SUPER STREET FIGHTER IV: 3D EDITION

SUPER STREET FIGHTER IV: 3D EDITION

8.5

Street Fighter udiera v 3D

Recenzia na 3DS verziu

Bez titulov priamo od Nintenda je nástupný line-up nového handheldu 3DS tak trochu jednotvárny a až na pár výnimiek sa všetky hry nesú na rovnakej vlne a to aj kvalitatívnej. Ubisoft sa snaží ryžovať na niečom, čo sme tu už mali a ostatní hráči na poli len nesmelo ponúkajú po jednom titule nevymykajúcom sa štandardu. Keď sa však bližšie pozrieme na celý katalóg, nájdeme tu hru, ktorá nad všetkými ostatnými vyčnieva. A to dokonca tak výrazne, že mať handheld a nevlastniť ju je priam hriechom.

Takto výrazný v aktuálnej ponuke nie je nič iné ako evergreen Capcomu na poli žánru bojoviek – Street Fighter. Cestu na 3DS si séria našla v podobe najultimátnejšej verzie a to Super Street Fighter IV, navyše s nenápadným, no dôležitým prídavkom 3D Edition. Pri pohľade na krabičku sa nemusíte báť, že hra prešla zoštíhľovacou kúrou, ponúka všetko, čo aj jej veľkí súrodenci. V prvom rade aj rovnaký príbeh, teda skôr niečo, čo sa snaží byť príbehom a len vás zbytočne zdržiava od toho hlavného – súbojov. Opäť je tu zlá zbrojárska organizácia Shadaloo, jej vodca Seth a množstvo ďalších bojovníkov so svojimi vlastnými príbehmi a cestami, ktoré sa preplietli práve kvôli tejto organizácii.

Srdcia mnohých hráčov si Street Fighter získala jednak svojím bojovým štýlom a potom aj rozsiahlou ponukou, ktorá zabezpečuje tak širokú hernú náplň, že vás len tak nepustí. Základom je režim Arcade, v ktorom s vybraným bojovníkom absolvujete cestu jeho osobným príbehom, cez námatkovo vybraných súperov, osobného rivala, až po hlavu Shadaloo, záverečného bossa Setha. K tomu absolvujete ešte dve ďalšie bonusové kolá spočívajúce v ničení objektov (auto a sudy) a v prípade celkového úspechu si tak odomknete rôzne predmety ako napríklad ikonky do multiplayeru, figúrky postáv a podobné veci, ktoré môžete využiť v ďalších herných režimoch.

Super Street Fighter IV: 3D Edition
Super Street Fighter IV: 3D Edition Dve ovládacie schémy sprístupňujú hru každému.
Dve ovládacie schémy sprístupňujú hru každému.

Super Street Fighter IV: 3D Edition Grafika vyzerá až prekvapivo dobre.
Grafika vyzerá až prekvapivo dobre.

Super Street Fighter IV: 3D Edition Ovládacie schémy si môžete bohato upravovať.
Ovládacie schémy si môžete bohato upravovať.

Zaujímavou možnosťou je Versus režim. Ten je, samozrejme, ochudobnený o súboje dvoch hráčov na jednej konzole, no rozhodne aj tak má čo ponúknuť. Postaví vás proti CPU protivníkom, ktorí vám môžu ukázať, ako sa má bojovať, alebo si cez lokálne wifi zabojujete proti hráčom vo svojom okolí. Pomocou lokálnej siete môžete aj sledovať zápasy priateľov navôkol a čo je najzaujímavejšie, hra aj umožňuje zdieľať jednu kópiu hry dvom hráčom na dvoch 3DS. Hráč nevlastniaci hru najskôr prevezme dáta a potom môže začať súboj. Treba však podotknúť, že výber postáv je veľmi obmedzený – jedinou možnosťou je totiž Ryu. Versus ťaží aj z najväčšej devízy handheldu, ktorou je všetkým známe 3D zobrazenie. Preň je samostatne vytvorený režim 3D Versus, ktorý na boj nahliada z novej perspektívy vďaka dynamickej kamere. Tá je umiestnená za postavou a na boj nazerá spoza pleca, pričom hĺbka obrazu radikálne narastá. Prehľadnosť na tom nie je tak dobre ako z tradičného pohľadu, no v tomto prípade ide skôr o efekt a ten je vynikajúci.

Ďalšia silná stránka Street Fighter IV a to na všetkých platformách a vo všetkých verziách je bezosporu online hranie a inak tomu nie je ani v tomto prípade. Vlastne celé offline hranie je len prípravou na skutočné zápasy proti živým protivníkom a jednoznačne je o čo stáť. Základná ponuka sa skladá zo súbojov, na ktoré sa nazerá z normálneho a potom ešte aj Dynamic pohľadu. Ďalej si okrem rýchleho zápasu a zápasu s priateľmi cez internet môžete zvoliť aj možnosť custom zápasov, ktorých pravidlá si upravujete podľa chuti. A to najhlavnejšie na celom online hraní – sieťový kód – funguje jednoducho skvele. S dobrým pripojením sa dočkáte len stabilných hier bez výrazných lagov, aj keď teda vyhľadávanie hráčov by mohlo fungovať aj o niečo lepšie, hlavne by lobby mohli zobrazovať intenzitu ich pripojenia. Samozrejme, nechýba prijimanie pozvánok do online súbojov počas prechádzania arcade režimu.

Super Street Fighter IV: 3D Edition

Ponuku herných režimov uzatvára najmenej výrazná trojica, no aj tu sa dajú stráviť príjemné chvíle. Challenge vás stavia pred sériu výziev v podobe rozbíjania drevených barelov, ničenie auta v Car Crusher a hlavne trialov pre každú postavu v hre. Každý trial obsahuje 24 úloh, ktoré spočívajú v plnení najrôznejších útokov. Ďalšou možnosťou je Tréning proti neaktívnemu súperovi a poslednou je kolekcia figúrok, ktoré ste v hre získali. Tie môžete so svojimi priateľmi vymieňať, manažovať ich, meniť Play Coins body za body figúrok a vďaka StreetPass funkcii aj absolvovať súboje figúrok s okoloidúcimi hráčmi.

Súbojový systém bol už v pôvodnej hre rýchly, intuitívny, jednoduchý na naučenie, no zložitý na majstrovské zvládnutie. Bohužiaľ merový kríž 3DS nie je práve najvhodnejší na ovládanie bojoviek a tak sa treba uspokojiť s analógovým klobúčikom, ktorý však funguje do všetkých smerov pomerne dobre. Rozdielne ovládacie prvky v porovnaní s gamepadmi veľkých konzol majú za následok presunutie niektorých akcií na dotykový displej. Jedinou nevýhodou tohto kroku je bohužiaľ väčšia odozva medzi dvoma po sebe nasledujúcimi akciami na dotykovom displeji. Inak tento systém funguje dobre a ponúka dve možnosti nastavenia a široké možnosti vlastného namapovania akcií. Lite ovládanie vám umožňuje zapnúť automatické blokovanie súpera a na dotykovom displeji okrem dvoch útokov nájdete aj Super Combo a Ultra Combo. Pro variant vás zas kombá necháva vykonávať samostatne, no na dotykovej obrazovke sú namapované: hodenie, focus útoky a ďalšie obdobné.

V Super Street Fighter IV nájdete spolu 35 postáv, pre každú okrem originálneho kostýmu aj dve alternatívne a všetky v desiatich farebných prevedeniach, ku každej je taktiež množstvo osobných akcií a víťazných póz. Pred každým súbojom si navyše vyberiete jedno z dvoch ultra komb, ktoré v hre plánujete využiť. Tieto postavy prevetráte v 22 pestrých dynamických arénach, ktoré v tejto verzii ešte viac dostávajú na atraktivite.

Super Street Fighter IV: 3D Edition
Super Street Fighter IV: 3D Edition StreetPass funkcia umožňuje bojovať proti figúrkam ostatných hráčov.
StreetPass funkcia umožňuje bojovať proti figúrkam ostatných hráčov.

Super Street Fighter IV: 3D Edition Arény by si zaslúžili trošku viac detailov a ich krajšie prevedenie.
Arény by si zaslúžili trošku viac detailov a ich krajšie prevedenie.

Super Street Fighter IV: 3D Edition Online ponúka jednoduchý systém na rozlišovanie schopností hráčov.
Online ponúka jednoduchý systém na rozlišovanie schopností hráčov.

MT Framework Mobile poháňajúci Street Fighter IV konečne predvádza čoho je 3DS schopný. Arénam by sa síce hodilo pridať na detailoch, no postavy sú zvládnuté na výbornú a nič im nechýba. Rovnako skvele ako sa to hrá, tak sa na to aj pozerá. A to bez jediného lagu, či už hráte v 2D alebo 3D režime. Zvuk je taktiež výborný, ale to už je nejako štandardom. Avšak nenahnevala by možnosť zapnúť postavám originálny japonský dabing, čo v bojovkách poslednú dobu býva milým zvykom. 3D z hry ťaží maximum a to nie len v Dynamic móde. Hĺbka arén je čarovná a nezakladá si len na vrstvách s rozdielnym postavením. Pôsobí prirodzene, akurát okraje arén sú ploché. Postavy v troch rozmeroch pôsobia taktiež výborne a okrem úvodného intra a animácií je v hre 3D všetko, ešte aj menu. Keď postupne začnú všetky tituly takto využívať možnosti handheldu, tak ho čaká skvelá budúcnosť.

Super Street Fighter IV: 3D Edition patrí medzi pozícia na popredných priečkach v rebríčku najlepších bojoviek na prenosných zariadeniach celkovo a jednoznačne aj kraľuje úvodnému line-upu 3DS. Hrá sa výborne, ponúka bohaté možnosti vyžitia a zabaví na dlhé hodiny. Má svoje chyby, no vlastniť 3DS a nemať hru vo svojej zbierke je hriechom.

napísal matus_ace 3.5.2011
8.5
8.5