DEUS EX: HUMAN REVOLUTION

DEUS EX: HUMAN REVOLUTION

Bez rozhodovania to nepôjde

Dojmy

Veľké neznamená automaticky lepšie. A i keď ste možno počuli sto iných prirovnaní, kde veľkosť zohrávala väčšiu rolu, v prípade Deus Ex: Human Revolution to neplatilo. Netradične v prezentačnej miestnosti nebol nainštalovaný iba jeden obrovský LCD panel, ale ďalšie dva, ktoré svojou uhlopriečkou vyzerali ako chudobní príbuzný, no napriek tomu ponúkali ostrejší, kontrastnejší a detailnejší obraz ako meter a pol veľká TV, kde sa objavili zuby a všetky nedostatky alfa verzie predvádzaného dema, ktoré sa na debug kite PS3 zaseklo trikrát vždy na inom mieste.

Eidos priniesol na GamesCom nové demo a ako všetky nové ukážky určené pre nemeckú výstavu majú spoločného menovateľa - nízku kvalitu vizuálu. V prípade Deus Ex: Human Revolution však absenciu mäkkých tieňov, korektného nasvietenia, vyladenú kolíziu polygónov, vysoko detailných postáv, plne supluje herný svet podliehajúci pravidlám viacerých ciest vedúcich k jednému cieľu.

Zlato v márnici

Hlavného hrdinu Adama Jensena zastihne šéf Sarif nervóznym telefonátom a domáha sa neurálnej siete. Jensen mu odvrkne, že ju nebude také jednoduché získať, pretože sa nachádza v stráženej policajnej stanici. Cieľ misie je daný, kocky sú hodené a hlavný dizajnér Jean Francois Dugas len dodáva, že do márnice vedú rovno tri cesty, ktoré sú ľahko naznačené aj virtuálnym Sarifom v telefonáte. Run & gun je vraj posledná možnosť, ale Dugas ju volí ako prvú.

Vstup cez hlavný vchod sa zaobíde bez nejakých komplikácií, no ďalšie dvere napravo od recepcie zahatí strážnik a vystretými rukami radikálne blokuje cestu. Pre Jensena nejaké "len pre zamestnancov" neplatí a vchádza cez strážené dvere, na čo je aktivovaný alarm a celá stanica je okamžite v pozore. Prvému strážnikovi v efektnom súboji na blízko vráža čepeľ z predlaktia pod rebrá a na druhého, ktorý si krátil čas smskovaním, dáva headshot z taseného revolvera. 


Jensen sa rýchlo presúva ku kopírke a zaujíma pozíciu v momente, kedy do miestnosti vtrhne skupinka a zasype ho olovom. Kopírka nie je staticky prikovaná k hernému pristrediu, ale s ňou môžete manipulovať a tlačiť ju do strán alebo pred seba a zostať tak v relatívnom bezpečí. V hre funguje aktívny cover systém, dovoľuje sa prilepiť k prekážke, kedy sa prepína pohľad a na Jensena sa pozeráte z tretej osoby, môžete páliť naslepo, alebo vykúkať spoza nej a presnejšie mieriť. Medzi prekážkami sa hrdina presúva elegantne kotúľom, doskakuje k nim šmýkačkou.

Implantáty (ne)povinné

Čistka policajnej stanice pokračovala demonštráciou úpravy zbraní a používania podporných kyberneticky vylepšených schopností. Revolver sa v inventári nabil výbušnou muníciou a výsledok okamžite rozhádzal strážnikov do všetkých strán. Pre zvýšenú ostražitosť je aktivovaná schopnosť identifikovať živé ciele aj cez steny. Okamžite bolo vidieť mŕtvych, takticky postupujúcich policajtov, ale aj trasúcich sa úradníčkov schovávajúcich hlavu medzi kolenami. Násilné vniknutie do márnice ukončila rana do spánkov patológa a nadišiel čas na rovnako hlučný únik, pri ktorom sa použili míny schopné udržať sa na ktoromkoľvek povrchu a rev samopalu.

Protipólom k akčnému spôsobu riešenia problému, ktorý nemá ďaleko od tradičných FPS, je diplomatický prístup. Jensen priamo na stanici pozná bývalého kolegu Waynea, ktorý si spytuje svedomie za udalosti spred dvoch rokov. Nielenže sa zvrtol priebeh misie, ale utrpelo ním aj sebavedomie, keď sa z veliteľa špeciálnej jednotky stal obyčajný úradník za stolom. Jensen využíva svojho vplyvu a prisľúbi mu, že si nájde čas na vypočutie jeho problémov. Wayne mu za odmenu pomôže a udelí mu voľný vstup. Od toho momentu sa dá voľne pohybovať po policajnej stanici, počúvať dialógy, hľadať predmety alebo získavať informácie. Podľa Dugasa bude mať v plnej verzii tri poschodia a na každom sa nájde niečo užitočné, čo hráčom pomôže v postupe.

Tretím riešením problému získania neurálnej siete bolo najzaujímavejšie. Išlo o stealth s dôrazom na intenzívne využívanie tichej eliminácie a používania schopností (augmentations). Namiesto hlavného vchodu sa používa ulička s požiarnym schodiskom, pod ktoré je nutné nanosiť krabice, aby sa naň dalo vyskočiť. Na jeho konci sú umzamknuté dvere elektronickým zámkom. Pre kyberneticky vylepšeného Jensena to nie je problém. Aktivuje hackovaciu minihru, ktorej cieľom je prechádzať sieťou medzi jednotlivými uzlami až k serveru, kde sú kódy, pričom si dávate pozor, aby vás nezdetekoval antivírus. 


Ľudská revolúcia

Za dverami sa nachádza chodba ústiaca na balkón, kde priestor kontroluje bezpečnostná kamera a dvojica stráži. Načasovať si kroky tak, aby vás nevideli, je rutina. Pred márnicou však dochádza k problému, automatické dvere sa otvárajú iba ak pred nimi stojí strážnik. Situáciu komplikuje aj nainštalovaná kamera, ale nič nie je nemožné. Jensen vyčkáva a keď policajt vyjde z márnice von a kamera je otočená opačným smerom, aktivuje neviditeľnosť a nacvičenými chvatmi ho posiela k zemi. Za nohu ho dotiahne pred dvere, tie sa otvoria a bezvládne telo odhodí pri skrinkách ako smetie. Patológ ho privíta a odovzdá mu to, po čo prišiel.

Krátka misia s priamočiarym cieľom sa zamotáva v závislosti od toho, akým spôsobom sa ju rozhodnete prechádzať. Ako nám neskôr povedal producent David Anfossi, vôbec nemusíte použiť kybernetické schopnosti, alebo strieľať po nepriateľoch, dokonca bude možné odohrať celú hru bez toho, aby ste niekoho zabili (okrem bossov). V predvádzanom deme si je možné cestu do márnice ozvláštniť blúdením vo vetracej šachte. Či už sa rozhodnete počúvať dialóg dvojice policajtov na jej konci, omráčite ich špeciálnou energetickou zbraňou alebo ich zabijete, je už len na vás. Takisto sa môžete venovať detailnému prieskumu prostredí, viesť dialógy alebo len tak sledovať, ako nad ulicou prechádza vlak, či sledovať dianie na veľkoplošných obrazovkách.

Deus Ex: Human Revolution je prísľubom kybernetických radovánok, nesmierne živý sci-fi svet by mal ponúkať dostatok implantátov a gameplayu, aby uspokojil aj tých najnáročnejších.


napísal spacejunker 20.8.2010
Páči sa mi!
DEUS EX: HUMAN REVOLUTION


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector magazín #119


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Ako pripojiť tv k pc? (13)
Nazdar. Nefunguje mi jeden hdmi port v pc (druhý j...
| Xbox one x a hry s cz titulkam... (0)
Zistil som, že niektoré z vlastnených hier ako For...
| Eset mobile security pre andro... (2)
Kto chce, tam mu dám kód na ESET Mobile Security n...
| Nový herný pc (0)
Zdravím Vás, staviam na si na nový rok nový počíta...
| Steam achievementy (8)
čaute, ak by niekto mal chuť a robiť achievementy ...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk