TRUE CRIME: HONG KONG

TRUE CRIME: HONG KONG

Ďalšia obyčajná sandbox akcia?

Tohto roku bolo na E3 množstvo výborných hier, pár z nich našej pozornosti určite ušlo, ale väčšina sa pred nami neskryla. Vybrať tú naj z nich je problém. Každému sa páči niečo iné, každý sa teší na tú svoju. Keď som odchádzal do USA, aj ja som mal pár tajných favoritov. Že z výstavy odídem zamilovaný do True Crime, som skutočne ani netušil.

Na úvod určite nezaškodí niekoľko slov o ľuďoch stojacich v pozadí hry. Na svedomí ju majú vývojári z United Front Games, čo je relatívne mladé štúdio z Vancouveru. Založené bolo v roku 2007 a skladá sa zo skúsených borcov, ktorí pracovali napr. pre Rockstar, EA alebo Volition. Ich prvotinou je májový PS3 racing ModNation Racers  aka „LittleBigPlanet na kolesách“, True Crime je plánovaný pre PC, Xbox360 a PS3 na september tohto roku. True Crime ako taká pritom nie je nová značka na trhu, jej počiatky sa datujú už do roku 2003.

Otvorená s akčným hrdinom v hlavnej úlohe – väčšie klišé a otrepanejší námet na hru snáď ani neexistuje, poviete si pri prvom pohľade na True Crime. Skutočne. True Crime vyzerá ako ďalšia z radu sandboxových virtuálnych ihrísk, kde je vždy dostatok priestoru pre statočných policajtov a darebných lumpov. Ihrísk, kde môžete ovládať takmer každé auto, motorku či nákladiak, kde zbrane používate tak často ako päste a kde do konca neviete, kto je váš skutočný parťák a kto podlý zradca.


Hlavnou postavou Skutočného zločinu je tajný agent Wei, ktorý je práve na nebezpečnej tajnej misii v Hong Kongu. Mesto kontrastov, rôznych kultúr a neónových reklám je pre sandboxovú hru ako stvorené. Štyri rozdielne štvrte nechajú vyniknúť rôznym grafickým štýlom, znepriateleným gangom aj typom úloh. Mrakodrapmi zastavaný downtown, špinavý a smradľavý prístav (o pachovom vneme samozrejme hovorím iba v teoretickej rovine) a ďalšie dva. Hong Kong si ako javisko pre svoju druhotinu autori nevybrali náhodou. Okrem všetkých ostatných vecí je mesto prírodne ohraničené oceánom, čo umožňuje prirodzené nastavenie hraníc a tiež ponúka množstvo zaujímavých ciest, chodníčkov a miest, na ktorých sa oplatí pozastaviť a pokochať výhľadom. 

Ukážka súbojového systému a pohybu v uliciach veľkomesta tvorili náplň prvej ukážky, ktorú pred zrakmi novinárov ovládal jeden z členov United Front Games. Wei mal dohodnutú schôdzku s členom miestneho gangu za účelom získania výpalného. Predieranie sa zaplnenými ulicami a nasledujúce parkour vložky pripomínajú Assassin's Creed. Teda, skôr ako o parkoure by som v tom prípade hovoril o Jackie Chanovi a jeho ranných filmoch. Wei rovnako ako filmová hviezda východu skáče ako opica medzi jednotlivým prekážkami, zachytáva sa na rímsach a podobne. Animácie sú rýchlejšie a menej realistické ako u Ezia, ale to presne čakáme od dobrého hongkongského akčného filmu. Rýchlu akciu, strih, efektné súboje.

Á propos, súboje. Karate/judo/aikido/kickbox/wushu/kungfu chvaty patria do základnej výbavy každého správneho agenta z východu (taká je aspoň predstava nás, Európanov). Wei tieto predpoklady splňuje do bodky a jeho kombinácie úderov a kopov zametú každého nepriateľa pod koberec. Pestrému súbojovému systému bola venovaná veľká pozornosť a tak sa na streche obytnej budovy máme možnosť okrem komb pokochať aj interakciou s objektmi. Chytiť chlapíka a natlačiť ho do výduchu klimatizácie? Pritlačiť mu tvár na roztočený ventilátor a spokojne sa uchechtávať v spŕške jeho krvi? Prehodiť ho cez zábradlie a vychutnať si zdesený výkrik ukončený tupým zvukom tela dopadajúceho na chodník? Nech sa páči, stačí len správne použiť blikajúci predmet a náležite krvavá animácia spríjemní aj váš pracovný deň.

Druhá predvádzaná misia nám predviedla, ako si užijeme Hong Kong z pohľadu vodiča automobilu či motorky. Wei mal k dispozícii rýchleho dvojkolesového tátoša, ktorým sa mal dopraviť do skrýše nepriateľského gangu a zajať jeho vodcu (rovnakého chlapíka ako v prvej misii). Aj akcia na motorke vyzerala veľmi dobre, ovládanie bolo na pohľad príjemne citlivé a presné. K dobrému pocitu dopomohlo najmä to, že v okamihu, keď agent z motorky strieľal, sa o niečo spomalil čas. Nebolo ukázané, či za to môže ďakovať nejakému špeciálnemu bullet-time módu, alebo to je priama herná súčasť neohraničovaná dopĺňaním „powermetra“. Každopádne spomaľovanie malo na streľbu zásadný vplyv, headshoty sa rozdávali jedna radosť (zapnutie autoaimu som nebol schopný zistiť) a pocit z akcie sa blížil k efektným záberov z hongkonských filmov.


Keď sme urobili, čo bolo treba, a zlého chlapíka nasáčkovali do kufra auta, z reprákov sa ozvala jeden z najznámejších pop songov súčasnosti. Vývojári nás vyslovene prosili, aby sme neuvádzali žiadne konkrétne mená, keďže ešte nie sú dotiahnuté všetky licenčné detaily, no po hudobnej stránke sa podľa vymenovaných interprétov máme rozhodne na čo tešiť. Niektorí z nich dokonca pripravujú tracky do in-game rádiostaníc exkluzívne iba pre True Crime.

Grafické a technické spracovanie príbehov agenta Weia je výborné, plynulé animácie som už chválil, mesto s veľkou rozlohou za detailnosť chválim tiež. Rovnako je na tom ozvučenie, čím ale nemyslím len hudbu. Samotné zvuky a ruchy ulice, desiatky hlasov na námestiach, šumy, bzukoty, trúby, to všetko má za následok, že sa pred vami otvára skutočný Hong Kong s jeho rušnou a hlučnou atmosférou.

Ostatné detaily spomínané na prezentácii aspoň heslovite: zaujímavý a uveriteľný príbeh tajného agenta nastrčeného do nebezpečnej mafiánskej organizácie, systém "tvárí" reflektujúci vaše morálne rozhodnutia, 24-hodinový denný cyklus mesta, RPG atribúty, získavanie nových kombo úderov, misie aj pre policajný zbor, dabing domorodcov v kantonštine, sociálny a interaktívny systém umožňujúci získať bočné úlohy takmer od každého atď.

United Front Games nevytvorili nič nové ani prevratné. Iba pospájali tie najlepšie nápady z iných sandbox (a) akčných hier, pridali k tomu pár svojich zlepšovákov. Lenže aj to „iba“ sa dá urobiť viacerými spôsobmi a toto je práve ten najlepší z nich. Z mixu nápadov (dúfajme) vznikne ucelená, bohatá, premyslená a hlavne zábavná hra. 

Z True Crime mám podobný pocit ako z Borderlands z minuloročnej výstavy GamesCom. Tušil som, že ak sa nestane niečo hrozné, takmer neznáma a nehypovaná hra bude obľúbená u hráčov i úspešná v predajnosti. Akčná pecka z Hong Kongu má rovnaký, ak nie väčší potenciál stať sa hitovkou.


napísal je2ry 25.6.2010
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
VGA 2009 - Black Lotus
| VGA 2009 - BLACK LOTUS
[30.11.2009]
True Crime - Gameplay
| TRUE CRIME - GAMEPLAY
[10.3.2010]
Black Lotus- VGA teaser 2
TRUE CRIME: HONG KONG


True Crime: Hong Kong
PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: Activision / ABC / United Front
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  september 2010
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19910)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk