GHOSTBUSTERS: SPIRITS UNLEASHED

GHOSTBUSTERS: SPIRITS UNLEASHED

Lovte a buďte lovení

Sú značky, ktoré nám automaticky vyčarujú úsmev na tvári. Vracajú nás späť do minulosti. Do doby, kedy bol život jednoduchší a ich sledovanie patrilo medzi naše najväčšie starosti. O to viac bolí, keď sa s takýmito značkami nezaobchádza tak, ako by si zaslúžili. Ghostbusters (alebo pre nás Krotitelia duchov) boli dlho práve takouto značkou. Film z roku 2016 bol jednoducho zlý. Obsadenie mi vôbec neprekážalo, dokonca bolo fajn, ale scenár bol jednoducho zlý. Nebol vtipný, chýbala chémia, hlavný zloduch bol tuctový. Posledných niekoľko hier tiež nestálo za veľa, napríklad Sanctum of Slime je priamo urážka fanúšikov. Teraz sa ale zdá, že je značka v dobrých rukách a pracujú na nej ľudia, ktorí jej rozumejú.

Po naozaj zábavnom filme, ktorý je poctou tomu prvému, sa pravdepodobne dočkáme aj zábavnej hry. Na Gamescome sme sa mohli detailne pozrieť na Ghostbusters: Spirits Unleashed, novú kooperačnú akciu zo známeho sveta, ktorá pokračuje v kontinuite hlavných filmov a nadväzuje na Afterlife. Winston v New Yorku opäť rozbehol Krotiteľov a pokračuje v lovení duchov s mladým tímom. Ray si stále vedie svoje okultné kníhkupectvo. Obe tieto lokality sú pre novú hru veľmi dôležité.

Spirits Unleashed je kooperačná multiplayerovka, v ktorej štvorica lovcov na mape loví jedného ducha. Hra tak síce naskakuje na aktuálny trend týchto asymetrických multiplayeroviek, ale robí to po svojom a nezabúda ani na hráčov, ktorí chcú hrať sami a užiť si príbeh. Ten tu chýbať nebude a ak chcete hrať sami, hrajte. Ostatné postavy preberie umelá inteligencia. Gamescom ale jasne ukázal, že spolu s ďalšími hráčmi to bude najlepšia zábava. Ideálne, aby ste sedeli hneď vedľa seba a mohli ste po sebe kričať. Hral som v zostave s tromi vývojármi a jednou AI, aby predviedli, že aj tá v hre dobre funguje. A naozaj funguje.


Mal som možnosť zahrať si dva zápasy, jeden medzi Krotiteľmi, druhý za ducha, kedy ma lovili.  V oboch som bol na víťaznej strane, ale niečo mi hovorí, že vývojári, ktorí naspamäť poznajú každý pixel mapy, do toho proti mne nešli úplne naplno. Najskôr som naskočil do starej požiarnej zbrojnice, kde majú Krotitelia svoje sídlo, Winston rozdáva úlohy a nájdete tu aj zbrojnicu na vylepšovanie vášho vybavenia a rôzne ďalšie časti. Vybavenie pritom vychádza z filmov a autori zbytočne nevymýšľali vlastné, akurát si všetko viete vylepšiť. V garáži nechýba kultové ECTO-1, ale autori potvrdili, že sa v ňom v hre stále nedá jazdiť. Poteší fakt, že Winstona dabuje Ernie Hudson.

Len cez cestu sa nachádza Rayov obchod a kým zbrojnica funguje ako základňa pre Krotiteľov, jeho kníhkupectvo je vlastne základňou pre duchov, kde si vyberáte svoj konkrétny druh ducha (je ich niekoľko, ja som hral za fialového Ectoplasta) a ďalšie veci. Samozrejme, Raya v hre dabuje legendárny Dan Aykroyd. Okrem herného štýlu sa hranie za Krotiteľov a duchov líši ešte v jednom významnom aspekte. Kým Krotitelia hrajú z FPS perspektívy, za duchov hráte z third person perspektívy. To vám dáva lepší prehľad o dianí v prostredí a máte tak väčšiu šancu na útek či skrývanie sa.

Gamescom bol dôležitý aj toho ohľadu, že sme si mohli vyskúšať novú Brewary mapu, ktorú autori prvý raz prezentovali práve v Nemecku. Ako už názov hovorí, je to pivovar spojený s barom aj reštauráciou. Mapa je tak rozľahlá a komplexná, akcia sa odohráva na niekoľkých podlažiach a prejdete od biliardu cez kuchyňu, bar až po varňu alebo ležiacku pivnicu. Normálne až dostanete chuť na pivo, keď tu pobehujete a ničíte všetko navôkol. Mapa je navyše naozaj detailná a plná rôznych predmetov. To má obrovskú výhodu pre ducha, ktorý sa v tom všetkom môže skrývať. Aj keď pred prístrojmi Krotiteľov sa nedá skrývať večne.

Pre Krotiteľov je kľúčový spolupráca. My sme sedeli vedľa seba za stolmi, takže sme po sebe jednoducho kričali. Ale aj pri hraní online bude nutné komunikovať, bez toho sa nikam nedostanete. Aj keď bolo možné si jednoducho veci označovať. Mapa je dostatočne dobre delené na samostatné časti, aby ste si jednoducho vedeli kričať „kuchyňa“ a podobné, čím jednoduchšie identifikujete, kam duch utiekol. Na jeho nájdete slúži P.K.E. meter, ktorý naznačí jeho polohu a vzdialenosť. Taktiež ho môžete využiť na omráčenie ducha silným výbojom, ale potom sa nedá istú dobu používať. Následne viete ducha chopiť Proton packom. Ale musíte si dať pozor a rýchlo pripraviť pascu, inak sa vám z lúča vytrhne. Takže ducha musíte chytiť viacerí a stiahnuť ho ku pasci. Ak lúče skrížite, poriadne ich posilníte.

Duch nemusí spolupracovať s nikým, na všetko je sám. Má trojicu schopností, ktoré môže v boji využiť, no nedá sa povedať, že by boli priamo útočné. Duch totiž nemá útočiť, má sa brániť a skrývať. Nedá sa hrať úplne stealthovo, keďže zároveň musíte strašiť ľudí. Síce tak môžete posadnúť nejaký predmet a skrývať sa dajme tomu ako značka „Pozor, klzká podlaha“, ale takto nevyhráte. Potrebujete ľudí dostatočne vydesiť na to, aby všetci utiekli. Až vtedy sa zápas dostáva do finále a naskočí finálna časomiera, kedy vás Krotitelia musia chytiť, ak chcú vyhrať. Ak im ujdete, výhra bude vaša.

Duchovia majú navyše k dispozícii rifty, teda akési portály, ktoré môžu skrývať do bežných objektov a vrátia sa cez ne, keď ich Krotitelia chytia. Tieto rifty si musíte strážiť, keďže ich Krotitelia dokážu likvidovať. Rifty máte tri, ale dá sa to uhrať aj s jedným. Dôležité je, aby ste mali vždy aspoň nejaké zadné vrátka. V boji môžete krotiteľom sabotovať Proton packy, ale musíte sa k nim nenápadne dostať odzadu. Hra tak ponúka naozaj pestré možnosti taktiky za obe strany. Za duchov musíte postupovať viac opatrne, za Krotiteľov je zas kľúčová spolupráca. Samotný Krotiteľ ducha jednoducho nechytí.


Ghostbusters hier tu za tie roky bolo veľa a mnohé neuspeli jednoducho preto, že nepôsobili ako Ghostbusters hry. Značku len nalepili na obal, možno niekde strčili Slimera, no a tým to haslo. So Spirits Unleashed je to inak a môžete badať, že vývojárom na značke záleží a snažili sa jej zostať čo najviac verní. Grafika je síce štylizovaná, no zostáva verná predlohe. Či už sú to tváre postáv, krotiteľské vybavenie, auto, lokality, jednoducho všetko pôsobí autenticky. Autori sa nesnažili zbytočne zasahovať do niečoho, čo funguje. Akurát to posunuli ďalej, kedy už Krotitelia opäť fungujú ako zabehnutá organizácia. Rovnako autentický je aj zvuk, aj keď je pravda, že licencovanej hudby z filmov by tu malo byť oveľa viac. Savin' The Day na záver úspešnej misie by bolo fakt super.

Ghostbusters: Spirits Unleashed vychádza už 18. októbra na PC a obe generácie Xbox a PlayStation konzol. Zatiaľ sa hra javí tak, že je robená fanúšikmi pre fanúšikov. Stretol som hneď troch z jej tvorcov a zo všetkých sršalo nadšenie. Hra je navyše naozaj zábavná. Uvidíme, koľko obsahu a koľko príbehu nakoniec ponúkne. Tento asymetrický štýl nemusí sadnúť každému, no chválim možnosť hrať aj v singleplayeri spolu a proti umelej inteligencii, ak si nechcete hľadať spoluhráčov a protihráčov online.


napísal matus_ace 29.9.2022
Páči sa mi!
GHOSTBUSTERS: SPIRITS UNLEASHED


PC
PS4
Xbox One
Xbox Series X|S
PS5

Vývoj: Illfonic
Štýl: Akcia
Dátum vydania: 18. október 2022
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Ea app (2)
zdravim... mam otazku.. mam novy PC .. vsetky hern...
|Predaj ntb lenovo (3)
Caute predavam Lenovo IdeapadGaming 3 kupovany 09/...
|Xbox x česky dabing /titulky (1)
Ahojte, vie mi ne kto poradiť, ako sa vyznať v tom...
|Xbox coop gaming (2)
S kamošom pravidelne už cca 3 roky hráme MP/COOP/L...
|Oplati sa qhd monitor pri tomt... (9)
Oplati sa kupit externy QHD monitor ak mam takyto ...
|Vojna na ukrajine (6125)
Sem môžete dávať správy o Ukrajine. Najlepšie by b...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2022 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk