ACTIONLOOP

ACTIONLOOP

8.2

Kto bol prvý a úspešný nebudeme riesiť. Vieme, že na DS-ko dorazila mimoriadne chytľavá logická hra.

Recenzia na DS verziu

Zase logická hra? Veď to je stále o tom istom. Vždy je to o farbách, kruto nastavených limitoch, rýchlych reakciách, neustále narastajúcej rýchlosti a o šťastí. 99 Challenge levelov, 60 Quest úrovní, k tomu ešte 50 Checkmate úrovní. Nehovorím? Bude to zase o tom istom! Tie čísla nás majú popliesť a nalákať na sladkú príchuť toho, čo si niekedy hovorilo PuzzleLoop a teraz sa to v reinkarnácii dostáva do EU pod názvom Actionloop aj do EU. Prečo by tomu inak menili názov z Magnetica a snažili sa zakryť, že Zuma je zo slovníka cudzích slov?

Páni z Mitchell Corporation dobre poznajú termín Zuma, veď sa skoro nachádzal v predmete žaloby na PopCap Games, ktorý si dovolili byť úspešní s touto nesmierne chytľavou vecičkou. PuzzleLoop tu nikomu nič nehovorí a s ohľadom na systém (copyright by Slovakia), na čo platiť za niečo, čo je free, to má Actionloop už dopredu spočítané. Alebo nie? Mne, ako zásadnému odporcovi casual hier, zase nič nehovorí Zuma. Nie že by som hru nepoznal, ale moja nenávisť voči tomuto typu hier, mi zabraňovala povenovať sa jej dostatočne, aby sme si mohli potykať. Ja casual hry milujem, ale zo zásady ich nehrávam, pretože ma dokážu okradnúť o všetok čas a sú v niektorých prípadoch oveľa presvedčivejšie ako polonahé slečny v kluboch. Ale keď už ide o prácu, prečo si niečo z casual hier nezahrať,nie?

Keď prvý raz uchopíte do rúk stylus a začnete zo zásobníka ako šialený posielať do rady magnetické farebné guličky s cieľom vytvoriť reťaz vybuchujúcich blokov, dávate si na krk oprátku Čím dlhšie budete hrať, tým viac bude utiahnutá a nezostane žiaden vzduch pre iné hry. Aspoň nie do momentu, kedy si budete dávať pauzu od stúpajúcich nárokov. Actionloop nie je jednoduchá hra, ale na druhej strane nikomu nebráni, aby sa ju naučil poriadne hrať. Pochopiť základný princíp tri guličky rovnakej farby = výbuch, nie je nič zložité, ťažšie je vytvárať reťaze takýchto výbuchov, vyčistiť hernú plochu a ukľudniť tempo. Zdolať prvú úroveň Challenge módu chce viac ako iba poznať predlohu.

Actionloop

Príjemný relax iba keď sa vám darí.
Actionloop

Keď sa modrá gulička dostane k reaktoru, hra končí.
Actionloop

Hadík guličiek sa točí v tých najpodivnejších tvaroch.

Šach alebo mat?

Onedlho začnú pribúdať farby, slimáčik z guličiek bude slimatejší (rozumej zatočenejší do tých najrafinovanejších kriviek), aby vám znemožnil uspieť počas prvého pokusu, pribudnú prúdy guličiek, zásobníky a zrazu zistíte, že sa vám k reaktoru (ak tam dorazia, je koniec hry) blížia štyri hadíci. Z reproduktorov sa valí nepríjemný zvuk, ako predzvesť záverečnej explózie a vašeho nevyhnutného zlyhania, beháte po touchscreene stylusom ako šialení a nestačíte sa čudovať, že jedna správne poslaná gulička môže odvrátiť hrozbu konca.

Dobrou správou je, že pozícia guličiek v hadíkovi sa nemení, môžete si úvodné zápolenie s časom a pribúdajúcimi farbami natrénovať. Challenge mód sa stane v tomto veľmi obľúbeným. Zastupuje tu rýchlu hru, ale nemôžete bombardovať hadíka guličkami do nekonečna. Je obmedzený dosiahnutím 99 levelu v rámci jednej úrovne (tých je tiež 99, kto mal jednotku z matematiky a vyráta to?) a dôjsť do cieľa bude náročné. Tu je to raketka, ktorá pridá na plyne a tlačí guličky rýchlejšie k reaktoru, tu je to sada nemagnetických guli, tzv. Blockerov, ktoré sa dajú zrušiť iba explóziou v bezprostrednej blízkosti, tu je to hmla, ktorú rozfúkate mikrofónom, tu je to zase niekoľko čiernych dier a iných prekážok stupňujúcich vzrušenie.

Tieto nástrahy čakajú aj v režime Quest, takže o nervy prídete aj tam. A keď už budete zúfalí, tak sa pustíte do Checkmate. Žiadne časové limity, žiadna hrozba rýchlej smrti, len 60 dopredu zostavených logických problémov, ktoré musíte vyriešiť s predpripravenou sadou guličiek v zásobníku. V podstate ide o vyčistenie hracej plochy tak, aby vám na nej nezostala ani jedna gulička a zásobník zostal prázdny. Checkmate vám poriadne vykrúti závity. Buď vy dáte Check, alebo vám hra dá Mat.

Actionloop

Do hry je zapojený aj mikrofón, ktorým rozfúkavate hmlu.
Actionloop

Kto povedal, že v logických hrách nemôže byť boss?
Actionloop

Mimoriadne návykový Checkmate mód s tonou puzzlov.

Magnetická príťažlivosť

Actionloop pôsobí ako nasiaknutá špongia. Z pórov však je možné rýchlo vycucať všetku šťavu a potom treba hru odložiť. Nie je dobré a ani vhodné hrať ju v kuse po niekoľko hodín. Okrem toho, že narazíte na neprekonateľnú prekážku, vysokú obtiažnosť, objavíte aj čaro veľkého návratu. K hre sa dokážete vrátiť naspäť aj po chvíľach, keď si z vás robila dobrý deň. Po krátkej pauze padnú aj tie najťažšie puzzle a vy ste bližšie k bossovi alebo bonusovému levelu. Actionloop je vo svete známy aj pod názvom Magnetica a inak ani nejde nazvať hrateľnosť. Krátky príklad. Pri teste mojich známych, z ktorých som spravil prvých ne-hráčov, sa po kontakte s touto hrou ozval jeden a povedal: „Toto by som dokázal hrať do odpadnutia, koľko stojí DS-ko?“

Boj s časom je skutočnou výzvou vašich reflexov a mikropohybov stylusom, ktorými posieľate guličky do hadíka. Vysokému tempu hry je prispôsobené veľmi presné ovládanie s bleskovými reakčnými časmi. V balení Actionloop sa neskrýva iba každodenný tréning, ale aj Rumble Pak. Zasúva sa do GBA slotu, je však dodávaný iba vo veľkosti pre starý model DS-ka, čiže z DS Lite bude trčať. Vibrácie umocňujú zážitok z každej explózie, každej reťazovej reakcie, pomocou nich viete, že ste postúpili o rovnú desiatku levelov. Osobne u mňa zabodoval Rumble Pak svojim zvukom v plastovom obale, vibrácie nielen cítite, ale aj počujete.

Actionloop je hra, pri ktorej si stále hovoríte, ešte jeden pokus a končím. Nebojím sa povedať, že hra vám pohodlne vydrží celý mesiac, ak nie viac. Multiplayer a download play predlžujú životnosť, ale prípade Actionloop predstavuje iba namotávku, pretože si budete hovoriť, že hra je iba vaša a nikomu inému ju nedáte do rúk. Vírusu menom Actionloop sa vyhnite, ak nechcete zostať uväznení v slimačej stope a nechcete mať divoké sny, ako sa spolu s farebnými guličkami točíte okolo vlastnej osi.

napísal spacejunker 20.2.2007
8.2
ACTIONLOOP