PRIHLÁS

Trailery na The Game Awards už stoja milión dolárov a samotný event je tak drahý, že niektorí nominovaní si nemohli dovoliť zúčastniť sa

The Game Awards sa stali miestom, kde reklamné náklady na trailery často prevyšujú možnosti samotných vývojárov

pridal saver 11.12.2025 o 7:35 pod hry
Trailery na The Game Awards už stoja milión dolárov a samotný event je tak drahý, že niektorí nominovaní si nemohli dovoliť zúčastniť sa

HRY > NOVINKY >

Game Awards sa počas rokov zmenili z „herných Oscarov“ na veľký marketingový event, kde má väčšiu váhu propagácia trailerov než samotné oceňovanie vývojárov. Kým v roku 2012 leteli tvorcovia Dishonored na ceremoniál súkromným lietadlom Bethesda, dnešná realita je pre mnohých vývojárov oveľa tvrdšia. Pri neustálych prepúšťaniach, zatváraní štúdií a finančných tlakoch si veľká časť z nich nemôže dovoliť ani len zúčastniť sa vlastnej nominácie.

Organizátori poskytujú nominovaným štúdiám spravidla len dve voľné vstupenky, a zvyšok tímu si musí ďalšie lístky kupovať za bežnú cenu, často 300 až 700 dolárov, pričom mnohé sú dostupné len cez predražený resale. Niektoré štúdiá, ako Sandfall Interactive (Clair Obscur: Expedition 33), zaplatili z vlastného rozpočtu veľký počet vstupeniek len preto, aby sa ich rekordne nominovaný tím mohol na ceremónii ukázať.

Časť vývojárov bola dokonca odkázaná na program seat fillerov, ktorí zapĺňajú prázdne miesta počas priamych prenosov. Títo ľudia musia prísť v predstihu, dodržiavať dress code a byť pripravení presúvať sa podľa potreby, aby bolo publikum na kamere vždy plné a hlučné.

Zároveň prudko rastie cena reklamných slotov - minúta traileru môže stáť viac než milión dolárov. To umocňuje vnímanie, že Game Awards slúži predovšetkým marketingu, nie vývojárom. Pre malé štúdiá je cesta do Los Angeles finančne náročná a ceremoniál im čoraz menej pripomína oslavu ich práce.

Vývojári porovnávajú situáciu s BAFTA Game Awards či Game Developers’ Choice Awards, kde je atmosféra rešpektujúcejšia a zameraná na tvorcov. Game Awards podľa nich odhaľujú hlbokú priepasť medzi bohatými vydavateľmi schopnými kúpiť si drahé trailerové sloty a jednotlivými vývojármi, ktorí si niekedy nemôžu dovoliť ani len sedadlo v hľadisku.


Zdroj: kotaku.com



Páči sa mi!







Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Slúchadlá s mikrofónom (0)
Servus potrebujem poradiť, pustil som sa do Arc Ra...
|Nový tv - potrebujem poradiť (4)
Zdravím je tu niekto kto sa vyzná v televízoroch a...
|Upgrade pc (5)
ahojte.je rozumne upgrade v tejto dobe z amd 7 580...
|Iem slúchadlá pre competitive ... (12)
Čaute, v poslednej dobe som opäť začal hrávať komp...
|Battlefield6 (17)
Ahojky, fakt ma to zaujíma Mám - MSI Z97 GAMING 5...
|Čo vas dnes nasr... nahnevalo ... (44696)
Opozitum temy co vas dnes potesilo , takze sem sa ...
|Must see (41943)
Su veci ktore sa slovami opisat nedaju a preto pat...
|Čo ma dnes potešilo ... (43607)
Sem mozte pisat co vas dnes potesio , co ste prije...
|Screenshots (64855)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Sector hraje ... (128019)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Svet, ukrajina, vojny ... (46869)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk