WARHAMMER 40,000: KILL TEAM

WARHAMMER 40,000: KILL TEAM

7.0

Za Impérium! Za cisára!

Warhammer a univerzum, ktoré sa okolo tejto pôvodne stolovej hry vytvorilo, si získali nespočetné množstvo fanúšikov za takmer tri desaťročia od svojho vydania. Inak tomu nie je ani v prípade futuristickej inkarnácie tohto fantasy sveta zasadenej do 41. tisícročia. Aj preto fanúšikovia po celom svete pozorne sledujú informácie ohľadne každej jednej video hry z tohto sveta. Teda, až na jednu. V tieni jesenného príchodu očakávaného titulu Space Marine zostal nepovšimnutý.

Warhammer 40,000: Kill Team vychádza vo veľmi vhodnú dobu. Toto leto toho veľa neponúka a tak na hranie zostávajú len minulé resty. Do nabitej jesene ešte času dosť a ak sa neviete dočkať príchodu vesmírnych mariňákov na obrazovky, tak táto ochutnávka vás slušene navnadí aj zabaví. Kill Team je totiž spin-off prichádzajúceho veľkého titulu priamo určený na skrátenie čakania. Za veľmi príjemnú sumu získate kvalitnú ochutnávku denného chleba vesmírnych mariňákov. Pozrime sa na to však pekne po poriadku.

Vo svete Warhammeru 40,000 je Kill Team elitnou jednotkou pozostávajúcou z nie viac ako piatich mariňákov, ktorá má za úlohu plniť špeciálne misie spočívajúce v ničení strategicky významných objektov. V mene Impéria a s požehnaním nesmrteľného cisára sa teda táto malá jednotka vydáva zničiť gigantický krížnik Orkov, ktorý smeruje na planéty imperiálneho Forge World, kde sa výrábajú najpokrokovejšie stroje. A v koži a brnení jedného z nich sa ocitá aj samotný hráč v tejto svižnej akcii.

Warhammer 40,000: Kill Team
Warhammer 40,000: Kill Team V co-ope musíte power-upy zdieľať.
V co-ope musíte power-upy zdieľať.

Warhammer 40,000: Kill Team Vlny Tyranidov vám dajú zabrať.
Vlny Tyranidov vám dajú zabrať.

Warhammer 40,000: Kill Team K slovu sa dostanú aj silnejší nepriatelia.
K slovu sa dostanú aj silnejší nepriatelia.

Nízkej cene zodpovedá aj náplň. Nejedná sa o vysokorozpočtovú akciu, ale o menšiu, zhora videnú intenzívnu žatvu v štýle populárneho Dead Nation. Jednoduchosť však automaticky neznamená, že sa pri hre nemôžete baviť, zvlášť keď prakticky stále majú vaše prsty prácu. Ľavý analóg obstaráva pohyb postavy, pravý streľbu a okrem toho použijete už len tlačidlá pre melee útoky, beh, hod granátov a špeciálnu schopnosť, ktorou sú vybavené všetky postavy. Na túto schému si aj úplný nováčik zvykne okamžite a tak sa hneď po spustení môžete pustiť do prelievania vodopádov krvi Orkov.

Bohužiaľ Kill Team ponúka len päť levelov v rôznych častiach lode, ktoré vás potrápia len niečo okolo 3 hodín. Po prejdení však budete chcieť prežiť tieto jatky ešte raz a nabrať ešte vyššie skóre. Obtiažnosť nie je vôbec nízka, no nie je to ani hard core výzva pre masochistov. Jednoducho zlatý stred, ktorý by však mohol byť o stupienok tuhší. Toto však platí pre kooperačný režim dvoch hráčov. Samotný hráč sa počas hrania zabaví menej a často je to len trápenie, nakoľko hra je viditeľne dizajnovaná pre co-op, ktorý zasadí nepeknú ranu pod pás. Aj napriek štyrom triedam postáv je obmedzený len na dvoch hráčov a aj to iba lokálne, nie online.

Rozhodne však o Kill Team nemôžeme povedať, že by nebavila a od tuctovosti ma rovnako ďaleko ako od nudy. Zvlášť v co-ope svižná akcia naberá na obrátkach a to aj vtedy, ak sú misie navrhnuté ako cez kopirák. Ciele jednotlivých misií spočívajú v zničení istého dôležitého systému lode, zničení posádky a postupu do ďalšej časti (medzi tým sa ešte občas vrátite po už prejdených úsekoch). Dizajn je však veľmi príjemný a rozhodne poteší nejedného fanúšika Warhammeru, nakoľko presne zapadá do pravidiel sveta a okrem Orkov sa proti vám postaví aj zopár Tyranidov. A záverečný súboj je taktiež chutnou lahôdkou.

Warhammer 40,000: Kill Team

Ako som už vyššie v texte spomenul, tak hra dáva hráčom na výber zo štyroch tried postáv. Sú nimi: Sternguard Veteran, Librarian, Techmarine a Vanguard Veteran. Kto sa vo svete Warhammeru vyzná, tak vie, že tieto veľmi dobre pokrývajú rôzne zamerania postáv odpovedajúce štýlu hráčov. Librarian je zameraný na boj na blízko so svojím Power Swordom, Techmarine je nablízko o niečo slabší, no má vylepšené strelné zbrane. Sternguard Veteran začína so svojím Bolterom a postupne sa môže prepracovať na stále silnejšie strelné zbrane, Vanguard Veteran naproti tomu je viac zameraný na zbrane nablízko. Výberu postavy musí zodpovedať aj štýl. Librarian napríklad ťažko môže v hre zostať chvíľu stáť. Toto otvára aj možnosti do co-opu, kde sa hráči môžu ideálne dopĺňať.

K špecifickým triedam patria aj špeciálne útoky. Tie môžete použiť po naplnení ukazovateľa ničením nepriateľov a veľmi sa hodia v obzvlášť zapeklitých situáciách. Okrem nich sú v hre ešte ďalšie dve skupiny vylepšení. Prvou sú updaty pre postavy pred každou misiou a počas jej priebehu na určitých stanovištiach. Môžete postave zmeniť zbraň na silnejšiu (ak ich máte odomknuté) a prideliť každej postave po dva bonusy. Tie na niekoľkých úrovniach vylepšujú život, trvanie špeciálnych útokov, trvanie power-upov, silu útokov a iné. Rovnako aj tu platí vzájomné sa dopĺňanie hráčov, nakoľko mnohé tieto vlastnosti zdieľajú. Druhým typom sú power-upy pozbierané v misiách. Ich trvanie je pomerne krátke, no často vám o to viac pomôžu. A tu navyše autori použili veľmi zaujímavý spôsob ich používania. Zobrať istý power-up totiž môže len jeden hráč a obaja sú nútení ho zdieľať, to ale funguje len v tesnej blízkosti. Rozhodne to hre dodáva novú šťavu.

Okrem kampane toho autori do hry už veľa nepridali. Sú tu tabuľky, v ktorých môžete prekonávať samých seba aj iných hráčov a ešte zopár Survival levelov. Tie predstavujú vystrihnuté miesta z kampane, na ktorých sa na vás valili stále nové vlny nepriateľov. Akurát, že v tomto prípade tieto vlny neskončia, kým v mene cisára po kolená v krvi nezložíte zbrane v agonickom smrteľnom kŕči. Náročnosťou síce tieto levely výzvou sú, zábavou už však neprekypujú. Stáť na mieste a odolávať stále rovnakým vlnám nepriateľov vás dlho pri obrazovke neudrží.

Warhammer 40,000: Kill Team
Warhammer 40,000: Kill Team Postavy si môžete vylepšiť odomknutými bonusmi.
Postavy si môžete vylepšiť odomknutými bonusmi.

Warhammer 40,000: Kill Team Prejdete celý križník Orkov.
Prejdete celý križník Orkov.

Warhammer 40,000: Kill Team Aj napriek pohľadu zhora sa na detailoch postáv nešetrilo.
Aj napriek pohľadu zhora sa na detailoch postáv nešetrilo.

Na to, že sa jedná len o jednoduchý a lacný arkádový titul, tak je technická stránka Kill Team veľmi kvalitná. Graficky je hra jednoduchá, no veľmi slušná a zapadá do svojho univerza. Ani pri najväčších výbuchoch nenarazíte na žiaden tearing ani pokles fps. Zvuková stránka taktiež stojí za zmienku. Pochodová hudba Impéria neustále hrá v pozadí, mariňáci neustále hráčovi pripomínajú, že nepoznajú strach a bojujú za cisára. Zvukové efekty sú na tom už o niečo slabšie, no dokonale to vyvažuje bohatý Kódex, ktorý je kompletne nahovorený.

Kill Team je chutnou jednohubkou, ktorá presne vie, ako vás navnadiť na veľkolepý jesenný príchod Space Marine. V prípade, že po svojom boku máte schopného hráča, tak vás jednoduchá a svižná akcia vynikajúco zabaví, aj keď iba krátko. Hra presne zapadá do pravidiel svojho sveta, podporuje to zodpovedajúcim dizajnom levelov aj výtvarným štýlom. Má svoje chybičky, no rozhodne stojí za zváženie. Pravý fanúšik však do nej pôjde okamžite a takému sa navyše naskytne aj možnosť získať zaujímavý bonus, po prejdení hra sprístupní Power Sword pre jesenný Space Marine.

napísal matus_ace 27.7.2011
7.0
6.7