PRIHLÁS

MOTOGP 09/10

MOTOGP 09/10

7.0

Najrýchlejší jednostopý racing

Recenzia

S novou sezónou MotoGP vo svete nám Capcom servíruje svoju "aktuálnu" (čítaj "s licenciou z roku 2009") hernú podobizeň tohto najrýchlejšieho jednostopového motošportu pod slnkom. Minuloročná licencia vám hneď udrie do očí podľa kubatúry 250cc, ktorá už na šampionáte neexistuje a miesto nej je Moto2. Tá doznala zmien obsahu motoriek z 250 na 600 kubických centimetrov a všetky tímy majú k dispozícii také isté motory, ktoré sa pred každým závodom losujú, čiže šance na výhru sa odvíjajú už viac od skúseností ako od peňazí. Týmto by som zároveň chcel popriať veľa úspechov Karlovi Abrahamovi, ktorého osobne poznám a držím mu palce v tejto upgradnutej triede. Toľko k rýchlemu vedomostnému kurzu novinkami, teraz naštartujte svoje konzoly a zasadnite za vaše TV, idú sa drať virtuálne slicky!

Autori sa striktne držia zabehnutého konceptu. Medzi bežnými módmi pretekania bude hlavným ťahákom, samozrejme, buď multiplayer pre 20 hráčov (!!!), alebo kariéra. Nepliesť si to s obyčajnou Season, ktorá ako samostatná položka v menu vám dá možnosť zajazdiť si celý ročník, ale nie je to plnohodnotná kariéra. Tam začínate úplne od začiatku = slabá motorka, žiadny manažér, mechanici, nič. Všetko si budete musieť benzínopotne vybojovať na trati, kde vám súperi nedajú veľa priestoru na poznávaciu okružnú jazdu na dvoječke. Najideálnejšie je ísť poctivo od tréningu, cez kvalifikáciu, až po samotný závod (už len kvôli naberaniu expov jazdca). Postupne sa prebíjate k lepším motorkám, naberáte skúsenosti, najímate čoraz viac štábu, striekate a upgradujete váš stroj podľa vlastnej ľubovôle. A niekedy podľa finančnej situácie.

Keď som spomínal začiatok od úplného začiatku, platí to aj pre kubatúry. Na kráľovskú triedu zabudnite, ak skôr nepokoríte 125-ky a následne 250-ky. Tu trochu zamrzí nepochopiteľné spracovanie sejvov, na ktoré môže dojazdiť veľa skúsených jazdcov. Pri dokončení sezóny hra dá na výber pokračovať s jazdeným objemom alebo ísť vyššie. Ak si z nejakého nepochopiteľného dôvodu (ako napr. ja) zvolíte prvú možnosť, so silnejšími obsahmi sa na nejaký čas rozlúčte, pretože sa budete musieť prehnať znovu až na úplný záver sezóny. Adrenalín v tejto hre stúpa nie len na okruhu.
MotoGP 09/10
MotoGP 09/10 O krásne zážitky pri trochu cviku niet núdze.
O krásne zážitky pri trochu cviku niet núdze.


MotoGP 09/10 Voda mohla byť spracovaná omnoho lepšie.
Voda mohla byť spracovaná omnoho lepšie.


MotoGP 09/10 Jedna z tých rýchlejších zákrut.
Jedna z tých rýchlejších zákrut.






Tým sme nenápadne načali pre 09/10 chúlostivú tému a tou jest menu. Najslabšia súčiastka celého mechanizmu. Je prehľadné, jednoduché, ale za to neefektívne. Titul tejto kadencie si zaslúži viac možností. Beriem, že štartovať 2 kariéry naraz v jednej sezóne je z hľadiska reálnosti v tejto dobe nemožné, no prečo si po získaní titulu v 125cc nemôžme kedykoľvek rozjazdiť odznova 250cc kariéru? Z pohľadu hráča vysokootáčkovo nekomfortné, niečo ako jazda s ulomenými stúpačkami. Ak mám pokračovať, chýbajú tu vysvetlivky k veľa veciam. Pri najímaní personálu nás baví porovnávať osobné štatistiky a vyberať medzi tými najvhodnejšími manažérmi, no nikde sa nedočítate, aký reálny dopad majú v hre. Nové motorkárske šantenie postráda dokonca základné porovnávacie tabuľky výkonu motoriek a jazdcov, aby ste sa dozvedeli svoje priebežné poradie v kvalifikáciach, musíte vyjsť z trate do menu. Podobné malichernosti sú aj pri upgradovaní motorky. Nie sú to zásadné nedostatky, ale každý kvalitný titul musí byť postavený na takýchto detailoch.

To najzásadnejšie, samotná hrateľnosť, našťastie už takéto neduhy nezdieľa. Prvotný pocit z ovládania motorky sa môže zdať neohrabaný a veľmi citlivý, ale po chvíľke tréningu sa dá do toho ľahko dostať. Veľmi záleží, ako sa motorka chová od jej kubatúry a upgradov. S malou 125-kou si môžete dovoliť brzdiť o trochu neskôr a klopenie je veľmi svižné narozdiel od kráľovskej mašiny s veľkým výkonom. Dokonca ak mi pamäť ešte slúži, tak toto je prvá jednostopová hra po staručkom MotoRacerovi 2, ktorú som dobrovoľne a pohodlne hral z „kokpitu“. Ovládanie je trochu tolerantnejšie ako u predchodcov. Pri nižších obtiažnostiach odpúšťa hrubé chyby, čo na jednej strane napomáha k celkovému zážitku z jazdy, no trochu bodá dýku do chrbta pocitu reálnosti. Neskoro začnete brzdiť a sklopení vletíte do trávy? Nevadí. Tu sa po tráve nelieta (na zem), ale vo väčšine prípadov v pohode pokračuje ďalej. Aj po napálení do súperovho zadku v rýchlosti vám hra odpustí pád. Na tých vyšších už je to väčší adrenalín, hlavne čo sa výkonov ostatných jazdcov týka, no stále som mal pocit, že autori trošku zvoľnili.

Moderný trend interaktívnych optimálnych stôp na trati neobišiel ani tento ročník, no je tu jeden detail. Stopa nie je optimálna do posledného puntíku. Nevyhovuje vám v niektorých smeroch či drobnostiach? Spravte si vlastnú a jazdite podľa nej! Vaši protivníci sa jej zaručenie tiež nebudú držať a bol som tomu rád. AI ako keby jazdila s vlastnou hlavou. Žiadna jedna spoločná übermyseľ, ktorá riadi všetky stroje v zástupe od začiatku do konca. Jazdci behajú po trati, ako im to vyhovuje, bojujú medzi sebou a celkovo to vyzerá, že každý jazdí sám za seba. A tak to má predsa byť. Tak ako aj nepredvídateľné počasie. Stretnete sa tu aj s jazdami v daždi, ale nečakajte žiadne výrazné zmeny v chovaní motorky, maximálne o niečo málinko dlhšiu brzdnú dráhu. Žiadne pretočenie motorky pri prudkom plyne z výjazdu, priam z televízora vytekajúce kvapky na obrazovke alá PS3 F1, ani nič podobné.

MotoGP 09/10


Nepotrvá však dlho a nie je problém brázdiť rýchle šikany pod plným plynom v maximálnom náklone, čisto dávať súperov na brzdách alebo bujačiť divákov kontrolovaným predným kolesom vo vzduchu z výjazdov zákrut. Všetky oficiálne trate šampionátu sú tu zastúpené. Príjemnou novinkou pre mňa bolo úplné zaľahnutie jazdca na nádrž, kedy sa ovládanie mierne zmení a ako v skutočnosti, tak aj tu chce ísť motorka najradšej rovno. Samozrejme, že náklon jazdca (na motorke na predné alebo zadné koleso) nie je nič preborné, ale v tomto ročníku už máme na to zvlášť tlačítko, kedy sa senzitivita zatáčania motorky výrazne zníži a treba s tým naozaj počítať. Zvládnutím výjazdov zákrut s touto fíčurou vám zaručí popri dobrých časoch aj vyšší stupeň zábavy.

Ten je ľahko podčiarknutý aj grafickým spracovaním, ktoré sa dá zaradiť do triedy obstojné. Motorky vyzerajú dobre, hostesky už menej a trate sú na tom ako vždy o kúsok horšie. Vizuálne nedostatky si v rýchlosti veľmi nevšimnete, čiže je to nepodstatné. Počas jazdy pekne dopĺňajú atmosféru spolu s dobrou zvukovou nádielkou, a to sa počíta. I keď zvuk motora by mohol byť viac dominantnejší a vrieskať nad hudbou (úroveň zvukov sa dá manuálne doladiť v audio nastaveniach). So svižným soundtrackom sa jazdí dobre, ale po čase sa hra stane akosi sterilnou. Zvládnete úvodné oťukanie a chcete viac. Možno by k tomu pomohol komentáror (napr. z EuroSportu) podobne ako pri športoch, informačné tabule od kolegov z boxov počas cieľových rovín, čiastočná deštrukcia motorky alebo aspoň vizuálny vplyv trávy, piesku, dažďa na motorku.
MotoGP 09/10
MotoGP 09/10 Škoda, že gestikulácia počas závodu veľmi spomaľuje.
Škoda, že gestikulácia počas závodu veľmi spomaľuje.


MotoGP 09/10 Na chlapa celkom príťažlivý driek.
Na chlapa celkom príťažlivý driek.


MotoGP 09/10 Pohyb jazdca je zvládnutý na jednotku.
Pohyb jazdca je zvládnutý na jednotku.






Celkovo nám nová MotoGP až na miernu zmenu v ovládaní k lepšiemu a pridanie hudby neprináša v podstave nič nové. Aktualizované tímy a jazdci, všetky 3 kubatúry zostali, postupné predieranie kariérou, stále podpriemerne graficky a hrateľnostne spracovaná voda a dážď. Poteší príjemná grafika, celkom obstojné zvukové stopy, svižný soundtrack. Nový motor a kapotáž hre rozhodne pristane, no to stále nie je dosť dôvodov na to, aby som ročník 09/10 odporučil s čistým svedomím. Ak máte nejaký ešte starší ročník, alebo rozmýšľate nad vôbec prvou hrou s motorkami, najnovší prírastok do MotoGP rodiny by mal byť váš výber č.1. Sezóna 09/10 nie je horšia od svojho predošlého ročníku, jazdí sa naozaj krásne, ale za ten rok navyše nie je ani výrazne lepšia.

Vstupenku na okruhy MotoGP 09/10 nám zapožičal Brloh.

napísal QuIT 11.5.2010
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
7.0
Vo svete
6.9
Ohodnotiť
MOTOGP 09/10
+ nové MotoGP
+ ovládanie
+ pocit z rýchlosti
+ soundtrack
- po čase možný stereotyp
- zle spracované menu
- zase bez komentárora


RECENZIE HRÁČOV
PS3
Xbox 360

Vývoj: Capcom / CENEGA / Monumental Games
Štýl: Racing
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 19. marec 2010
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector magazín #125


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Afterburner (3)
Ahojte, znovu potrebujem jednu radu. MSI Afterburn...
| Chladic k procesoru (4)
Zdarec. Mam v plane vymenit procak intel g4600 z...
| Môžem odstrániť chladič na tej... (2)
Kúpil som túto grafiku a chcem ju používať na HTCP...
| Ps4pro (19)
ahojte.....mám ps4pro /je po záruke/ a hučí ako v...
| Zdroj (11)
Zdravicko, prosim o radu zvazujem kupu novej GPU k...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2020 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk