PRIHLÁS

WASTELAND 3

WASTELAND 3

Prvý prieskum post-apokalyptického Colorada

Dojmy

K najočakávanejším titulom tohto roka určite patrí aj Wasteland 3. Post-apokalyptická RPG má za sebou veľkolepý návrat a v tretej časti chce vyjsť v ústrety starým aj novým hráčom. Preto sa vývojári rozhodli, že  využijú to najlepšieho z dvojky a upravia niektoré prvky tak, aby bolo nové pokračovanie dynamickejšie a prístupnejšie. Môže to prilákať tých, ktorí uprednostňujú menej zložité hry na hrdinov, ale je otázne, či súčasne neuškodí celkovej komplexnosti produktu. Dostali sme jedinečnú príležitosť ako vybrané médium v našom regióne otestovať rozpracovaný Wasteland 3 v pokročilej fáze. A tak vám prezradíme, čo máte očakávať.

V hre sa opäť stotožníte s rangermi vo svete po katastrofe, ktorí vyrážajú na pomoc do Colorada. Tam to však neprebieha podľa predstáv. Ukážka z hry sa začína bojom, ktorý sa dočkal viditeľných úprav. Sám Brian Fargo vo svojom odkaze upozornil na to, že boje majú mať väčšiu hĺbku, ale súčasne budú rýchlejšie a prístupnejšie. Presvedčili sme sa na vlastnej koži, že sú naozaj intuitívnejšie a majú väčšiu dynamiku. Súčasne sa však akcia dostala do popredia tak trochu na úkor taktiky. Nie každý to môže brať ako pozitívum. 


Bežne sa v hre pohybujete v reálnom čase, ale bitky prebiehajú v ťahovom režime. Počiatočná iniciatíva v boji závisí od toho, či vediete premyslený útok, alebo ste spravili neopatrný krok a spozorovali vás nepriatelia, ktorí následne zareagovali. Preto si treba všímať detekčný kruh okolo protivníkov. Ak tam vstúpite a nevzdialite sa v priebehu krátkeho okamihu, rozpúta sa ozbrojený konflikt a súperi majú počiatočnú výhodu. Štandardne sa potom strieda váš a nepriateľský tím, pričom vykonáte požadované činnosti s jednotlivými postavami v ľubovoľnom poradí, ktoré takto spotrebujú svoje akčné body.  Dajú sa využiť na pohyb, bežnú streľbu a útok, nabíjanie zbrane, aplikovanie doplnkov (granát, liečivo...). 

Zvyšné akčné body môžete zužitkovať tromi spôsobmi. Nastavíte postave prepad, ktorý sa spustí počas ťahu nepriateľov, ak budú v dosahu. Alebo si namiesto toho zvolíte bonus k obrane, či body prenesiete do ďalšieho kola. Rozhodne treba využívať bariéry v teréne na čiastočné alebo úplne krytie, takže protivníkom sa zníži šanca na úspešný zásah. Zbrane majú danú úroveň penetrácie a čím je vyššia, tým sú účinnejšie najmä proti silnejším brneniam. Navyše má každý typ zbrane unikátny špeciálny útok, ktorý sa však najskôr dobíja v zápale boja. Potom sa dá použiť a napríklad sa strelcovi dramaticky zvýši presnosť nasledujúceho zásahu. Alebo presne zameriate vybrané časti tela, čo sa zobrazia v hľadáčiku - na ploche celej obrazovky.  

Vaši bojovníci občas pri konflikte samovoľne zareagujú, čo môže byť pozitívne, alebo naopak situáciu ešte zhoršia. Táto nevyspytateľná reakcia do značnej miery závisí od charizmy. Celkovo sú potýčky skutočne rýchle a zbytočne sa nenaťahujú, no určite sa neoplatí ísť do bitky zbrkle, inak to môže skončiť zle. Aj keď liečivami rýchlo zahojíte rany (niektoré ale dodatočne krvácajú) a dajú sa inou postavou prebrať spolubojovníci, ktorí padli  po kritickom zásahu. Po boji sa dá pohodlne pozbierať korisť a stačí kliknúť na jeden nález a zaradom sa vám pootvárajú aj ďalšie. Bez nutnosti prehliadať všetky mŕtve telá.


Hru odštartujete s dvojicou postáv, ktorú si sami vytvoríte alebo zvolíte spomedzi niekoľkých predvolených párov. Pri bežnom postupe v reálnom čase sa môžu obe držať spolu, alebo si prepnete individuálne ovládanie a manipulujete s každou zvlášť. Takže ich napríklad pošlete na opačné konce lokality. Čoskoro môžete váš tím rozšíriť o ďalších dvoch rangerov, ktorých si najmete. Okrem toho máte dva sloty určené pre spoločníkov, ktorých stretnete pri putovaní. Celkovo teda môžete mať zoskupenie zložené z maximálne šiestich osôb, čo je už slušná partia. Inventár je spoločný a rozdelený na sekcie podľa druhu sortimentu, ale každú postavu môžete individuálne vyzbrojiť a keď získa level, investovať skúsenostné body. Zvyšujete atribúty, od koordinácie a sily, až po rýchlosť a charizmu.

Okrem toho investujete do schopností, ktoré využívate v boji aj mimo neho. To zahrňuje šikovnosť s určitým druhom zbraní, odomykanie zámok, mechanickú zručnosť, čo sa hodí nielen pri opravách zariadení, ale aj  poskytne bonus v boji proti robotom a vozidlám. A je toho oveľa viac. Takto si vyformujete lepších bojovníkov a odborníkov na určité odvetvia a činnosti. Zaujímavé je, že keď máte označenú celú skupinu a pred sebou nejaký problém, ktorý chcete vyriešiť, automaticky sa do toho pustí tá najpovolanejšia. Napríklad chcete deaktivovať mínu, tak k nej pristúpi pyrotechnik na patričnej úrovni. Samozrejme, ak takého máte. Podobne je to aj s počítačmi, opravami a ďalšími aktivitami. 

Za zmienku stoja odborníci na modifikovanie zbraní a brnení, ktorých účel je jasný. Milá je schopnosť ovládať zvieratá, vďaka ktorej môže postava získať nejakého maznáčika alebo chlpatého spoločníka. Napríklad mačku, ktorá sa automaticky drží blízko tímu. Postavy od určitej úrovne pravidelne získavajú aj perky s extra bonusmi, prepojenými hlavne s konkrétnymi osvojenými schopnosťami.


Pri potulkách vediete časté rozhovory, bežne s možnosťami voľby. Niekedy sa vtedy hra prepne z izometrického pohľad z výšky na detail postavy, ktorý sa zväčší na celú obrazovku. Vašimi rozhodnutiami určujete priebeh a výsledok úloh, budujete vzťahy s jednotlivými osobami aj reputáciu s frakciami. Napríklad stojíte pred zradcami, ktorých môžete zabiť, odvediete ich do väzenia alebo dovolíte NPC postave, aby na nich vykonala krvavú pomstu. V každom prípade budete znášať dôsledky a niekoho si nakloníte, iného pohneváte.

Všetky postavy, s ktorými komunikujete, sú plne nadabované, čo je prvýkrát v hrách od InXile. Nahovorené hlasy počujete aj z rádia, ktoré vás často sprevádza. Takýmto spôsobom tvorcovia minimalizovali množstvo textu s popismi z predošlej časti, takže teraz nebudete čítať tony informácií (s výnimkou priamych rozhovorov), ale viac počúvate a aktívne hráte. A do toho vám zaznie parádny soundtrack od Mary Ramos. Grafika je slušná, možno by mohli byť lepšie detaily. Aj v zasnežených zákutiach sa objavujú pestrejšie farby. Všetko sa dá pekne priblížiť a kamera otáčať tak, aby ste mali dobrý prehľad o situácii a okolí.

Wasteland 3 má naplánovanú premiéru v máji. V ukážke sme preskúmali len jednu lokalitu, ale svetová mapa má ukrývať podstatne viac zaujímavých miest a možností. Každopádne pekne vidieť smerovanie hry. Tentoraz bude menej náročná a zvládnu ju aj menej ostrieľaní hráči, ktorých si chcú vývojári získať hlavne zjednodušenými bojmi a aktivitami. Neznamená to však, že by hra nemala dostatočnú hĺbku. Vaše rozhodnutia budú mať veľkú váhu a určia tok príbehu. Nesklame ani vývoj postáv a bude aj čo skúmať v masívnej krajine, ktorá ani po apokalypse rozhodne nie je pustá a ľudoprázdna. Práve naopak, ponúka rôzne zákutia a činnosti, pri ktorých strávite dlhé a určite nie nudné hodiny.


napísal uni 27.3.2020
Páči sa mi! (+1)
WASTELAND 3


PC
PS4
Xbox One

Vývoj: Microsoft / inXile Entertainment
Štýl: RPG
Dátum vydania: 28. august 2020
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #123


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Nvidia shield tv (0)
Zdravas ludia, potreboval by som kupit Nvidia Shie...
| Ktorý je lepší ? (4)
Dobrý deň, Chcel by som si kúpiť jeden z týchto ...
| Aká hra vám chýba na niektorej... (8)
Aké hry by ste chceli vidieť na niektorej platform...
| Tip na zlepšenie stránky (3)
Mám jeden nápad na zlepšenie komentároch na Sector...
| Oplatí sa táto kombinácia amd ... (4)
https://www.alza.sk/hp-envy-x360-15-ds0105nc-d5815...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2020 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk