Trailery na The Game Awards už stoja milión dolárov a samotný event je tak drahý, že niektorí nominovaní si nemohli dovoliť zúčastniť sa |
The Game Awards sa stali miestom, kde reklamné náklady na trailery často prevyšujú možnosti samotných vývojárov
Game Awards sa počas rokov zmenili z „herných Oscarov“ na veľký marketingový event, kde má väčšiu váhu propagácia trailerov než samotné oceňovanie vývojárov. Kým v roku 2012 leteli tvorcovia Dishonored na ceremoniál súkromným lietadlom Bethesda, dnešná realita je pre mnohých vývojárov oveľa tvrdšia. Pri neustálych prepúšťaniach, zatváraní štúdií a finančných tlakoch si veľká časť z nich nemôže dovoliť ani len zúčastniť sa vlastnej nominácie.
Organizátori poskytujú nominovaným štúdiám spravidla len dve voľné vstupenky, a zvyšok tímu si musí ďalšie lístky kupovať za bežnú cenu, často 300 až 700 dolárov, pričom mnohé sú dostupné len cez predražený resale. Niektoré štúdiá, ako Sandfall Interactive (Clair Obscur: Expedition 33), zaplatili z vlastného rozpočtu veľký počet vstupeniek len preto, aby sa ich rekordne nominovaný tím mohol na ceremónii ukázať.
Časť vývojárov bola dokonca odkázaná na program seat fillerov, ktorí zapĺňajú prázdne miesta počas priamych prenosov. Títo ľudia musia prísť v predstihu, dodržiavať dress code a byť pripravení presúvať sa podľa potreby, aby bolo publikum na kamere vždy plné a hlučné.
Zároveň prudko rastie cena reklamných slotov - minúta traileru môže stáť viac než milión dolárov. To umocňuje vnímanie, že Game Awards slúži predovšetkým marketingu, nie vývojárom. Pre malé štúdiá je cesta do Los Angeles finančne náročná a ceremoniál im čoraz menej pripomína oslavu ich práce.
Vývojári porovnávajú situáciu s BAFTA Game Awards či Game Developers’ Choice Awards, kde je atmosféra rešpektujúcejšia a zameraná na tvorcov. Game Awards podľa nich odhaľujú hlbokú priepasť medzi bohatými vydavateľmi schopnými kúpiť si drahé trailerové sloty a jednotlivými vývojármi, ktorí si niekedy nemôžu dovoliť ani len sedadlo v hľadisku.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Zomrel Cary-Hiroyuki Tagawa, známy ako Shang Tsung z Mortal Kombatu 19
- Netflix oficiálne ohlasuje odkupovanie Warner Bros za 82 miliárd dolárov 136
- Čo získa Netflix odkúpením Warner Bros? 52
- Ako teraz vyjde poskladanie PC? Oplatí sa stále zložiť si ho, alebo kúpiť už hotov 127
- RECENZIA: Blood: Refreshed Supply 37
- Remake Assassin's Creed IV: Black Flag prekvapí svojím podnázvom 16
- Nové zľavy pred Vianocami 16
- Netflix vyhral ponuku na odkúpenie Warner Brosu, začína rokovania 80
- Arabi vlastnia prakticky celé EA 75
- RECENZIA: Project Motor Racing 13 zobraziť viac článkov >











