PRIHLÁS

ELDER SCROLLS: SKYRIM

ELDER SCROLLS: SKYRIM

Epické dobrodružstvo v nehostinnom svete drakov

Dojmy

Skyrim nepatrí práve k najprívetivejším miestam na svete. Tvrdá, chladná a nebezpečná krajina plná tvrdých, chladných a nebezpečných ľudí sa rozprestiera na samotnom severe Impéria. Ohraničená Cyrodiiliou z juhu, Morrowindom z východu, High Rock zo západu a Hammerfellom z juhozápadu je krajina divokých severanov prírodnými prekážkami oddelená od zvyšku sveta a nažíva si v relatívnej izolácii už od nepamäti. Jeden z barbarov obývajúcich Skyrim však bude musieť rozhodnúť o budúcnosti nielen svojej rodnej krajiny, ale aj celého sveta.

A ako to už v Elder Scrolls býva zvykom, hlavná postava nepatrí práve k typickým adeptom na spasiteľa. Jeden z mnohých väzňov sediacich v žalári bude musieť počas 20 hodín hlavnej príbehovej línie (+ ďalšie hodiny z vedľajších questov) zistiť, že sa narodil ako Dragonborn, čo už iba podľa označenia vyzerá poriadne nebezpečne. Navyše, v krajine sa schyľuje k občianskej vojne, keďže polka národa je za osamostatnenie Skyrimu od Impéria a druhá v tom vidí zásadný problém. A niekde na pozadí občianskej vojny drieme prastaré zlo, na ktoré si spomínajú už len poslední žijúci členova spolku Blades. Boh deštrukcie, Alduin, chystá svoj návrat a predstava gigantického draka požierajúceho naraz celé mestá príliš nespadá do definície ružovej budúcnosti.

Piata časť Elder Scrolls série sa bude odohrávať zhruba 200 rokov po Oblivione a okrem rovnakej mytológie bude postavená aj na rovnakých herných princípoch. Otvorené, masívne a epické RPG dobrodružstvo s akčne ladenými súbojmi, množstvom rozhovorom, obchodovaním, alchýmiou, mágie a všetkého, čo k dobrej hre na hrdinu patrí.


Povyšovanie postavy bude fungovať podobne ako napr. v Oblivione, ale novinkou budú perky, ktoré do značnej miery určia schopnosti Dragonborna. Perky sa budú rozdeľovať po každom prekročení levelu až do hranice 50. Po 50-ke sa síce bude dať levelovať ďalej, ale nové perky už nezískate. Rozmanitosť perkov potvrdzuje pár známych príkladov. Budete si napríklad môcť zvoliť zníženie hlasitosti vlastnej chôdze (neoceniteľné pri stealth hraní) alebo zväčšenie krvácania pri úderoch sekerou, čo pre nešťastného protivníka znamená kontinuálnu stratu krvi a zdravia. Pre niektorých zlou, pre iných dobrou správou je zavrhnutie skillov akrobacia a šprintovanie, teda už žiadne zbesilé poskakovanie po mape a lá zajačik Duracell.

Hlavná postava ovládne umenie boja s dvoma zbraňami naraz. Dva meče, meč a kúzlo, meč a štít alebo dva štíty či iná kombinácia bude už iba na vás. Každá varianta má svoje výhody i nevýhody, jednoručné zbrane napríklad nedokážu blokovať prichádzajúce útoky, na to potrebujete poriadny obojručák alebo štít. Naopak, štít bude v prvom rade defenzívna zbraň, ale dá sa ním aj v obmedzenej miere útočiť podobne ako napríklad s lukom v prípade napadnutia zblízka. Keď už hovoríme o lukoch, šípy sa budú do tetivy naťahovať pomalšie, ale o to väčšiu skazu dokáže okrídlená smrť spôsobiť. Z lukostreľby sa tak stane exkluzívna záležitosť, šípov bude málo a ich cena bude vysoká. Prvý in-game trailer tiež potvrdil, že zbrane budú mať špeciálne "finish" animácie.

Úplnou novinkou je systém tzv. Dragon Shouts. Dragon Shouts budú extrémne silné kúzla, ktoré sa budú skladať z jedného, dvoch alebo troch slov vyslovených v prastarom dračom jazyku. Práve z duše draka dokáže nový Dragon Shout vzniknúť a iste si viete predstaviť, že svoje duše draci nebudú ponúkať na striebornom podnose. Každý jeden získaný prírastok do rodiny Dragon kúziel bude vydretý a o to viac si ho majú hráči vážiť (aj keď sa objavili informácie, že tieto schopnosti bude možné získavať aj študovaním mystických nápisov na stenách ukrytých jaskýň). Dobrým príkladom je kúzlo Unrelenting Force, ktoré dokáže mentálnou vlnou odstrčiť všetko a všetkých stojacich pred, ale aj za hlavnou postavou. Nemenej lákavou bude možnosť použitia shoutu na spomalenie času. Autori tiež prezradili, že Dragonborn nemusí nutne byť jedinou postavou, ktorá bude dračie výkriky ovládať, čo naznačuje prítomnosť NPC s podobnými schopnosťami.

Elder Scrolls: Skyrim

Nemenej dôrazu sa pri tvorbe Skyrim kladie aj na ďalšie dva atribúty upravujúce vo veľkej miere hrateľnosť. Radiant Story a Radiant AI sa postarajú o unikátny zážitok pre každého hráča. „V klasickej hre dostanete quest na zabitie nepohodlnej osoby. V Skyrime si hra sama na základe základnej šablóny určí, kto má byť zabitý, akým spôsobom, o ktorej hodine a za akých podmienok. Tým dokážeme quest nastaviť priamo na mieru danému hráčovi, zohľadnia sa jeho predchádzajúce voľby, rozhodnutia a samozrejme najmä činy,“ popisuje Radiant Story dizajnér Todd Howard.

Rukou v ruke s Radiant Story kráča Radiant AI, vylepšený systém umelej inteligencie, ktorým budú ovládané všetky NPC postavy. Svorka vlkolakov sa bude cez deň skrývať, v noci kontrolovať svoj revír. Ak sa k nim priblížite počas kŕmenia na inej nešťastnej obeti, budú vás chvíľu prenasledovať, ale ochrana už uloveného jedla pre nich bude dôležitejšia ako naháňanie dobre vyzbrojeného dobrodruha po lese.

Radiant AI tiež bude riadiť chovanie obyvateľov miest a dedín. To, že stráže vám nedovolia šibrinkovať mečom pred očami obyčajných dedinčanov sa dalo predpokladať. Bethesda ale vplyv Radiant AI rozšírila aj na také drobnosti, ako je napríklad vlúpanie sa do cudzieho príbytku počas noci. Ak bude obeťou úplne neznáma osoba, bude z celej sily volať o pomoc alebo sa pokúsi sama brániť. Ak ale daného človeka poznáte, prípadne ste mu pomohli s nejakým questom, kľudne sa môže stať, že vás aj o pol noci pohostí alebo ponúkne svoj príbytok na prenocovanie.

Bethesda na transformáciu všetkých svojich dizajnérskych fantázií do reality použije nový Creation Engine. Ten bol od začiatkov naprogramovaný s ohľadom na vykresľovanie veľkých plôch a vzdialených objektov s dostatočnými mierami detailov. Zároveň sa veľmi dbalo na model nasvietenia a detaily postáv. Zakomponovanie Havok Behaviour komponentu sľubuje realistické spracovanie mimiky, šiat a aj takých špecialitiek, ako sú animácie pri pokusoch dostať sa z obrovskej pavúčej siete. Ešte o jeden stupienok vyššie nad postavami majú v rebríčku dôležitosti grafici zaradených drakov. Ich animácie budú kompletne real-time, žiadne skripty. Draci budú šľahať oheň, dupať, fŕkať, revať a to všetko maximálne vierohodne s obrovským citom pre detail (odstreľujúce kamienky pri pohybe atď).

Zaujímavosťou je, že Bethesda upustila od používania SpeedTree technológie a celú flóru si vytvorí vlastným systémom. Rozloha Skyrimu je približne rovnaká ako u kontinentu Cyrodiil (Oblivion, 41 km2), ale na rozdiel od predchodcu je celá nadizajnovaná ručne (v Oblivione boli niektoré časti mapy vygenerované automaticky). Počas putovania za Alduionom navštívime päť veľkých miest, nespočet malých osád a dediniek a najmä 120 - 130 dungeonov.


Dungeony by mali byť v maximálnej možnej miere rôznorodé a autori sľubujú, že ani jedno miesto v nich sa nebude dvakrát opakovať. Keďže na dizajne všetkých dungeonov v Oblivione pracoval iba jeden človek a v Skyrime to má na starosti osem zamestnancov, nie je dôvod Bethesde neveriť. Veľa sa tiež hovorí o snehu, ktorý má výrazne vplývať na atmosféru a celkové grafické ladenie titulu. Najprv sa predpokladalo, že sneh je len textúra, ale opak je pravdou. Sneh bude dynamicky ovplyvňovať počasie a tiež pokrývač súvislou vrstvou celú krajinu tak, ako je to v skutočnosti.

Nové informácie o dračích dobrodružstvách v podaní Bethesdy pribúdajú v pravidelných intervaloch. Zatiaľ všetko, čo o Skyrme  vieme, smeruje k tomu, aby sme si zaznačili v kalendári dátum 11. november veľkými tučnými a krvavo červenými písmenami.


napísal je2ry 25.2.2011
Páči sa mi!
ELDER SCROLLS: SKYRIM


PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: Bethesda / CENEGA / Bethesda
Štýl: RPG
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 11. november 2011
 17.11. 2017 (,Switch)
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector magazín #125


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Afterburner (3)
Ahojte, znovu potrebujem jednu radu. MSI Afterburn...
| Chladic k procesoru (6)
Zdarec. Mam v plane vymenit procak intel g4600 z...
| Môžem odstrániť chladič na tej... (2)
Kúpil som túto grafiku a chcem ju používať na HTCP...
| Ps4pro (19)
ahojte.....mám ps4pro /je po záruke/ a hučí ako v...
| Zdroj (11)
Zdravicko, prosim o radu zvazujem kupu novej GPU k...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2020 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk