Demo začína v lese neďaleko mesta Tiralin, sú to vlastne jediné lokacie, ktoré môžete navštíviť.
Hru možno rozdeliť na dve časti. Prieskumná a bojová. V prieskumnej sa ujímate Amy a pobehujete po leveloch a robíte klasické adventúrovské úkony, rozprávate sa s bytosťami, ktoré stretáte, nakupujete, zbierate a používate predmety. Ďalej sa staráte o svoje víly, ktorých môžete mať až päť naraz. Doplňujete im manu, životy, prideľujete kúzla. Kamera je 3rd person. V bojovej časti už ovládate jednu z piatich víl, ktoré máte k dispozícii a bojujete proti iným (zväčša divým alebo zbesneným vílam), súboj môžete ale odmietnuť, čo vás bude vždy stáť jeden predmet. V prípade, že sa rozhodnete bojovať, každá z víl má štyri kúzla, dve obranné a dve útočné (12 magických škôl). Obranné sa aktivujú automaticky pokiaľ je účinné voči oponentovej mágii, o útočné sa staráte vy. Čím dlhšie držíte spúšť tým silnejšie kúzlo vypustíte, niektoré kúzla sa však pomaly dopĺňajú. V prípade, že vám mana klesne na minimum, môžete kúzliť ďalej, ale na úkor životov, pretože v útočnom móde sa nedá mana doplniť.
Keď sa boj blíži k úspešnému koncu, môžete nepriateľa buď chytiť, doraziť alebo ho nechať uletieť. Z každého víťazného súboja si odnášate experience points, ktoré sa prideľujú automaticky a zvyšujú tak level vašich zverenkýň (HP points, mana points). Súbojový mód mi najviac pripomínal Flying Heroes. Kamera je 1st person.
Väčšina súbojov sa odohráva v lese, ale stane sa, že si niektorá z bytostí, ktorú stretnete, chce s vami zmerať sily.
Do partie môžete zobrať ktorúkoľvek ulovenú vílu, ktorej však neskutočne nízko padnú experience points (nevypláca sa, aspoň v deme nie).
Už z traileru bolo zrejmé, že grafika bude excelovať a demo to potvrdilo. Les, v ktorom začínate, je neuveriteľne živý, nechýbajú lesné zvery, ktoré vyplašíte, poletujúce motýle, padajúce lístie zo stromov, tečúci potok pod lávkou, nadherný vodopád, konáre a kríky sa ohýbajú, keď nimi prechádzate. Realitu umocňujú okolité zvuky a 3D sound, vlci zavýjajú, vtáctvo si pospevuje, chýba už len snáď zvuk vetra alebo skôr slabučkého vánku, aby sa tá nádhera nerozsypala. Zanzarah teraz dokazuje, že les v Outcaste bol len slabý odvar (a to na grafiku Outcastu nedopustím). Pokiaľ by Vás náhodou žena, priateľka, drahá polovička lákala na prechádzku po prírode, pokojne jej pustite demo na Zanzarah, zatiaľ čo sa ona bude venovať prechádzaniu, vy môžete skočiť na pivo :-).
Škoda hovoriť, treba si to vyskúsať na vlasnej koži. Pokiaľ sa udrží kvalita grafiky aj v neskorších častiach hry (držím palce), tak sa máme načo tešiť. K technickej stránke niet čo dodať, príjemne prekvapila.
Termín akčná adventúra nie je na mieste, jedná sa o zaujímavý mix adventúrenia, akcie a RPG elementov, ktoré náramne oživujú tento žáner. Nemôžem si pomôcť, ale Zanzarah akoby z oka vypadla Darkened Skye. Mladučká deva v hlavnej úlohe, lietajúce čosi nad hlavou a magický svet. Autori sa zjavne inšpirovali a vykradli to najlepšie z každého žánru. Zatiaľ sa to hralo dobre, dúfam že z toho nevznikne nestráviteľný guláš.