LEGO CITY UNDERCOVER: THE CHASE BEGINS

LEGO CITY UNDERCOVER: THE CHASE BEGINS

7.0

Každá naháňačka má svoj začiatok

Recenzia na 3DS verziu

Lego City je dokonalou ukážkou toho, ako Nintendo bojuje-nebojuje o nových hráčov. Požičiava si populárny koncept z GTA, prilepí ho k ešte populárnejším dánskym kockám a postará sa o to, aby sa na trh dostala hra v zodpovedajúcej kvalite. Konceptom oslovuje väčšinové publikum, náplňou zas to svoje rokmi budované. Bezchybná schéma, z ktorej nedávno vzišla hra LEGO City Undercover ako vlajková loď Wii U pre tento polrok. A tak trochu v úzadí sa pracovalo aj na malom súrodencovi pre 3DS, ktorý vsádza na tie isté karty, len sa nechce pýšiť.

LEGO City Undercover: The Chase Begins však musel podstúpiť zopár kompromisov. Niektoré kvôli technologickým obmedzeniam, iné zas kvôli absencii sociálnych funkcií. 3DS verzia vás teda na cestách vybaví v každom ohľade zmenšenou aj orezanou hrou oproti veľkému bratovi. Je to však zlé?

LEGO City Undercover: The Chase Begins vás zavedie na samý začiatok. Spoznáte v nej najmladšieho a najlepšieho policajta vo videohernom svete. Chase McCain je paródiou na všetkých známych filmových policajtov s Johnom McClanom. Mladý, drzý a v správnom čase na správnom mieste. Nie je to však tá policajná hviezda v utajení ako vo veľkej hre. Do Lego City prichádza ako zelenáč a zhodou okolností práve vtedy sa v meste začne diať jedna kriminálna katastrofa za druhou. Aj napriek nízkemu veku a nepriazni velenia sa stáva hrdinom rady nešťastných, no vtipných udalostí.

Lego City Undercover: The Chase Begins
Lego City Undercover: The Chase Begins K policajtom neodmysliteľne patria šišky.
K policajtom neodmysliteľne patria šišky.

Lego City Undercover: The Chase Begins Vo svojej výbave nájdete šikovné pomôcky.
Vo svojej výbave nájdete šikovné pomôcky.

Lego City Undercover: The Chase Begins Súboje sú príjemným spestrením.
Súboje sú príjemným spestrením.

LEGO City Undercover: The Chase Begins je aj na 3DS úžasným miestom. Je kompiláciou skutočných aj fiktívnych svetov, ktoré sa doň pretavili v rôznych podobách. Nájdete tu Golden Gate zo San Francisca, ale aj artefakt z Vesmírnej Odysey. Tie najväčšie, samozrejme, ponúka mesto samé, niektoré zas musíte hľadať a tie najvtipnejšie pre fajnšmekrov musíte objaviť a následne postaviť.  Môžete plniť misie, hľadať poschovávané kocky, postavičky, či plniť menšie vedľajšie úlohy, alebo sa len tak túlať.

Nie je to však až taká idylka. Minimálne nie taká ako na Wii U. Chýba tomu taká bodka za vetou. Úplná drobnosť, ktorá však vyšperkuje dojem. Áno, postavíte si tu sochu, ale zabodávanie vlajky v podobe astronauta to nie je. Malá vec, ktorá ale robí veľký rozdiel. Ďalším problémom, ešte výraznejším je slabšia dynamika putovania mestom. To je klasicky rozdelené na niekoľko rozdielnych mestských častí. Tie sú samozrejme menšie ako vo veľkej verzii a prechod nimi vám nezaberie veľa času. Pomerne často sa tak musíte pozerať na obrazovku loadingu. A práve loadingy sú aj v tejto verzii šialene dlhé.

A potom je tu ešte ďalší problém mesta. Snáď vo svojej väčšine je ponorené do hmly, aby hra nemusela vykresľovať veľa objektov na veľkú vzdialenosť. Taktiež ulice sú pomerne pusté. Rôznorodé postavičky sa tu prechádzajú s ešte nižšou frekvenciou ako v konzolových verziách GTA IV. Vozidiel po cestách jazdí menej. A aby to handheld všetko udržal naraz v pamäti, tak sa len stačí rozhliadnuť po ulici a to, čo ste videli napravo, tam už nenájdete.

Drobné príbehy vás sprevádzajú celou hrou. Lemujú cestu hlavného deju a z každého rohu na vás vykukuje nejaký ďalší. Vy sa naháňate za nebezpečnými zločincami, aby sa pred vás v závere postavil Rex Fury ako hlavný zloduch. Zbierate nové povolania, s nimi si sprístupňujete nové schopnosti, nové prístupy k riešeniam situácií, ale aj nové úlohy. A popri tom sa tu zastavíte, aby ste zachránili mačku, tam uhasíte oheň alebo len v prezlečení za zlodeja vyberiete trezor s Lego kockami. Povolaní je v hre osem: policajt, zlodej, stavbár, farmár, astronaut, baník, požiarnik a civil.

Každé nové povolanie vás v prvom rade dostane na neprístupné miesta. Dôležitá je vždy nová primárna schopnosť. Ako zlodej sa môžete niekam vlámať, ako stavbár zas môžete niečo opraviť a podobne. Okrem toho však dostanete aj zaujímavú vedľajšiu schopnosť, ktorú až tak často nepoužijete. Farmár je jediné povolanie, ktoré môže jazdiť na prasati. Kozmonaut dokáže otvárať vesmírne trezory, zlodej zase používať farebnú zbraň na prepínanie spínačov.

Je trošku škoda, že každé povolanie má rovnakú sadu útokov v pästných súbojoch, aj keď sa občas pritrafí, že ako baník použijete krompáč. Súboje s nepriateľmi nie sú hlavnou náplňou hry a tak sa im príliš veľká pozornosť nevenovala. Poradíte si s troma tlačidlami. Jedno pre chytenie súpera, druhé pre postrčenie (ktoré zároveň môžete použiť na dorazenie, keď vám to hra naznačí) a posledné na akési prehodenie. Následne musíte zločincom nasadiť putá. Nič zložité. A ak stojíte proti presile, tak musíte občas aj útokom uhnúť.

Okrem súbojov a plnenia rôznych väčších či menších úloh sa pripravte aj na lozenie po budovách, rímsach a odkvapoch, šmýkanie na lanách aj rôzne skákačkové pasáže. Hra ich dávkuje s mierou, často v nich musíte prepínať medzi povolaniami. Jedinou špeciálnou vychytávkou v hre je senzor, ktorým v prípade potreby nahradíte mapu na spodnom displeji. A samozrejme nesmie chýbať jazdenie na vozidlách po meste. Vozový park je variabilný, od limuzíny, cez traktor, až po hasičské auto tu nájdete takmer všetko. Bohužiaľ musíte oželieť helikoptéry a lode. Vo vode však môžete plávať.

Lego City Undercover: The Chase Begins
Lego City Undercover: The Chase Begins Každé povolanie má špeciálne schopnosti.
Každé povolanie má špeciálne schopnosti.

Lego City Undercover: The Chase Begins V bojoch často čelíte presile.
V bojoch často čelíte presile.

Lego City Undercover: The Chase Begins S bohatým vozovým parkom objavujete krásy mesta.
S bohatým vozovým parkom objavujete krásy mesta.

LEGO City Undercover: THe Chase Begins je jednou z prvých Lego hier, v ktorých postavy majú hlasy. A robí to šalamúnsky vzhľadom na možnosti handheldu. Pekné CGI scény medzi príbehovými časťami (každá je reprezentovaná jedným povolaním) sú s dabingom, vo zvyšku hry sa musíte spoľahnúť na hudbu, mimiku a titulky. Grafika je veľmi pekná, dobre je spracovaná aj hĺbka obrazu, ktorú oceníte hlavne v skákacích pasážach, avšak vyššie uvedené problémy dopĺňajú ďalšie a to hlavne občasné prepady framerate. Aspoň, že sú obmedzené len na určité miesta v meste alebo situácie.

LEGO City Undercover: The Chase Begins je presnou tou hrou, v ktorej si poviete tesne pred spaním: „Ešte jedna úloha a idem spať.“ Takže vás určite poteší fakt, že je dostatočne dlhá a udrží si vás aj po prejdení. Hlavný príbeh vám zaberie zhruba 8 hodín a to budete mať za sebou prejdených len 20%. Potom môžete riešiť prepadnutia, budovať stavby z kociek, zachraňovať mačky a podobne. Dostatok zábavy na desiatky hodín hrania.

LEGO City Undercover: The Chase Begins poslúžil ako prequel k veľkej hre veľmi dobre. Jej najväčším problémom je, že stojí nie len v tieni svojho väčšieho a lepšieho brata, ale aj ďalších hier, ktoré sa v dobe vydania objavili alebo ešte len vychádzajú. Keď vás oslovuje mix GTA s LEGO kockami, nie je nad čím premýšľať.

napísal matus_ace 13.6.2013
7.0
6.2