STAR WARS: FORCE UNLEASHED II

STAR WARS: FORCE UNLEASHED II

5.0

Keď Sile dochádza dych

Prvý diel Force Unleashed nebol síce až také terno ako sa sľubovalo, no napriek tomu, a teda aj hlavne vďaka značke Star Wars, sa celkom slušne predával. Príznakom sprevádzajúcich slušné predaje je, samozrejme, pokračovanie a v prípade Force Unleashed II tomu nemôže byť inak.

Takže tu máme značku Star Wars, zamysleli sa autori. Teraz už potrebujeme len nejakú hru a predávať sa to bude samé. Heuréka, vytvoríme pokračovanie. Nebude to ale mlátenie prázdnej slamy? Star Wars slama nie je nikdy dosť vymlátená, skonštatoval riaditeľ. Vezmite si laserové cepy a hybaj mlátiť, manželka potrebuje diamanty! No a čo môže z takejto prvoplánovanej veci vzniknúť, už vieme všetci.

Autorom sa podarilo vykradnúť takmer všetko a naviac nám ponúkli, hmm... vlastne nič. Čo je staré, to je jaré a tak sú opäť k dispozícii temné Sily ako metanie bleskov, zovretie, odhodenie, odmrštenie vytvorením poľa sily či hádzanie mečov. Jedinou novinkou (ak ma pamäť neklame) je tzv. mind trick, kedy nepriateľovi vsugerujete vlastnú myšlienku. Tak Stormtrooperov viete prinútiť k hlavičke do priepasti alebo presvedčiť, že stojí na vašej strane a urobiť z neho svojho spojenca. Takáto krehká aliancia ale trvá len chvíľku a vaša pôvodná vložená myšlienka sa rozplynie ako para nad hrncom. Najviac zábavy si ale pravdepodobne užijete so Silou držania (Force Grip). Vyberiete si jedného až troch (podľa výšky upgradu) dobrovoľníkov. Zdvihnete ich do výšky a vysadíte najlepšie niekde do vzduchoprázdna. Podobne sa dá zahrať aj s voľne položenými predmetmi, ktoré po vzdialenejších trooperoch metáte jedna radosť.

Star Wars: Force Unleashed II
Star Wars: Force Unleashed II Cool guys dont look at explosions.
Cool guys dont look at explosions.

Star Wars: Force Unleashed II 8, 9 ,10 ... schovaní, neschovaní, idéém.
8, 9 ,10 ... schovaní, neschovaní, idéém.

Star Wars: Force Unleashed II AT-ST bude o chvíľku napoli.
AT-ST bude o chvíľku napoli.

Ostatné Sily sú viac menej do počtu a keď už sme na tej temnej strane, tak už by som konečne čakal aj Vaderovské škrtenie a lámanie väzov. Žeby aspoň vytrhávanie blasterov z rúk? Zabudnite. Možno by si mohli autori pozrieť aj nejaký ten Star Wars film, keď robia hru. Keď už nemám príležitosť vybrať si svetlú a temnú stranu Sily, tak by som očakával dopracovanie tej použitej na maximum.

Druhou a asi aj poslednou novinkou je nárast svetelných mečov v držaní temného hrdinu o sto percent. Čiže miesto jedného teraz máme k dispozícii dva. Moje volanie v recenzii Force Unleashed tak bolo teda čiastočne vypočuté, no stále mi tu chýba sithovská ultimátna Twin Sabre palica, ktorou disponoval napríklad Darth Maul. No možno vo Force Unleashed 3 sa dočkám. Vďaka mečom dokážete vykúzliť efektné kombá, no Stormtrooperi vydržia maximálne dve rany a 4/5 času namačkaného komba tak už len mávate mečmi nad mŕtvolami. Silnejší nepriatelia ako pavúči droidi alebo AT-ST vám zasa skočia do reči v prvej tretine predvádzanej zostavy a úplne pokazia umelecký dojem. Otázkou zostáva, na koho vlastne takéto kombá použiť. Zachované tiež zostali kryštály, vkladaním ktorých modifikujete okrem farby meča aj vlastnosti ako možnosť spôsobiť elektrický šok alebo rýchlejšie dopĺňanie zdravia, ktoré je aj tak automatické a rýchle. Vzájomné kombinácie na oboch mečoch sú dovolené, nie že by vám však na niečo boli.

Herná doba sa nám oproti Ultimátnej sithovskej edícii minulého dielu zredukovala. Z desiatich hodín na nejakých päť. Nastavený trend skracovania už tak krátkych hier neobišiel ani LucasArts. Pomaly sa bojím budúcnosti, aby hry nedosahovali stopáž B-čkových filmov. Ak by ste aspoň dostali 5 hodinovú zábavu, ktorá za to stojí a je plná akcie od začiatku do konca, tak prižmúrim tretie oko, ale toto?

Star Wars: Force Unleashed II

Nielen že je dizajn jednotlivých levelov úbohý, ono sa ešte aj samotné úrovne opakujú. Jedna priama cesta od začiatku do konca, odbočiť nie je kam. Chodba strieda miestnosť a naopak. Jednoliaty monotematický dizajn všetkého a všade, zopakovaný za sebou. Už v Halo sa na úroveň Knižnice všetci pozerali pohŕdavo, no toto je výsmech. Nudiť sa začnete za najbližším rohom a je jedno či máte k dispozícii 5 alebo 50 temných Síl na vyskúšanie. Nepomáhajú ani nepriatelia, ktorých je dokopy asi sedem typov a súboj s nimi nie je výzvou, ale zdržovaním (aspoň s Force Gripom že je trocha srandy).

Pamätáte si, ako ste pri obľúbenej hre skolili bossov a ich prekonanie z vás žmýkalo krv a pot, no ukojil vás nakoniec pocit satisfakcie? Vo Force Unleashed II nič podobné nenájdete. Samozrejme, sú tu súboje s bossmi, no tie sú tak nudné a dlhé, že pozeranie do trúby na pečúce sa gaštany je väčšia zábava. Nekonečný stereotyp a len pozvoľné ubúdanie energie protivníka, opäť prihlúply level dizajn, dve minúty sa uhýbate úderom, aby ste mohli dva razy udrieť, až si začínam myslieť, že toto celé je diplomová práca nie veľmi nádejného školáka.

Príbehu od predošlého dielu takpovediac šliape vodu na mieste. Rozhodnutia urobené v predchodcovi pokračovanie neberie na vedomie (to by bola práca navyše, že áno), aj keď si hra sama nájde save, no radšej dostanete len kostýmčeky za vernosť. Dejovo je posun niekde inam minimálny a nebyť prítomnosti Darth Vadera, tak nie je vlastne ani o čo stáť.

Star Wars: Force Unleashed II
Star Wars: Force Unleashed II Stormtrooperi nosia pod brnením čierne pyžamá.
Stormtrooperi nosia pod brnením čierne pyžamá.

Star Wars: Force Unleashed II Vyzerá hrozivo, ale inak je to zlatíčko.
Vyzerá hrozivo, ale inak je to zlatíčko.

Star Wars: Force Unleashed II Electric boogie.
Electric boogie.

Omračujúco, v pozitívnom slova zmysle (a že toho nie je v hre veľa), pôsobia len cut-scény, ktorým už iba nepatrný krôčik chýba k filmovej kvalite. Skvelo im však sekundujú prestrihové animácie robené v engine hry. Zo zvyšku hry hrozí upadnutie do kómy z hrozného level dizajnu a nudného gameplayu. Star Wars Force Unleashed II neprináša takmer nijaký pokrok a zostáva si tak len domyslieť klasický čiernobiely obrázkový komiks a zakričať si FFFFFFUUUUUUUUU.

napísal fendi 15.11.2010
5.0
6.2