POKÉPARK 2: WONDERS BEYOND

POKÉPARK 2: WONDERS BEYOND

6.0

Pikachu a jeho kamaráti

Recenzia
Wii

Existujú série, ktoré sa budú spomínať, uvádzať a ohýbať asi večne. Je na mieste priradiť k nim Pokémonov, ktorí mašírujú naprieč generáciami konzol bez poľavenia a ich predaje brázdia rekordy. Popri hlavnej sérii s domovom na handheldoch sa občas vystrojí aj spin-off na potešenie inej cieľovej skupiny alebo odlišných majiteľov. Aj keď nepredpokladám, že PokéPark bude práve prvotina pre niekoho, čo sériu ešte neokúsil, to skôr starší súrodenec možno po hre vypáli a nechá ju mladšiemu.

Rozvážna myšlienka na úvod: PokéPark nie je radový diel série a štýl hrateľnosti je odlišný i rovnaký súčasne. Zostáva zachovaná idea zbierania Pokémonov a vytváranie priateľstiev, je tu dejová línia na pár hodín (i kvantum možností na grindovanie) a nechýbajú starí známi z posledného dielu pre DS White/Black. Odlišný je súbojový systém, celková hĺbka sveta, do ktorého sa ponárate, rozsah, štýl úloh a počet Pokémonov, ktorých možno pozbierať. V PokéPark je ich sotva dvesto, zatiaľ čo posledný DS diel ich má 650.

PokéPark 2 sa nesie v duchu predchodcu, ktorý debutoval pred 18 mesiacmi. Nintendo opakuje úspech toho, čo už raz fungovalo. Je tu nasadený iný príbeh, ale netreba sa naň príliš sústrediť, pretože spočiatku síce vidíte mocných Pokémonov hovoriť o osude a temnote sveta, no potom zistíte, že jeden z nepriateľov má podobu veľkého tieňa s rukami a chce zakliať drobcov tým, že im ponúka otrávené koláče.

PokéPark 2: Wonders Beyond V niektorých minihrách čaká časový limit, no hravo ho dokážete poraziť.
V niektorých minihrách čaká časový limit, no hravo ho dokážete poraziť.
PokéPark 2: Wonders Beyond Poriadny Pokémon má vlastný ukazovateľ zdravia, stačí opakovať dva správne údery a o chvíľu je na nule.
Poriadny Pokémon má vlastný ukazovateľ zdravia, stačí opakovať dva správne údery a o chvíľu je na nule.
PokéPark 2: Wonders Beyond Väčšina minihier netrvá viac ako 20 sekúnd.
Väčšina minihier netrvá viac ako 20 sekúnd.



Ale odpoveďou na vašu esenciálnu otázku je, že Pikachu ovládate od začiatku a je to hlavný hrdina série, ku ktorému sa pripojí Sniwy, Oshawott či Tepig. Títo štyria Pokémoni sú jediní, ktorí sa vám dostanú pod kontrolu, s ostatnými sa možno kamarátiť či využiť ich schopnosti na postupné posilňovanie či minihry, ale to je všetko. Sčasti je to škoda, pretože desiatky Pokémonov by sa vám hodili do akcie a takto máte iba kvarteto, ktoré si musí všetko oddrieť. Autori sa rozhodli predĺžiť hrateľnosť tým, že štvorica má slušné množstvo vlastností, ktoré sa dá upgradovať a na vývoj potrebujete pomerne veľký počet bobúľ, čo zbierate po svete, ale je to na pomery série nezvyčajný krok, aby ste zbierali – a potom pasívne sledovali všetky rozmanité druhy vo svete a nemohli si ich vyskúšať.

Ústredná štvorica však dáva zmysel a menší počet sa stará o väčšiu interakciu. Od úvodných minút sa PokéPark 2 profiluje ako 3rd person ľahká akčná adventúra. Prológ začína s Pikachu v jaskyni, kde mu kamoš siahodlho vysvetľuje, ako sa pohybovať, bojovať, komunikovať s okolím. Interface je výborný, v pravom spodnom rohu čaká mapka, takže presne viete, kde sa hýbať a čo sú skôr slepé cesty. Ovládanie je spočiatku jednoduché, ovládač držíte horizontálne, ale neskôr prídu trable. Ignorácia Nunchaku je nepochopiteľná, pretože v momente frenetickej akcie či potreby niečo uchopiť alebo pohybovať v určitom smere nedokáže D-Pad nahradiť predsa len lepšie rozpätie dedikovaného ovládača. Špeciálne keď máte veľký predmet ako loptu, ktorú treba dokotúľať niekam cez pol mapy. Tu sa ukazuje nemotornosť D-Padu a budete zbytočne tráviť čas nad inak triviálnou úlohou. Skákanie, bojovanie či ostatná interakcia prebiehajúca v pomalšom tempe je v poriadku, ale beda keď máte niečo splniť v časovom limite.

Po drobnom tutoriáli sa ocitnete vo väčšom hube v podobe pobrežia, kde sa nachádza maják, pláž aj malebné zákutia. Čakajú tu prví Pokémoni a navyše quest do inej časti na stretnutie s prvými úlohami v podobe minihier. Raz strieľate po koláčikoch mierením Wiimote (konečne prejde do vertikálnej podoby), inokedy vás čaká naháňačka, kde stačí zraziť Pokémona. Je tu niekoľko druhov úloh, ktoré sa pravidelne opakujú a môžu sa vám rýchlo zunovať; ale pozor, rýchlo zistíte, že práve na takých minihrách je postavený nemalý kus hrateľnosti. Našťastie, niektoré dostanú podarené variácie, napríklad 2D behačka umožní striedať Pokémonov, každý z nich má inú vlastnosť na postup vpred - Pikachu bleskom otvorí cestu, Oshawott skočí do bazénu a prepláva k truhlici a pod.

Herná náplň sa po čase vyfarbí do troch častí. Behanie po svete a hľadanie Pokémonov či posilňovanie vlastných postáv pomocou tréningu za bobule. Plnenie drobných úloh na kamošenie sa s Pokémonmi alebo zisk bobúľ. A napokon je to súbojová časť, kde kombinujete pár úderov. S výnimkou ovládania je pomerne zábavná, aj keď repetitívna. Niektorých nepriateľov odpálite opakovaným narážaním ani sa nestihne zodvihnúť zo zeme a súboj máte vo vrecku. Inokedy potrebujete nasadiť špeciálny úder, čo je väčší kumšt. No v tom momente hra predstavuje aspoň malú výzvu popri relatívne jednoduchej obtiažnosti. Musíte využívať údery, čo sa určitý čas nabíjajú a potrebuje stáť na mieste, čo je pri neustálych pokusoch o útok súpera neraz náročná úloha. Je to otázka tréningu, ale prvé súboje sa môžu nečakane predĺžiť a na prvý pokus ich nemusí zvládnuť každý. Navyše, niektorí nepriatelia sú aj odolní voči určitým Pokémonom zo štvorice, takže si prirodzene treba vybrať toho správneho. Vo svete Pokémonov je to klasika, elementy sa vybíjajú a protiklady vyhrávajú súboje.

Dejová línia vydrží približne asi hodinku, maximálne hodinku a pol, potom sa hráči môžu od nej odlepiť a venovať zberu Pokémonov, keďže ďalšia úloha (v inak kvalitne spracovanej encyklopédii) nechá hráčov behať po svete s prostým cieľom: zozbieraj kamošov, aby si prešiel portálom.

Grafika PokéPark 2 na pomery Wii dosť dobrá a animácie, strih či cut-scény sú profesionálne podávané, hoci na dabing môžete zabudnúť. Jednotlivé prostredia sú variabilné, inak pôsobí pláž, inak horská cestička či mestečko na úpätí skál. Samostatnou kapitolou je Wish Park ladený do cukrovinkovej podoby, štýl mu náramne sadne a aj postavy sú dobre prispôsobené. Jediná škoda, že ústredný príbeh spomínajúci kus temnoty sa nederie dopredu viac, tu a tam temná línia zaznie, ale potom sa zase na pár hodín odmlčí. Potenciál na väčší príbeh tu rozhodne bol, ale možno by ho nevstrebal mladý hráč. Pri malebnej hudbe a zmene atmosféry by to bol príjemný bonus.

PokéPark 2 je third-party dobrodružstvo so štyrmi známymi Pokémonmi a osobne ho odporúčam znalcom posledných dielov, ktorí by si radi strihli menšiu adventúru na Wii. Nie je príliš originálna, pravidlá sveta zjednodušuje, ale príliš neporušuje a má čosi do seba. Zamrzí, že boj sa neraz vytratí v prospech minihier a nie je to úplne ono. PokéPark 2 je celkom nevyrovnaná hra, ale obsahuje v sebe niečo, čo vás donúti ísť aspoň až do záverečných titulkov. Aj keď po prvý raz možno nepozbierate všetkých.


napísal korec 2.5.2012
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
6.0
Vo svete
6.0
Používatelia
3.6
Ohodnotiť
POKÉPARK 2: WONDERS BEYOND
+ zaujímavý svet
+ vývoj štyroch postáv
+ vybrané časti príbehu
+ grafika a hudba
+ súbojový systém
+ niektoré minihry a ich variácie
- polovičný príbeh
- iba štyri hrateľné postavy
- repetitívne úlohy a minihry
- občas hapruje ovládanie


RECENZIE HRÁČOV

Zatiaľ žiadne užívateľské recenzie...Napíšte prvú.
Wii

Vývoj: Nintendo / Conquest / Nintendo
Štýl: Akcia / Adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 23.3. 2012
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

SECTOR MAGAZÍN
#100


SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2018 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk