JOE DANGER + JOE DANGER 2: THE MOVIE

JOE DANGER + JOE DANGER 2: THE MOVIE

8.0

Kaskadér, ktorý poznal správny smer

Na kaskadérsky chlebíček nie je jednoduché zarobiť. Presvedčil sa o tom aj Joe Danger. Raz nebojácny kaskadér, potom nula a to len preto, aby sa opäť vyšvihol na vrchol a stal sa legendou. Je to tradičný príbeh - jeho hviezda stúpala vysoko, ale až príliš rýchlo a niečo mu muselo zraziť hrebienok. A tým niečím bola nehoda, po ktorej prišiel o slávu a priazeň. Jeho kariéra sa potom ocitla už len a len vo vašich rukách a vďaka vám sa nie len opäť stal hviezdou, ale neskôr sa dočkal aj vlastného filmu.

Meno Joe Danger vám určite nie je neznáme. Malý anglický tím Hello Games najskôr priniesol jeho kaskadérske dobrodružstvá na PS3 a sviežo sa tak pozreli na zúbok legendám ako Excitebike, či  Elastomania. Sidescrollingová racingovka plná šialených kúskov, navyše obohatená o prvky platformoviek, si rýchlo získala popularitu. Pieskovisko PS3 ale autorom už nestačilo a tak sa presunuli na Xbox360, kde hru priniesli s miernymi vylepšeniami. Pokračovanie Joe Danger 2: The Movie už vyšlo multiplatformovo.

Trvalo tri roky, kým sa Joe Danger preskákal konzolami, mobilmi, až nakoniec pristál aj na PC. Nemusíte byť pamätníkmi vyššie spomenutých hier, aby ste sa do dvojice Joe Danger hier zamilovali. Stačí, ak túžite po rýchlej a jednoduchej zábave. Obe hry sa predávajú približne za cenu jednej bežne vydanej PC hry a spoločne ponúkajú mnoho hodín zábavy, preto sa im aj spoločne budeme venovať.

Toto je žáner, v ktorom nie je veľká konkurencia. Na PC ste mohli siahnuť napríklad po oceňovaných Trials hrách. Joe Danger hry sú na tom kvalitatívne minimálne rovnako, ale neberú sa až tak vážne. Sú uletené, nechýba im nadhľad a kým prvá časť ukázala strelené kaskadérske možnosti, tak druhá s podtitulom The Movie ide priamo po vašich brániciach, pričom vtipom, množstvom narážiek a ešte extrémnejších kúskov vôbec nešetrí.

Joe Danger + Joe Danger 2: The Movie
Joe Danger + Joe Danger 2: The Movie Kaskadérske kúsky sú tou ľahšou časťou hry.
Kaskadérske kúsky sú tou ľahšou časťou hry.

Joe Danger + Joe Danger 2: The Movie Nielen čas a prekážky, ale aj živí súperi vás delia od zisku hviezd.
Nielen čas a prekážky, ale aj živí súperi vás delia od zisku hviezd.

Joe Danger + Joe Danger 2: The Movie Variabilitou sa v Joe Danger 2 nešetrilo.
Variabilitou sa v Joe Danger 2 nešetrilo.

Doménou Joa Dangera je motorka, s ňou dokáže skutočné divy. A aby sa hranice nemožného mohli posúvať, už od začiatku pred vami stojí výzva. Cieľom hry je v prvom rade zdolať často na prvý pohľad nemožné trate. A potom sa musíte pozerať ešte na ďalšie ciele, ktoré od vás hra chce. Bez nich totiž nebudú hviezdičky za výkon a bez nich zas nebude progres ďalej. Musíte plniť časový limit, vyzbierať všetky mince, či všetky hviezdy s písmenami, ktoré spolu vytvoria meno hlavného protagonistu.

Základná herná ponuka Joe Danger je tvorená kariérnym režimom, ktorý pozostáva z jedenástich úrovní (a každá z nich obsahuje niekoľko scenárov). Potom je tu lokálny multiplayer, kde si zmeriate sily s kamarátmi vedľa seba. Okrem schopností ich môžete skúsiť napríklad aj kopať. Ako v skutočnosti, tak aj v hre. Nechýba tradičný tréning, editor tratí pre rast komunity a môžete si vyberať aj špeciálne kostýmy. Novinkou v PC verzii je Ultra Hard režim, ktorý vás potrápi krutým časovým limitom. Keď však pred sebou zbadáte prvú sériu prekážok, tak vám čas príde ako najmenší z vašich nepriateľov.

Ťažisko je práve v kariére, ktorá vás svojou dĺžkou prekvapí. Neskôr však nie v tom ideálnom zmysle slova - je výzvou. Jednotlivé kolá dokážete prejsť vždy. Ak nie na prvý raz, tak neskôr sa to podarí. Problém je v plnení dodatočných cieľov. Pre postup vpred musíte obetovať niekoľko z nazbieraných hviezd a získať ďalšie je občas peklo hlavne v neskorších pasážach, vtedy sa navyše musíte popasovať už aj s nastupujúcim stereotypom, ktorý je najväčšou nepríjemnosťou prvej časti.

Sebareflexia našťastie autorom nechýba. Chýb ťažiskového režimu Joe Dangeri si boli dobre vedomí a aj preto do pokračovania práve v tomto smere poriadne zapracovali. Celá hra má hneď silnejší náboj už od samého začiatku. Na obyčajného kaskadéra zabudnite, tentoraz ste hviezdou pripravovaného filmového trháku. Obligátna kaskadérska motorka sa dostáva na vedľajšiu koľaj, aby sa možnosti  rozrástli za medze, na ktoré ste mohli naraziť predtým. Vozový park sa rozrastá na 11 dopravných prostriedkov, medzi ktorými nájdete napríklad aj jetpack či monocykel.

Hlavným režimom Joe Danger 2: The Movie je teraz Movie mode, ktorý vás prevedie šiestimi aktami. Každý sa rovnako ako predtým skladá z niekoľkých samostatných eventov, ktoré preveria váš postreh, trpezlivosť aj nervy, nakoľko sa opäť nejedná o ľahkú hru, aj keď sa z vysokej náročnosti získavania hviezd už upustilo. Jednotlivé akty sú tentoraz tematicky previazané - v jednom ste policajtom, ktorí naháňa zloduchov, v inom zas lyžiarom zneškodňujúcom bomby a hneď potom sa dostávate do baníckeho vozíka, aby ste sa vrhli strmhlavo dole kaňonom na koľajniciach.

Klišé je najsilnejšou zbraňou Joe Danger 2: The Movie. Každý dnes pozná známe filmové scény, ktoré sa nezmazateľne vryli do análov svetového filmu. A dvojka Joa Danger si z nich uťahuje, paroduje ich a nafukuje do rozmerov, ktoré vám vyčaria úsmev na tvári. Či je to Indiana Jones alebo známe Bondovky, rôzne referencie poznáte na prvý pohľad. Keď tak zažijete nebezpečné dobrodružstvo na snehu s názvom A view to Chill, ihneď vám je zrejme, že si autori uťahujú zo známej Bondovky z roku 1985.

Joe Danger + Joe Danger 2: The Movie
Joe Danger + Joe Danger 2: The Movie Nič nejde tak dokopy ako roboti, lavína a sovietske bomby.
Nič nejde tak dokopy ako roboti, lavína a sovietske bomby.

Joe Danger + Joe Danger 2: The Movie V hre narazíte aj na pár menších, no zábavných bonusov.
V hre narazíte aj na pár menších, no zábavných bonusov.

Joe Danger + Joe Danger 2: The Movie Musíte sa pripraviť na zdolanie krkolomných prekážok.
Musíte sa pripraviť na zdolanie krkolomných prekážok.

Jedným z bonusových režimov je Deleted Scenes, ktorý ponúka šesticu turnajov. Progres zabezpečuje opäť zbieranie hviezd, to je však v tomto prípade výrazne jednoduchšie ako v kariére. Nájdete tu niektoré strelené disciplíny ako napríklad kolky, zväčša sa však už hra začína sama opakovať, čo je na škodu - väčšia originalita by práve vystrihnutým scénam prospela. Aj v prípade druhej časti si autori pripravili Ultra Hard režim odkazujúci na rok 1988, a aj v tomto prípade pri ňom budete krvácať, keďže je skutočnou výzvou pre najnáročnejších.

Pri vytváraní kostýmov autori popustili uzdu svojej fantázii a od snehuliaka po sovietskeho generála sa môžete vydávať prakticky za kohokoľvek. Nie sú to však len bonusové kostýmy, ktoré sú čerešničkou na torte kreativity, tú autori vložili do rúk samotným hráčom v podobe jednoduchého a prístupného editoru. Obe hry umožňujú vytvárať vlastné trate a potom ich jednoducho zdieľať s celým svetom. O najlepších výtvoroch sa rozhoduje hlasovaním a tieto sú neskôr zvýraznené. Editor má však niekoľko  nedostatkov, ale všetky ich dokonale vynahradia jeho bohaté možnosti. Škoda, že sa autori nepoučili z konzolového vydania a stále nepridali popisy k jednotlivým dielom, s ktorými môžete narábať.

Obe Joe Danger hry vyšli na PC v podobe portu, ovládanie je príjemne prispôsobené kombu myš + klávesnica, akurát škoda, že hra pred vás stále tlačí schému xboxového ovládača (aj keď ho nemáte zapojený). Dobrú prácu autori odviedli aj s optimalizáciou a veľmi dobre si zahráte aj na starších zostavách. Na druhú stranu, graficky sa hry od vydania na Xbox360 takmer nikam neposunuli a vyzerajú skoro totožne.

Milé grafické spracovanie síce poteší, ale doba pokročila a niektoré veci už nevyzerajú až tak dobre. Hudobné motívy oboch hier sú šité na mieru jej špecifickej prezentácii a dokonale s ňou ladia. Joe Danger a Joe Danger 2: The Movie si stále držia vysokú latku kvality a dokážu zabaviť na veľmi dlhé hodiny.

napísal matus_ace 16.7.2013
Joe Danger - PC Trailer
8.0