GORKY ZERO - TOVÁRNA NA OTROKY

GORKY ZERO - TOVÁRNA NA OTROKY

7.3

Recenzia na PC verziu

Gorky Zero je z kategórie 3D stealth akcii, ktorá by mala čo do žánru napodobniť kvalitné hry ako Metal Gear Solid a Splinter Cell. Hru spáchala poľská firma Metropolis, ktorá má na svedomí hru taktickú Gorky 17 a známu adventúru Agent Mlíčňák. Teraz sa rozhodli pokračovať v svojej sérií Gorky a pozrime sa ako to dopadlo.

NATO sa rozhodlo zakročiť proti bývalému majorovi ruskej armády Trafimovovi, ktorý niekde na Ukrajine viedol teroristickú organizáciu menom „Bratrstvo spásy”. Táto sekta vymývala mozgy svojim členom, z ktorých sa potom stali úplne poslušní zombíci, schopní urobiť čokoľvek pre svojho bosa. Predtým, ako mohli špeciálne jednotky zasiahnuť, bol Trafimov nájdený mŕtvy s dvoma guľkami v hlave. Ľudia postihnutí jeho experimentom upadli do apatie a odmietali jedlo a pitie, žiadny doktor na svete ich nemohol zachrániť.

Dôkladné vyšetrovanie prinieslo dôkazy o tom, že technológia, ktorú Trafimov používal pre premenu ľudí v zombíkov, bola vyvinutá v údajnom neškodnom zariadení. Tajná rada Európskej únie sa rozhodla, že nie je čas na oficiálny vojenský zásah. Generál Evan McCormick, veliteľ špeciálnych jednotiek, preto vyslal do akcii svojho najlepšieho muža. Poručík Cole Sullivan má za úlohu preniknúť na základňu, rozmiestniť nálože a zmiznúť skôr, ako celé zariadenie vyletí do vzduchu. Nebezpečná, ale nie príliš komplikovaná úloha. Alebo je za tým niečo viac…?

 

Gorky Zero - továrna na otroky
Gorky Zero - továrna na otroky
Gorky Zero - továrna na otroky

 

Takže takto sa to všetko začína. Príbeh mimochodom písal pomerne známy poľský spisovateľ Rafal Ziemkiewicz, takže ponúka celkom zaujímavé riešenia a nečakané zvraty. Hneď na začiatku vám tréning pripomenie hru Metal Gear Solid, aj keď by mohol byť dlhší, nevadí, príjemná operátorka vám tu vysvetlí všetky základné veci. Prvé, čo musím pochváliť na hre je veľmi dobrá hudba, ktorá sa  stupňuje podľa aktuálnej akcie. Teda keď vás zbadá nepriateľ hudba sa zrýchli a keď sú už všetci eliminovaní, zase sa spomalí. Aj ovládanie postavy je veľmi dobré, ľahko sa s ním pohybuje a rýchlo to dostanete do ruky. Pohľad je z tretej osoby a pri zameriavacom móde sa kamera presunie tesne nad rameno a naskytne sa lepší pohľad do miestnosti (Splinter Cell rulez). V ľavo hore je radar pohybu a aj hluku, čo je dosť podstatný ukazovateľ, pretože sa jedná o stealth hru :). Tréning sme teda prešli, čo nebol taký problém a pustíme sa do misií.

 

V každej misii je úloha a bod, kam sa treba dostať je na radare označený oranžovou bodkou alebo šípkou, keď nie je v obrazovke. Takže s tým by nemali byť také problémy. Ale veľa dverí je riadených cez počítače a rôzne čudlíky, ktoré treba najprv prepäť alebo cracknúť, aby sa otvorili. V animáciach ma dosť zaskočilo, že dym bol zelený, alebo náš hrdina Sullivan sa stále hýbe ako keby mal nejaké šrapnely z granátu v chrbte :). Ďalšia vec je, že sa strážnici stále pohybujú po jednej trase a robia to donekonečna. Napriek tomu je ich dosť ťažké eliminovať s nožíkom zozadu, alebo pištolou jednou ranou do hlavy. Často totiž prvá rana minie cieľ, strážnik uteká k tlačídku alarm a začne pekný hluk. Vtedy sa zbehne ešte pár strážnikov čo je na blízku a váš život visí na vlásku. Hra ďalej ponúka celkom pekné a zaujímavé vecičky. Síce ich väčšinou veľmi nevyužijete ale sú pekné. Napríklad dobrá je zvuková sonda, ktorá sa položí na nejaké miesto, napríklad k sudom s výbušninami a potom sa stačí schovať na miesto, odkiaľ sa dajú zasiahnuť inkriminované sudy, potom už len zmačknúť čudlík na ovládači a začne to vydávať nepríjemné zvuky, čo privolá strážnikov. Potom pic a je ohňostroj s kopou ukrajinských vojakov.

 

Gorky Zero - továrna na otroky
Gorky Zero - továrna na otroky
Gorky Zero - továrna na otroky


Zbrane a užitočné veci, na ktoré počas hrania isto narazíte:

Zbrane:

Paralyzér – Zbraň pre boj zblízka. Nepoužívajú sa žiadne náboje, ale po každom použití je treba počkať niekoľko sekúnd, na dobitie. Nepriateľ, ktorý je zasiahnutý stratí na chvíľu vedomie. Po nejakej dobe sa zase preberie, ale keď vás neuvidí pred šokom, tak si to nebude pamätať.

Nôž – Je tiež určený na boj zblízka. Veľmi obľúbená zbraň u mňa, pretože sa stačí priblížiť zozadu a jedným pichnutím do srdca sa všetko vyrieši potichu.

Pištoľ  - Jej sila je relatívne malá, ale jeden výstrel do hlavy úplne stačí. Zásobník obsahuje 6 nábojov. Po vystrelení napr. 4 nábojov zostanú 2 a v prípade, že sa nabije pištoľ novým zásobníkom, tak tie 2 prepadnú v prospech nikoho, jednoducho povedané vymieňa sa celý zásobník a čo tam zostane, tak sa stratí. Sú 3 typy nábojov: normálne, subsonické (pekné šlehy) a tiché.

Automat – Nemyslí automat na kávu, ale UZI. Je to jediná zbraň, ktorá môže strieľať v dávkach. Pri streľbe v dávkach ale presnosť streľby rapídne klesá. Zásobník obsahuje 18 nábojov.

Brokovnica – Veľmi silná zbraň, schopná zabiť nepriateľa jedným výstrelom do brucha. Ma dosť veľký rozptyl, takže dobre sa používa pri streľbe z blízka. Zásobník má 5 nábojov a je počuť na veľkú vzdialenosť, takže sa to nehodí moc na miestnosti, kde je veľa strážnikov.

Ostreľovačka – Účinná zbraň s extrémne vysokou presnosťou. Môže zabíjať nepriateľa na veľkú vzdialenosť. Po každom výstrele sa musí nabiť. Zásobník obsahuje 4 náboje, ktoré sú bežného typu, alebo subsonické.

 

Vybavenie:

Prenosný počítač – Ukladá všetky textové a zvukové dáta, ktoré sa získajú z niektorého PC. Hodí sa najviac pri kódoch a zvukových záznamoch potrebných na otvorenie dverí.

Lekárnička – V hre sú dva druhy lekárničiek – malá a veľká. Účinok je okamžitý, takže po stlačení pribudne energia ihneď.

Ďalekohľad – Umožňuje porovnanie na veľkú vzdialenosť a zlepšuje viditeľnosť v tme. Pri pohľade na nepriateľa uvidíte jeho štatistiky – zdravie a výzbroj.

Baterka – Používa sa pre zmätenie nepriateľa. Nepriateľ, ktorý uvidí svetlo baterky, pribehne a začne sa pozerať okolo. Po použití si môžete zobrať baterku naspäť a skúšať, že niekoho nachytáte zase, ale šanca je taaak veľká.

Signálne zariadenie – Veľmi zábavná vecička, jak som sa už zmienil vyššie, vysiela zvukové signály, ktoré prilákajú nepriateľa.

Plyn – Účinky plynu sú rovnaké ako pri paralyzátore, nepriateľ upadne do bezvedomia a potom sa preberie. Čo ma sklamalo, že sa to nedá aj hádzať, ale iba položiť a nastaviť na niekoľko sekúnd, odpáliť na diaľku, alebo sa aktivuje pri blízkom priblížení.

Výbušniny – Dobre umiestnená nálož môže zabiť niekoľko nepriateľov naraz. Sú ale veľmi hlučné, čo sa dalo aj čakať od výbušniny. Aktivujú sa rovnako ako plyny, časové, aktivované pohybom a aktivované na diaľku.

 

Gorky Zero - továrna na otroky
Gorky Zero - továrna na otroky
Gorky Zero - továrna na otroky

 

Hra nie je pre menej inteligentných, pretože už na najľahšej obtiažnosti je problém prejsť misiu bez toho, aby ma niekto spozoroval, alebo nedajbože postrelil, za čo by som zabíjal. Misie ponúkajú veľký priestor a čistý čas v nich býva od 30-50 minút, čo s quickload a quicksave sa vyšplhá aj na 1h 30min. Hra ma trošku nudila hneď v druhej misii, pretože mi zhabali všetky zbrane a ja som tam behal hádam aj 2 hodiny a nemohol som nikoho zabiť. Takže som ich všetkých musel ticho obchádzať a sem tam použiť nejakú tú hračičku, ktoré sa dali nájsť v skrinkách. Nepáčilo sa mi, že som mohol otvoriť dvere len čo sa mi na nich objavil obdĺžnik, bolo dosť jedno, že som stál cca 4 metre od dverí, ale záhadne som ich otvoril, to isté bolo aj s ostatnými vecami, až na prehľadávanie mŕtvol. Mimochodom, je viac ako pozoruhodné, že všetci mŕtvy padli na zem v rovnakej polohe a v rovnakom smere a keď boli dvaja na sebe, tak jeden zmizol a objavil sa až po prenesení na ňom položeného nebožtíka. Dosť ma štvali vedci, ktorý keď ma zbadali utekali zapnúť alarm a potom si kľakli na zem a kričali “nepagibáj minjá, ja ne soldát”,  čo je celkom funny, ale robili zbytočný poplach, takže ma nejaké číslo o zabitých civilistoch na konci misie moc nerozhádzalo :). V jednej misií, to bolo pri pasti č. 2, tak tam bol zvukový záznam ťukania čísla jak na telefóne a podľa toho som mal napísať kód pri dverách. To sa mi zdalo celkom zaujímavé, pretože v miestnosti bol jedovatý plyn, tak som sa snažil používať svoje vnemi čo najrýchlejšie. Síce v miestnosti sa dalo najviac zotrvať 2 minúty, ale krátka návšteva šachty zase to číslo vynulovala a potom zase spustila. V streľbe sa mi nepáčilo, že s UZI som dlhšie zabíjal nepriateľa ako s pištoľkou a to aj napriek tomu, že stál pri mne dva metre. Pozoruhodné je aj to, že keď stoja dvaja vedľa seba a jedného odstránim s tichými nábojmi, tak ten druhý stojí ďalej a pôjde zase na svoju presne na sekundu vyladenú dráhu. Takže okrem toho, že si vás všimne aj v temnom tieni, tak ich AI je na bode mrazu. Po zbadaní sa rozbehnú a až z nejakej vzdialenosti začnú strieľať, potom sa rozbehnú niekam za roh, alebo čo nablízku a potom odtiaľ vybiehajú, čo neznie tak zle, ale vybiehajú takým štýlom, že stále na jedno miesto, stačí si počkať, kým tam dobehne, dať mu do hlavy a je po soldátovi.

 

Čas všetko zhrnúť a dať nejaké to hodnotenie! Takže Gorky Zero je jasné že nepredčil Metal Gear Solid a ani Splinter Cell, ale ak máte radi stealth akcie, tak si to určite zahrajte. V hre je dobrá grafika podmazaná úžasnou hudbou, ktorá sa mi strašne páčila. K hudbe a zvukom sa ešte pripája kvalitný český dabing a ruské hlášky nepriateľov čo hru ešte viac oživuje. Animácie vyzerajú trošku horšie graficky, ale to zas hru moc neovplyvní. Inak hra mi išla v plných detailoch na Athlone XP 1700, grafickej GeForce 4 440 MX a 256 MB RAM a  minimum je P3 600mhz, 128mb Ram a karta s podporou T&L.

 

  

Plusy:

+ grafický dobre spracovaný pohľad z 3 osoby a mód zameriavania

+ hudba

+ hlášky strážcov

+ zabíjanie nožom nič netušiaceho strážnika patrí k lahôdkam hry :)

+ zaujímavý príbeh

+ čeština

 

Mínusy:

- AI súpera je ľadovo nízka

- Horšie spracované animácie

- Slabá atmosféra boja

- Miestami nudné hľadanie jedného počítača



   



napísal EdoBoss 28.10.2003
Páči sa mi!
7.3
Používatelia
6.3
GORKY ZERO - TOVÁRNA NA OTROKY


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19863)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk