RAINBOW SIX 3: ATHENA SWORD

RAINBOW SIX 3: ATHENA SWORD

6.5

Poznáte nevšedné knihy Toma Clancyho? Možno ste videli film podľa jeho predlohy? Aj keď ste na obidve otázky odpovedali nie, je veľmi reálne, že ste sa s týmto menom už stretli. A to v počítačových hrách. Podľa námetu spomínaného spisovateľa vzniklo niekoľko nadpriemerných gamesiek. Neviem, či ste skúsili SUM OF ALL FEARS, ale určite si mnohí z vás obľúbili špionážnu chuťovku SPLINTER CELL. A svojich priaznivcov má nepochybne aj herná séria RAINBOW SIX. Posledne uvedený titul sa dočkal už tretieho pokračovania. Predošlé diely takticko-akčnej hry boli nepochybne úspešné a tak nasledovali doplňujúce datadisky. Aj Rainbow six 3: Raven Shield zaujal hráčsku verejnosť. Preto tu teraz máme dodatok s podtitulom ATHENA SWORD.

Podobne ako pôvodný produkt, aj nový datadisk zachytáva protiteroristické jednotky priamo v akcii. Hráčovou úlohou je viesť jeden, alebo niekoľko špeciálnych tímov a plniť náročné úlohy v osídlach nepriateľa. Najčastejšie sa jedná o oslobodzovanie rukojemníkov, inokedy je potrebné zabezpečiť objekt, zatknúť vodcu gangstrov, či zneškodniť výbušninu.

Na rozdiel od iných hier podobného typu, Rainbow six kladie väčší dôraz na taktické jednanie a tímovú spoluprácu. Napokon, zachrániť civilistu, ktorému na hlavu mieria samopaly, nie je vôbec jednoduché. Zabudnite na systém Quake. Aj keď aj tu si zastrieľate do sýtosti, nesmiete to robiť bezhlavo, ale premyslene. Ako v realite.

Rainbow Six 3: Athena Sword
Rainbow Six 3: Athena Sword
Rainbow Six 3: Athena Sword

V úvode každej misie vyberiete mužstvo, s ktorým vyrazíte do akcie. Určíte tímy a pridelíte výstroj. K dispozícii máte niekoľko desiatok pušiek, samopalov, guľometov a iných primárnych zbraní. Ďalej pištole a revolvery, niekoľko druhov granátov, elektronické vybavenie, senzory a iné užitočné predmety. Zaujímavý je napríklad HEARTBEAT SENZOR, detekuje postavy v susedných miestnostich podľa činnosti srdca. Napokon v
šatníku“ čaká pestrý výber ochranných odevov.

Na nasledujúcej obrazovke sa rozprestiera mapa cieľovej lokácie. Tu určíte počiatočnú pozíciu a postup tímov. Môžete použiť predvolený plán a zbytočne sa nezdržovať určovaním waypointov. Ďalšia možnosť je nezaťažovať sa taktikou, ignorovať akékoľvek plánovanie a pustiť sa priamo do akcie.

Na mieste potýčky sa stotožníte s určeným členom prvého tímu. Ostaní borci v skupine nasledujú váš postup a pružne reagujú na okolité podnety. Kedykoľvek sa môžete prevteliť do iného člena jednotky, alebo dokonca prevezmete velenie nasledujúceho tímu. Ak ste využili plánovanie, ostatné zoskupenia postupujú podľa predvolených inštrukcií. Podľa uváženia môžete obmedziť ich ďalší postup. Ak ste ignorovali plán, jednotlivé tímy postupujú len pod vaším priamym velením. V prípade, že sa objaví nepriateľ, vždy zasiahnu.

Veľmi zaujímavé je ovládanie spolubojovníkov v tíme. Pred vstupom do miestnosti udelíte pokyny. Stačí, keď stlačíte a podržíte klávesu na vykonanie akcie. Zobrazí sa kruh so zoznamom povelov. Vyberiete pokyn, prípadne upresníte detaily a potom už stačí len čakať. Napríklad zvolíte povel "Otvoriť dvere, vhodiť granát a zabezpečiť “, z podponuky vyberiete oslepujúci granát. Členovia jednotky zaujmú pozície a v rýchlom slede vykonajú vašu požiadavku. Sledovať ich tímovú spoluprácu je naozaj nevšedný zážitok. Počas záchrannej misie sa mi pár krát stalo, že som okrem teroristu nechtiac zabil rukojemníka. Keď oslobodenie civilistu zveríte do rúk členom tímu, takmer vždy uspejú.

Rainbow Six 3: Athena Sword
Rainbow Six 3: Athena Sword
Rainbow Six 3: Athena Sword

Kampaň v pôvodnej hre obsahuje 15 máp. Datadisk prináša ďalších osem misií. Odohrávajú sa v rôznych častiach sveta. S vašimi špeciálnymi jednotkami najprv vyčistíte od gangstrov galériu v Miláne. Neskôr sa dostanete do prímorského sídla v Dubrovniku, znovu navštívite Taliansko, konkrétne Palermo. Finálny boj proti celosvetovej teroristickej organizácii sa uskutoční v Gréckych Aténach. Táto operácia má názov ATHENA SWORD.

Keď budete vyzbrojovať mužstvo, možno vás v inventári zaujme niektorá z ôsmych nových zbraní, ktoré doplňujú už aj tak rozsiahlu ponuku strelných „hračiek“. Okrem kvalitne navrhnutých misií nájdete v "Aténskom meči“ 5 nových máp a štyri prídavné módy pre multiplayer. S tými doterajšími je to dokopy úctyhodných dvanásť možností pre sieťovú hru.

Prvé dva doplnky sú v postate pozmenenou variáciu na kooperatívny TERRORIST HUNT. Základný rozdiel je v tom, že protivníkmi nie sú boti-teroristi, ale ďalšia špeciálna jednotka, ovládaná živým protivníkom.

Zaujímavo pôsobí CAPTURE THE ENEMY mód, kde je úlohou hráča zajať členov ďalšieho týmu. Lákavá je aj variácia KAMIKAZE. Jeden tím ochraňuje muža s bombou a druhý sa snaží zastreliť fanatika alebo odpáliť bombu skôr, ako je dopravená na určené miesto. Ešte dodám, že na jednom z dvoch CD ATHENA SWORD nájdete aj patch, ktorý upravuje drobné nedostatky originálu. Automaticky sa spustí počas inštalácie. Pre nerušený pôžitok z hry odporúčam 1500Mhz procesor, priemernú grafickú kartu a takých 256MB ramky.

Rainbow Six 3: Athena Sword
Rainbow Six 3: Athena Sword
Rainbow Six 3: Athena Sword

Myslím, že čo bolo treba povedať, je povedané. Zostáva už len zodpovedať jedinú otázku. Oplatí sa kúpiť datadisk Raven Shield 3: Athena Sword? Ak ste skalní priaznivci Rainbow Six, je to priam vaša povinnosť. V opačnom prípade sa celkom dobre zaobídete aj bez neho. Hlavne, ak nemáte možnosť hrať po sieti. Nové misie totiž vystačia tak na dva-tri večery, čo je aj na datadisk trochu málo. Ale keď vám ho niekto ponúkne zadarmo, alebo za lacný peniaz, berte všetkými desiatimi!

napísal uni 22.3.2004
6.5
RAINBOW SIX 3: ATHENA SWORD