PRIHLÁS

RATCHET & CLANK

RATCHET & CLANK

Návrat chlpáča a plecháča

Dojmy

Akčné 3D platformovky dnes nie sú v kurze. Tu a tam sa nejaká ukáže, nenamúti veľa vody a zase sa stratí. V minulosti bol tento žáner medzi tými najpopulárnejšími, no dnes je na okraji záujmu. A zdá sa, že aby sa zas dostal na výslnie, musí mu k tomu dopomôcť jedno z najsilnejších mien, aké sa v tomto žánri kedy objavili. A vlastne sú to mená dve - Ratchet & Clank, chlpáč a plecháč, dynamické duo, jednoducho dvaja hrdinovia, ktorí si nás získali už v roku 2002. A čoskoro sa objavia znova na scéne. Starí známi s novou tvárou, ktorí opäť rozpovedia svoj prvý príbeh, no pokúsia sa zaujať aj nových hráčov.

Nová hra, ktorej sa dočkáme budúci rok, ponesie len jednoduchý názov Ratchet & Clank. Po prvý raz bola predstavená na E3 2014 a už od začiatku vieme, že to nebude pokračovanie. No nebude to ani ďalší z remasterov, ktoré sú v posledných rokoch také populárne. Je to skôr reštart, ktorý bude navyše založený na pripravovanom animovanom filme, ktorý do kín príde taktiež budúci rok. Film, a teda spolu s ním aj hra, nám opäť rozpovedia príbeh, ako sa táto nesúrodá dvojica po prvý raz stretla a započala svoje netradičné vesmírne dobrodružstvo. Niečo sa zmení, niečo zostane pri starom, na to si budeme musieť počkať.

Už teraz vám však môžeme povedať, že to najdôležitejšie zostalo bezo zmien. Samotná hrateľnosť opäť chytí za srdce hneď potom, ako dostanete do rúk ovládač. Vyskúšali sme si demo s dvojicou levelov, ktoré nám pripomenuli doby minulé, no taktiež predviedli, ako má vyzerať moderný zástupca žánru. Jeden z levelov si môžete pamätať z prvej časti – ocitáme sa na hover vlaku a cez hordu nepriateľov musíme získať infobota. A taktiež sme si vyskúšali aj súboj s bossom. Konkrétne ním bol  Blargian Snagglebeast. Ak si obe pasáže pamätáte z pôvodnej hry a porovnáte ich s novou, zachovávajú myšlienku, no rozdiel je markantný.


Čo nás hneď v úvode potešilo najviac, to bola kvalita prestrihových scén v každom ohľade. Snažia sa byť čo najvernejšie filmu a hre to prospieva. Jednak po stránke scenára, ktorý je výborný, opäť mu nechýba poriadna dávka humoru, ktorá je ešte umocnená výborným dabingom. Ústredné duo si opäť strihli James Arnold Taylor a David Kaye, ktorým to ide skvele. Prepracované sú aj animácie pohybov, ktoré pôsobia prirodzene a dokonca aj detaily ako pohyb srsti chlpáča. Priamo v hre to už nie je tak vidno, ale v animáciách to rozhodne poteší.

Ani jeden z dvojice levelov nebol priamo tradične skákací. Vlak aj súboj s bossom sú veľmi priamočiare levely, čo sa týka ich dizajnu. V jednom idete vpred a v druhom sa točíte v kruhu, pričom sa oddávate neustálej a rýchlej akcii, ktorá stále skvele baví. A v nej tentoraz nechýba ani poriadna dávka deštrukcie, ktorá sa prejaví hlavne v ničení vlakových vozňov. Niekedy zničením alebo zhodením nákladu pred vami vytvoríte cestu alebo zlikvidujete nepriateľov, inokedy to budete robiť len pre číru radosť zo skazy.

Hrateľnosť je známa a stavia na dobre známych prvkoch, a to nielen z iných častí série, ale žánru ako takého. Skáčete, lozíte, strieľate a všetko okolo mlátite. V rámci série tak nový prírastok nevybočuje z toho, čo už dávno poznáte. Všetko to ale pôsobí lepšie, živšie a dynamickejšie. Možno reálne ani hra rýchlejšia nie je, no pôsobí tak. Navyše je prostredie okolo vás výrazne bohatšie, čo celkový dojem neuveriteľne zlepšuje. Aj tá prázdna jaskyňa, kde sa proti vám postavil Blargian Snagglebeast, pôsobí oveľa živšie a vizuálne lepšie. Navyše okrem bossa na vás útočia aj menšie príšerky, ktoré vedia znepríjemniť život.

Akcia, skákanie, občasná interakcia s objektmi, to všetko pôsobí plynulo a prirodzene ako nikdy predtým v sérii. Strieľate z jednej zbrane za druhou, razom vytiahnete kľúč a dokážete rozdávať aj poctivé rany, no hneď nato, keď presakujete z vagónu na vagón v nepríjemnej zákrute, zoberiete Clanka na plecia a využijete dvojitý skok. Pôvodnú hru som mal veľmi rád, dokonca sa mi možno stále aj niekde doma váľa, no v porovnaní s týmto už nedokáže obstáť. Ako keby sa autori inšpirovali v ladných sekačkách ako napríklad Bayonetta, kde akcia pôsobí už takmer baletným dojmom.

Na mix akcie so strelnými zbraňami a na blízko sa pozerá veľmi dobre a prechod medzi nimi je zvládnutý dobre. Jednoducho to na obrazovke vyzerá pekne. Svoj podiel na tom ale majú aj perfektne navrhnuté zbrane. Vracajú sa, samozrejme, staré známe kúsky z pôvodnej hry. No autori taktiež nezabudli opäť zapojiť fantáziu a pripraviť pre vás niekoľko ďalších deštruktívnych hračiek. Do rúk dostanete raketomet, plameňomet, vrhač disko gule (ktorá všetkých nepriateľov roztancuje), granáty, no najviac si nás získal Pixelizer. Funguje dobre na krátku vzdialenosť a má účinok ako brokovnica, ibaže všetkých nepriateľov postupne mení na 8-bitovú podobu (so sprievodným zvukovým efektom), až ich postupne rozloží na pixely. Zbrane si v priebehu hry vyberáte z dobre známeho kruhového menu.

Demo Ratchet & Clank nás presvedčilo o tom, že sa máme na čo tešiť. Hra vyzerá výborne a rovnako dobre sa aj hrá. Dynamické duo si vás opäť získa na svojom netradičnom vesmírnom dobrodružstve. Presvedčili sme sa o tom, že zábavnejšia podoba zbierania šrotu a skrutiek sa len tak nevidí. Okrem dema sme však v Paríži videli aj dve nové videá, ktoré nám z hry ukázali niečo viac. Môžeme sa tak tešiť aj na levely pod vodou, vo vzduchu a taktiež len v koži plecháča, ktorý sám preferuje iný štýl hrania. Viac v tradičnom skákačkovom štýle, kedy musí skôr prekonávať prekážky, nie toľko bojovať so zbraňami. Vydanie hry je naplánované na prvý polrok 2016 a vtedy sa do hry budeme môcť ponoriť všetci naplno.


napísal matus_ace 13.11.2015
Páči sa mi!
RATCHET & CLANK


PS4

Vývoj: Sony Computer Entertainment / Insomniac Games
Štýl: Akčná Adventúra
Dátum vydania: 20. apríl 2015
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector magazín #125


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Afterburner (3)
Ahojte, znovu potrebujem jednu radu. MSI Afterburn...
| Chladic k procesoru (4)
Zdarec. Mam v plane vymenit procak intel g4600 z...
| Môžem odstrániť chladič na tej... (2)
Kúpil som túto grafiku a chcem ju používať na HTCP...
| Ps4pro (19)
ahojte.....mám ps4pro /je po záruke/ a hučí ako v...
| Zdroj (11)
Zdravicko, prosim o radu zvazujem kupu novej GPU k...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2020 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk