SNAKES

SNAKES

8.9

Hadík pokračuje svoje ťaženie po Nokia telefónoch a najnovšie skončil na N-gage plne v 3D grafike a množstvom novniek.

Recenzia na Mobil verziu

Nokia začína produkovať pre handheld N-Gage jednoduché hry zdarma a nová verzia Snakes je štartom novej stratégie, kedy nie je nutné vynakladať veľké finančné prostriedky na marketing a propagáciu hry. Hra sa propaguje pre seba typickou návykovosťou a distribuuje sa zdarma. Takýmto spôsobom sa šíri rýchlejšie ako vírus, čo umocňuje aj rýchla distribúcia cez Bluetooth bez nutnosti vymieňania pamäťových kariet.

V čase prvej mohutnej vlny monochromatických verzií populárnych a cenovo prístupných telefónov Nokia sa stala dominantou týchto prístrojov hra Snakes. Vlastne to hovoril názov. V skutočnosti ste ovládali čiaru, ktorá narastala zakaždým, keď strávila nejaké to sústo. Vyvarovali ste sa stenám a dlhému telu, ktoré začínalo pomaly zapĺňať celý displej. Mánia hadíkov bola obrovská, každý majiteľ Nokie trávil voľný čas prekonávaním bodových rekordov a na krátku chvíľu sa stal krotiteľom. Rozmach farebných displejov a Java hier vytlačil túto populárnu hru do úzadia. Duch hadíka však zostal v Nokii a po reedícii Space Impact pre handheld N-Gage, prišlo na rad oprášiť slávu hadíka a inovovať tento jednoduchý herný koncept.

Snakes
Snakes
Snakes

Hadík sa od prvej verzie zmenil. Stále je hladný, stále narastá do dĺžky, ale tím IOMO pridal do hry niekoľko noviniek, ktoré znamenite chutia nielen hadíkovi, ale aj hráčovi. Prvé zoznamovanie nie je vôbec jednoduché, musíte si zvyknúť na fakt, že móda sa nevyhla ani tomuto titulu a ušila jej 3D kabátik. Pre niekoho neprekonateľná prekážka, pre hadíka ideálne prostredie. Osobne som s hadíkom nikdy nezabíjal čas ani v prvých verziách. Snakes ma však donútil toto opovrhovanie prehodnotiť a keď som zmätene pobehoval v 3D svete, resignoval som so slovami: „To sa nedá ovládať!“ Stačilo však niekoľkokrát zopakovať úroveň a bol som v tom až po uši. Ďalším markatným rozdielom je rozdelenie hry na levely a strhnutie stien limitujúcich pohyb po úrovniach.

Saver už naznačil niektoré novinky v looku, hadík je nielen hladný, ale v každej úrovni sa nachádzajú rôzne power-upy a hlavne energetické bloky (diamanty), ktoré nielen priratúvajú body, ale ich aj musíte zbierať, aby ste splnili limit úrovne vyprázdnením teplomera a to všetko v časovom limite. Čas je v neskorších fázach neúprosný a bez zrýchlovania pohybu hadíka sa k cieľu nedostanete. Áno, hadík vie dupnúť na plyn a dokonca aj na brzdu. Zrýchlenie a naopak spomalenie sprostredkúvajú aj svetielkujúce silové polia rozmiestnené po mape.

Orientáciu v priestore uľahčujú rôzne značky na mapách a tak môžete dopredu vedieť, kde sa objaví ďalší pás diamantov. Zbierať ich v presnom poradí vyžaduje poriadnu dávku koncentrácie a rýchle reflexy. Odmenou sú však znásobené body, ale to iba za predpokladu, že ste riadne rýchly, dosiahnutý násobič bodov je iba dočasný. Na prednastavenú formulku od autorov sa môžete vykašľať a zbierať napr. písmenká, z ktorých zostavujete slová SNAKES alebo NGAGE, čo sa patrične odrazí na výslednom skóre zbieraním diamantov v bonusovom levely. Písmenká sú väčšinou za stenami a vedie k nim iba úzka cesta, môžete si však ju skrátiť prerazením deštrukčných blokov (hadíkovi ubúda energia).

Snakes
Snakes
Snakes

Jednotlivé úrovne sa so vzrastajúcou obtiažnosťou menia, objavujú sa nepriatelia, pribúdajú prekážky, silové polia, zrýchľuje sa pohyb, zvyšuje limit energie, ktorú je nutné nazbierať, a aj nároky na reflexy hráča. K počiatočnému pohybu do štyroch strán pribudnú ďalšie dve a pohyb po šesťuholníkoch trocha skomplikuje život hadíka. Tu sa uplatní aj vhodné používanie klávesy 2 pre rýchle zatočenie. To však nie je všetko. Z mapy je možné vyjsť von, čím sa ocitnete na opačnej strane, kde sa neraz skrývajú cenné bonusy a to už nehovoriac o prekvapení, keď sa začne perspektíva ohýbať a vy budete s hadíkom stúpať a klesať. Singleplayer poskytuje solídnu dávku zábavy na niekoľko hodín, avšak s multiplayerom sa dostáva hadík do novej dimenzie. Budete zbierať body na čas a využívať rôzne bonusy, ako teleport alebo droida, s ktorým môžete odstaviť súpera z hry.

Snakes je jednoducho krok správnym smerom pre mnohých na nepochopiteľnej platforme. Hadíci sa veľmi dobre hrajú na veľkom displeji, grafika inklinuje k hre Tron, všade žiarivé farby, vektorové telo hada a základné geometrické telesá v priestore. Hra behá na N-Gage neuveriteľne svižne a plynule. Pohľad na svet si môžete upraviť počas hry dokonca aj do klasického top down pohľadu, ktorý však neodporúčam hlavne kvôli splývaniu niektorých farieb a malému výrezu v okolí hadíka. Ovládanie je veľmi intuitívne a po krátkom cvičení palca sa budete vo svete Snakes, cítiť ako ryba vo vode.

Hry podobného razenia mali byť dostupné hneď po uvedení handheldu na trh, isto by na ne nalákali viacero ľudí a handhedlu by sa predalo oveľa viac kusov, ako 1,3 milióna. Nokia sa nevzdáva, bude naďalej produkovať podobné návykové tituly a môžete vziať jed na to, že budú opäť zdarma.

Snakes je možné stiahnuť na oficiálnej stránke (nutná registrácia) alebo požiadať okoloidúceho s N-Gage nech vám hru cez bluetooth pošle. Určite ju bude mať nainštalovanú a neverte mu, ak bude tvrdiť opak. Snakes je závislosť!

napísal spacejunker 11.2.2005
8.9
SNAKES