MANHUNT 2

MANHUNT 2

8.0

Brutálné, násilné, nechutné, krvavé, cenzúrované, mládeži neprístupné a plné smrti, také je nové pokračovanie Manhnut.

Recenzia na PSP verziu

Príjemný zimný podvečer, milí televízni priatelia. Vitajte v dnešnom nočnom, načierno vysielanom, a v poradí už druhej časti relácie Lov na človeka, u nás zatiaľ iba na PSP prijímačoch, no naši americkí diváci si nás majú možnosť naladiť i na svojich PS2 zariadeniach. Pomocou desiatok skrytých kamier naši kameramani pod taktovkou ostrieľaných režisérov z firmy R* sa vám dnes pokúsia naservírovať pravú nefalšovanú reality show zo života, samozrejme všetko LIVE a bez vystrihnutých scén. Žiaľ, naše vysielacie zariadenie je mierne rušené susediacou ratingovou spoločnosťou, čo vám spôsobí, že pri efektných úmrtiach budete mať čiastočne zašumený obraz a zďaleka nedosiahne takej kvality, ako tomu bolo pri našom prvom ročníku. Vopred sa vám ospravedlňujeme a veríme, že vám táto menšia technická závada neznepríjemní inak nahý brutálny zážitok.

Na hernom trhu sa objavujú tony a obrtony nových hier a pokračovaní, vydavatelia sa predbiehajú ako malé deti, kto prinesie najrýchlejšieho savera Zeme (od slovesa "to save", nie od toho užívateľa "saver"), najkladnejšieho hrdinu vo vesmíre a k tomu najromantickejšiu lásku akéhokoľvek pohlavia. Všetci sú rozdielni, no jedno majú spoločné, happy-end. V Manhunte však nie. Tu ide o surové prežitie bez vyšších hollywoodskych cieľov, a že to nebude zadarmo, sa máte možnosť presvedčiť pri Európskej kauze s jeho (ne)ratingom. Smrť sa tu rozosieva na všetky strany, všetkými spôsobmi a so všetkým, čím vás napadne. A či sa aspoň na konci dočká hrdina nejakého šťastného konca? Kto vie...

O tom, že práve toto je tá správna, laicky povedané „úchylárčina“, vás môžu presvedčiť už prvé minúty hrania. Znalí jednotky sa budú hneď cítiť ako doma a tí ostatní... no, povedzme, že buď si tiež zvyknete, alebo sa budete istý čas budiť zo snov v objatí potu. Pri prvom spoluväzňovi, ktorý vás opľuje, si poviete, že je asi nahnevaný. Pravdepodobne. Druhý vás však očúra a ešte sa na tom dobre zabáva. To bude určite idiot, čo iné sa dá o ňom pomyslieť. Ale čo je potom väzeň v cele č.3, ktorý na vás so šialeným krikom hádže svoje aktuálne (rozumej ešte teplé) výkaly rovno z treniek? Je blázon? Vygumovaný mozog? Ak áno, čo je očividné, tak prečo ste tam boli zavretý aj vy? Čerstvý obesenec v smrteľných kŕčoch kúsok ďalej vám moc s touto otázkou už nepomôže.

Manhunt 2

Toto bude vydarený odpal.
Manhunt 2

Prvý nácvik očkovania pred...
Manhunt 2

... prvý nácvik očkovania po.

Hlavní účinkujúci o natáčaní nemajú ani tušenia, čo pre vás zabezpečuje autentický zážitok, aký inde ťažko zhliadnete. Iba v našej relácii sa neberú pred hubu servítky a ak ste náhodou v prítomnosti detí, mali by ste ich poslať spať, pretože dnes predpokladáme, že naša odpratávacia čata bude mať s od hlavy až po päty zohavenými telami (niekedy aj bez hlavy) roboty vyše hlavy. Hlavne s tými hlavami. Z inkriminovaného miesta už dostávame signál, že je všetko pripravené. Príjemne sa usaďte, pripravte si čerstvú konzervu ľudskej krvi a horúcu šálku brutality, dnešný večer je venovaný iba vám.

Kto z nás nemal aspoň raz v živote pomyslenie schmatnúť na chvíľu niekoho hlavu a rozmliaždiť ju holými rukami o stenu či záchodovú misu? A niekoľkokrát po sebe? A čo tak viac hláv, než len tú jednu? Tak potom prečo len holými rukami, keď sa to 10 Kg kladivo na zemi tvári tak osamelo? V každom z nás je kúsok zla a práve táto hra vám ponúka virtuálne zasýtenie svojich najzákladnejších pudov tým najhrubším zrnom. A ak si to celé prikrášlime pútavým príbehom, na čo ešte čakať?

V istom vysoko stráženom ústave došlo počas búrky k výpadku elektriny. Chvíľu to vyzeralo, že strážny systém tiež zlyhal, čo by spôsobilo, že elektronické zámky všetkých (doslova) pacientov sa otvoria a im sa naskytne pomstychtivá voľnosť, po akej snívajú už veky. Bohužiaľ, obavy dozorcov sa naplnili a areál sa behom okamžiku premenil na miesto posledného odpočinku každého, kto zaváhal. Čierňava smrti sa dotýkala všetkých slabších, ktorí nedokázali zabiť, a tak boli zabití. Medzi celým týmto zmätkom dostáva celkom ladne (iba uškrtením doktorky) príležitosť na útek i Danny, náš dnešný antihrdina. Spolu s najvernejším priateľom sa vydávajú späť do normálneho sveta, života, aký mali predtým, no Danny túži viac po objasnení jeho minulosti.

Nemôže sa vrátiť do koľají svojho domova a osobného kolobehu, Danny nevie, kam patrí. Nepamätá si takmer nič, vybavujú sa mu len útržky zo života v občasných flashbackoch. Čím ďalej sa dostáva ku koreňu prameniacemu v jeho nie dávnej minulosti a dôvodom, prečo skončil tak, ako skončil, tým viac si želá, aby na to radšej znova zabudol. No na druhej strane, ak chce aspoň trochu prežiť, musí pokračovať ďalej a uzatvoriť túto kapitolu života navždy. Možno je jediné a najlepšie východisko z tohto všetkého iba smrť. Na to už však bude musieť prísť v koži Dannyho každý sám.

Manhunt 2

Guľka do hlavy je istota.
Manhunt 2

Od chrbta je to stealth.
Manhunt 2

A sem je to chrapúnstvo.

Príbeh je to, čo mierne chýbalo predošlému Manhuntu (tú vatu, čo vyplnila čas medzi misiami, nepočítam). V dvojke to nie je nič svetoborné, ale je vidieť, že autori už tento artikel okato neprehliadli. 3 stupne brutálnosti večného vyradenia protivníkov s každou zbraňou tu, chvalabohu, zostali. Tešiť sa môžete z nových chuťoviek, ako napr. perá, injekcie, elektrické obušky či chirurgické nástroje. Strelné zbrane samozrejme tiež ostali, ale tie nie sú tak zaujímavé, ako spomínané chladné nástroje alebo „jednorázovky“. Tak isto príjemná novinka sú death spoty, t.j. statické miesta a veci označené na mapke lebkou, kde tých nepohodlných zabijete naozaj, ešte raz, naozaj efektne (pôvodne to bolo hojne používané v Punisherovi). Ako príklad môžem uviesť moju obľúbenú záchodovú misu a pomaly najdlhšie kombo, aké som v Manhunte videl.

Grafická stránka hry je na tom veľmi dobre, jednak je vidieť dobre odvedená práca, jednak mohlo byť upustené od pár detailov vďaka kamerovému zrnitému efektu, čo už býva samozrejmosťou v týchto hrách a čo navádza svojskú atmosféru. Postavy vyzerajú chrumkavo a pohybujú sa nadmieru dôveryhodne, prostredie je detailné a horšie použité textúry na stenách dobre zakrýva spomínané zrno. V konečnom dôsledku to je jedna z najlepšie graficky spracovaných hier, aké sa dajú momentálne na PSP nájsť. Hra sa odporúča hrať v noci s čo najmenším kontrastom a slúchadlami, určite viete prečo. Tá zvuková strana mince v ničom nezaostáva za grafickou a niekedy vám stačí tie vraždy, napr. panické chrčanie nepriateľov, len počúvať, aby ste sa zhrozene zamračili.

Tak ako tomu bolo v pôvodnom originále, i pokračovanie teoreticky čisto dospeláckej úchylnosti menom Manhunt je plné vrážd na tisíc rozmanitých spôsobov. Niet sa ani čomu čudovať, keďže to je gro celej hry. Autori vzali to dobré z jednotky a na čom sa dalo, na tom popracovali. Normálny príbeh, charakter postáv, death spoty + herné mechanizmy jednotky, k tomu si pripočítajte ako vždy veryuserfriendly hrateľnosť, čo spolu s premennou +/- 1 na konci (rozumej cenzúrou, ktorá hre tvrdo zviera gule) dáva... (3 + 1) x 2 =

(ak čítaš toto, pozri sa na výsledne hodnotenie a douč sa matematiku)

Skúška správnosti: Mne cenzúra vadila, čiže moje hodnotenie sa rovná 7.
Ak vám cenzúra neubrala zo zážitku, alebo ste ju čiernou cestičkou obišli, váš výsledok je 9.