INFAMOUS: FIRST LIGHT

INFAMOUS: FIRST LIGHT

7.0

Fetch beží o život

Ak nepočítame launch tituly, bol InFamous: Second Son prvou skutočne veľkou exkluzivitou pre PS4. V marci tohto roka sa Delsin v pokračovaní úspešnej hry prirútil do Seattlu, aby tam preukázal svoju silu. A my sme sa pritom veľmi slušne zabavili. Aj na novej generácii konzol tak hra nadviazala na kvalitné základy série, ktorá nám ponúka mesto ako pieskovisko, v ktorom sa môžeme do sýtosti vyblázniť. Ale predsa len hre niečo málo chýbalo. Variabilita vedľajších úloh, množstvo tých hlavných, to všetko si žiadalo ešte niečo navyše. A teraz mohlo to niečo navyše prísť.

Sucker Punch v prípade svojej akčnej série InFamous idú trochu inou cestou ako ostatní tvorcovia. DLC im síce nevadí, ale hlavné rozšírenia sa pokúšajú robiť v štýle datadiskov, ktoré môžete poznať z minulosti. To so sebou prináša väčšiu porciu príbehu, nové úlohy a nové postavy. A samozrejme, za nižšiu cenu ako bola pôvodná hra. Pomer ceny a hodín zábavy sa tak nakláňa výrazne v prospech hráčov. To bol prípad rozšírenia Festival of Blood, ktorý nasledoval po druhej časti. A tak isto je to aj prípad InFamous: First Light, ktorý môžete spustiť aj samostatne a distribuuje sa ako v krabičkách, tak aj digitálne.

Nová postava, staré prostredie, ale známy príbeh. First Light sa hneď na začiatku snaží vytĺcť maximum zo sympatickej hlavnej postavy. Je ňou ružovovlasá Abigail Walker, ktorej neskôr prischne prezývka Fetch. Na prvý pohľad je to veľká sympaťáčka, výrazne jej v tom však pomáha aj výborný dabing Laury Bailey. A nie sú to len červené vlasy, čo vás na Fetch zaujme. V nose má nenápadný piercing, v ušiach čierne náušnice, na tričku ružovú lebku. Je to mladá rebelka, ktorá so sebou nenechá zametať. A možno o to viac vás neskôr bolí to, čo jej autori vyviedli.

Infamous: First Light
Infamous: First Light Otvára sa pred vami Seattle, kde môžete ovládnuť silu neónu.
Otvára sa pred vami Seattle, kde môžete ovládnuť silu neónu.

Infamous: First Light Fetch sa vracia do minulosti, aby sa stala silnejšou a odhalila vám svoj príbeh.
Fetch sa vracia do minulosti, aby sa stala silnejšou a odhalila vám svoj príbeh.

Infamous: First Light Použitie singularity v správny moment vám môže zachrániť krk.
Použitie singularity v správny moment vám môže zachrániť krk.

Ako ste si už asi domysleli, príbeh First Light vás zavedie do známych kulís mesta v povedomom príbehu, ale predbieha udalosti z hlavnej hry. Je to prequel a kde First Light končí, tam vlastne Second Son začína. Fetch je tu mladá, ešte relatívne neskúsená, pričom svoje schopnosti len pomaly objavuje. Stretávame ju v momente, keď sa chystá opustiť Seattle spolu so svojim bratom a ak ste pôvodnú hru hrali, viete, že to neskončí happyendom. Súrodenec má problémy a je to práve malá Fetch, ktorá má zachrániť situáciu.

Zároveň sa v hre posúvame aj o dva roky dopredu. Vo First Light sa totiž prepletajú v podstate dve dejové línie, aj keď jedna od druhej závisí. V primárnej línii je Fetch zavretá v DUP väzení Curdun Cay a zisťujeme, že toto je naša herná súčasnosť. Seattle je minulosť, na ktorú Fetch pomaly spomína a ktorá jej zároveň pomáha odomknúť viac z jej potenciálu. V tomto zariadení je podrobená súboru niekoľkých výziev, ktorých náročnosť postupne narastá a ktoré jej pomôžu ponoriť sa hlbšie do jej schopností. Až na záver hry sú tieto väzenské pasáže relatívne nedôležité, čomu zodpovedá aj ich náplň. Sú to jednoducho výzvy, kde sa na vás v uzavretom prostredí rúti jedna vlna nepriateľov za druhou. A keď ich v príbehu všetky zdoláte, otvoríte si sériu ďalších, ktoré môžete plniť kedykoľvek (a po prejdení aj s Delsinom).

Niežeby to nebola zábava. Prebíjať sa neustále prichádzajúcimi skupinami nepriateľov, pričom sa proti vám postavia nie len bežní vojaci, ale aj rôzne automatické veže či dokonca ďalší ľudia so schopnosťami (nakoniec aj démoni, no pôsobia trochu ako päsť na oko), vás stále pobaví. Avšak toto je obsah zodpovedajúci iba bežnému DLC. O to smutnejší je tento fakt, keď si uvedomíte, že práve takéto výzvy a ich plnenie (a predbiehanie sa v tabuľkách s celým svetom) tvoria viac ako polovicu hernej náplne. Výziev je skutočne dosť, len je otázne, či vás dokážu udržať dostatočne dlho na to, aby ste absolvovali všetky.

Začiatok v mestečku Seattle je fajn. Ešte stále ste očarení hlavnou postavou a jej neónovými schopnosťami. Ako ružový blesk bežíte mestom, zisťujete, čo všetko tu na vás čaká a pomaly sa zahryznete do prvých príbehových úloh. A tu začína ďalší problém. Fetch nemá svoju prezývku len tak bez dôvodu. Nepotrvá dlho a ten dôvod zistíte. Na scéne sa objavuje Shane, starý kontakt jej brata a Fetch pre neho začne plniť jednoduché úlohy. Vždy je to len o tom, že niekde musíte dobehnúť, vymlátiť tam hromadu nepriateľov a tým to zväčša končí. Najväčším odklonom od tejto schémy sú úlohy, kde stojíte na streche nákladiaku a chránite ho pred nájazdmi nepriateľských vozidiel. Zabíja to potenciál postavy, ktorá je sympatickou rebelkou, no zrazu každému robí poskoka a poslúchne na slovo.

Bohužiaľ, presne tak ako v prípade pôvodnej hry, aj First Light má problémy s variabilitou svojich úloh. Prakticky je to stále len o tom istom: bež tam a prines. Aj napriek kvalitám tejto expanzie to jednoducho omrzí. Pritom by stačilo pridať viac typov úloh. Príbeh v tejto časti sa vám bude páčiť, obsahuje niekoľko zvratov a aj keď dopredu viete, čo vás čaká, už len kvôli nemu sa budete chcieť posunúť vpred. Len keby to posúvanie v príbehu bolo sprevádzané zábavnejšou náplňou jednotlivých misií.

Ďalší bod dole je za nevyužitý potenciál mesta. Jeho skromná rozloha vôbec nevadí, možno práve naopak. Pri krátkej hernej dobe je jeho rozloha tak akurát. Horšie je, že v meste nemáte čo robiť. Je tu pár vedľajších úloh, no tie, až na pár výnimiek, hneď omrzia a obzvlášť pri fantasticky prevedených neónových schopnostiach by hre určite prospelo podstatne viac tej mestskej akrobacie. Narazíte tu na legendárnu Space Needle, no čo z toho, keď na ňu nevyleziete. Dosť sa však môžete vyblázniť pri zbieraní červených lumenov, ktorých je v meste veľa. Na niektoré si dokonca musíte vylepšovať svoje schopnosti, lebo sú umiestnené na zdanlivo nedostupných miestach. Prinútia vás skákať medzi budovami, loziť po nich, manévrovať vo vzduchu a podobne .

Práve toto budú momenty, kedy vás bude First Light baviť. Bežať cez mesto, hnať sa za poschovávanými červenými svetlami, nechávať za sebou ružovú neónovú stopu a nakopávať po meste rozmiestnené hliadky DUP. Okrem toho tam nájdete aj neónové graffiti, ktorých je však relatívne málo a skutočne nezábavné preteky, kedy pomedzi boost bránky po meste naháňate biele lumeny.

Infamous: First Light
Infamous: First Light Pohľad na mesto zhora odhalí jeho nevyužitý potenciál.
Pohľad na mesto zhora odhalí jeho nevyužitý potenciál.

Infamous: First Light Štýlové graffiti nesmú chýbať, teraz majú osobitý nádych.
Štýlové graffiti nesmú chýbať, teraz majú osobitý nádych.

Infamous: First Light Budete musieť čeliť aj vnútorným démonom.
Budete musieť čeliť aj vnútorným démonom.

Aj červené aj biele lumeny sa oplatí zbierať. Dostávate za ne skúsenostné body navyše, vďaka ktorým sa môžete rýchlejšie vypracovať. Investujete ich do niekoľkých schopností, ktoré využijete v boji aj mimo neho a takto si postavu postupne levelujete v jednoduchom RPG systéme. Používanie neónových síl je rovnaké ako v prípade Delsina. Máte útoky nablízko aj na diaľku, silnejšie „rakety“, rýchly beh, "dashovanie", spomalenie a odhalenie slabých miest pri „strieľaní“ neónu a nakoniec aj singularitu, ktorá v sebe pohltí všetkých nepriateľov v okolí.

Ak ste videli aspoň jeden obrázok zo Second Son, viete, že nextgenový InFamous vyzerá veľmi dobre. Technicky možno hra nie je dokonalá a nájdete tam niekoľko chýb, no dôležitý je celkový dojem a ten je aj vďaka vysvietenému Seattlu veľmi dobrý. Aj First Light si dobre drží snimkovanie a na hru sa veľmi dobre pozerá. Kvality dabingu som už naznačil, tomu niet čo vytknúť a hudba je taká nenápadná, že si po vypnutí hry na ňu ani nespomeniete. Ale akosi tu tento nenásilný zvukový sprievod sedí.

InFamous: First Light, rovnako ako predchodca, má niekoľko nepríjemných chýb, ktoré hru priamo nekazia, no dusia jej potenciál. A taktiež ubíjajú aj potenciál sympatickej hlavnej postavy. Ak vás však predchádzajúce hry bavili, zabaví vás aj táto. Na zhruba 4 až 5 hodín rozžiarite Seattle ružovou farbou a ak vás hra neomrzí, môžete sa potom štverať po rebríčkoch v rôznych výzvach. Nabudúce by však Sucker Punch mali poriadne zapracovať na variabilite misií a náplni mesta. Berieme však do úvahy aj nízku cenu a tá z hry robí dobrú kúpu.

napísal matus_ace 3.9.2014
Páči sa mi! (+2)
7.0