Pool of Radiance: Ruins of Myth Dannor je nové práve vyjdené pokračovanie série Pool of Radiance. Znova sa v hre dostanete do krajiny Myth Drannor, niekde do roku okolo 1200 na vtedy najnebezpečnejšom mieste vo fantasy svete Forgotten Realms. Konkrétne sa dostávate pár rokov po prvej časti kedy boli temné sily potlačené a uväznené. Zlo sa však nedá zastaviť a preto sa vrátilo. Je vybraná skupina hrdinov ktorí musia zlo zastaviť skôr ako zničí celú krajinu.
Radiance nie je klasická RPGéčka na štýl Diablo, alebo posledné Throne od Darkness, je to skôr niečo ako Fallout prenesené do fantasy prostredia, čiže čakajte klasické behanie po rozľahlých priestranstvách, a do toho ťahové súboje s nepriateľmi (boje prebiehajú podľa pravidiel D&D 3 edícia). Mne osobne sa tento štýl boja veľmi nepáči, okrem toho že celá strategická časť je veľmi neprehľadná aj to spomaľuje celú hru. Čo sa týka postáv, na začiatku si vyberiete skupinku 4 hrdinov a to buď z ponuky predvytvorených hrdinov, alebo si vytvoríte vlastných z niekoľkých rás, typov a špecializácií. Celkovo v hre čakajte 7 takých väčších lokácií, kde bude napr hrad, jaskyne, bažiny, a rôzne mestá. Cestou stretnete okolo 20 druhov nepriateľov od základných zombíkov, cez tieňových bojovníkov až po silných orcov, temných mágov a drakov. Celú hru prejdete tak za 60 hodín čo je celkom slušná dĺžka času.
Čo sa týka grafiky v hre, nie je zlá ale v RPGéčkach sme už videli aj lepšiu. Taký priemer, to isté by som povedal na animácie ktoré sú celkom atmosferické ale nedajú sa porovnať s Diablom. Takou novinkou v engine sú kompletne 3D postavy, ktoré takto pôsobia lepšie a aj ich animácie sú kvalitné. A samozrejme aj všetky kúzla a efekty sú 3D a vyzerajú veľmi pekne.
Hra určite poteší taktických RPGéčkarov a Falloutistov, takisto tých ktorým sa nepáčia nekoordinované akcie v realtimeových RPGéčkach. Stručne by som to charakterizoval ako Hardcore RPG.