WARPATH

WARPATH

6.2

Konkurencia je medzi akčnými hrami značná, čím chce Warpath zaujať hráčsku komunitu a aké sú jeho prednosti oproti iným akciám?

Jedným z titulov, ktorý sa usiluje presadiť v akčnom žánri je aj futuristická hra Warpath. Konkurencia v tejto oblasti je značná a tak je na mieste otázka, čím chce Warpath zaujať hráčsku komunitu a aké sú jeho prednosti oproti iným akciám? O tom, či vôbec má tento produkt šancu na úspech a prežitie sa dočítate v nasledujúcich riadkoch.

V systéme Kaladi je planéta, bohatá na nerastné bohatstvo a suroviny. Tri frakcie sa usilujú o to, aby ju získali pod svoju kontrolu. Každá strana má na to špecifické dôvody. The Kovos sú ušľachtilou rasou, bojovníci, ktorí chráni a strážia pre nich posvätné miesto, kde uctievajú svojich Bohov. The Ohm sú biomechanizmy, bez citu a zľutovania a túžia pokoriť vesmír a privlastniť si a zotročiť všetko, čo im príde do cesty. Koalícia ľudí je pomerne mladou rasou, ktorá chce planétu využiť ako kolóniu, pretože je tu dostatok potrebných zdrojov a dobré podmienky pre život. Tieto tri frakcie zvádzajú neľútostné boje, pretože na konci môže zostať len jeden (hm to znie tak trochu ako z Highlandera). Kto to bude, to závisí predovšetkým od vás a vašich schopností.

Warpath

Väčšinu bojov v hre pre jednotlivca absolvujete s tímom.
Warpath

CTF - nepriateľ nám práve
Warpath

Výber frakcie, s ktorou budete hrať.

Keď si zvolíte ľubovoľnú z troch rás, ocitnete sa uprostred konfliktu a už niet návratu. Začínajú sa dobyvačné bitky. Vy a váš tím musíte postupne zvíťaziť v početných arénach a navyše obhájiť získané teritóriá. Postup je nasledovný. Na obrazovke sa vám zobrazí šesťnásť buniek, ktoré reprezentujú jednotlivé arény. Každá rasa ovláda časť z nich. Ďalšie si treba vydobiť od svojich súperov. Strany si postupne volia arény, o ktoré majú záujem. Potom sa začína boj na mieste konfliktu a proti jeho vlastníkovi, teda vždy súperia dva tímy. Ak zvíťazí útočník, dostane nové územie, ak uspeje obranca, naďalej vlastní teritórium a pokúsi sa zaútočiť, keď je na rade. Takto to pokračuje dovtedy, kým nezískate úplne všetky územia súperov, prípadne, kým vy nezlyháte v poslednej aréne, ktorú vlastníte. Vtedy ste samozrejme skončili.

K absolútnemu víťazstvu vám však ešte chýba rozhodujúci boj s hlavným bossom. Tým je, pravdepodobne u všetkých troch možných víťazov, bitka v podzemí, kde proti vám stoja bojové stroje. Proti týmto likvidátorom stojí hráč sám, bez partnerov a cieľom je v časovom limite eliminovať väčší počet súperov, ako je počet vašich smrtí. Inak povedané štandardný deathmatch, až na to, že súperi sú dvaja na jedného a neoplývajú veľkou inteligenciou, ani rýchlosťou. Zato však spôsobujú veľmi veľké poškodenie. No i tak, súboj s bossom je dosť nezáživný, až nudný. Navyše je pomerne jednoduchý a to aj na najvyššej zo štyroch obtiažností hry. Keď aj tu vyhráte, namiesto outra s happyendom, nasleduje text, kde ste pochválený za to, že ste zničili „otca“. Teda nie svojho otca, ale centrálny mozog, ktorý sa vzbúril proti svojim stvoriteľom, rase Ohm a jeho pribrzdené roboty boli poslednou prekážkou k dominancii na planéte. Toľko hra pre jednotlivca, ktorá vám vydrží tak jedno poobedie.

Jednotlivé rasy sa líšia nielen vzhľadom, ale aj používanými zbraňami. Predstavitelia každej rasy majú dve osobité zbrane na diaľku. Každý má k tomu ešte ostrú čepeľ, ktorá sa používa najmä pri nedostatku munície. To však veľmi nehrozí, pretože v arénach je dostatok univerzálnych, do modra sfarbených, kociek a truhlíc, ktoré doplnia strelivo do každej zbrane. Okrem nich ešte môžete nájsť žlté brnenia, ktoré vám zvýšia obranu. Zbrane svojich súperov získate len vtedy, ak dobijete príslušnú arénu, ktorá vám k nim odomkne prístup. Zaujímavý je výber samotnej zbrane z ponuky. Ukáže sa vám šesť sprístupnených aj zakázaných zbraní a vy si z tých dostupných zvolíte ľubovoľnú dvojicu. Pritom dokonca určíte, ktorá z nich bude primárna a ktorá sekundárna.

Warpath

Tuším ho osvietilo...
Warpath

Pohoda, klídek a mŕtvolky.
Warpath

V hre si môžete zajazdiť na týchto sympatických vozidielkach.

Rasa Kovos má na počiatku energetickú zbraň (vanguard), ktorá rýchlo vystreľuje modré výboje a k tomu svojskú ostreľovaciu pušku (javelin) s laserovým zameriavačom. The Ohm majú modernú verziu brokovnice (violator), efektne zloží súpera jednou ranou, ak ste dostatočne blízko. Druhou zbraňou je vrhač zelenej zmesi, ktorá pri kontakte exploduje (tyrant). Ľudia majú rýchlo strieľajúcu útočnú pušku (wolverine) a efektný raketomet (judge). Väčšina zbraní má len jeden mód streľby a k tomu zoom.

Už podľa módov, ktoré absolvujete v arénach je zrejmé, že tvorcovia sa sústredili najmä na multiplayer. Okrem notoricky známeho krvipreliavania, kde musíte dosiahnuť viac zabití ako súper (deathmatch a team deathmatch) nechýba ani klasické kradnutie súperovej zástavy (capture the flag). Popri tom sú v hre mapky, kde vás čaká útočný mód, alebo ak chcete dobíjanie (Front Line Assault). Jedná sa o odnož populárnej modifikácie z hier Unreal Tournament. Hráči jedného tímu musia postupne obsadiť a udržať niekoľko kľúčových pozícií a ak sa im to podarí, môžu zničiť nepriateľský generátor a tak skórujú. Súperi sa snažia dosiahnuť to isté. Body sú pospájané do jednej línie, teda vždy sa vedie spor o jedno konkrétne miesto a keď ho jedna frakcia má dostatočne dlho pred kontrolou, boj postupuje bližšie k centrále menej úspešného tímu.

Multiplayer ponúka hru prostredníctvom LAN, internetu a praktický mód, ktorý je vlastne bezprostrednou prípravou jednotlivca na multiplayerové boje. Okrem mapy, herného módu, časového limitu a maximálneho skóre si môžete určiť aj ktorékoľvek (dve) zbrane bez ohľadu na to, za akú rasu budete hrať.

Arény v hre sú navrhnuté dobre a je ich slušný počet. V niektorých prípadoch sú k dispozícii aj dvojmiestne vozidlá. Šofér ovláda len guľomet, spolusediaci dva druhy rakiet. Zbrane sú trochu svojské, ale dá sa na nezvyknúť, no problém (predovšetkým v hre pre jednotlivca) je pochybná AI botov. Pri krádeži zástavy sa vám zdá počítačová inteligencia naozaj solídna, pretože behanie a utekanie botom ide v pohode. Lenže pri bojových módoch vás zarazí tuposť oponentov aj (počítačových) spolubojovníkov. Napríklad vidíte, že bot sa úspešne vyhýba útokom jedného súpera, ale pri tom ignoruje iného, ktorý ho bez veľkej námahy zloží z boku. „Najlepšie“ je, keď si bojovník sadne do dverí a pozoruje nepriateľa a druhý oponent ho veselo rozpára na kúsky. Boti často umierajú pod výťahom, ktorý ich pripučí, keď sa viacerí pokúšajú nastúpiť. Nie ojedinelé sú aj prípady, že nepriateľ (v deathmatch móde!) prebehne okolo a úplne vás ignoruje. Ak ho začnete prenasledovať, podobá sa to na bežecké preteky, pretože neustále uniká a ani ho nenapadne brániť sa, keď mu veselo „šijete“ do chrbta.

Warpath

Zdá sa, že bude poriadne horúco.
Warpath

Ten už paľbu opätovať nebude.
Warpath

Výber zbraní - ktoré dve sa mi hodia do nasledujúcej arény?

Dobre, povedzme, že keď má hra prioritu v multiplayeri, kde sú väčšinou živí hráči, AI nie je až taká  dôležitá. Lenže celkovo vzaté, okrem nepriateľov, ktorí vyletia do vzduchu pri explózii, nie je na hre nič pozoruhodné. Zbrane obmedzené v boji len na dve sa dajú uniesť, no keď k tomu pridáme len základné herné módy a absolútnu absenciu originality, celkový dojem z hry je vlažný. A ak hru porovnáme s bezpochyby bohatším Unreal Tournamentom, Warpath je beznádejne stratený.

Grafické spracovanie je solídne, ale dizajn menu je dosť suchý. Prostredie a jednotky vyzerajú pekne, výbuchy sú efektné, lietajúce mŕtvoly zábavné. Zvuky sú naopak priemerné a hudba po chvíli trhá uši, takže jednoznačne ju hneď vypnite.

Čo povedať na záver? Warpath je tuctová akčná hra, na ktorej nie je nič zvláštne. Nápad rozohrať boje o územia s tromi frakciami je fajn, ale určite neprevýši nedostatky a chudobné možnosti hry. Na počítačovom trhu je dostatok kvalitných akcií, ale Warpath sa k nim určite nezaradí. Aj keď multiplayer celkom ujde, odporúčam vám, poohliadnite sa radšej po inom titule.

Warpath

Boti sú ako blondínky - vyzerajú zaujímavo, ale veľmi im to nemyslí.

Warpath