PURSUIT FORCE: EXTREME JUSTICE

PURSUIT FORCE: EXTREME JUSTICE

9.0

Extrémne rýchla a účinná jednotka rýchleho nasadenia sa vracia v extrémnom pokračovaní.

Recenzia na PSP verziu

Booom! Kabooom! Prichádza polícia s úsmevom na perách a nemusíte ani vytáčať 13-miestne číslo pre túto zásahovú skupinu s rýchlejšími odozvami, kratším časom potrebným na vykonanie zásahu. Pursuit Force potiera zločin za jazdy a nemusí sa vôbec hanbiť ani za svojich upravených a navoňaných členov. Ďalší prípad čaká, nervózny šéf máva ukazovákom pred oknom smerom k atómovému hríbu vzpínajúc sa nad mestom. Darebné gangy! Bežte, ale pronto!

Pursuit Force: Extreme Justice používa extrémne prostriedky na potieranie zločinu, ale aj na vybudovanie atmosféry nezastaviteľného gameplayu. Od prvého spustenia púšťate na seba lavínu misií a jediné, čo si budete hovoriť pri pálení dlaní a zápästí, bude: Ešte jedna misie a končím! BigBig to nezobrali zhurta, ale svoj koncept lietajúcej polície, obľubujúcej skákanie z jedného motorového vozidla na druhé a počas letu paľbu na vodiča a jeho škaredého spolujazdca, vylepšili do nesmierne zábavnej formy.

Big Big akcia

Zásahová jednotka Pursuit Force debutovala pred dvoma rokmi. Rýchle zásahy vyžadovali obrovskú presnosť a dokonalé načasovanie, čo nakoniec vyvrcholilo k opakovaným reštartom. Vysokú obtiažnosť nedokázal zaujímavý koncept nijako vyvážiť a k slovu sa bezprostredne dostala frustrácia. Skeptický prístup k hre s názvom vylepšeným extrémnym podtitulom bol oprávnený, avšak zbytočný. Autorský tím si zobral k srdcu všetky vyčítané chyby a urobil všetko preto, aby jednotka Pursuit Force zaujala aj niečim iným, ako len skákaním z idúceho auta na auto.

Pursuit Force: Extreme Justice
Pursuit Force: Extreme Justice Hop a z naháňačky je zrazu kosenie s palubným kanonóm vrtuľníka.
Hop a z naháňačky je zrazu kosenie s palubným kanonóm vrtuľníka.

Pursuit Force: Extreme Justice Nielen vy dokážete skákať na autá, naučili sa to aj nepriatelia.
Nielen vy dokážete skákať na autá, naučili sa to aj nepriatelia.

Pursuit Force: Extreme Justice V obsadzovaní vozidiel nemá Pursuit Force konkurenciu. Vypadni!
V obsadzovaní vozidiel nemá Pursuit Force konkurenciu. Vypadni!

Štruktúra misií v Extreme Justice zodpovedá presne potrebám prenosného herného systému. Za odľahčenie vašich nervov z neustáleho reštartovania ďakujte checkpointom, čo umožnilo autorom úlohy nafúknuť do dĺžky. Ich vývoj sa počas jednej misie dramaticky mení, čo prispieva k obrovskému spádu a ich náplň sa pravidelne strieda, takže nebudete počas celej hry pociťovať stereotyp. Práve naopak, budete hltať jednu misiu za druhou. Pursuit Force je primárne o naháňaní zločincov na motorových vozidlách všetkého druhu, vrátane malých člnov, vznášadiel, nákladiakov, športiakov, motorkách a iných. V Extreme Justice boli rozvinuté zaradením štyroch vašich kolegov aj iné aspekty hry.

Z vrtuľníka budete kropiť kolónu unikajúcich gangov, sniperkou pomôžete komandu špeciálnej jednotky pri vyhladzovaní základne, ktorú dorazíte stacionárnym guľometom umiestneným na jeepe. Povozíte sa na lanovke, pancierovanom vlaku a zničíte motory obrovského lietadla za letu. Hovoril som o tom, že jednotka Pursuit Force používa extrémne prostriedky k potieraniu zločinu? Za každú splnenú misiu vám narastajú skúsenostné body, ktorými môžete rozvinúť vlastnosti hlavného hrdinu a ovládaných vozidiel, ako je sila, presnosť mušky, ovládateľnosť a maximálna rýchlosť áut.

Big Big obsah

Investované body sa v hre okamžite prejavia, ale bez dostatočnej snahy vynaloženej na plnenie misie, sa vám ju nepodarí splniť. Sú totiž časovo obmedzené, ale obtiažnosť našťastie v Extreme Justice poľavila. V čom však hra hráča nebude šetriť, je počet nepriateľov a cieľov určených na deštrukciu, čo na jednej strane zvyšuje neprehľadnosť na displeji, ale na druhej zvyšuje adrenalín a chuť rozstrieľať všetko, okolo čoho sa objaví zameriavací kríž s hodnotou zdravia. Vo vrtuľníku budete pod paľbou rakiet, molotovov, pri jazde na aute vás zase budú bodíčkovať otravné motorky a pri peších misiách sa vás vybafne vlna strieľajúcich nepriateľov.

Pursuit Force: Extreme Justice
Jednotka Pursuit Force hľadá nových členov. Pridáte sa?

Hra si aj tu bravúrne poradila, počet cieľov a utŕžených zranení kompenzuje dopĺňaním zdravia pre postavu a auto meračom Justice. Ten sa postupne plní za každého popraveného gangstra, za headshoty, za zničené vozidlo atď. Pri jeho naplnení sa pri preskakovaní z auta na auto spomaľuje čas, čo umožní eliminovať posádku počas letu alebo vo vrtuľníku dostanete možnosť odpáliť na ciele dávku smrteľných riadených rakiet. Justice je výborná pomôcka a neraz vám zachráni život.

Komu by náhodou chýbali nekompromisné hodnotenia a strhávanie bodov za každý bodíček do civilov, či stíhacia akcia s ničením štyroch pirátov ciest v nebezpečnom časovom limite, má tu sériu misií v móde Bounty a navrch niekoľko krutých Challenges, ktoré sa nesú v duchu predchodcu. Nedarujú vám žiadnu chybu. Každé zaváhanie, každé omeškanie, každý chybný manéver na aute končí reštartom misie. V oboch módoch si zopakujete úseky z misií z kampane len zo zmenými pravidlami (nemožnosť skákať, alebo ničenie áut iba bodíčkovaním), pričom režim Bounty vás odmeňuje hviezdami a tie môžete utratiť za bohatý bonusový obsah.

Tieto doplnkové módy tvoria takmer polovicu obsahu celej hry. V istom zmysle sa dajú chápať ako hra v hre, pričom kampaň vás zabaví na nie menej ako 10 hodín. Extreme Justice však obsahovo ide ešte ďalej s multiplayerom pre štyroch hráčov. V ponuke je klasický deathmatch v štýle peších misií, naháňačka poliši vs. gauneri, režim Ram Jam s bodíčkovaním súperov a zaujímavý kooperatívny mód Survivor, kde sa jeden hráč chopí volantu auta, druhý palubného guľometu a spolu odolávajú jednej vlne nepriateľov za druhou. Všetky módy sú časovo obmedzené a ponúkajú dostatok nastavení, aby ste pri multiplayeri nezívali nudou.

Pursuit Force: Extreme Justice
Pursuit Force: Extreme Justice Pri zastavení nukleárnej hrozby vám budú sekundovať kolegovia. Bez ich pomoci neprežijete.
Pri zastavení nukleárnej hrozby vám budú sekundovať kolegovia. Bez ich pomoci neprežijete.

Pursuit Force: Extreme Justice Hra mení úlohy tak často ako sa len dá, pričom z akcie nepoľaví ani o kúsok.
Hra mení úlohy tak často ako sa len dá, pričom z akcie nepoľaví ani o kúsok.

Pursuit Force: Extreme Justice S novými vozidlami sa rozšírilo aj ich pole pôsobnosti.
S novými vozidlami sa rozšírilo aj ich pole pôsobnosti.

Big Big spravodlivosť

Extreme Justice sa nielenže dobre hrá, ale aj dobre vyzerá. Na tratiach je rušnejšia premávka, pribudli deštrukčné objekty, úseky sú rozdelené skratkami a čo je najlepšie, sú dlhšie a bohatšie na detaily a výbuchy. Akcia neutíchne ani na okamih. Obyčajnú výhliadkovú jazdu na člne môže prekaziť nepriateľský vrtuľník, ktorý vám neustále prikuruje pod kotlom alebo vám kolega čistí cestu v koryte rieky, aby ste sa bez problémov dostali ďalej. Misie sú pravidelne spestrené cut-scénami posúvajúc vpred príbeh ako vystrihnutý z béčkového akčného filmu o nukleárnej hrozbe visiacej nad Capital City.

Pursuit Force Extreme Justice predstavuje učebnicový príklad, ako má vyzerať pokračovanie. Po všetkých stránkach dotiahnuté do akej miery, aby ste si počas hrania hovorili: Chcem viac, chcem viac! Kto vie, ako sa bude vyvíjať ďalej táto séria s herným konceptom, ktorý by si v takejto výbušnej forme zaslúžil prechod na next-gen platformu. Po nedávnej akvizícii štúdia Evolution (kam spadá aj BigBig)spoločnosťou Sony sa možno akčného adrenalínového blockbusteru v budúcnosti aj dočkáme.

napísal spacejunker 23.10.2007
9.0
PURSUIT FORCE: EXTREME JUSTICE