ZÁKON PÚŠTE

ZÁKON PÚŠTE

4.3

Púšť je vyprahnuté územie, pusté a nehostinné, takmer bez konca. Rovnako ako táto hra.

Púšť je vyprahnuté územie, pusté a nehostinné, takmer bez konca. Ale aj tu sa dajú nájsť vzácne veci a môže sa odvíjať nevšedné dobrodružstvo. Najväčším bohatstvom v piesočných dunách býva voda, ale tvorcovia hry Zákon púšte si myslia niečo iné. Tvrdia, že tým najcennejším  je  auto a to  neznamená len motor, delo, kolesá a pancier. Auto znamená slobodu.

Dej hry je situovaný do strastiplnej budúcnosti. Poznáte to, ľudia zas niečo prešvihli a tak sa stali  stroskotancami na zdevastovanej Zemi. Po nukleárnej katastrofe toho veľa nezostalo. Ale keďže človek je tvor nenapraviteľný, večné hádky a nepokoje pokračujú aj  v ruinách starého sveta. Príbeh údajne hovorí o veľkom boji za povznesenie civilizácie, o pravých hodnotách života... blablabla... V skutočnosti  sa jedná o prostoduchú  story, kde ide o ženu a vyrovnávanie účtov medzi primitívnymi klanmi, ktoré bojujú v ozbrojených autách. Hlavný hrdina Brad  balí prostoduchú Jane a popritom so svojimi kumpánmi naháňa privandrovalcov, ktorí si robia, čo chcú. (Nejaký zásadný rozdiel medzi nimi nie je) Takže ide o prežitie, zásoby „chľastu“ a ženy. Žiadny veľkolepejší cieľ tu nenájdete.

Zákon Púšte

Sám vojak v poli
Zákon Púšte

Dvom je veselšie...
Zákon Púšte

Zlodej kričí, chyťte zlodeja...

29 misií  ponúka nezáživné úlohy,  monotónne prostredie, tupé prestrelky a ešte tupšie  dialógy postáv. Väčšina lokalít sa podobá ako vajce vajcu a väčšiu časť plochy zaberá rovina občas doplnená skládkou, primitívnymi obydliami alebo pahorkom. Úlohy sú obmedzené na elimináciu nepriateľa, sem-tam  musíte niekoho zachrániť, alebo niečo priniesť ,to je celé. Prakticky všetko vykonávate v autách, hoci v prípade núdze môžu vaši hrdinovia vystúpiť z vozidla a ísť po svojich. Ale načo? Veď niekoľkominútové misie obmedzené na rýchle pobehanie mapy a vymlátenie  nepriateľov, čo stoja v ceste, je lepšie absolvovať v aute.

Vystúpiť sa oplatí jedine vtedy, keď hrdinovi priraďujete lepšie a nepoškodené vozidlo, aby náhodou nezatrepal krpcami. Inak vás čaká reštart misie. Aby bolo jasné, hoci sa na mapách vyskytujú aj štandardné jednotky, väčšina prítomných sú hrdinovia. Niekedy sa ich nakopí až sedem. Poteší, že zbierajú skúsenosti a tým sa zvýši rýchlosť ovládaného vozidla, dostrel a rýchlosť streľby. Hovoriť však o RPG charakteristikách je  odvážne a nezmyselné.  Bohužiaľ veľký počet charakterov znamená, že by ste mali predísť akýmkoľvek stratám- lebo ten ,kto padne je takmer určite hrdina. Našťastie nepriatelia neoplývajú inteligenciou a hoci je ich na mape  veľa, zvyčajne sa vyskytujú v menších skupinách. Takže kolóna vašich vozidiel s nimi nemá veľké problémy a postupne ich eliminuje.

Jednotky v misii si nevolíte, ale máte ich vopred určené. Obvykle sa jedná o niekoľko vozidiel, pešiakov tu určite nenájdete. Niekedy získate skromné posily, keď sa dostanete na určenú pozíciu, ale inak sa tu nedeje nič zaujímavé. Keby tvorcovia dali priestor aj peším jednotkám a použili krádeže áut, hra by  bola atraktívnejšia. A čo tak zakomponovať boj o vodu, ktorý by zvýhodnil jej vlastníka? Voda na púšti predsa nikdy nebude druhoradá! Alebo obsadzovanie ložísk a skladov pohonných hmôt. Bez toho sa predsa autá nepohnú. Keby si hráč mohol vyzbrojovať vozidlá podľa vlastných predstáv, bol by to ďalší plus. Keby mapy boli členitejšie a prepracovanejšie, našiel by sa priestor aj pre taktiku. Takýchto „keby“ je tu veľa, ale je zrejmé, že tvorivé myslenie autorov je strašne obmedzené. A preto vás namiesto prepracovanej RTS čaká bohapustá strieľačka s malými autíčkami.

Zákon Púšte

Komix je najzaujímavejšou časťou hry
Zákon Púšte

Je niekto doma?
Zákon Púšte

Hurá! Našli sme strateného krčmára ajeho pojazdný podnik!

Navyše okrem plytkých misií a nulových inovácií hra obsahuje staré chyby, ktorým sa v dnešnej dobe úspešne vyhýbajú všetci aspoň trochu schopní vývojári. Takže budete mať problém so zasekávaním vozidiel o prekážky (ešteže je tu skoro samá pustá rovina), vraky áut vám trvalo zablokujú prechody a keď pošlete jednotky do väčšej vzdialenosti a budú musieť niečo obísť, stopercentne zablúdia.

Jednou z mála pozitívnych  súčastí sú komixové vstupy. Sprevádzajú vás počas celej kampane a po každej misii sa vám odhalí jedna, alebo dve dvojstránky. Celkovo 30 komixových vložiek s kreslenými obrázkami a textom v bublinkách je naozaj milým doplnkom. Pristihol som sa dokonca pri tom, že som bol zvedavý, čo bude na ďalších stránkach a s nevôľou som o ne musel bojovať v ďalšej nezáživnej misii.

OK, takže kampaň nič moc, hm čo tu máme ďalej? Moment...ešte jeden moment...pozrieme sa, či tu nie je čosi ako voľná hra....Hádam multiplayer...Editor? Čože? Len jedna mizerná kampaň a nič viac? Presne tak- ale ten komix je fakt pekný....

Technická úroveň hry je na tom tiež biedne. Aj keď skromnému  hráčovi nebude vadiť  niekoľko rokov starý engine z hry Blitzkrieg, hlavne ak  vlastní počítač so 400 Mhz procesorom. Čiže žiadne 3D rotácia mapy, zoom, efekty...Ale celkom vtipné je maximálne možné rozlíšenie 1280x1024. Pripadalo mi to ako strieborná metalýza a tuning na trabante. Hudba je prijateľná. Nie zvlášť kvalitná, ale tuším v titule Stalingrad som počul MIDI, takže v porovnaní s týmto produktom  Zákon púšte triumfuje. (čo sa týka ozvučenia)Čiastočnou záchranou pre hru je  kompletná lokalizácia do českého jazyka a český a slovenský manuál. „Našťastie“, ešte stále je u nás dosť takých, čo si kúpia hru  pretože je v našom jazyku a cudzí „language“ je pre nich strašidlom.

Zákon Púšte

Opravár tímu sa nadchýna novými súčiastkami
Zákon Púšte

Jazda nudnou krajinou
Zákon Púšte

Nepriateľ neuspel...

Zdá sa vám obsah článku nezáživný?  To bude tým, že uvedená hra je taká plytká, že vlastne ani nie je veľmi o čom písať. Rozmýšľam, či sa okrem mňa a šéfredaktora (respektíve korektora)  nájde ešte niekto, kto by  si túto recenziu prečíta . Ak áno, napíšte do diskusie  a prihláste sa.

Zákon púšte je hra po ktorej by ste mali siahnuť v týchto troch prípadoch. 1. Máte takú starú počítačovú zostavu, že vám tam iná hra nepôjde a extrémne sa nudíte. 2. Máte radi komixy. 3. Chystáte sa obesiť a ešte stále váhate. Inak povedané, prečo by ste mali hrať nepodarok so  zastaralou grafikou, slabou hernou ponukou, nezáživnými misiami, nízkou AI a trápnym príbehom, keď jestvuje  toľko lepších hier. Vlastne- skoro všetky.

napísal uni 30.3.2006
4.3
ZÁKON PÚŠTE