PRIHLÁS

ONIMUSHA: WAY OF THE SWORD

ONIMUSHA: WAY OF THE SWORD

Návrat legendy po takmer dvoch dekádach

Na Gamescome som mal možnosť zahrať si demo pripravovanej akčnej adventúry Onimusha: Way of the Sword, ktorá predstavuje veľký návrat kultovej série Capcomu, ktorá však už dnes mnohým mladým hráčom asi nič nehovorí. Ide o piatu hlavnú časť a prvé riadne pokračovanie od roku 2006, takže očakávania fanúšikov boli prirodzene vysoké. Koniec koncov na pokračovanie čakajú už takmer 20 rokov. Už krátke demo naznačilo, že Capcom chce nadviazať na odkaz série, no zároveň priniesť súčasné spracovanie, ktoré môže osloviť aj novú generáciu hráčov. Podarí sa mu to?

Hra nás zavedie do temnej fantasy verzie Kjóta počas obdobia Edo, ktoré je zdeformované démonickou energiou zvanou Malice. Capcom si berie historické kulisy, ktoré obohacuje o temnú fantasy a vytvára na tom vlastný príbeh, ktorý ale pôsobí autenticky. Nemyslím tým to, že by tie démonické sily pôsobili autenticky, ale celá tá historická kulisa už v tak krátkom deme dokázala vtiahnuť a pohltiť. Postavy vrátane NPC či architektúra sveta okolo vás v leveloch, to všetko pôsobilo naozaj dobre. Pričom typické japonské mýty to zase odlišujú od celej západnej produkcie a tiež to pôsobí dobre.

Hlavnou postavou je Miyamoto Musaši, ikonický samuraj stvárnený podľa vzhľadu herca Tošira Mifuneho. Práve ten je skvelou ukážkou toho, ako Capcom v tejto hre pracuje s fikcionalizovanou verziou japonskej histórie. Je to skutočná historická postava, je považovaný za jedného z najslávnejších šermiarov japonskej histórie, ale tu ho vediete hlavným mestom Kjóta, aby ste zabránili invázii démonov. V príbehu sa ujíma Oni Gauntletu, mystického artefaktu, ktorý mu dáva silu pohlcovať duše nepriateľov a využívať ich v boji. rovnako navštívite aj skutočný chrám Kiyomizu-dera, avšak v dosť netypickej podobe pod démonickým vplyvom.


Zo samotného Kjóta sa v deme nedalo veľa vidieť. Bola to len zhruba polhodinová ukážka z hry zameraná na predstavenie základov súbojového systému. Nie úplný úvod, ale stále s prvkami tutoriálu. A len s drobnými útržkami príbehu, aby ani nám Capcom nič nevyspoiloval. Vo videu nižšie si môžete pozrieť 10 minút z dema s ukážkami bojov a schopností hlavnej postavy. No atmosféra bola naozaj pohlcujúca a toto je presne ten druh samurajskej hry, ktoré mám rád. Ako vlastne aj sériu Onimusha samotnú.

Z hľadiska štruktúry sa Way of the Sword javí ako prevažne lineárna akčná adventúra, no s otvorenejšími lokáciami a možnosťami vedľajších aktivít. Demo predviedlo práve tú lineárnu cestu vpred, kedy sa presekávate nepriateľmi, ako postupne postupujete príbehom. Síce už tam boli nejaké menšie odbočky (vo videu ich nenájdete), ale to len na vyzbieranie nejakých tých vecí. Neskôr bude hra určite aj o niečo otvorenejšia. Na druhú stranu, dnes už dostávame toľko otvorených samurajských hier, až sadne fakt príjemne, keď je nejaká zameraná na intenzívny a lineárnejší zážitok. Atmosféra je temná, súboje krvavé a neustále je prítomný pocit hrozby zo strany démonických protivníkov, ktorých na vás hra hádže pomerne často.

Bojový systém je jadrom hry a v deme bolo cítiť, že tvorcovia stavajú na precíznom ovládaní meča. Základom sú útoky, parry a správne načasovanie - dlhší parry dokonca umožní usmerniť nepriateľa a pripraviť ho na zakončenie. Prípadne ho môžete niekde zhodiť z útesu a podobne. Páči sa mi, že hra so súbojmi pracuje aj trochu inak, pozícia zohráva dosť veľkú rolu. Pritom je to v jadre vyskladané len na kombináciách ľahkých a ťažkých úderov, ale vďaka defenzívnym technikám je tu stále aj veľmi slušná hĺbka, takže sa nedá len prebiť nepriateľmi náhodným stláčaním. Navyše je ovládanie naozaj responzívne, čo ešte umocňuje dobrý pocit z neho.

Výrazným prvkom je technika Break Issen, ktorá dokáže okamžite ukončiť súboj s bežným protivníkom, čo prináša intenzívny pocit odmeny. Útokmi aj správnym parry vyčerpáte staminu súperov a potom stačí už len jediný úder, ktorým ich okamžite popravíte, prípadne oddelíte od tela niektorú končatinu. Break Issen dokážete použiť aj na bossov, kde ich tým síce neporazíte, ale aspoň poriadne ukrojíte zo života. A to je len jedna z pokročilejších techník. Úspešným parry a úskokmi si dokážete vybudovať buffy a následne získať v bojoch výhodu na špeciálne útoky. Alebo vo svoj prospech využite prostredie, aj vo videu vidíte, ako sa na nepriateľov dá zaútočiť vozom.

Musaši má tiež k dispozícii Oni Gauntlet, tajomnú rukavicu, ktorá s ním komunikuje a zároveň zbiera tri typy duší: žlté na dopĺňanie zdravia, červené na vylepšenia a modré na odomykanie špeciálnych Oni Armaments - mocných útokov s vysokým poškodením. Tiež môže aktivovať Oni Vision, vďaka ktorému odhalí aj skrytých nepriateľov v oblasti, prípadne niečo iné, čo potrebujete k progresu ďalej. V deme sa tieto možnosti nedali veľmi vyskúšať, pohlcovanie duší bola samozrejmosť, ale to bolo tak všetko. Jedna z prestrihových scén ale ukázala, že bude Oni Gauntlet hlboko prepletená do príbehu hry.

A čo sa mi páči asi najviac? Capcom nechce sériu pretvoriť na soulslike. Hra je navrhnutá tak, aby bola prístupná širšiemu publiku, no zároveň dostatočne náročná pre skúsených hráčov. Režisér Satoru Nihei zdôraznil, že cieľom bolo modernizovať sériu a čo najautentickejšie vyjadriť súboje mečmi. Na rozdiel od predchádzajúcich dielov je súbojový systém viac premyslený, stavia na pozornom sledovaní protivníkov a správnom načasovaní každého úderu. Aby bol výsledok čo najvernejší, tvorcovia si do motion capture štúdia pozvali aj skutočných šermiarov, ktorí hre dodali realistický základ.


Doplnené je to rôznymi menšími detailmi, ktoré som si vlastne pri hraní ani nevšimol, až pri strihaní videa. Pohyb mečom rozráža vzduch a tvorí jemnú viditeľnú vlnu. Ak sa mečom zaženiete nad vodou, môžete vidieť kvapky lietajúce vzduchom. Z nepriateľov zase lietajú kvapky krvi. Je tu toho naozaj veľa a možno si väčšinu tých vecí na prvý pohľad ani nevšimnete. Celú hru to posúva o úroveň vyššie. Z trojice hier na RE Engine, ktoré sme mohli vidieť na Gamescome, je táto technicky asi najslabšia, ale zase to množstvo detailov, umelecký štýl a atmosféra tú najlepšie. V deme sa pekne predviedla aj hudba a dabing, ktoré tiež pomáhali atmosfére zažiariť.

Capcom konečne nie je len o recyklovaní svojich zombíkov, ktorých sme už videli v toľkých podobách, že už viac snáď ani netreba. Konečne siahol po nových značkách a aj niektorých iných starších. Onimusha: Way of the Sword je hra s veľkým potenciálom a budúci rok sa dozvieme, či sa oplatilo tých 20 rokov počkať. Minimálne z hľadiska obsahu to však bude hra, ktorá stojí za pozornosť, lebo už teraz je predpoklad na zhruba 20-hodinovú hernú dobu, takže by mohla byť aj tou najmasívnejšou v tejto legendárnej sérii.


napísal matus_ace 2.9.2025
Páči sa mi! (+2)
ONIMUSHA: WAY OF THE SWORD


Onimusha: Way of the Sword
PC
Xbox Series X|S
PS5

Vývoj: Capcom / Capcom
Štýl: Akcia
Dátum vydania:  2026
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| nové pc - rady/tipy (59)
Ahojte komunita, už dlhšie plánujem poskladať n...
|Vaše obľúbené dovolenkové dest... (6)
Celkom by ma zaujímalo kde chodievajú sektoráci na...
|Hry dokážu vyvolať silné emóci... (19)
Podeľte sa o tituly, ktoré vás emocionálne zasiahl...
|Ps5-hackeri? (5)
To sa chcem spytat ohladne cod mw3 alebo cod6,hovo...
|Predam : (1)
Predam dve pletene čiapky ALIENWARE a dve podložky...
|Sector hraje ... (126873)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Serialy (17145)
prison break, lost, jericho, battlestar galactica ...
|Screenshots (63921)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Mini recenzie (6414)
Pravidla su jednoduche: Do subjektu date meno hry....
|Zľavy/akcie/rozdávačky - pc (340)
Ahojte, všimol som si (alebo som aspoň nenašiel...
|Svet, ukrajina, vojny ... (43129)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk