie sa objavuje hodnotenie s finálnou známkou (C – S).


Iný Metal Gear

Peace Walker prostredím džungle v Strednej Amerike má najbližšie k MGS3, postava opúšťa a vchádza do novej lokality automaticky, pri východe sa zobrazuje jej názov a minimapka vás informuje, ako ďaleko ste od cieľa. Na druhej strane množstvo nových funkcií je prebraných z MGS4, vrátane over the shoulder pohľadu pri streľbe a kontextové tlačítka. Peace Walker je zvláštnym hybridom, herná mechanika vás núti postupovať pomaly (predmety zoberiete iba z pokľaku), zároveň vás neobmedzuje v zabíjaní a nedovolí premýšľať príliš dlho, pretože hru nemožno zapauzovať ani keď vyvoláte mapu alebo vstúpite do inventára.

Ďaľšou zaujímavosťou je, že Snakea nedonútite plaziť, ľahnúť si môže, ale iba pre potreby absolútneho splynutia s okolím, signalizovaným kamuflážnym číslom v hornom pravom rohu. Ovládacia schéma Peace Walker doznala takisto veľkých zmien. Je komplikovaná ako v SOCOM, zvyká sa na ňu dlhšie, ale ak ju už máte zmáknutú, rozhodne by ste ju nezmenili. Pohyb postavy je namapovaný tradične na analog, akčné tlačítka so symbolmi ovládajú kameru (ako v Syphon Filter), tlačítko L slúži na mierenie a kontextový tlačítkom R obsluhujete streľbu a CQC. Ak doň ťuknete pri behu, Snake spraví kotúľ, ak stojíte pri nepriateľovi, uštedrí mu úder. Ak ho podržíte, chytí protivníka pod krk a pohybom analogu ho môžete odhodiť napríklad aj do jeho kolegov! CQC teraz počíta aj s reťazením, skupinka sa dá ručne stručne jedným kombom odstaviť.

Napriek tomu, že demo je celé v japončine, vás úvodná misia zasvätí do ovládania bez nejakých problémov. Tutorial je možné preskočiť, ak nezotrváte na pláži, kde trénuje jednotka žoldnierov. Po tom vám inštrukcie dáva priamo Miller cez Codec. Podobne ako v MGS4, všetky rozhovory sa dejú počas akcie, nie je prerušovaná siahodlhými dialógmi. V druhej misii už ide do tuhého, cestu do základne stráži niekoľko nepriateľov a samotná báza preverí vaše schopnosti rýchlo mieriť uspávajúcimi šípkami.

Metal Gear Solid: Peace Walker

Kostarická kríza

Výbava Snakea čerpá z overených hračiek ako kartónová krabica, ale pribudli aj nové, napríklad balón vystreľujúci telá do vzduchu alebo ochranný štít užitočný v prestrelke. V kooperačnom režime sa zase otvára nová paleta taktík. Hráči sa môžu zosynchronizovať do jednotky Snake-In, v takejto formácii zdieľajú jeden health bar, pričom jeden sa stará o jej pohyb a druhý zase zastáva pozíciu strelca. Navzájom si môžu meniť vybavenie, predmety a zbrane, dávať si stupáka pri lození na strechu budovy a pod. Spolupráca dáva priestor aj takým situáciám, ako simultánna likvidácia stráži, krytie chrbáta alebo oživovanie padlého kolegu masážou srdca.

Možnosti Co-opu dokonale preveruje tretia, posledná misia, v ktorej čelíte tanku T-72 Ural. Je ju možné hrať až vo štvorici! Pancierovaná beštia znesie tony olova a odolá aj paľbe z RPG, navyše okolo nej postávajú vojaci v brnení, ktorí sa respawnujú. Na mape sa dá schovávať za kontajnery, kopy dreva alebo vo vnútri plechovej garáže, kde sa v kľude doplňuje zdravie. No ani tieto kryty nie sú bezpečné, tank ich po pár salvách prerazí. Stratégií, ako sa vysporiadať s oceľovou beštiou, je niekoľko, mne sa podarilo odstaviť najskôr všetkých nepriateľov a keď vykukol veliteľ z veže, postaralo sa oň pár presných striel z Dragunova. Chovanie nepriateľov je nepredvídateľné, mení sa po každom reštarte, ale dá sa zneužívať ich slepota (skôr uvidia padlého kolegu ako vás). Vám hrá do karát aj výber výzbroje pre Snakea. Vsadíte na brnenie, ktoré vás spomaľuje, alebo na ťažké zbrane?

A keď je reč o zbraniach, tak tých najmodernejších sa zmocnila armádna sila v Kostarike, bezmocnej krajine, kde ústava nedovoľuje zbrojiť. Je vystavená napospas vojnových štváčov, ktorí sú presvedčení, že Stredná Amerika je kľúčom k víťazstvu v končiacej sa Studenej vojne. Vláda sa spolieha na jednotku Militaires Sans Frontieres (Soldiers Without Borders), predchodcu Outer Heaven. Snake, unavený vojnou zápasiaci so smrťou jeho učiteľky Boss, ktorú zahlušil vlastnými rukami na konci Snake Eater, sa stretáva s Galvezom presvedčeným, že CIA sa snaží zvrhnúť vládu.


Odteraz ma volajte Big Boss

Galvez ho žiada, aby sa o hrotiaci konflikt postaral. Snakeovi sa do akcie nechce ísť, ani po predstavení mladej žene Paz (v španielčine mier) poznačenej vojnou. Jeho pozornosť získa, až keď ho osloví menom Big Boss. Snake tak stojí na krehkom ľade, prijatím tejto misie si urobil z Ameriky nepriateľa. Spoľahnúť sa môže iba na Kazuhiru Millera, ktorý je jeho spojkou a prevádza ho naprieč všetkými misiami cez Codec.

Kojima pripravuje opäť príbehovú lahôdku plnú zvratov, nenaplnených ideálov, falošných priateľov na pozadí nukleárneho konfliktu. Yoji Shinkiwa, dvorný výtvarník Kojima Productions, sa postaral o návrh postáv a Ashley Wood o výborné cut-scény spracované v štýle Graphic Novel. Vrstvené ilustrácie majú byť navyše interaktívne so skrytými easter eggmi.

Do Metal Gear Solid: Peace Walker je investovaných toľko prostriedkov, akoby sa jednalo o hru určenú pre konzoly. Už len z dema sa dá vyčítať, že finálna verzia bude takých detailov ako zostreliteľné kokosové orechy na pláži alebo zásahové zóny na telách nepriateľov. Pripočítajte si k tomu špičkovú výpravu a grafiku a máme tu najlepší PSP titul budúceho roka.


napísal spacejunker 8.10.2009
Páči sa mi!
METAL GEAR SOLID: PEACE WALKER


PSP

Vývoj: Konami / Kojima Productions
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 18. jún 2010
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #116


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Geforce experience a windows s... (3)
Zdravim, ked mam kupeny xbox game pass pc verziu.....
| Wow classic - nethergarde keep... (0)
Caute, nehrava niekto za alikov na Nethergarde Kee...
| Herny monitor 27” (25)
Ahoj poradí niekto herny monitor k AMD grafike? Ne...
| Novy mobil (9)
Ahojte, nutne potrebujem novy mobil stary sa mi ro...
| Forza horizon 4 xbox one (1)
Ahojte potrebujem poradiť už mám dlchsie tuto top ...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk