ATOMIC NINJAS

ATOMIC NINJAS

6.0

Atómová nakladačka

Viete čo sa stane, keď technik v jadrovej elektrárni zaspí na zlom červenom tlačidle, ktoré dokáže zničiť svet? Zabudnite na žltú rodinku Simpsonovcov, v tomto prípade totiž na scénu príde sedem ninjov, aby spolu bojovali o pozíciu toho najlepšieho. Že to nedáva žiaden zmysel? Nevadí! Dôležitá je v tomto prípade zábava. Ninjovia a výbuchy jednoducho idú spolu.

Pražské štúdio Grip Games asi mnoho z vás nepozná. Teraz nám prináša drobnú arkádovú bojovku Atomic Ninjas. Doteraz však nepriniesli nič, čo by v širšom meradle rezonovalo v hráčskej komunite. Minulý rok sme síce na PS3 a PS Vita dostali elegantné podanie stolného futbalu, ale nebolo to niečo, vďaka čomu by sme si autorov zapísali do pamäte. Žeby ich čas nastal práve teraz?

Atomic Ninjas sa ani náhodou nedajú brať vážne. A nie je to len o absurdnom „príbehu“, ktorý v takejto drobnosti viac-menej ani nemá opodstatnenie. Hru je dokonca ťažko aj k niečomu prirovnať, aj keď si zjavne berie inšpiráciu z klasiky Smash Bros., či jej klonu PlayStation All-Stars. Aj napriek tomu toto prirovnanie nevystihuje to, o čo sa Atomic Ninjas snažia. Ich cieľom je skôr imitovať to, čo sa svojho času podarilo Bulánkom. Zobrať jednoduchý koncept a predať ho hráčom, ktorí si chcú možno aj pri pivku dať do držky. Teda aspoň virtuálne.

Atomic Ninjas
Atomic Ninjas Dokonalé zvládnutie povolania ninjov netrvá dlho.
Dokonalé zvládnutie povolania ninjov netrvá dlho.

Atomic Ninjas Aj na malej ploche si odkrútite tonu zápasov.
Aj na malej ploche si odkrútite tonu zápasov.

Atomic Ninjas Niekedy je útek lepším riešením ako priamy súboj.
Niekedy je útek lepším riešením ako priamy súboj.

Preto aj na svoj jednoduchý základ nelepí už nič ďalšie, žiadnu pozlátku prezentácie, dodatočné režimy, dokonca odhadzuje aj krásnu animovanú štylizáciu. Je trocha na škodu, že sa hra sama okypťuje až na kostru. Rýchlej hrateľnosti to až tak neprekáža, nakoľko s princípmi sa sžijete okamžite, v prípade technického aspektu hry to zamrzí už o niečo viac.

Do hry vás zasvätí jednoduchý tréning v podobe Ninja Academy. Dostanete sa s postavičkou do arény. Horizontálne kompaktného, vertikálne dobre stavaného prostredia s plošinkami a symetricky rozloženými pascami. Oproti vám stojí sensei, ktorý vás naučí, aké je to byť ninjom, ako skákať, ako rozdávať údery, ako používať špeciálne schopnosti, ako zmiznúť ako prd vo vetre a ako sa v rebríčku zatiaľ malej hernej komunity štverať na popredné miesta. Po pár minútach máte akadémiu za sebou a môžete sa vrhnúť na priame súboje.

Keď k vám príde partia a chcete si zahrať nejaký mini-turnaj, tak oceníte jednoduchosť prístupu. To, že ste si hru oťukali v tutoriali, neznamená, že to isté musia absolvovať všetci. Stačí jednoduchý slovný opis, čo ktoré tlačidlo robí a čo sa od hráčov očakáva. V aréne ste vždy vy a traja ďalší súperi. Buď živí cez internet alebo nie práve inteligentní AI boti. Finta Atomic Ninjas tkvie v tom, že útokom nedokážete súperov zabiť.

Či už súpera udriete, zahádžete ho hviezdicami, alebo po ňom hodíte jednu z krabíc povaľujúcich sa leveloch, tak mu tým nijak neublížite. Musíte skúsiť aj pohnúť rozumom. Skokom sa vyhnúť smršti hviezdic a v pravom momente súperovi zasadiť úder, ktorý ho hodí rovno do ohnivej pece. Na druhú stranu krabice, ktoré môžete držať a hádzať, sú veľmi vhodné na obranu, keďže zatarasia cestu k vám.

Ninja schopnosti nemáte k dispozícii všetky naraz. Sedem rôznych ninjov je v hre preto, aby ste si mohli vybrať, s akou sadou schopností chcú do hry nastúpite. A ak sa vám voľba nepáči, tak po mapkách sú porozhadzované ďalšie na výmenu, musíte ale obetovať svoju predchádzajúcu. Alebo schopnosti môžete kradnúť. Keď súpera hodíte do pasce, tak nezískate len frag, ale aj nárok jeho schopnosti. Ale nie všetko je len o zbieraní fragov.

Schopnosti v Atomic Ninjas netvoria iba ofenzívne, ale aj defenzívne manévre či zlepšujú pohyb. Môžete tak získať napríklad silný úskok. Ten vás nie len dostane ďalej, ale taktiež vám dá šancu súpera nenápadne a prekvapivo silno zasiahnuť či prichytiť sa na stene. Potom tu nájdete aj laná na hojdanie sa alebo raketový jetpack. Ak to pri jeho používaní preženiete, tak odletíte do večných lovísk. A ak by vám to v boji nevychádzalo, tak dostanete dočasnú nezničiteľnosť v podobe Noob Rage.

Atomic Ninjas
Atomic Ninjas Ninja schopnosti si môžete meniť aj priamo počas hrania.
Ninja schopnosti si môžete meniť aj priamo počas hrania.

Atomic Ninjas K prevahe nad súpermi vám niekedy pomôžu aj herné pravidlá.
K prevahe nad súpermi vám niekedy pomôžu aj herné pravidlá.

Atomic Ninjas Keď vás súperi obkľúčia, môžete sa už len skrývať za krabice.
Keď vás súperi obkľúčia, môžete sa už len skrývať za krabice.

Pravdou je, že aj keď sa jedná o veľmi zábavný koncept, nehýri variabilitou. Výhrami a postupným levelovaním si odomykáte ďalších ninjov a posilnenie svojich schopností až na tretiu úroveň, ale aj tak si nakoniec vyprofilujete len jednu postavu so štartovnými schopnosťami na maxime. Pre sólo hráča Atomic Ninjas neponúka mnoho. AI boti často chybujú, arén je len sedem a čoskoro sa prejedia a vám tak zostáva spoľahnúť sa len na online.

Atomic Ninjas neponúka vábnu grafiku ani hudbu, ktorá by sa hneď neopočúvala, hra neoplýva variabilitou ani nie je prepracovaná do hĺbky, dokonca občas trpí lagmi a to hlavne na Vite, ale keď si zavoláte troch kamarátov domov, prípadne sa pripojíte online, tak začína pravá zábava, ktorá nemá dlhú trvácnosť, ale za tých pár EUR bude stáť za to. Nejedná sa o veľký hit, ktorý by kvalitami ohuroval. Atomic Ninjas sú drobnou zábavkou, ktorá vám poslúži možno párkrát do roka na chate či pri posedení s partiou priateľov.

Zapnete hru na 15 minút, pripojíte protihráčov a pred vami sa rozprestiera mix kooperatívnych a kompetetívnych režimov, z ktorých však ako víťaz vždy vyjde len jediný. Body za kolá sa zbierajú, niekedy musíte spolupracovať so súperom, aby ste doniesli vlajku v CTF na spoločnú základňu, o 3 minúty neskôr už bojujete proti všetkým v DM režime, nakoniec ste zase spolu a obsadzujete na mapke body. Práve tento nevídaný mix súperenia a spolupráce je tým, vďaka čomu si Atomic Ninjas zapamätáme.

napísal matus_ace 24.10.2013
6.0
6.3