STARHAWK

STARHAWK

Hore, hore ku hviezdam

Dojmy

„Starhawk je duchovným nasledovníkom Warhawku," otvoril prezentáciu Dylan Jobe, prezident Lightbox Interactive. Jeden z prvých veľkých exkluzívnych titulov, na ktorom sa prezentoval potenciál a sila PlayStation 3, kombinoval pechotu, pozemnú techniku a obratné lietajúce stroje Warhawk. Čisto multiplayerová akcia s vysokou dynamikou sa hrá dodnes a na to chce Lightbox nadviazať.

Keď sa hovorí o duchovnom nasledovníkovi, nemyslí sa priame pokračovanie, Starhawk je zasadený do opačného kúta známej galaxie. „Vytvorili sme nový svet, tzv. vesmírny divoký západ," začína s popisom Jobe. Centrom hry je nová energia – Rift, ktorá infikovala ako zlatá horúčka každý známy systém a planétu. Rift je obrovským zdrojom príjmov, ale má aj odvrátenú stránku a tou je mutácia pri priamom vystavení účinkov tejto suroviny. So žiarivými očami a modrou tekutinou pulzujúcou v žilách sa stávajú postihnutí automaticky vyhnancami, v čele ktorých stojí bojovník s veľmi blízkym vzťahom k hlavnému hrdinovi.

Bratia Emmet a Logan Graves boli kedysi baníkmi a živila ich ťažba Riftu. Jedného dňa bola baňa napadnutá vyhnancami a pri útoku došlo k priamemu vystaveniu energie. Logan zmutoval, no Emmet bol zázrakom voči nežiaducim účinkom imúnny. V sólo kampani sleduje Starhawk rozdvojenie ciest bratov, ktoré sa v jednom momente opätovne pretnú. Emmet banícke remeslo zavesil na klinec, cestuje zo systému do systému a pomáha iným vybaviť si účty s nepriateľmi, Logan robí presný opak. „Napriek tomu, že sa sústredíme na multiplayer a venujeme mu enormné množstvo času, je pre nás takisto dôležitá aj sólo kampaň," uzatvára príbehové okienko Jobe. 


Build & Battle

Starhawk navonok pôsobí ako ktorákoľvek iná sci-fi 3rd person akcia. Pri pohľade na obrázky a trailer sa neubránite porovnaniu s dnes už zosnulou sériou Red Faction. V jadre hry od Lightbox tiká inovatívna technika Build & Battle, ktorá do typického multiplayerového zápolenia peších jednotiek a rýchlych stíhačov vnáša elementy real-time stratégie a povinného taktizovania. „Čo keby sme dali hráčovi možnosť stavať budovy kedykoľvek a akokoľvek sa mu zachce?" kladie si rečnícku otázku Jobe a štruktúru základného kameňa rozvádza grafom, ktorý znázorňuje jeden level v FPS hre.

Ide o kľukatú cestičku s presne definovanou štruktúrou, pozíciami AI a úlohami. „Môžete ho prejsť aj päťkrát, vždy bude rovnaký. Tomuto sme sa od začiatku chceli vyhnúť." Tradičná linearita je nahradená termínom Combat Sandbox. Vývoj bitky máte tak povediac pod kontrolou, dokonca aj to, aká AI sa objaví po vašom boku v kampani. Build & Battle je poháňaná Riftom. Za každé zabitie, za každú stavbu získate kúsok energie. Na vyskakovacom kruhovom menu okamžite vidíte, čo si môžete dovoliť stavať a nemusí to byť iba zo zeme.

Z ktoréhokoľvek vozidla, z ktorejkoľvek pozície sa dá postaviť budova, aj z paluby hawku. „Priškrtíte klapky, vyvoláte menu a postavíte povedzme výrobník jetpackov, ktoré sú mimoriadne nebezpečné v úzkych hrdlách pre svoju manévrovateľnosť." Budovy po výbere doslova pršia na bojisko a môžu byť využité ako zbraň. „Nikdy nebudete rozpučení spojencom. Stavba vás len odhodí, ak vám padne na hlavu." O tom, že práve na miesto, kde sa nachádzate, pristane z orbitu budova, informujú zelené obrysy. Ak nestihnete uniknúť, nepriateľská stavba vás rozdrví. 

Smrť v základoch budov

Budovy sa pochopiteľne dajú upgradovať, napríklad obyčajná stena sa zmení po vylepšení na bránu. Na prvej úrovni odreže cestu nepriateľom, na druhej sa ich môžete cez otvor pokúsiť odraziť. Medzi stavbami sa nachádzajú rôzne veže (sniper, protiletecké), komunikačné veže zastupujúce rýchly respawn, ale aj plošiny pre hawkov – mechastíhačky. Podľa slov Joba, AI vie okamžite ovládať vozidlá aj ich dokonale využívať v boji. Sólo kampaň však nie je multiplayer a keď sa už hovorí o hre viacerých, austinské štúdio používa na jeho interné testovanie medzi jednotlivými oddeleniami zvláštnu techniku.

„Každému členovi víťazného tímu zaplatím 100 dolárov, aby hrali oveľa agresívnejšie," prezrádza tajomstvo motivácie prezident spoločnosti. „Keď sú na drevo vyplatené prachy, ľudia hrajú úplne inak. Hrajú presne tak ako ľudia online a to chceme." Multiplayer má odlišnú charakteristiku ako kampaň aj keď zdieľa rovnaký základ v budovaní a staraní sa o bezpečnosť základne. Aby nedochádzalo k úplnému vyhladeniu tímu hneď po respawne vo vnútri vlastnej bázy pri silnom súperovi, deje sa respawn formou výsadku z orbitu. Malý výsadkový modul riadite, až kým nepadne na zem. „Ak je vaša základňa pod útokom, respawn môže slúžiť ako zbraň."

Prostredie je nebezpečné rovnako ako zásah zbraňou. „Keď si všimnete, pri explózii vozidla odletujú horiace časti na všetky strany. Ak niektorá z nich zasiahne vojaka, zabije ho a vám pridá expy." Na vesmírnej mape, kde sa bojuje v pásme asteroidov, vás môže zabiť gravitačné pole planéty, okolo ktorej obieha orbitálna stanica. Ak sa s hawkom príliš vzdialite, zhoríte v atmosfére. „Keď sme prvýkrát odhalili Starhawk, jednou z najžiadanejších featúr boli vesmírne boje," hovorí Jobe a dodáva, že druhou bol jetpack. Teraz sú obe v hre. 


Bez kitov a classov

„V hre nenájdete žiadne kity ani classy. Ak sa vám darí na bojisku a zabíjate veľa, dostanete aj silné zbrane. No na druhej strane, všetci vám idú po krku, pretože ich máte." odpovedá na otázku Jobe, či bude možné brať po mŕtvych zbrane. „Tímové budovy nemožno poškodiť. Uvedomujeme si, že možno niekto z tímu ich bude stavať na zlých miestach." hovorí o obmedzeniach multiplayeru pre 32 hráčov. „Ak niekto nevie stavať, môžete ho označiť. Ak ho označí viacero tímových kolegov, je mu odobrané dočasne povolenie stavať."

„Znie to hlúpo, ale v hre musíme mať takéto obmedzenia," vysvetľuje Jobe. „No a potom je tu možnosť vyvolať v menu položku zničiť budovu," ktorá je posledným radikálnym riešením. Aj v tímových bojoch sa každý stará o svoju rift energiu. „Je len a len vaša, nikto ju nemôže za vás utratiť." Čiže všetko záleží iba na taktike a dohodnutej stratégii. Lightbox má pre hráčov pripravené prepracované komunitné funkcie, od cross server chatu, cez klany, až po aplikácie pre Android a iPhone, aby mohli zostať s priateľmi neustále v kontakte.

Emmet Graves nie je Malcolm Reynolds, hra je predsalen zasadená do modernejšieho divokého západu ako TV seriál Firefly. Starhawk nie je obyčajnou online akciou, samozrejme, odlišuje sa prostredím, ale prevažne zaujímavou technikou budovania, v ktorom sa skrýva veľký potenciál. O tom, či sa presadí, sa rozhodne budúci rok. 


napísal spacejunker 5.9.2011
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
STARHAWK


PS3

Vývoj: SCEE / SONY Czech / Lightbox Interactive
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 9. máj 2012
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector magazín #115


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Sector finančná podpora ! alia... (1)
Zdravím vás chcel by som sa spýtať na jednu vec hľ...
| Alza emailova adresa a kvalita... (8)
Čaute mám otázku chcel by som počítač aký som už p...
| Enjin a kryptomeny v hrach (3)
Zavedenie kryptomien do Hier. Poznáte projekty,hry...
| Airflow a vytvorenie pozitivny... (4)
Caute, technicka otazka: Idem pouzit Fractral ...
| Gta 5 story mod (2)
Zdravim, chcem sa opytat ci je nutnost k prejdeniu...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk