TEARAWAY

TEARAWAY

Hráči sú najmocnejšími vládcami na planéte.

Dojmy

Hráči sú najmocnejšími vládcami na planéte. Na povel sa obrátia prehranú bitku, pri nohách im ležia celé kráľovstvá, posielajú sa na smrť v roli generálov stovky jednotiek, prepisujú históriu jednou guľkou. Svet držia za gule v rukách, obrazne, nie doslovne. Keď ho postavíte z papiera, jeho krehkosť sa zdá byť hmatateľná. A keď doň nazriete cez kameru do vnútra, je ilúzia sveta držaného v rukách kompletná. Nejde ale o ilúziu, ale o kulisy Tearaway, novej hry od Media Molecule, tvorcov roztomilej dvojice skákačiek LittleBigPlanet.

Tearaway vzťah hráča a papierového sveta posúva ešte ďalej. Nevystupuje v roli ničiteľa ani ochrancu, ale sprievodcu - pomáha postave poslíčka, ktorý sa mu snaží doručiť správu. V podstate máte pod kontrolou malú obálku (v nej sa ukrýva unikátna správa a tá by mala byť vždy iná) a vediete ju k sebe. V Tearaway vystupujete ako nedostupné slnko, ku ktorému vedie komplikovaná cesta lemovaná obyvateľmi papierovej krajiny žiadajúcich o pomoc a množstva prekážok.

Čo ukázala preview verzia s približne tretinou finálnej hry, že Media Molecule nenásilne integrovali všetky prvky PS Vita do hry, pričom sa nespoliehajú na tutorialy ani dlhé vysvetlovanie, ale sú zakomponované intuitívne, nerušia a nie sú využívané iba ako minihry, ale tvoria súčasť celku. Keď príde reč na slnko, zapne sa predná kamera a sleduje vašu tvár, keď máte nahrať cez mikrofón hrozivo znejúci výkrik na odplašenie vrán, strašiak ho bude používať celú hru!  


Tearaway využíva prirodzene aj obe dotykové plochy, displej pre kreatívnu časť, otváranie balíčkov, ohýbanie plošiniek a zadný panel k ešte priamejšej interakcii. Vo svete narazíte na priesvitný papier posiaty PlayStation symbolmi, keď položíte prsty na zadný panel, tak ho roztrhajú a vojdú do vnútra. Potom môžete otáčať celou horou, presúvať chodníky alebo naháňať drobné monštrá a dotykom ich rozpučiť.

So svetom sa bavkáte, nebojujete proti nemu. Ľahko čitateľná ovládacia schéma postupne dávkuje schopnosti pre hlavného hrdinu. Iota alebo Atoi (podľa preferovaného pohlavia sa naučí skákať, zmeniť na pokrčenú guličku, dostane do rúk fotoaparát a neskôr dokáže aj sám, bez pomoci čeliť drobným nepriateľom - scraps. S tým prichádzajú aj rafinovanejšie levely a členitejšie úrovne načítavené absolútne bez loadingu alebo prerušenia. A tu ukazuje Tearaway svoj najväčší tromf.

Media Molecule už v LittleBigPlanet používali realisticky vyzerajúce materiály a nechali hráčov zasahovať do prostredia dekoráciami. Svet v Tearaway je celý z papiera, nenájdete v hre nič, čo by sa nedalo v reálnom svete postaviť. Dokonca k objektom, ktorým fotoaparátom vrátite farby, si odomknete plány na ich postavenie. Pôjde ich stiahnuť z oficiálnych stránok v PDF formáte, vytlačiť a zlepiť. Objekty sa skladajú, rozkladajú, ohýbajú a krútia tak ako v skutočnosti. Pocit papierovosti znásobuje minimum potlačených plôch vzormi, každá jedna drobnosť je vystrihnutá a nalepená, dokonca aj steblá trávy alebo kruhy na hladine, keď vstúpite do mláky.

Tearaway

No a potom je tu kreatívna časť. Keď vás veverička požiada, aby ste jej našli korunu, hra vás posadí za rysovaciu dosku, kde si môžete nakresliť ľubovoľný tvar, vybrať si list papiera, potom vzor vystrihnúť a ozdobiť výsledný klenot kúskami drahokamov - takisto nakreslených a vystrihnutých dotykom. Zatiaľ čo v LittleBigPlanet išlo o aktiváciu mechanizmov výberom správnej nálepky, v Tearaway do sveta zasahujete zásadnejšie a máte pocit, že sa podieľate na jeho tvorbe, napríklad nakreslením vločiek padajúceho snehu.

V Tearaway je aj platidlo z papiera. Zbierate konfety na nákup nových filtrov do fotoaparátu a kupujete aj dekorácie, ak povedzme potrebujete nakresliť znak vášho príchodu na vlajku, vrátiť stratenú tvár postavičke alebo vyzdobiť obálku. A v leveloch sú poschovávané bonusy aj odbočky či drobné úlohy. Prieskum sveta je rovnako zábavný ako prekonávanie prekážok. V úvodných leveloch dokonca postava nevie ani skákať, spoliehate sa výhradne na presúvanie plošiniek dotykom a ťukaním do zadného panela, ktorým vyhadzujete hrdinu do vzduchu.

Hra sa spolieha viac na objavovanie a manipulovanie so svetom ako na boj s nepriateľmi, výzvou sú aj pasáže, kde skladáte naťahovaním papiera schody alebo celé bloky skál, aby sa vytvorila bezpečná cesta na vrchol hory. Tearaway je veľmi veselá hra, obrazom aj zvukom, aj udalosťami. Neprestávate žasnúť nad tým, ako Media Molecule manipuluje s papierom a čo dokáže, ak sa dá do rúk talentovaným výtvarníkom.

Tearaway má nábeh stať sa najlepšou doteraz vydanou hrou pre PS Vita, nie je to len fantastický vizuál, ale predovšetkým kreatívna sila a pocit, že ten svet naozaj držíte v rukách a môžete s ním robiť čokoľvek. Hra vychádza 22. novembra.



napísal spacejunker 25.10.2013
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
Tearaway - e3 trailer
| TEARAWAY - E3 TRAILER
[12.6.2013]
Tearaway - Gameplay
| TEARAWAY - GAMEPLAY
[13.2.2013]
Tearaway - story trailer
| TEARAWAY - STORY TRAILER
[29.10.2013]
Tearaway - Trailer
| TEARAWAY - TRAILER
[21.5.2013]
TEARAWAY


PS Vita

Vývoj: SCEE / Media Molecule
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 22. november 2013
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector magazín #120


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Najlepšia pasáž z filmu (1)
Sem píšte pridávajte najlepšie pasáže z vašich obl...
| Herný monitor (15)
Zdravím chcem sa tu opýtať znalcov idem si kúpiť n...
| Hra a najlepšia misia z hry (1)
Sem možťe písať svoju najoblubenejšiu misiu z akej...
| Trailer for all times (4)
Sem možete pridávať traileri ktoré sa vám páčia al...
| Kód chyby 80710016 (1)
Čaute neviete mi poradiť od včera ako nejde on-lin...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2020 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk