CALL OF DUTY: BLACK OPS IIII

CALL OF DUTY: BLACK OPS IIII

Call of Duty v znamení zmien?

Toto je rutina, na ktorú sme si už všetci za tie roky naozaj dobre zvykli. Od začiatku roka tu máme rôzne úniky, niekedy v marci-apríli príde oficiálne oznámenie a v máji sa dočkáme aj predstavenia nového Call of Duty. Následne v lete prebehne multiplayerová beta a na jeseň tu aj s fanfárami máme vydanie hry, po ktorom nasleduje ročná podpora v podobe DLC balíčkov do multiplayeru. Aj napriek tomu je to ale tento rok trošku iné. Odohral som aktuálnu VIP betu a začal som písať dojmy z hry. Pôvodne článok už v titulku uvádzal, že ide o multiplayerové dojmy. Ale veď to je tento rok zbytočné. Ak to totiž náhodou neviete, Call of Duty: Black Ops IIII ponúkne len multiplayerový obsah, aj keď v rôznych podobách.

Je to tak. Tento rok sa nedočkáme žiadnej kampane s hollywoodskymi produkčnými hodnotami a hollywoodskymi hercami. A to pre nás znamená, že to, čo sme si mohli vyskúšať v tejto bete, bude z veľkej časti zodpovedať tomu, čo nakoniec dostaneme. Samozrejme, toho obsahu bude nakoniec viac. Pribudne battle royale režim Blackout, ktorý si účastníci beta testu budú môcť vyskúšať v septembri (a taktiež vám prinesieme naše dojmy z neho). A taktiež pribudne väčší a rôznorodejší obsah pre Zombies kooperáciu, ktorú ale ochutnáme asi až pri vydaní.

Možno si niektorí z vás ešte spomenú na ohlásene hry v živom streame, kde to uvádzači prežívali možno viac ako samotní hráči, keď hovorili, že toto síce bude pokračovanie Black Ops podsérie, avšak Treyarch vypočul volanie niektorých hráčov a pre novú časť pripravil aj výraznejšie zmeny. Vďaka nim má hra ponúknuť síce známu hrateľnosť, ale zároveň natoľko zmenenú, aby vyhovela požiadavkám aktuálneho trhu, ktorý predsa len už žiada aj niečo iné. Je to neľahká úloha, o ktorú sa herné štúdiá pokúšajú často, no neraz na tom pohoria.


Výsledkom je, že sa Black Ops IIII hrá a zároveň aj nehrá ako bežné Call of Duty. Multiplayerový aspekt série bol totiž už roky typický tým, že nezáležalo na dobe, do ktorej bola konkréte hra zasadená, ale vždy sa to hralo rovnako. Síce raz v druhej svetovej, potom vo vesmíre, inokedy zas v blízkej budúcnosti na Zemi a podobne. Raz ste mali v rukách historické zbrane, potom ste pobehovali po stenách. Jadro hrateľnosti bolo ale vždy rovnaké a to sa teraz trošku zmenilo a v Treyarchu do celkového mixu hrateľnosti pridali príchuť iných populárnych multiplayeroviek zo súčasnosti. Smrdí z toho Overwatch, smrdí z toho možno aj Fortnite. Skalní CoD fanúšikovia možno budú ohrňovať nos, ale pre ostatných je to vlastne dobre.

Najskôr ale poďme k ponuke samotnej bety. Tá ponúka päticu režimov a päticu máp, pričom sú podľa konkrétneho režimu vždy pre maximálne 10-12 hráčov naraz, takže ide opäť o menší štýl, kedy je v každom tíme 5-6 hráčov. Sú to režimy Search and Destroy, Control, Capture MoshpitChaos Team Deathmatch. Názvy hovoria samé za seba. Search and Destroy pripomína klasický bomb defusal z Counter-Strike, ak tento režim nepoznáte. Tímy sa striedajú v úlohe útočníkov a obrancov. Útočníci majú buď zlikvidovať nepriateľský tím, alebo odpáliť bomby. Obrancovia majú prežiť a bomby zneškodniť. Hrá sa však bez respawnu.

Control a Capture Moshpit sú založené na ovládaní území na mape, pričom ale majú svoje špecifiká, či sú to počty bodov, o ktoré sa bojuje, alebo aj to, ako v konečnom dôsledku hra prebieha, keďže režimy chcú ponúknuť čo najviac rozdielne zážitky aj v prípadoch, keď sú si podobné. A nakoniec je tu Chaos Deathmatch, z ktorého som mal dojem, že si ho hráči užívajú najviac. Hľadanie zápasu bolo najkratšie, po jeho skončení sa zas odpájalo len minimum hráčov a všetci šli rovno do ďalšej hry. A prídavok „Chaos“ naozaj veľmi presne vystihuje, ako to prebieha. Kým ostatné režimy dostali svieži prídavok nutnej taktiky, tu ide len o akciu.

Ponuka dostupných režimov tak bola pomerne pestrá a každý si mohol vybrať podľa vlastného gusta. A to isté platí aj o mapách, ktorých síce bolo len 5, no ani zďaleka neboli najhoršie a každá ponúkla vlastné prostredie. Je tu mapa na tropickom ostrove, no aj pri zasneženej základni, v meste, či na plošine niekde vysoko, kde nechýbajú miesta, cez ktoré sa dokážete prepadnúť dole a tým pre vás aktuálny život (alebo aj zápas, ak sa nehrá na respawny) končí. Mapy sú opäť menšie, aby sa tam tých 10-12 hráčov dlho nenaháňalo. Chýbajú hluché miesta, odvšadiaľ to máte blízko do akcie a v niektorých režimoch sa vám dokáže nepriateľ behom chvíľky objaviť za chrbtom aj po vašom respawne, takže si stále musíte dávať pozor.

Už som spomenul, že Treyarch do mixu pridal mnoho prvkov z iných hier a za väčšinou z nich stojí 10 rôznych špecialistov. Tí nie sú úplnou novinkou, boli tu už v minulosti, no až teraz sú reálne použiteľní. Špecialistu si vyberáte pred začiatkom hry a každý so sebou prináša jednu štandardnú a jednu špeciálnu schopnosť. Tie fungujú inak ako scorestreaky a v zásade dokážete štandardné aktivovať relatívne často a v prípade niektorých špecialistov tú špeciálnu maximálne 2-3-krát za zápas. Naozaj to trošku pripomína Overwatch, pričom vyváženie špecialistov sa zdá byť fajn. Sú tu ofenzívne postavy, defenzívne a tiež podporné. Jedna dokáže vytvoriť nový spawn point, druhá zas bariéru, za ktorou sa dá skryť a ešte aj vyžaruje radiáciu. Snáď len Nomad má ultimátku trošku silnejšiu, keďže na nepriateľov vypustí psa, ktorý zabíja už jediným uhryznutím.

Systém špecialistov je postavený na tradičnom systéme tried, aby ste si vedeli ešte lepšie skombinovať schopnosti a zbrane a prispôsobiť ich čo najviac vášmu hernému štýlu. Tu nájdete klasiky so štandardnou výbavou, na ktorú ste zvyknutí. Progresom si odomykáte nové zbrane a vybavenie, takže si to môžete ešte viac prispôsobiť. Po dosiahnutí určitého levelu si môžete vytvoriť vlastnú triedu a tam si zbrane vylepšujete ich levelovaním a to vám odomkne doplnky. Nechýbajú perky a ani divoké karty a všetko z toho je limitované množstvom. To všetko je Call of Duty klasika, rovnako ako dobre známy gunplay, ktorý presne zapadá do toho, čo od série čakáte, no s mierne futuristickou technikou.


Hrateľnosť je stále rýchla a naozaj veľmi dynamická. Ak sa zastavíte, dlho neprežijete. Mám taký dojem, že nebude vyhovovať snajperom, ktorí radi niekde zakempujú. Stále bežíte, bez sklzu to snáď ani nejde. Do toho si pripočítajte plynulé prekonávanie prekážok, no hlavne absenciu nezmyslov štýlu jetpack a behanie po stenách, ktoré v CoD až tak dobre nefungovali. Teraz ste nohami pevne na zemi a dokonca sa musíte sami liečiť, čo nie je taký problém, keďže máte injekciu vždy poruke a stále k dispozícii. K tomu si prirátajte už spomínané schopnosti, ktoré výraznejšie zasahujú do hrateľnosti, a tiež scorestreaky, ktoré vám dajú k dispozícii nejakú výhodu podľa toho, koľko bodov ste nazbierali. Môžete na bojisko povolať helikoptéru, či si pomôcť riadenou raketou.

Prekvapením je, v akej miere do hry zasahuje spolupráca a taktika, bez ktorých to tentoraz fakt nejde. Pobehovanie osamelého vlka je preč. Tu naozaj musíte ísť v skupine, čistiť miestnosti a pomáhať si. Najmä vtedy, keď vám ide o respawny, ktoré sú buď úplne absentujúce, alebo obmedzené a po ich vyčerpaní končíte. Nehovorím, že sa z toho zrazu stal Rainbow Six Siege, ale je to pre sériu progres a osobne si myslím, že dobrým smerom. Aspoň mňa to takto bavilo viac ako v minulosti.

Betu som hral na PS4 Pro a aj keď neviem, nakoľko je aktuálny kód prispôsobený tomu, aby využil výkonnejší hardvér, rozhodne si nemyslím, že by hra vyzerala dobre. A môžete to posúdiť aj sami na obrázkoch naokolo a vo videu. Vek použitej technológie už na niektorých aspektoch ťažko zamaskovať. Na druhej strane však hra beží svižne a aj loadingy sú krátke - až prekvapivo. To dôležité je ale v hrateľnosti a tam nám Call of Duty: Black Ops IIII predvádza zmeny už v samotnom jadre. Uvidíme, ako na to zareaguje komunita série, ktorej nemusia byť zmeny úplne po chuti.


napísal matus_ace 7.8.2018
Páči sa mi! (+1)
CALL OF DUTY: BLACK OPS IIII


PC
PS4
Xbox One
Switch

Vývoj: Activision / Treyarch
Štýl: Akcia / Multiplayer
Dátum vydania: 12. október 2018
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (3)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19853)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk