MIDTOWN MADNESS 3

MIDTOWN MADNESS 3

8.3

Midtown sa presunul na X-box a spolu s ním aj do metropol ako Paríž a Washington. Novinkou v hre je príbehový Undercover mód.

Recenzia na Xbox verziu

Takže nakoniec vyzerá, že sa na platforme PC Midtown Madness 3 nedočkáme a tešiť sa z neho budú len majitelia Xboxov. Tentoraz sa hra po mestách ako Chicago, Londýn a San Francisco presúva do ďalších dvoch svetových metropol a to do Paríža a Washingtonu. A okrem voľných jázd cez mesto, bleskových závodov a checkpointových pretekov si tentoraz užijeme aj rozsiahly príbehový mód - Undercover a samozrejme rozšírený multiplayer.

Midtown Madness séria uzrela svetlo sveta v roku 1999. Vtedy s ňou prerazilo mladé Angel Studios a distribúcie sa ujal Microsoft, ktorý si hneď vyžiadal pokračovanie. Po vydaní druhej časti však vývojový tím prešiel k Rockstaru, kde začal pracovať na novej sérii Midnight Club. Midtown madness séria sa tak odmlčala a prvé náznaky o pokračovaní sa objavili až s vydaním Xboxu, kde Microsoft najal DICE - Digitall Illusions na vytvorenie nového konzolového pokračovania. DICE má na triku úspešnú racingovku Rallisport (už aj pokračovanie) a samozrejme celú Battlefield sériu.

Pre tých, ktorí nepoznajú sériu Midtown Madness pripomeniem, že v hre sa dostávate do rôznych racingových závodov prechádzajúcich cez plne žijúce a realisticky spracované mestá. Nečakajte nič brutálne na štýl GTA, ani nič undergroundové ala NFS: Underground. Sú to poväčšine voľnejšie jazdy cez deň, cez zaplnené mesto a bude len na vás a vašej šikovnosti či najrýchlejšie obídete všetky checkpointy, respektíve či prídete do cieľa v určitom čase. K tomu budete používať rozsiahlu sériu 34 áut od malých chrobákov a miniáut, cez klasické mestské autá (Smart, Opel Astra...) cez športové(Viper,Lamborghiny...) až po rôzne špeciálne autá, ako hasičské, security auto, sanitku, limuzínu alebo ťahač. Všetky majú rozdielne parametre rýchlosti, akcelerácie, masívnosti, deštrukcie a samozrejme ovládania. Ale pozor na misiu nie je vždy vhodné najrýchlejšie auto, niekedy bude treba vybrať masívnejšie alebo lepšie ovládateľné auto.

Midtown Madness 3
Midtown Madness 3
Midtown Madness 3

Nový Undercover mód nie je síce doslova príbehový, ale skôr zoskupenie racingových misií s malými previazaniami. Preberáte úlohu policajta v utajení a šéf vás postupne posiela pracovať pre stále iné firmy. Budete napríklad roznášať pizzu, poštu, robiť taxikára a pritom súťažiť s konkurenciou. V jednotlivých misiách sa vám vždy objavia osoby, po ktorých idete a ktoré sledujete. V Paríži pôjdete po skupinke Škandinávcov a vo Washingtone sa rozbehne vyšetrovanie filmového producenta. Budete pracovať pre bezpečnostnú službu, kde budete zbierať zlato a prevážať chránené osoby, zajazdíte si s limuzínou, kde budete voziť hlučných študentov súťažiacich s kamarátmi alebo rozvozíte staré bohaté paničky na pedikúru. Čaká vás aj policajná hliadka, tajný agent, filmový kaskadér a ďalšie. V misiách väčšinou sa musíte za určitý čas dostať na určité miesto, prísť do cieľa skôr, ako konkurencia alebo len vyhrať preteky. Kedy-tedy pôjde aj o kaskadérske prvky alebo sa budete snažiť ujsť prenasledovateľom. Napríklad ako taxikár budete jazdiť po meste a do určitého času musíte prísť k osobe, ktorá vás zavolala a po vyzdvihnutí ju za určitý čas doviezť tam, kam treba. Problém je, že musíte stihnúť za sebou odviezť aj 5 zákazníkov a ak napríklad posledného nestihnete, musíte hrať misiu odznovu. Trochu ubíjajúce a často budete musieť prechádzať misie aj 10 krát, kým sa konečne naspamäť naučíte celú trať a zvládnete to. Rátajte s tým, že obtiažnosť neustále stúpa. Celkovo hra obsahuje 40 misií na jedno mesto, plus v každom ešte 10 blitz a 10 checkpointových závodov, ktoré si môžete prejsť a odomknúť tak nové autá. Spolu to robí cez 120 rôznych pretekov a prejdete to tak za 15-20 hodín.

Arkádovosť hry je tentoraz mierne zvýšená oproti pôvodným PC verziám, ale vyzerá, že prakticky iba v časti ničení auta. Veľké svietiace checkpointy tu už boli predtým a rovnako aj navigačná šípka ukazujúca vám najbližších cieľ. Jediná škoda, že autori nezapracovali do hry veľkú mapu, takto sa musíte orientovať len prostredníctvom malej mapky v rohu obrazovky, na ktorej vôbec nevidíte, ktorou cestou je najvýhodnejšie ísť. Deštrukcia sa znížením ničenia auta stala teraz veľmi nepodstatnou. Vozidlo sa síce postupne rozpadá, prakticky nikdy ho nezničíte tak, aby ste neprišli do cieľa pretekov. Ale aj tak je pekné sledovať pukliny napríklad na miliónovom Chrysler PT Cruiseri, odpadávanie kapoty a odlietavanie všetkého, do čoho narazí. Okolo budú lietať lavičky, stĺpiky, lampy,  výplne výkladov sa budú rozpadávať a ďalšie veci. Jediné, čo sa autorom zjavne nepodarilo zapracovať bolo válanie stromov, ktoré po vašom náraze nespadnú, len vás spomalia a vy cez ne prejdete. Na druhú stranu veľmi potešia kolízie s ostatnými autami, ktoré síce mierne ulietavajú realite, ale sú v normách arkádovej hrateľnosti. Rýchlosť a dynamika celej hry pôsobí veľmi dobre.

Hra má na konzole výraznú podporu multiplayeru a okrem klasického split-screenu pre dvoch hráčov, system linku pre 8 hráčov a samozrejme hra už má aj podporu Xbox Live!, kde si môže zahrať rovnako 8 hráčov. Zahrať si môžete mód Capture the Gold, kde sa hráči budú snažiť čo najrýchlejšie nájsť zlato, zobrať ho a priviesť na určité miesto. Ak do vás protivník nabúra zlato strácate. Alebo ďalší mód Hunter, kde jeden hráč začína v policajnom aute a musí loviť ostatných. Ak do niekoho nabúra, ten sa mení na policajta a naháňa ostatných. Z ďalších je tu ešte Tag mód, nechýbajú Checkpointové jazdy a Cruise. Cez Live si už môžete stiahnuť aj niekoľko nových áut do hry.

Ovládanie v racingovkách nebýva zložité a rovnako je to aj tu. Prakticky vám stačí len ľavá analogová páčka a pravý shift, prípadne aj chcete manuálnu prevodovku, tak ešte dva čudlíčky. Plus je tu tlačidlo na svetlá a nechýba ani klaksón. Druhou páčkou si môžete meniť pohľady, ak sa chcete pozrieť okolo auta a je tu aj tlačítko na tri rôzne pohľady spoza auta. Ovládač samozrejme počas hry vibruje a to, ako podľa otáčok vášho motora, tak aj podľa povrchu cesty po akej idete a nechýba ani detekcia nárazov. Teda napríklad vám výraznejšie vibruje, keď preženiete otáčky pri manuálnej prevodovke alebo vám priam z ruky ide vyskočiť, keď rýchlo prechádzate cez kachličkované ulice Paríža.

Grafika v hre síce nie je na samom okraji výkonu Xboxu, ale je to celé rýchle a žiadne trhanie ani nespozorujete. Mestá sú prepracované podľa skutočnosti a napríklad v Paríži si zajazdíte okolo Eifellovky, krížom cez rieku Seina a aj okolo známych pamiatok mesta, ako víťazný oblúk. Vo Washingtone zase nebude chýbať Biely Dom a jeho blízke okolie. Textúry a menšie detaily sú na slabšej konzolovej úrovni, ale v tej rýchlosti to prakticky nebudete pozorovať a uchvátia vás kvalitné svetelné odrazy a reflexie, ako na ceste, tak aj v oknách  domov. Zaujímavá je zmena ročných období v meste, kde sa každé obdobie mesto úplne zmení, nebude chýbať sneženie, dážď a ani jazdy cez rôzne denné a nočné doby.

Midtown Madness 3
Midtown Madness 3
Midtown Madness 3

Celkovo hra nie je zlá, síce mi bola najviac sympatická prvá časť Midtownu, no aj táto je veľmi dobrá a robí dobré meno svojej sérii. Ak sa chcete odreagovať a spoznať uličky Paríža a Washingtonu, môžete si to skúsiť zahrať. Síce na rozdiel od Drivera alebo GTA nemôžete vystupovať z auta, ale hra aj tak zabaví. Najväčším mínusom hry je tá malá mapa a neprehľadnosť, čo spôsobuje problémy v navigácii a v rámci hrateľnosti mohli mierne klesnúť z obtiažnosťou, ktorá je pri neskorších misiách až príliš vysoká.

napísal saver 27.8.2004
8.3
MIDTOWN MADNESS 3