CALL OF DUTY: MODERN WARFARE

CALL OF DUTY: MODERN WARFARE

Rýchla akcia pre stálych fanúšikov

Dojmy

Infinity Ward sa po troch rokoch púšťa do záverečných príprav vývoja nového Call of Duty. To však nesie názov, ktorý mnohých vráti o niekoľko rokov späť do minulosti. Call of Duty: Modern Warfare totiž vyšiel už pred viac ako desiatimi rokmi a autori sa po niekoľkých pokračovaniach rozhodli prísť s ďalším titulom, ktorý má byť zároveň akýmsi nie veľmi agresívnym rebootom celej tejto podsérie.

Samozrejme, Call of Duty sa poriadneho rebootu asi tak skoro nedočká, no Infinity Ward to skúša aspoň z časti pridaním rôznych noviniek. Ako to už pri tomto type hier býva, veľká pozornosť sa venuje predovšetkým režimu pre viacerých hráčov, aj keď tentokrát sa nezabúda ani na tých, ktorí majú radi príbehové časti pre jedného hráča. O nej sa však tvorcom ešte nechce rozprávať a pozornosť presúvajú na práve spomínaný multiplayer.

Zatiaľ je jasné, že sa dostaneme do kože dvoch nezávislých postáv. Kampaň má byť rozdelená na dve časti, pričom prvá má patriť postave bývalého britského vojaka Kyle Garricka. V druhej sa bližšie zoznámime so zamestnancom americkej CIA, Alexom. Čo je ale v tomto momente oveľa viac zaujímavé, v hre by sa mal opäť objaviť Captain Price. Aspoň zatiaľ tak typicky šialená, rýchla a hlavne zbraňami poriadne preplnená kampaň ustupuje novinkám, ktoré budú môcť hráči oceniť pri hraní online. Call of Duty: Modern Warfare čaká množstvo nových herných režimov, vrátane menších a rýchlejších hier pre hráčov, ktorí preferujú okamžitú akciu, no taktiež komplexnejšie a napínavejšie módy, v ktorých sa proti sebe postaví až stovka účastníkov.

Call of Duty: Modern Warfare

V podstate všetky tieto informácie štúdio potvrdilo už pred niekoľkými mesiacmi, takže si len zhrnieme, že sa v hre určite objavia staré známe klasiky, plus možnosť hrať dvaja na dvoch, dvadsiati na dvadsiatich a už spomínaný masívny Ground War so stovkou hráčov. Hra síce vychádza už o dva mesiace, no ako vždy sa Activison nikam veľmi neponáhľa a poriadne, skutočne podrobné predstavenie všetkých noviniek bude čoraz viac nastupovať práve s blížiacim sa dátumom vydania. Gamescom je totiž práve jedna z tých akcií, kde by firma mohla ponúknuť novinárom predstavenie tých najväčších noviniek pred vydaním svojich hier na jeseň. Bohužiaľ, tu sa to berie z úplne iného konca a do rúk sa nám dostal režim, ktorý by sme čakali asi najmenej. Každopádne dáva zmysel, aby si novinári zahrali len kratšie súboje, nakoľko pri takom veľkom počte ľudí by asi masívne súboje neboli časovo uskutočniteľné. Ako ste si pravdepodobne z týchto slov už sami domysleli, vyskúšať sme si mohli len rýchly režim dvaja na dvoch.

Z tejto hry sme vám už priniesli zábery, ktoré boli nahrávané so zapnutým raytracingom a taktiež v 2K rozlíšení. Celkovo sme dostali priestor pre dve hry, v ktoré sa hrali na šesť vyhraných kôl. Čo nás však taktiež sklamalo, bol fakt, že sa režim odohrával len na jednej uzatvorenej mape, ktorá navyše pôsobila pomerne jednoducho. Ak už máte prehľad o dostupných mapách v rámci tohto módu, ide o mapu King v nočnej verzii - mapy totiž bude možné hrať ako cez deň, tak aj v noci. Hráči Counter-Strike práve pri takomto dizajne úrovni môžu slintať blahom, a to je možno práve tá zmena a cesta, ktorou sa Infinity Ward snaží ísť.

V podstate sa teda hra odohráva v malom sklade, respektíve hangári, ktorý je doplnený o prepravné kontajnery a zopár jednoduchých zákrytov. Je logické, že pri takomto jednotvárnom a krátkodobom kontakte s hrou sa nedá úplne presne vyvodiť väčší záver o najnovšom pokračovaní Call of Duty, no aspoň aké-také dojmy z pohľadu hrateľnosti v nás hra zanechala. Vo všeobecnosti sa toho totiž veľa nezmenilo, hra si stále drží svoj typický svižný Call of Duty štýl, pri ktorom ale vyhráva práve ten, kto má najväčší prehľad o prostredí okolo seba. To, samozrejme, platilo aj pri takejto jednoduchej mape.

Infinity Ward sa veľkou ponukou rôznych režimov snaží, celkom očividne, zasiahnuť čo najväčšiu skupinou hráčov. Takéto rýchle súboje sú pre mnohých hráčov oveľa viac zaujímavejšie ako časovo náročnejšie bitky. Režim 2 na 2 mal zároveň množstvo dobre známych pravidiel z iných titulov. Hra poctivo sleduje zdravie tímu, takže v prípade príliš dlhej hry automaticky vyhráva tím s väčším zostatkom života. Pravidlo, ktoré ale nevyzerá ako príliš šťastné, sa týka taktiež nerozhodnému stavu. Teda práve život nie je v prvom momente rozhodujúci faktor. Pri dlhšej hre sa spustí Overtime, v ktorom sa umiestni na mapu vlajka, ktorú hráči musia zobrať. Tím, ktorý ju získa ako prvý, automaticky vyhráva. Síce táto možnosť prirodzene núti k priamemu stretu hráčov, no niekedy nemusí byť práve spravodlivá.

Čo sa v súvislosti s Call of Duty spomína veľmi často, je podpora raytracingu. Ten sme pri hraní mali prítomný, vďaka čomu bola hra vizuálne celkom príťažlivá. Samozrejme, raytracing nedokáže robiť zázraky, pričom aj tento spôsob nasvietenia nemusí byť vždy lepší, ak ho tvorcovia nevedia implementovať správne. Každopádne Modern Warfare nie je ten prípad a hre jednoznačne vizuálne pomáha. Smutné však je, že aj napriek tomu, aká náročná táto technológia je na výpočtový výkon, výsledok nemusí byť vždy jasný na prvé videnie. Výsledok je totiž natoľko prirodzený, že pri hraní si ani nemusíte uvedomiť benefity raytracingu. Tie tú však jednoznačne sú, pričom časom sa jeho sila určite ešte znásobí.

Call of Duty: Modern Warfare sa nám odhalilo a neprestáva odhaľovať, no najmä v režime pre viacerých hráčov. Nové spôsoby hrania titul oživujú na správnych miestach a určite si nájdu aj nové davy fanúšikov, ktoré práve takýto systém hry vyhľadávajú. Režim 2 na 2, ako aj ďalšie módy sú toho dôkazom. Hrateľnosť zostáva bez väčších zmien a drží si svoj štandard rýchlej, plynulej a zároveň adrenalínovej jazdy. Koniec koncov, ak máte PlayStation 4, už na piatok je naplánované prvé víkendové testovanie, v ktorom si budete môcť zahrať práve multiplayer dvaja na dvoch.

Call of Duty: Modern Warfare


napísal play3man 21.8.2019
Páči sa mi! (+7)
CALL OF DUTY: MODERN WARFARE

Zaradené pod: gc19


PC
PS4
Xbox One

Vývoj: Activision / Infinity Ward
Štýl: Akcia / Multiplayer
Dátum vydania: 25. október 2019
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #116


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Geforce experience a windows s... (2)
Zdravim, ked mam kupeny xbox game pass pc verziu.....
| Wow classic - nethergarde keep... (0)
Caute, nehrava niekto za alikov na Nethergarde Kee...
| Herny monitor 27” (24)
Ahoj poradí niekto herny monitor k AMD grafike? Ne...
| Novy mobil (9)
Ahojte, nutne potrebujem novy mobil stary sa mi ro...
| Forza horizon 4 xbox one (1)
Ahojte potrebujem poradiť už mám dlchsie tuto top ...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk