CAPTAIN BLOOD

CAPTAIN BLOOD

Kapitán krvinka po šiestich rokoch prichádza

Dojmy

Dlho vyvíjaná pirátska sekačka Captain Blood konečne približuje svoju finálnu podobu a po zahratí preview verzie pre Xbox360 môžeme zhodnotiť, že je prekvapivo pôsobivá. 1C sa pochlapilo a predviedlo kúsok hodný aktuálnej generácie hier, síce malé známky dlhého vývoja sú čas od času badateľné, ale tie hravo zahladí moderný gameplay a hlavne zábava.

Prvykrát sme totiž o hre počuli v roku 2004, kedy mala mierne iný koncept a bola primárne zameraná na námorne boje s prídavkom šermiarskych súbojov. O 6 rokov neskôr z toho máme čistokrvnú sekačku, v ešte neokukanej dobe pirátov. Čakať môžete 17. storočie, Karibik, kordy, silné delá, pekné slečny a škaredých, jednookých, jednonohých a bezzubých pirátov.

V Captain Blood preberieme kapitána Petra Blooda, ktorý si práve pokojne sedí krčme v Port Royale a so svojim parťákom Waltom rozmýšľa, ako zarobiť na vojne medzi Angličanmi a Španielmi, keď ich meditovanie nad pohárom vína preruší útok na mesto. To samozrejme obaja hrdinovia nemôžu nechať tak a púšťajú sa do boja. Začínajú svoju súkromnú vojnu, ktorá nás prevedie karibským svetom až ku krásnej lady Lorain Langfordovej, unesenej jedným z najhorších pirátov.

Captain Blood
Captain Blood Dvaja piráti začínajú svoju púť.
Dvaja piráti začínajú svoju púť.

Captain Blood Budú bojovať na mori...
Budú bojovať na mori...

Captain Blood ... a aj na súši.
... a aj na súši.

Gameplay ponúka dostatok rozmanitosti a to od bojov na pevnine, či už v prístavoch, alebo na opustených ostrovoch, tak aj na lodiach, kde sa budete brániť pred útokmi, alebo naopak obsadzovať lode protivníkov. Z oddychoviek hra obsahuje streľbu z dela a rôznych prototypov rotačných guľometov a príjemná je aj zmena pohľadu pri strete dvoch lodí na mori. Tu sa pozeráte na konflikt zhora a delami sa snažíte zničiť protivníka. Nechýbajú ani bossovia, ktorých slabiny bude treba odhaliť a dotlačiť ich z zemi sériou quicktime eventov. Captain Blood ponúkne všetko, čo by ste si od pirátskej sekačky mohli priať. Teda možno nie úplne všetko, zatiaľ si nie sme istí, či so slečnou Lorain bude možný aj bližší fyzický kontakt.

Ovládacia schéma počíta s niekoľkými základnými pohybmi, kombami a ukončovacími údermi. Špecialitkou sú boje na diaľku a to pomocou granátov, pištolí a hádzaní vybuchujúcich sudov. Chýbať nebude ani možnosť zobrať popadané zbrane po nepriateľoch a využiť ich na rýchlejšiu likvidáciu zvyšku posádky. Popri sekaní budete zbierať zlato a postupne si zaň vylepšovať svoje bojové schopnosti, získavať RPG upgrady (nové kombá, popravy, vylepšenia parametrov) a v obchodoch kupovať nové zbrane. Dve hlavné postavy sa budú v misiách striedať a využijete tak ich špecifický štýl boja.

S obomi hrdinami sa prebijeme cez 52 kapitol hry, ktorých prejdenie môžeme odhadovať na takých 8-10 hodín. K single kampani preview verzia ponúkla aj multiplayer, kde si v serií arén môžu štyria hráči zahrať kooperačnú hru proti objavujúcim sa nepriateľom. Naša verzia hry ponúkla len lokálny multiplayer. Nie je známe, či do finálnej verzie sa dostane aj online coop. Bude to však skôr len zábavná chuťovka ku kampani, ako výraznejší pilier hry.

Captain Blood
Gameplay zo začiatku hry (Xbox verzia).

Graficky Captain Blood uspokojí fanúšikov sekačiek a aj prekvapí kvalitou a dynamikou prostredí, postáv a aj rýchlosťou enginu. Síce pri detailoch v prestrihových scénach vidieť vek titulu, ale pri bežom pohľade na boj jej nie je čo vytknúť a to ani v Xbox verzii, nie to v kvalitnejšej PC verzii. Perfektne spracovaná voda, exotické prostredia, jedinečné súboje na obstrelujúcich sa lodiach a zapracovaná fyzika ako na postavy (napríklad vlasy), tak aj na prostredia plne uspokoja. Preview demo síce ešte ukazovalo tearing, ale inak ponúklo stabilný framerate a žiadne výraznejšie problémy alebo bugy. Možno kamera mohla byť dokonalejšia, ale to je problém prakticky všetkých sekačiek, kde kamera ukazuje to, čo máme vidieť a nie to čo chceme vidieť.

Zatiaľ ťažko hodnotiť Captain Blood oproti konkurencii, ale ak 1C nepokazia príbeh, nespravia hru príliš krátkou alebo stereotypnou, má nádej na zaujímavé známky. Celkovo to vyzerá na slušnú zábavu v neobohranom prostredí so zaujímavými nápadmi a výtvarným štýlom ala Fable.

Captain Blood
Captain Blood Preberanie diel počas námorných bojov je chuťovkou.
Preberanie diel počas námorných bojov je chuťovkou.