RESIDENT EVIL: REVELATIONS

RESIDENT EVIL: REVELATIONS

Malý veľký Resident Evil

Dojmy

Nintendo 3DS nás hráčov môže upútať mnohými vecami, no doterajší line-up hier na túto konzolu to rozhodne nie je. Našli sa tu síce kvalitné hry, no vo väčšine prípadov sa jedná len o rôzne porty a spin-offy hier z veľkých konzol. Na E3 2010 ale boli prezentované spolu s handheldom aj niektoré skutočne unikátne tituly a práve na pilot jedného z nich sme sa v týchto dňoch mohli pozrieť. Resident Evil: Mercenaries 3D sa totiž dostal na trh a obsahuje hádam zaujímavejšiu vec ako je hra samotná – hrateľnú ukážku chystaného plnohodnotného Resident Evil: Revelations. Ako na nás táto krátka ukážka budúcoročného titulu zapôsobila?

Dejovo bude Revelations zasadený do roku 2005, konkrétne medzi udalosti štvrtej a piatej časti. V hre môžeme sledovať založenie protiteroristickej organizácie BSAA, ktorú už poznáme z Resident Evil 5. Ťažiskom príbehu budú protagonisti prvej Resident Evil hry a zakladatelia BSAA – Jill Valentine a Chris Redfield. Chris a jeho partnerka Jessica sú nezvestní a Jill je vyslaná na misiu s cieľom ich záchrany. Čo to nám ukázali už trailery, môžeme sa však tešiť aj na iné známe postavy zo série a partnerom Jill v tejto časti bude Parker Luciani.

Revelations je vo vývoju už dlhšiu dobu (započal ešte pred Mercenaries 3D) a zárukou kvality by mali byť zvučné mená, ktoré sa na hre podieľajú. Vedúcim projektu je Koushi Nakanishi, ktorý bol napríklad dizajnérom Resident Evil 5 a má na triku aj Tenchu či Way of The Samurai. Takayuki Hama má za sebou Gungrave a produkciu spolu s ním má na starosti veterán mnohých sérií Capcomu a obzvlášť Resident Evil – Masachika Kawata. Tím ešte dopĺňa Tsukasa Takenaka, ktorý má na svedomí príbeh RE5 a Onimusha 3. Za takýchto okolností nemôžeme pochybovať o tom, že hra bude kvalitami siahať vysoko. A to nie je všetko.

Resident Evil: Revelations
Resident Evil: Revelations
Resident Evil: Revelations

Revelations hlása návrat ku koreňom série a teda hra by mala byť skôr survival hororom ako akciou, ktorú prezentovali posledné dve časti. A po odohratí krátkej ukážky nemôžeme nesúhlasiť. Tá totiž prezentuje jednu z lokalít plnej hry – loď niekde v Stredozemnom mori dáva týmto tvrdeniam za pravdu. Okrem plavidla sa bude odohrávať v rôznych kútoch Európy, napríklad prístave či v horách. Ku koncentrácii na dve pôvodné postavy a návratu k hororovým prvkom sa pridávajú aj ďalšie vlastnosti originálu. Kawata potvrdil napríklad skúmanie oblastí a riešenie puzzlov, bohužiaľ v deme sme si ani jedno nevyskúšali.

Späť k vyššie spomínanej lodi, na ktorej sa demo odohráva. Slnečnú Afriku a arzenál väčší ako majú niektoré štáty striedajú stiesnené priestory, ktoré doprevádzajú zvuky praskajúceho kovu, čo len umocňuje dojem, že aj vonkajšie živly sú proti vám. Jill má k dispozícii len pištoľ a s ňou sa vydáva proti bytostiam podobným Regeneratorom zo štvrtej časti. Narábanie so zbraňou zostalo zachované z posledných dvoch častí, teda sa nemôžete pohybovať aj strieľať naraz. Pri používaní zbrane však môžete voliť medzi FPS a TPS perspektívou.

Väčší dôraz je tu kladený na budovanie atmosféry. Akcie je v pilote pomenej, hlavne vďaka malému počtu nepriateľov, ich odolnosť má však od domorodcov v RE5 ďaleko a už dvaja v uzavretom priestore malej miestnosti môžu byť problémom. Zvuky lode pod vplyvom vonkajších živlov doprevádza aj množstvo ruchov, či už sú to netopiere letiace naprieč úzkou chodbou oproti vám, skratovaný elektrický rozvádzač alebo aj agonické výkriky pred smrťou. K tomu treba spomenúť aj prostredia ako zakrvácané labáky a podobne, ktoré budia príjemne mrazivý dojem, ktorý by si možno zaslúžil aj viac ako len malú obrazovku.

Resident Evil: Revelations

Revelations je možno ešte len v polovici vývoja, no už teraz prekonáva aktuálne vydaný Mercenaries 3D po technickej stránke. MT Frameworks engine sa vynikajúco ukazuje na veľkých platformách a na 3DS dokazuje priam zázraky, keď sa s ním poriadne zapracuje. Model hlavnej postavy je detailnejší ako postavy v Mercenaries a hra pritom beží o niečo málo lepšie. Rovnako sú na tom aj zvuky. Engine navyše umožňuje aj istú mieru škálovania, napríklad sa zapne anti-aliasing a niektoré iné efekty pri vypnutí 3D zobrazenia. To v hre nemá výrazný význam, čo je možno škoda. Rovnako bez povšimnutia zostal aj touchpad, ktorý slúži len na rozhliadanie sa pri chôdzi, avšak uhly v stiesnených priestoroch nestoja za zmienku.

Pilot, ktorý bol okrem iného prezentovaný aj na E3 2011, toho hráčom veľa neponúka, no aj to málo hráčov krásne navnadí. Technologicky ide už teraz o špičku na 3DS a mená stojace za titulom sú zárukou toho, že ani po obsahovej stránke nebude Revelations zaostávať. Pritom je však stále veľa času na zlepšovanie či už technickej, alebo aj obsahovej stránky titulu. Jediná negatívna vec ohľadne prezentovanej ukážky je snáď ročné čakanie do vydania hry.

napísal matus_ace 20.7.2011
RESIDENT EVIL: REVELATIONS

Zaradené pod: ati