MAD GAMES TYCOON

MAD GAMES TYCOON

Neľahký údel herného vývojára

Dojmy

Málokto vie, kde sa vlastne Mad Games Tycoon vzal. Autormi sú prinajmenšom dvaja ľudia, ktorých by ste našli kdesi na polceste medzi Hannoverom a Dortmundom. Môžeme iba predpokladať, že inšpiráciou im bol mobilný tycoon Game Dev Story alebo jeho PC obmena Game Dev Tycoon. Nápad použiť tému videohier vo videohre je svojím spôsobom geniálny a je zvláštne, že to nikomu nenapadlo už niekedy v deväťdesiatych rokoch. Urobiť videohru o videohrách je stávka s istou výhrou, pretože každý, kto sa hrá, má predsa rád hry. Otázkou je už teda iba výber žánru (tycoony nie sú pre každého) a samotné spracovanie tejto kombinácie.

Mad Games Tycoon sa síce porovnávaniu s konkurenciou v tomto subžánri nevyhne, ale na tému vytvárania videohier sa pozerá z trochu iného uhla. Hráč tentokrát strávi trochu menej času organizovaním vývoja hry, pretože viac priestoru dostal všetok ten biznis okolo a mikromanažment zamestnancov. Po založení nového štúdia nenasleduje okamžite príprava prvej videohry, ale ešte predtým treba svojmu avatarovi a jeho budúcim zamestnancom vytvoriť vyhovujúce pracovné podmienky a zariadiť celú malú budovu.

Mad Games Tycoon
Mad Games Tycoon Porada vedenia? Čisté príjmy za tretí finančný štvrťrok stúpli...
Porada vedenia? Čisté príjmy za tretí finančný štvrťrok stúpli...


Mad Games Tycoon Skromné začiatky.
Skromné začiatky.


Mad Games Tycoon Space Warrior alebo Stone Age Warrior... Aj tak je to jedno.
Space Warrior alebo Stone Age Warrior... Aj tak je to jedno.





Prvé minúty v MGT tak pripomínajú prvé minúty v nejakej orezanej tematickej verzii The Sims. Budovu treba rozdeliť na niekoľko primerane veľkých miestností a potom príde na rad výber a rozmiestňovanie nábytku. Miestnosť, v ktorej sa bude pracovať na vývoji hier, musí byť v prvom rade vybavená pracovnými stolmi, ale poruke musí byť aj kopírka, smetný kôš i sekretár s archívom dokumentov a odbornou literatúrou. Ide sa však ešte ďalej a investovať možno aj do pohodlia simíkov - vývojárov. V plne vybavenej miestnosti sa im tak nad hlavou točí ventilátor, majú pohodlné kreslo, vedľa neho stojí chladič pitnej vody, pod oknom je umiestnený malý radiátor a v rohoch miestnosti sa darí izbovým rastlinám.

Šklbnutie kútikmi úst vyvolá zistenie, že Eggcode nevynechali ani zariadenie, ktoré aj najvznešenejší králi navštevujú pešo - WC. Niekde v domčeku skrátka musí byť malá miestnosť s aspoň jednou kabínkou, umývadlom a sušičom rúk. Po rozšírení a presťahovaní štúdia však zistíte, že väčšina miestností musí byť vybavená prakticky rovnako ako miestnosť vývojárov. Chlapík z výskumu, slečna z marketingu i chalan starajúci sa o zákaznícky servis predsa tiež potrebujú stôl, kopírku, skrinku, smetný kôš, radiátor... Nájdu sa však aj zaujímavejšie miestnosti. Po presťahovaní do veľkej budovy je možné zriadiť aj tréningovú miestnosť pre zelenáčov a spoločenskú miestnosť s pohodlnými lavičkami, automatmi so sladkosťami i sladenými nápojmi a tiež hernými automatmi.

Zariaďovanie štúdia je však vec, s ktorou sa treba babrať iba pri sťahovaní štúdia do nových priestorov alebo zakladaní nového oddelenia. Preto je vlastne takmer jedno, či je to pre niekoho činnosť zaujímavá alebo nudná. Nezaberie veľa času, nakoniec je však pohľad na vlastnými silami zariadené a fungujúce štúdio aspoň malým zadosťučinením. Štúdio s množstvom zamestnancov je živšie, ľudia chodia maškrtiť, postávajú pri kopírkach, ponáhľajú sa na WC alebo (pri zlom vybavení) blúdia a hľadajú napríklad voľné kreslo. Vy by ste, samozrejme, potrebovali, aby sedeli na zadkoch a robili si svoju prácu, ale zrážky z platu ani bičíky zatiaľ ešte neboli zakomponované.

Ďalšou oblasťou nedostupnou u konkurencie je rozšírenie štúdia o vydavateľstvo, nezávislé na spoločnostiach, ako Pony či Minisoft. Marketingové oddelenie aj oddelenie starostlivosti o zákazníkov už boli spomenuté a v budove musí pribudnúť aj hala vybavená strojmi schopnými behom pár týždňov vypľuť milióny nosičov a priestorný sklad aj s paletami, kde sa bude tento vzácny tovar skladovať až do chvíle expedície. U úspešných hier ide o mimoriadne výnosný biznis, ale vyžiada si trochu prepočítavania. Nikto nechce vyrobiť státisíce či milióny kusov DVD navyše, ale príliš malé zásoby znamenajú, že kúpychtiví potencionálni zákazníci nájdu v obchodoch iba prázdne regály.

Plynúci čas potom otvára možnosti internetu a MMO hier vyžadujúcich nákup a prevádzku serverov. To ešte síce nie je všetko, ale v early access verzii zostávajú grafické i hudobné štúdiá nedostupné, rovnako ako oddelenie kontroly kvality. Srdcom štúdia však musí zostať vytváranie hier a tu si malé štúdio Eggcode robí zo zákazníkov využívajúcich early access tak trochu dobrý deň. Mnohí na Steame napísali veľmi pozitívne užívateľské recenzie bez toho, aby si všimli, že základ hry v princípe ešte nefunguje.

Možností je naozaj, ale naozaj veľa. Dá sa kúpiť licencia na moderný engine alebo si vyvinúť vlastný, dá sa kúpiť licencia na filmy, ako Pandoram či Hairy Potter a dokonca si môžete zaplatiť aj najnovšiu protipirátsku ochranu. Pustíme sa do výroby adventúry s puzzle prvkami zasadenej do steampunkového prostredia, za cieľové platformy rafinovane zvolíme PC, Mintendu MES a Siga Master Station, sústredíme sa na hrateľnosť, príbeh, atmosféru a dáme si záležať, aby sa hrala jednoducho, no bola vhodná aj pre core-hráčov. Za prioritu zvolíme grafiku, ale neopomenieme ani zvuky a ovládanie, zaplatíme za lokalizáciu do nemčiny, francúzštiny, španielčiny i ruštiny a naši schopní herní dizajnéri, programátori, grafici i špecialisti na zvuky vytvoria umelecké dielo, ktoré v recenziách dostane priemerne 91 %. Bude sa predávať ako teplé rožky, no a my budeme šťastím bez seba.

Mad Games Tycoon
Mad Games Tycoon Grafika, zvuky a ovládanie. Hrateľnosť príde na rad až neskôr.
Grafika, zvuky a ovládanie. Hrateľnosť príde na rad až neskôr.


Mad Games Tycoon Bez vytvárania vlastného enginu by to ani nebol videoherný tycoon.
Bez vytvárania vlastného enginu by to ani nebol videoherný tycoon.


Mad Games Tycoon Gamblerov raj...
Gamblerov raj...





Pri toľkých zarobených peniazoch môžeme skúsiť úmyselne vyrobiť aj nejaký nepodarok. Urobíme teda bojovku s prvkami ekonomického simulátora a zasadíme ju do fantasy prostredia. Bude to hra s úžasným príbehom a nulovou atmosférou a najviac zo všetkého sa počas vývoja sústredíme na dokonalé ozvučenie. Už je asi každému jasné, ako to dopadne. Economic sound fighter recenzenti ohodnotia na 91 % a bude sa predávať ako teplé rožky. Hra ešte zďaleka nie je dokončená, manažment videohernej spoločnosti sa ešte musí rozrásť o ďalší obsah a vychytať muchy, ale hodnotenie hier a výpočet ich populárnosti je výzva, ktorá autorov tohto tycoonu ešte iba čaká. V súčasnosti je systém závislý predovšetkým na použitých a využitých technológiách a kombinácia žánrov a tém ako aj body nazbierané do hrateľnosti nemajú na výsledné hodnotenie žiadny vplyv.

Rovnako, ako pri väčšine podobných tycoonov, aj tu je k hraniu potrebná iba myška. Jednoduchý a logicky usporiadaný interface zaberá iba spodnú časť obrazovky. Určite poteší možnosť zrýchliť plynutie času, keďže vývoj veľkej hry malým tímom môže trvať aj niekoľko herných rokov. Soundtrack tak nejako splňuje tycoon štandardy a rokmi osvedčenou voľbou je aj izometrický pohľad s možnosťou priblížiť kameru až k podlahe alebo ju zavesiť až nad strechu a hlavne počas zariaďovania miestnosti sa môže hodiť aj spriehľadnenie stien.

Mnoho tlačidiel, zoznamov a posuvníkov bolo počas nazretia do titulu v alfa-štádiu iba na okrasu alebo mali na ohodnotenie hry iba minimálny vplyv. Niektoré veci už fungovali, hra upozornila na nevhodnú kombináciu žánru a subžánru a menej spokojní zákazníci sa sťažovali, že hra je príliš náročná alebo zaostáva v oblasti grafiky, ale celé dokopy to ešte nefungovalo. Mad Games Tycoon však dostáva pravidelné aktualizácie a v súčasnosti už je dostupná aj česká lokalizácia a kto vie, možno už dnes alebo pozajtra by stredoveký racing nezožal taký mohutný úspech. Zatiaľ dokázal Mad Games Tycoon presvedčiť hlavne o tom, že bude mať čo ponúknuť predovšetkým tým hráčom, ktorí už predchádzajúce videoherné tycoony niekoľkokrát prešli a majú chuť na niečo, čo nebude iba prostým klonom, ale prinesie do subžánru aj niečo nové.

Mad Games Tycoon
Mad Games Tycoon Žánrov aj tém je viac než dosť a enginy sa dajú nakupovať, vytvárať i predávať.
Žánrov aj tém je viac než dosť a enginy sa dajú nakupovať, vytvárať i predávať.


Mad Games Tycoon Nechýbajú ani legendy, ako Katari 2600 a Mintendu Game Joy.
Nechýbajú ani legendy, ako Katari 2600 a Mintendu Game Joy.


Mad Games Tycoon Výber správneho pracovného stola nie je zložitý. Drahšie znamená lepšie.
Výber správneho pracovného stola nie je zložitý. Drahšie znamená lepšie.





napísal roberto 26.2.2015
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
MAD GAMES TYCOON


PC

Vývoj: Eggcode
Štýl: Simulácia
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19512)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk