MYSTERY OF THE DRUIDS

MYSTERY OF THE DRUIDS

7.5

Klasické jesenné počasie, studený vietor sfukuje z konárov stromov zožltnuté lístie a obsýpa chodníky, hmla trochu zredla. Ranné sychravé počasie začína striedať vychádzajúce slnko z pomedzi roztrhaných mrakov.
Klasické jesenné počasie. Tak ako každé ráno aj dnes počuť na rušnej chodbe New Scotland Yardu môjho šéfa.
Je zrejme riadne vytočený. Možno to preháňa s alkoholom, čo už signalisuje aj jeho červený nos, možno mu
nedala žena (večeru :)), jedno je však isté dnes je vytočený viac ako v iné rána. Pred vstupom do jeho kancelárie, vyhadzuje môjho kolegu Lowry-ho s tým že ak niečo ešte pos*rie, tak bude šlapať ulicu. Dúfam, že mňa nečaká podobný osud. Lowry bol stiahnutý z prípadu seriových vrážd na mieste, ktorých zostávajú vždy len kosti obetí. Po niekolkomesačnej snahe zatkol Lowry toho nepravého a akoby to ešte nestačilo neprávom obvinený vo väzení zomiera. Prípad pridelil s veľkou nedôverou práve mne, so slovami "nemám práve nikoho poruke, je to na Vás pán Halligan!".

Mystery Of The Druids
Mystery Of The Druids
Mystery Of The Druids

Od vydania dema koncom mája, som hltal každé info o vydaní hry Mystery Of Druids (MOD). Hra vyšla pred niekoľkými mesiacmi v Nemecku a ja som len ticho závidel nemeckym hráčom. Teraz keď sa mi dostala hra do rúk sa možem s Vami podeliť o moje pocity z hrania, a verte, že boli silné !
Čo ma prekvapilo hneď po spustení bola reklama na Dolby Surround, a hneď po nej mystické intro odohrávajúce sa v Stonehenge.
 Brent Halligan, ako sa volá hlavný hrdina ešte nevie aký zapeklitý prípad dostal. Pozadie príbehu je neuveriteľnejšie ako účet za donášku pizze. Akoby toho nebolo málo, šéf chce výsledky o daľšom postupe vyšetrovania mať zajtra na stole. V tomto momente sa ujímate Brent-a vy. Nemáte nič, ani motív ani podozrivých. Prvá obhliadka miesta čerstvej vraždy napovie viac.
MOD je klasicka point`n click adventúra okorenená mystickým príbehom. Síce sa jedná o klasické klišé, kde záporná postava chce ovládnuť svet, a vy ho zachraňujete. Aby ste neboli na tak tažký prípad sám, neskôr sa k vám pridá atraktívna antropologička Dr. Melanie Turner (nebola antropologička aj v Alone in the Dark 4?), s ktorou budete môcť prejsť niekoľko lokácii.
Tou zápornou postavou je nesympatický pán Sinclair, ktorému spoločnosť by mal robiť skôr invalidný vozík ako rituálne vraždy, a spoločenstvo neo-Druidov, ktorý chcú dokončiť to čo začali ich predkovia pred 1000 rokmi. Rituál, ktorý má otvoriť bránu k nepredstaviteľnej moci.
Hneď po vydrenom intre vám do očí uderí veľmi detailná grafika, bohužiaľ len v rozlíšení 640x480, nemožno hovoriť o zápore, aj napriek nízkemu rozlíšeniu nestráca grafika na detailnosti. Pozadia sú predrenderované a postavy 3D polygony. Na mňa však grafika pôsobila až príliš umelým dojmom. Niektoré pozadia prekypovali animáciami, vlnky na vode, ľudia v parku kŕmiac holuby a v niektorých ste mali len pár holých stien. Naštastie takýchto lokácii nájdete v hre len minimum. Nemám nič proti renderovanej grafike (viď. Myst III, AITD 4), ale kreslená je predsa len kreslená (Broken Sword, pripravovaný Runaway : Road Adventure). Najhoršie asi na celej hre dopadli postavy a podpora akcelerovanej grafiky. Po vyskúšaní všetkých možností nastavenia grafiky, som nedosiahol viditeľného rozdielu, okrem jedného, so zubatých postavičiek sa stali len tiene pobehujúce po obrazovke. Nasledoval reinstall a vypnutie 3D akcelerácie. Možno bola chyba na mojom prijímači, ale na starý dobrý MatroxG400 nedám dopustiť. A to už nehovorím o spomalení hry v neakcelerovanom móde pri rozhovoroch. O niečo lepšie je na tom hudba a zvuky. Všetky postavy, ktoré stretnete sú profesionálne nadabovné britským akcentom, doplnené titulkami. Ako som už spomínal na začiatku, hra podporuje Dolby surround a je to poznať. Atmosféru umocňuje priam filmová, dynamicky sa meniaca hudba, podľa toho, čo práve robíte. Zvukov si veľmi neužijete, ale neurazia. A ako sa to celé hrá ? Invertár sa vám veľmi rýchlo naplní na prvý pohľad nepotrebnými predmetmi, ktoré nie je vôbec tažké prehliadnuť. Takže podrobné preskúmanie každej lokácie sa vyplatí ! Ďaľšou dôležitou vecou k postupu je vyčerpanie všetkých témat všetkých rozhovorov ! Všetky problémy sú striktne logické a tažké, fatálna obtiažnosť vyvrcholí ku koncu hry v labyrinte. Nedočkáte sa tu žiadnych akčných medzihier ako to býva v dnešnej dobe zvykom a to je dobre. Veľakrát sa vám stane, že začínate používať všetko na všetko. Jednoducho povedané, začiatočník bude mať veľké problémy.

Mystery Of The Druids
Mystery Of The Druids
Mystery Of The Druids

Tak si to zhrňme : Pútavý príbeh, pozerateľné FMV sekvencie, výborná hudba, profesionálny dabing, nemožnosť zapnúť titulky počas FMV, kontroverzná podpora 3D akcelerátorov, trochu umelá grafika:), dva herné charaktery, pekná antropologička :), kopa dialógov, predmetov a lokácii, dve časové línie, dosť dlhá hracia doba, vysoká obtiažnosť, neobmedzené množstvo sejvov, 3CD, nepodporuje multiplayer (toto berte s rezervou :)). Podtrženo a sečteno, kto má už pár adventúr za sebou, ten by nemal váhať, a kto s týmto úžasným žánrom len začína mal by sa pozrieť po niečom ľahšom, alebo počkať na Runaway.

"Halligan chcete niečo dodať ? Ste hluchý ? Von z mojej Kancelárie !!"

Mystery Of The Druids
Mystery Of The Druids