ROCK BAND 3

ROCK BAND 3

Plastovým gitarám odzvonilo

S príchodom hudobných hier sa sformoval nepochopiteľný odboj s názorom, že hudbu je možné precítiť iba hraním na skutočný nástroj a nejaká plastová náhrada je akurát tak na smiech. Pravda, ale čo ak dotyčný nemá hudobný sluch? Hračky typu Rock Band a Guitar Hero boli zavrhnuté a favorizované tie, ku ktorým sa dali cez Midi porty pripojiť skutočné elektriky. Všetci, kto vyhlasovali, že plast nemôže poskytnúť to, čo struny a krvavé prsty, už nemôžu povedať ani krivé slovo, pretože páni z Harmonixu sa zbláznili.

Tvorcovia hudobnej revolúcie majú v rukáve nové eso – skutočné nástroje a pre ne ušitý Pro mód. Od ohlásenia sa Rock Band 3 spája s novým nástrojom – dvojoktávovými klávesmi, ale je to hlavne premostenie a zároveň zmazanie hraníc medzi ľuďmi, ktorí vedia hrať na skutočných nástrojoch a tých, ktorým vyhovujú a do konca života budú tvoriť nerozlučnú dvojicu s plastom. Ak ste niekedy dali do rúk gitaru alebo posadili za bicie hudobníka, s herným systémom sa veľmi ťažko zoznamoval, pričom vždy ocenil, o čo sa hra snaží. V Rock Band 3 je jedno, ako si nakombinujete ovládače, nástroje a obtiažnosti. Ak máte doma nejaký synťák vybavený Midi portom, kombo a zaprášenú elektriku, pretože braček bliaka a derie plastovú Fenderu, teraz sa môžete realizovať naplno.

Harmonix v spolupráci s výrobcom periférií MadCatz vyvinul novú líniu Pro nástrojov. Začnime s dvojoktávovými klávesmi. Nie sú povinné, ak si chcete zahrať niektorý z 80-ky songov na soundtracku Rock Band 3, dokonca ich je možné použiť na hranie gitarových a basových partov. Synťák bol mimoriadne žiadaným doplnkom hudobných hier, môžete si ho zavesiť na krk ako Michal David, položiť na kolená alebo na špeciálny stojan a hrať po stojačky. Hranie na synťáku pripomína hru na gitare, padajúce noty triafate na nízkych obtiažnostiach iba bielymi klávesami.

Keď plast nehorí

Ak vytočíte obtiažnosť smerom k Pro, tak si pripravte rýchle prsty. Notová osnova sa zúži tak, aby na ňu vošlo naraz 10 nôt. Kombinovanie kláves je samozrejmosťou a aby sa využili obe oktávy (C3 – C5), tak hra posúva notovú osnovu smerom doprava (o oktávu hore) a doľava (o oktávu dolu) podobne ako v PSP verzii Rock Band. Šípkami indikujúcim smer hra dá najavo, kam musíte o sekundu položiť prsty. Hranie pochopiteľne vyžaduje cvik a hodiny tréningu, o Pro móde nehovoriac. Trochu zamrzí skutočnosť, že na obrazovku nevojde tak veľká notová osnova, aby boli naplno zamestnané obe ruky. Klávesy sa vďaka Midi portu dajú použiť aj ako regulárny nástroj.

Pro mód sa vzťahuje aj na bicie, ktoré treba upgradnúť sadou činelov (stoja 40 dolárov), ale je najzaujímavejší u gitár. Že dávate experta ľavou zadnou a že vás už nebaví kupovať ďalšie hry, pretože kampaňou prejdete za tri hodiny? Harmonix „expertom“ odkazuje, aby si trhli nohou a vyskúšali, aké to je hrať na skutočných šiestich strunách! Rock Band 3 zvyšuje drasticky obtiažnosť pomocou novej gitary Mustang Pro vybavenej strunami, 17 pražcami a stovkou tlačítok (pozri fotografiu). Po zapojení tohto nástroja za 149,99 dolára hra na notovej osnove doplňuje noty číslom (struna) a ich rozloženie zapája všetky prsty na hmatníku, nad ktorým nie sú natiahnuté struny. Strúhate akordy ako v skutočnosti.

Mustang Pro má Midi port a vnútornosti priamo od Fenderu, ktorý špeciálne pre Rock Band 3 navrhol aj model Squier Stratocaster. Ide o plnohodnotnú gitaru, ktorú môžete použiť ako nástroj v hre a po pripojení do komba mastiť na koncerte! Presne tak, Rock Band 3 si už rozumie aj so skutočnými nástrojmi a verte, že než pokoríte Pro mód a obtiažnosť expert pretečie veľa vody. Harmonix tvrdí, že kto vie hrať na gitare, s herným systémom a padajúcimi notami sa zoznámi veľmi rýchlo. A aby autori potvrdili svoje slová o premosťovaní plastových a skutočných nástrojov, tak predviedli, aké to je, keď je gitara zapojená do komba a zvyšok kapely sleduje obrazovky. Muzikanti si na hranie so skutočnými nástrojmi budú musieť dokúpiť špeciálny Midi adaptér.

Rock Band 3

Masívna knižnica skladieb

Na strane softvéru tých zásadných zmien nie je veľa, na niečom, čo funguje dlhé roky dokonale, toho veľa nevymyslíte. Hráčom, ktorí sa vyžívajú v DLC a majú kompletnú knižnicu hier Rock Band, isto poteší pokročilé filtrovanie a vyhľadávanie v stovkách skladieb. Dajú sa zoradiť podľa obtiažnosti, dĺžky, nástrojov, žánru, roku vydania a môžete ich po novom aj hodnotiť (ako v iPode). Samozrejmosťou je vytváranie playlistov a sharovanie s priateľmi.

Počas hrania je pripravených viac ako 700 challengov a novinkou sú Road Challenges, čo nie je nič iné, ako náročnejšie úlohy zamerané na presnosť, vytrvalosť a využívanie všetkých skúseností s hraním. V kariére budete opäť získavať na svoju stranu davy fanúšikov a uspokojovať ich vystúpeniami po celom svete. Samotnú kapelu budete mať neustále na očiach, namiesto loadingov sa budete pozerať ako sa ladia nástroje a ako sa hudobníci pripravujú na koncert.

Výborným zlepšovákom je možnosť kedykoľvek vstúpiť a vystúpiť z hry s ktorýmkoľvek nástrojom bez ohľadu na mód, v ktorom sa práve nachádzate. Môže to byť rýchly Quick Play, ale aj samotná kampaň. Nástrojom sa bude dať za behu upraviť aj obtiažnosť. Poslednou informáciou, s ktorou sa na E3 autori s nami podelili, sú Vocal Harmonies. Je to podpora viacerých mikrofónov a stôp pre spev a vokály v pozadí (maximálne tri). Na prezentácii, kde vystúpila sedem členná kapela, to vyzeralo výborne a Here I Go Again od White Snake s dymovými a svetelnými efektami spôsobovala zimomriavky, no v skutočnosti spevákov asi budete hľadať ťažko.

Harmonix tvoria z prevažnej väčšiny hudobníci a s Rock Band 3 sa posúvajú tam, kam konkurencia nedosiahne. Otázkou zostáva, či ste ochotní s novým pokračovaním investovať (znova) do ďalších nástrojov, aby ste si rockovú muziku vychutnali a začali prežívať tak ako pravé hviezdy?

napísal spacejunker 25.6.2010
ROCK BAND 3

|Svet, ukrajina, vojny ... (19538)