KRVAVÉ HRY

KRVAVÉ HRY

Krv, násilie, brutalita

Článok

Nasledujúce riadky môžu u niektorých dvihnúť vlnu odporu, pôsobiť vulgárne, nevhodne, poburujúco. Článok obsahuje množstvo odkazov na hry, ktoré nie sú súce osobám mladším ako 18 rokov. Ak sa napriek tomu rozhodnete čítať a konzumovať tu predstavené tituly so svojimi zlými snami a výmenou čistého spodného prádla sa potom obracajte na vašich rodičov, vychovávateľov, učiteľov.

Článok v žiadnom prípade neoslavuje brutalitu a redakcia Sector.sk odcudzuje zohavenie ľudských tiel, brutalitu na zvieratách a porušovanie ľudských práv. Nasledujúci text má informačný charakter, v úvodnom odstavce obsahuje jeden veľký (označený) spojler.

Krv a brutalita idú ruka v ruke, ale nemusí byť všetko vyfarbené na červeno a miestnosť dekorovaná rozťahanými vnútornosťami, aby sa dostala do hľadáčika a úzkeho výberu nášho skromného zoznamu najbrutálnejších hier. SPOJLER. Ešte živo mám v pamäti záverečnú scénu zo Silent Hill 3, kde mladučká Heather vyvracia potvoru a celá vyčerpaná sa trasie na zemi. KONIEC Spojleru. To je nechutnosť priatelia. Po Mokrých hrách, sme vzdali hold God of War III a zaostrili na brutalitu, ale nie krvavú, ale bolestivú. Takú, akú napríklad predvádza legendárna všetkými cenzormi odcudzovaná scéna z Phantasmagorie II, kde sa ústa zatvárajú spinkovačkou. Komu niet rady, tomu niet pomoci. Niekto tie hlasivky musel umlčať.

Dlhý zoznam kandidátov sa opäť škrtal a selekcia bola tentoraz nanajvýš prísna, pretože napísať zoznam krvavých hier nie je nič v porovnaní, ako bádať a spomínať, či nás to vtedy virtuálne bolelo, či sme sa po dohraní cítili previnile a aspoň v mysli sa zbičovali ako mučeníci a šli sa novým objavom – vytrhnutou chrbticou – pochváliť kamarátom. Od raných čias strávených v kabinete nad prvotinami Carmacka a Romera, cez stredovek, renesanciu, až po modernú dobu, ktorá pomocou shaderov a správneho prepočítavania svetla dodáva násiliu šťavnatosť. Od krvavých fľakov na obrazovke, cez vyvrhnuté vnútornosti, odstrelené končatiny, až po držkopády a odvrátenú stranu freestyle športov.

Náš výber nemusí zodpovedať vašim rebríčkom a preferenciám. Zaručene by však všetky boli šmahom jednej právnickej kľučky zakázané Jackom Thomsonom. Hry sú zoradené podľa abecedy vzostupne od A po Z.

Carmageddon

Krvavé hry
Na zapnuté stierače pri zrážaní a čistení ulíc v Quarantine si možno už nikto nespomenie, auto zabijak má väčší cveng v Carmageddon. Deštrukčné derby sa rokmi menilo, no v základe zostalo kosenie chodcov a hrabanie bonusov za zrazených okoloidúcich. Ak sa vám ich podarilo zlikvidovať všetkých, tak ste mali víťazstvo vo vrecku! Pochopiteľne a práve kvôli tomu kontaktovali ratingové spoločnosti vydavateľa SCi, aby chodci boli nahradení zombíkmi alebo robotmi so zelenou krvou. V Nemecku sa to podarilo presadiť, v UK sa hra odkladala celých desať mesiacov, no nakoniec jej bola udelená veková prístupnosť so všetkou krvou a brutalitou. Hra vychádzajúca z Death Race to nemala ľahké ani v ďalších pokračovaniach.

Doom II

Krvavé hry
V tomto prípade porušíme pravidlo výberu jedného zástupcu z jedného žánru. Dokonca jeden to má aj v názve (Blood), ďalší to skúšal hneď na začiatku s páčidlom (Kingpin), ale naše sympatie má pradedko. Keď ste v prvom leveli nevykročili vpred, ale vzad, za rohom našli tú žlto-vreštiacu vec a rozrezali prvého mariňáka na s**čky, neubránili ste sa odporu. Rozprzkávajúci sa kakodémon, dvojitá brokovnica do papule impa a bolo vymaľované. Doom II možno stratil z údernosti vlastnej vizualizácie násilia, ale vtedy, vtedy bolelo. Sakramentsky. A aj teraz, keď si spomeniete, ako ste po firemnej sieti naháňali a rezali kolegov.

God of War [recenzia]

Krvavé hry
Niekto mi raz povedal, že v recenzii God of War III nebolo použité v súvislosti s Kratom pomenovanie najväčší grécky mäsiar, alebo skrátene mäsiar. Kratos ním je a je najväčší. Mnohé sekačky sú len sekačkami, ale ak je hlavným hrdinom veľká sviňa, ktorá svojmu umeniu rozumie, tak tá sekačka nielenže vystupuje z rady, ale ostatným sa smeje, ako sa len snažia napodobiť to, čo ona zvláda ľavou zadnou. BŔŔŔ, UF, AU. Nie nebolo nám ľúto gréckeho panteónu, ako mu je natrhávaný zadok, ani chvíľu. Kratos je jednoducho pán mäsiar.

Grand Theft Auto IV [recenzia]

Krvavé hry
Prečo štvorka a prečo nie zrážanie chodcov z top down pohľadu, prečo nie prvé mlátenie okoloidúcich v poriadnom 3D pohľade? Existencia série GTA vystrelila vývojárov Rockstar a samozrejme vydavateľa Take Two do stratosféry, zároveň však priťahovala čoraz viac moralistov, rôzne zoskupenia, občianske združenia, menšiny a politikov. GTA je najpretriasanejšia hra, ktorá je spájaná mimo iného aj s vyvolávaním agresívneho chovania u mladistvých a je esom v rukáve pri presadzovaní zákona o predaji hier mladistvým. GTA sa spája so všetkým krvavým, násilným, brutálnym a všetkým zlým. Z hry sa vďaka popularite stalo boxeristické vrece a obetným baránkom pre všetkých. Tak preto a aj preto, že sme jej dali v recenzii čistých 10.

Harvester

Krvavé hry
Rarita medzi adventúrami s predrenderovanými pozadiami a nasnímanými hercami vystupujúcimi v zvrátenom príbehu o hrdinovi s amnéziou, ktorý sa snaží dostať do fanatického rádu, aby získal odpovede. Mesto Harvest je plné chorých a zvrátených obyvateľov. Muž, ktorý si chce vziať svoju dcéru za ženu, je tým najmenším zlom. Harvesteru sa zobrazovanému násiliu vo svojej dobe vyrovnalo iba máločo, v čase vydania (rok 1996) sa však na hre objavil zub času a komerčne prepadla. Dnes je považovaná za kultovú klasiku.

Chiller

Krvavé hry
Či skutočne nejakým spôsobom vplýva násilie na charakter človeka, necháme na odborníkov. Pochopiteľne, že ak ho konzumujete veľa, tak to tak aj vyzerá a práve Dangerous Dave vyvolával u môjho spolužiaka na strednej stavy, kedy sa odreagoval a potom sa vydal do triedy na slabších vybíjať zlosť. Možno to bolo spôsobené tým, že on chudák tu hru nevedel poriadne hrať. Ale z tejto doby je tu ešte staršia vec, kde po ľuďoch zostávali krvavé kopy a ňou je light gun akcia Chiller. Keby sa dostal do kontaktu s touto hrou, kto vie, či by zostalo iba u vykrúcaní rúk a kričania. Chiller je jediná hra, ktorá bola na území UK zakázaná. Išlo v nej o strieľanie všetkého, čo je na obrazovke, vrátane uväznených ľudí v smradľavom dungeone. Ak si myslíte, že Soldier of Fortune bol prvý s oddeľovaním končatín, tak nekričte hop.

Manhunt [recenzia]

Krvavé hry
Rockstar má v našom zozname dve pozície, šialená adaptácia snuff filmov mixnutá s reality show chorého uvádzača, ktorý sa ukája na vykonávanom násilí je tu právom. Igelit na tvár, mučenie, dorážanie sekerou, lámanie väzov kolenom, zasekávanie páčidla do krku, bodanie, pichanie, škrtenie, rezanie končatín. Možnosti, ako odstaviť nevinných, ale aj nepriateľov z cesty, vás nútili siahať po čoraz brutálnejších ťahoch. Ani sa nečudujeme, že britská ratingová spoločnosť dostala Manhunt 2 pred súd. V šľapajách Manhunt kráčajú aj iní kandidáti ako Punisher, kde finiše ako nohy napred do drviča konárov boli obzvlášť efektné. Nesmieme zabudnúť ani na vypočúvacie techniky Godfather či MadWorld, monochromatickú poctu najcennejšej tekutine na svete, ktorú prelievate na litre znehybnením útočníka pneumatikou a prepichnutia hlavy dopravnou značkou.

Mortal Kombat II

Krvavé hry
Hra, ktorej chybu ste odhalili v momente, ak sa na jednej klávesnici stretla dvojica hráčov, ktorá tie postavy vedela dokonale ovládať, rozbíjať držku efektne a mimoriadne šťavnato. Hra, ktorá sa dostala pred britský parlament a hra, ktorá v dvojke povýšila finiše na umenie, v našom zozname nemôže chýbať. Kvôli obrazovke Finish Him sa dokončovačky ťažko cvičili a potom pred kamošmi predvádzali s posmechom. Vytrhávanie chrbtice, charakteristické čvachtanie, napichávanie na ostne, hltanie hlavy, upálenie a pod. Samé chuťovečky.

Postal

Krvavé hry
Running With Scissors vravia, že Postal je tak brutálna, ako jej to dovolíte. Inými slovami, ak na vás pľujú obyvatelia Paradise alebo vás zahŕňajú nadávkami tak ako manželka v prívese, keď sa vyberiete do obchodu pre liter mlieka, môžete ich ignorovať a splniť svoje denné úlohy bez úhony. Alebo môžete rýľom stínať hlavy, potom si s nimi zahrať aport a nakoniec sa na zohavené telá vymočiť. Upaľovanie, mučenie a nastrčenie mačičky na zbraň ako tlmič sú len zlomkom toho, čo Postal Dude dokáže, ak to naňho príde.

Skate 2 [recenzia]

Krvavé hry
Čo tu robí šport? Vo Fight Night je každé KO prežívané s výkrikom a pózou so dvihnutými rukami nad hlavou, ale v Skate si môžete naraziť rozkrok po chybnom slide na zábradlí, chytiť cestnú lišaj, padnúť držkou na asfalt, hodiť korytnačku z druhého poschodia a akoby to nebolo málo, sebapoškodzovaniu je venovaný celý jeden herný režim Hall of Meat. Rozbiť sa tak, že vás nedajú dokopy ani v Insbrucku a zhrabnúť za to prachy je choré a mimoriadne bolestivé. Stačí si vyskúšať demo Skate 3, kde môžete v kung fu štýle skočiť z budovy.

Soldier of Fortune

Krvavé hry
V pokročilom veku už tá pamäť až tak neslúži, ale na amputovanie nôh vojakom od stehna sa nezabúda. A keď sa s rykotom zvalil na zem, mohli ste pokračovať v patológii. Odpadla ruka, druhá noha a ďalší výstrel donútil lebku explodovať. Oddeľovanie končatín tu už bolo skôr (spomeňme na Die by The Sword), no efektivita zbraní a zohavovanie tiel boli povýšené na majstrovstvo a Soldier of Fortune bola zrazu preferovaná pred ostatnými FPS-kami s obyčajnými krvavými fľakmi na stenách.

napísal spacejunker 18.5.2010
KRVAVÉ HRY

|Svet, ukrajina, vojny ... (18381)