MORTAL KOMBAT KOMPLETE EDITION

MORTAL KOMBAT KOMPLETE EDITION

9.0

Návrat domov

Mortal Kombat si dlho hľadal vlastnú identitu. Pôvodné hry sa takmer okamžite stali kultom a ten kult prerástol hranice videohier. Štvrtá časť vyvolala rozporuplné reakcie, aj keď sa ešte držala zabehnutých koľají, po nej však autori nevedeli kam so sériou. Dočkali sme sa iba konzolových častí, pozmeneného súbojového systému, mnohých nových postáv (z ktorých nie všetky ideálne zapadli do sveta MK) a príbehu, ktorý sa už nenávratne sám zruinoval. Značka si tak musela prejsť  skutočne všetkým, dokonca aj zánikom pôvodného štúdia. A to len preto, aby sa vrátila späť na začiatok.

A nebol by to poriadny návrat k začiatkom, keby sme sa ho konečne nedočkali aj na PC. Mortal Kombat Komplete Edition je presne tým, po čom mnohí z nás roky snívali. Odtrhnuté končatiny a hektolitre krvi lietajúce všade navôkol, pocit víťazstva a výsmech kamarátovi na vedľajšej stoličke. Skutočná bitka sa potom spustila na koberci, no po zmierení sa v súbojoch ďalej pokračovalo až do rána. Toto sme kedysi milovali a milovať budeme aj dnes. Mortal Kombat sa otvára novému svetu, ale zachováva si svoje staré kúzlo, ktoré hráčov aj dnes a v slušivom 3D kabáte dokáže očariť.

Nejde to však bez obetí. NetherRealm Studios na čele s Edom Boonom museli mnoho obetovať. Prakticky obetovali celú svoju prácu od roku 1992 a celú sériu reštartovali. Nemusí ich strašiť Armageddon a ani desiatky rôznorodých postáv, ktoré si nikdy nikto poriadne neobľúbil. S čistým štítom vracajú aj hráčov späť pred rozhodujúci turnaj, ktorý v rukách drží osud nášho sveta. Nesúrodá partia pozemských hrdinov vo vašich rukách stojí proti neporaziteľným súperom z iných svetov. Visí síce nad vami hrozba porážky, ale práve tá vás ženie vpred. Viete, že pred reštartom turnaj stál mnohé postavy život a teraz, keď boha hromu prenasledujú vízie temnej budúcnosti, tak zo seba musíte dostať ešte viac.

Mortal Kombat Komplete Edition
Mortal Kombat Komplete Edition Známy hrdinovia rozohrajú hru o osud nášho sveta
Známy hrdinovia rozohrajú hru o osud nášho sveta

Mortal Kombat Komplete Edition Hra sa vracia ku klasickým koreňom
Hra sa vracia ku klasickým koreňom

Mortal Kombat Komplete Edition Blesky, oheň a aj všetky ostatné živly sú vo vašich rukách
Blesky, oheň a aj všetky ostatné živly sú vo vašich rukách

A najlepšie na tom je, že celý príbeh nie je len akýmsi pozlátkom v pozadí nekonečného krviprelievania. Je ťažiskom celej hry a vy sa ocitáte v jeho strede. Príbehový režim naberá až nečakanú váhu v porovnaní s konkurenciou. A to so sebou prináša doslova záplavu pozitív. Hlavným je rozsiahlosť. Príbehový režim vás prevedie všetkými známymi postavami série. Ukáže vám ich ako malé ozubené kolieska vo veľkom stroji, no tak isto aj ako samostatné postavy s vlastnými príbehmi. Dokonale si tak prejdete takmer každú postavu série a hlavne sa naučíte všetko potrebné. Jednoduché techniky, kombá, zložitejšie útoky a nakoniec aj fenomenálne Fatality.

Nebude to však ľahký boj. Aj príbehový režim vám dá poriadne zabrať a to aj v prípade, že ste v žánri bojoviek zbehlí. Postavia sa proti vám silnejší aj slabší súperi. Budete čeliť presile dvoch súperov na vás samotných a nakoniec si vás podá samotný Shao Kahn. Dovtedy sa však dlhé hodiny budete vynikajúco baviť. Dĺžka príbehového režimu snáď nemá obdoby, jeho 16 kapitol pokryje vlastne klasickú MK trilógiu. A potom je tu ešte kopa ďalších možností. Obligátny tréning ponúka základné možnosti pre cvičenie, v rebríčkoch sa postavíte sérii súperov pri snahe prejsť ich za čo najlepší čas, Challenge tower pred vás postaví vežu plnú náročných výziev (ktorých je 300), ktorá sa podrobne pozrie na váš skill s viacerými postavami. Toto je ešte len poriadna sparta!

Drobnou zábavkou sú testovacie výzvy, ktoré preveria váš postreh a majú za úlohu len zaujímavo pobaviť. Napríklad hľadáte oko pod tromi hlavami, snažíte sa zlomiť dosky rýchlym stláčaním, či si losujete bonus do súboja. Oveľa väčší význam má ale rozšírenie súbojov o možnosť tagovania. Do súboja teda na jednej strane môžu vstúpiť dve postavy. Môže sa medzi nimi prepínať buď jeden hráč, alebo ich môžu ovládať dvaja hráči. Vďaka tomu je posledný MK skvelou party záležitosťou. Tagovanie so sebou samozrejme prináša aj nové možnosti do súbojov.

V tejto oblasti sa Mortal Kombat drží svojich koreňov. Súbojový systém je na prvý pohľad jednoduchý, jeho majstrovské zvládnutie si však vyžaduje obrovské množstvo natrénovaných hodín. Dôležitý je postoj postavy. Od neho sa odráža to, ktorá končatina je predná a ktorá zadná. Dve tlačidlá fungujú pre útok rukami – predná a zadná, to isté samozrejme platí pre nohy. Postoj si môžete meniť. Okrem toho nechýba grabovanie súperov s možnosťou ich prehodenia podľa zvoleného smeru, blokovanie a samozrejme už dobre známa chuťovka X-Ray. Vaša postava si počas súboja dobíja meter energie. V rozdielnych fázach ju dokážete využiť v kombách, ako breaker a nakoniec ako špeciálny útok, kedy sa kamera pozrie pod zovňajšok a ukáže, aké devastačné sú niektoré údery pre vnútorné orgány. Bohužiaľ sa tohto útoku dokážete rýchlo prejesť.

Silnejší útok sa skladá z inputu na dvoch prvkoch. Jedným je smer. Ten býva zložitejší a najčastejšie sa skladá z dvoch tlačidiel. Môže to byť štvrťkruh, alebo aj smer oproti sebe. Druhým je tlačidlo pre úder časťou tela. Každá postava je takýmito útokmi vybavená a inputom sa ani moc nelíšia. Dole, dozadu a kop tak u mnohých postáv vyvolá nejaký silnejší útok. Okrem toho takto dokážete v prípade niektorých postáv využiť teleport alebo neviditeľnosť.  A nakoniec sú tu Fatality. Na tie treba zložitý input z mnohých smerov a tlačidla pre úder, veľký význam však má aj postoj. Niektoré spravíte len vo výskoku,  iné v určitej vzdialenosti od súpera. Prevedenie je extrémne krvavé a hlavne efektné. A aby vás príliš skoro neomrzeli, tak každá postava disponuje hneď niekoľkými rôznymi.

V hre sa pod vaše prsty dostane 31 postáv. Štyri z nich boli pôvodne vydané ako DLC, ale vďaka Komplete edícii si môžeme štvoricu Kenshi, Rain, Skarlet a Freddy Krueger užívať už v základe. Veterán tínedžerských vyvražďovačiek sa ponoril do nočnej mory sveta na hrane skazy a veľmi mu to svedčí. Aj keď jeho balans je otázny. Z ostatných postáv sa však dočkáte výberu toho najpopulárnejšieho. Nechýba nikto zo zemských hrdinov, ninjov a ani iné klasické postavy. Veteráni série navyše ocenia, že mnohé ďalšie si strihnú cameo úlohy. Motaro, Kintaro, Meat, Shinnok a mnohí ďalší sa objavia niekde v pozadí či v animícii.

Mortal Kombat Komplete Edition
Mortal Kombat Komplete Edition Fatality rozplesajú fanúšikovské srdce
Fatality rozplesajú fanúšikovské srdce

Mortal Kombat Komplete Edition Staré známe postavy dostali nový vzhľad
Staré známe postavy dostali nový vzhľad

Mortal Kombat Komplete Edition Objavíte každé skryté tajomstvo súbojového systému
Objavíte každé skryté tajomstvo súbojového systému

Dnes bojovka neznamená nič, pokiaľ nemá poriadny online režim. A online v MK je jedným z najlepších. Stabilita a rýchlosť pripojenia je výborná, o súperoch máte dokonalý prehľad (hlavne o ich pripojení) a máte v ňom bohaté možnosti. Hodnotené zápasy, rýchle zápasy, lobby v podobe miestností a rebríčky. Môžete hrať 1vs1, 2vs2 alebo King of The Hill v boji o dominanciu nad ostatnými súpermi. Zápasy okrem toho môžete aj iba sledovať vo vtipne prevedenom divadle.

Graficky už hra dnes nevyniká, no nevyzerá ani zle. Postavy sú možno slabšie, no arény sú vykreslené veľmi dobre. Najhoršie sú na tom animácie v príbehovom režime, ktoré jednak nejdú preskočiť a hlavne sú v otrasne nízkom rozlíšení. Hudba a dabing sú na veľmi slušnej úrovni. Mnoho zvukov je v rámci série už klasických. Hra ponúka aj množstvo bonusov vďaka zdanlivo nekonečnej krypte, kde si kupujete soundtrack, artworky a mnohé iné veci za mince nazbierané hraním. Mortal Kombat Komplete Edition je ultimátnou edíciou oživenia legendy. Môže trošku mrzieť, že v hre odpadá motivácia odomykania bonusových postáv, ale inak vás obrovským obsahom posadí do kresla. Lepšie znovuzrodenie si značka priať ani nemohla.

napísal matus_ace 11.9.2013
9.0
8.6