STARCRAFT II: HEART OF THE SWARM

STARCRAFT II: HEART OF THE SWARM

Invázia zergov v zdokonalenom multiplayeri

Dojmy

Druhá tretina blizzardovskej stratégie StarCraft II pribudne budúci mesiac. Kým zvedavosť hráčov ukojí pokračovanie osudov kráľovnej čepelí, Sarah Kerrigan, zmapujeme si aspoň vylepšený multiplayer, ktorý bude nedielnou súčasťou Heart of the Swarm.

Úvod beta testu pred časom nenaznačoval výraznejšie zmeny pri postupe. Multiplayer sa však vybrúsil ako diamant a naplno zažiaril. Postup boja s nepriateľmi sa síce nezmenil, ale bolo vylepšené užívateľské rozhranie a manažment jednotiek. Rovnako sa zlepšili sociálne prvky. Na prvý pohľad banálne úpravy majú výrazný vplyv pri postupe v dynamickom multiplayeri. Novinky pomôžu najmä menej skúseným, ktorí teraz rýchlejšie a pohodlnejšie skoordinujú postup jednotiek bez toho, aby sa im zahrčkali prsty.

V hlavnom menu svieti jasný portrét Kerriganovej, ktorá sa po finále vo Wings of Liberty trochu poľudštila a stratila svoje efektné krídla. Čo sa s ňou, Jimmom Raynorom a ďalšími postavami hry stane ďalej, prezradí zatiaľ nedostaupná kampaň. V bete si môžete spustiť tréningové mapy alebo bojovať v plnohodnotných rebríčkových aj nehodnotených bitkách proti iným hráčom v režime jeden na jedného a dvaja na dvoch. V plnej hre pribudnú aj boje troj a štvorčlenných družstiev. Namiesto živých protivníkov sa dá v ďalšom režime bojovať aj proti AI, pričom vyspelosť umelej inteligencie s každým zápasom rastie. V režime voľnej hry však hráč bojuje proti iným hráčom a AI s ľubovoľnými parametrami. V položke Arcade sú ešte rôzne doplnkové výtvory od Blizzardu a komunity. Menu teraz obsahuje prehľadný chat, s jednoduchším vyhľadávaním skupín a praktickými možnosťami zjednotených hráčov a klanov. Konečne bude možnosť bojovať aj proti hráčom z iných regiónov. Tieto zmeny a funkcie vo forme záplaty upravujú aj ponuku Wings of Liberty.


Užitočnou súčasťou je prehrávanie zaznamenaných zápasov a to aj s ďalšími hráčmi, komentovaním postupu a časovým posunom vpred aj vzad. Pri technických problémoch a nútenom odpojení zas využijete možnosť obnovenia hry a môžete pokračovať v načatom boji. Ešte zaujímavejšia je možnosť pri prehrávaní záznamu prevziať kontrolu nad jednotkami a skúsiť iný postup na mieste, kde hráči urobili osudovú chybu. Zdokonalil sa aj pozorovací Observer mód, kde sa sústredíte na ľubovoľné jednotky a položky, napríklad na miesto s nukleárnym výbuchom.

Zmeny sú viditeľné aj v boji. Užitočnosť ikony na vyhľadanie nepracujúcich robotníkov sa osvedčila už v niekoľkých hrách. Blizzard k tomu pridáva ikonu na zhromaždenie všetkých bojových jednotiek. Tie sa nie len automaticky zobrazia, ale aj priradia do skupín, ktoré už stačí len preklikávať a pohodlne posielať na potrebné miesto. Naďalej zostáva možnosť vytvoriť vlastné skupiny a to nie len kombináciou CTRL a čísiel (0 - 9), ale aj prostým potvrdením označenej zostavy na dolnej lište. Rovnakým spôsobom sa aj privolávajú už vytvorené družstvá. Protossovia majú navyše ikonu na vyvolanie pozemných jednotiek pri ľubovoľných pylonoch z brán transformovaných na warp gate.

Pre lepšiu orientáciu sú priamo v boji zobrazené aj počty robotníkov pri produkčných budovách, napríklad rafinéria s maximálne tromi jednotkami, ktoré v nej pracujú. Na obrazovke poletujú aj čísla, ktoré pri boji a produkcii ukazujú nadobudnuté skúsenosti. Po ukončení zápasu sa zúročia v podobe vyšších levelov pre hráča aj úrovní pre každú rasu, prinášajú odomykateľné ikony avatarov, symboly na označenie jednotiek, trofeje a ďalšie odmeny. Vo výsledkoch sa zobrazí aj zhodnotenie, či sa hráč výkonnostne posunul dopredu oproti svojim predošlým zápasom.

Produkcia umožňuje výstavbu budov, pôvodných aj nových jednotiek, ktoré prinášajú ďalšie taktické možnosti. Posily dostala každá z troch zúčastnených strán. Zergom, ktorí budú hrať v expanzii prím, prichádza na pomoc swarm host. S pancierom na plaziacom sa tele pripomína korytnačku. Sám síce nemá žiadny útok, ale keď sa zahrabe do zeme, v pravidelných intervaloch automaticky produkuje kobylky. Tie sa liahnu v pároch a majú časovo limitovanú životnosť, ale sú zadarmo. Hodí sa ako permanentná obrana základne, ale zrejme si viete predstaviť, čo spôsobí niekoľko swarm hostov, ktorí neustále chŕlia posily pri útoku na nepriateľskú základňu. Samozrejme, s podporou hydraliskov a ďalších kľúčových jednotiek zergov. Na oblohe je zas dobrým spojencom lietajúca zmija. Ani viper priamo neútočí a musí sa preto vyhýbať hlavne letectvu, ale dokáže zamiešať karty svojimi biologickými schopnosťami. Oslepujúcim mrakom zhoršuje dohľad a dostrel protivníkov a husárskym kúskom je zachytenie a prenesenie jednotky na iné miesto na zemi. To sa dá využiť na prenesenie vlastných zergov na nedostupný povrch, hoci aj priamo do centra nepriateľa. Alebo naopak na únos silného súpera, ktorého transportuje priamo do zhluku zergov, kde sa sotva vylíže z obkľúčenia.

Ľudia dostali podporu v podobe Hellbata, vyzbrojeného napalmovým sprejom. Dokáže sa meniť na skautské vozidlo Hellion s plameňometom. Je to dobrý prieskumník, použiteľný na likvidovanie základných jednotiek, ale nepredstavuje výraznú pomoc. Widow mine sa zas hodí na obranu. Jedná sa o automatický zbraňový systém, ktorý sa zahrabe do zeme a pri zhliadnutí protivníka vypúšťa výbušné míny. V kombinácii s tankmi, ktorým už netreba dodatočne vyvíjať obliehací režim, je ideálnym obranným prostriedkom základne.

Protossovia obišli s novými jednotkami najlepšie. Už Vo Wings of Liberty disponovali najsilnejším letectvom a ničenie nepriateľských základní pomocou Void ray je stále osvedčenou taktikou. Teraz ešte viac devastačnou s podporou lietajúcich Tempestov, ktorí ničia najmä pozemné jednotky z veľkej vzdialenosti. Vo vzduchu pomáha aj Oracle. Útočí na pozemné ciele, ale osoží hlavne schopnosťami na spomalenie nepriateľov a sliedením v ich sídle. Materskú loď nahradilo materské jadro s podpornými schopnosťami, ale nezmizla, len sa teraz dá vytvoriť z Mothership core.

Nové jednotky a zdokonalenia tých pôvodných, úpravy manažmentu v zápasoch a sociálneho menu nepochybne prispejú k skvalitneniu StarCraft II. V multiplayeri si výraznejšie polepšia hlavne protossovia, ale zruční hráči zužitkujú aj posily ostatných rás. V každom prípade je teraz pohodlnejší a lepšie prispôsobený rýchlej hre. Keď k tomu Blizzard pridá kvalitnú kampaň za zergov, Heart of The Swarm skrátka nemôže sklamať.



napísal uni 27.2.2013
Páči sa mi!
STARCRAFT II: HEART OF THE SWARM


PC

Vývoj: Blizzard / Kontiki / Blizzard
Štýl: Stratégia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 12. marec 2012
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #116


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Geforce experience a windows s... (3)
Zdravim, ked mam kupeny xbox game pass pc verziu.....
| Wow classic - nethergarde keep... (0)
Caute, nehrava niekto za alikov na Nethergarde Kee...
| Herny monitor 27” (24)
Ahoj poradí niekto herny monitor k AMD grafike? Ne...
| Novy mobil (9)
Ahojte, nutne potrebujem novy mobil stary sa mi ro...
| Forza horizon 4 xbox one (1)
Ahojte potrebujem poradiť už mám dlchsie tuto top ...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk