MODERN COMBAT 5: BLACKOUT

MODERN COMBAT 5: BLACKOUT

6.0

Mobilný klon Call of Duty opäť útočí

Gameloft, mobilná pobočka Ubisoftu, pokračuje vo svojej úspešnej vojnovej sérii Modern Combat a tentoraz už piatou časťou. Znovu v novodobej vojne a znovu ponúka čistý Call of Duty zážitok v mobilnom formáte. Nakoniec nič iného ani ponúkať nemôže, keďže svojho času Modern Combat séria vyšla ako klon Call of Duty: Modern Warfare, okopírovala jeho štýl a vo veľmi dobrej forme ho presunula na mobily. Keďže koncept zafungoval, séria každý rok pokračuje a teraz znovu priniesla výlet okolo planéty a boje ako na zemi, tak aj na vode a vo vzduchu.

Hra nám tentoraz predstaví novú hrozbu World Liberation Army, ktorá nečakane zaútočí v Benátkach a následne v ázijskom centre. Nikto nevidí prepojenie, len naša postava Caydan Phoenix (v MW4 bol vedľajšou postavou) tuší, že za tým bude niečo viac a následné boje ho o tom presvedčia. Boje budú prebiehať dokopy v šiestich kapitolách jednoduchého príbehu, ktorý nás prevedie ako pozemnými útokmi v uliciach, tak aj v budovách, dostaneme sa aj za guľomety helikoptér, vozidiel alebo preberieme aj sniperku. Teda tradične rozmanitá ponuka podobná ako v predchádzajúcich častiach.

Čím sa päťka oproti predošlým hrám bude líšiť, je dĺžka misií. Zatiaľ čo predtým boli dlhšie, a to aj 15 až 20-minútové, teraz niektoré prejdete aj za 5 minút, iné za 10. Hra sa teda presunula k ešte viac instantnejšiemu hraniu, ktoré na mobiloch nie je zlým riešením. Plus keď si zoberieme, že má titul 6 kapitol a každá okolo 15 misii, či už v kampani, špeciálnych operáciách, bonusových breach misiách a aj multiplayerové úlohy, je to na mobilnú záležitosť slušná ponuka na veľa hodín zábavy.

Modern Combat 5: Blackout
Modern Combat 5: Blackout Hackeri zaútočili, beriete zbrane a vydávate sa na bojiská vo svete.
Hackeri zaútočili, beriete zbrane a vydávate sa na bojiská vo svete.

Modern Combat 5: Blackout Je to kópia COD, a teda čakajte čistú adrenalínovú akciu.
Je to kópia COD, a teda čakajte čistú adrenalínovú akciu.

Modern Combat 5: Blackout Hra vás neustále vedie za ručičku a ukazuje checkpoint za každým rohom.
Hra vás neustále vedie za ručičku a ukazuje checkpoint za každým rohom.

Samozrejme, nie je hrateľnosť ako hrateľnosť. Je to typická jednoduchá mobilná hrateľnosť s automatickým zameriavaním, magnetickým priťahovaním mieridla k postavičke, s možnosťou zapnutia automatickej streľby a AI, ktorá má dokopy asi tri možnosti - strieľať, nestrieľať a vyskočiť spoza rohu. Aby to nebolo komplikované, indikátor cieľa misie sa zobrazuje každé dva metre, aby ste v tunelových leveloch náhodou nešli zlým smerom a neminuli predskriptovaných nepriateľov. Je to triviálne, určené prakticky pre úplné casual vrstvy, ktoré hra môže zabaviť, ale nesklame ani fanúšikov Call of Duty. K tomu má na mobily aj peknú grafiku a teda všetky predpoklady na to, aby oslovila. Či naozaj zabaví, záleží, samozrejme, na vašej náročnosti na komplexnú hrateľnosť.

Čo je však zaujímavé a čo sa oplatí vyskúšať, je verzia pre Windows 8, kde si môžete zahrať hru v podobe klasickej FPS strieľačky a na vlastnej koži sa presvedčiť o rozdieloch mobilného a desktopového hrania. Môžem povedať, že rozdiel je dramatický. Vizuálne to síce nie je katastrofa a je to len návrat o takých 6-8 rokov späť, ale hrateľnosťou ako keby sme sa vrátili o 15 rokov dozadu (alebo poskočili o 15 rokov vpred). Ak ste náročnejší akčný hráč, bude sa vám to zdať ako paródia na FPS, prípadne ak to zoberiete príliš vážne, môže sa vám zdať, že prechádzate herným peklom. Sú tu zhrnuté všetky elementy, ktoré by ste najradšej vo FPS hrách nikdy znovu nevideli, a to počnúc magnetickým zameriavačom a končiac nulovou AI. Pri hraní Blackoutu zistíte, že COD alebo akékoľvek céčkové FPS sú v oblasti hrateľnosti vlastne perlou oproti mobilnými titulom.

Ale keďže je Modern Combat 5 primárne mobilná a tabletová hra, ako sa to hrá na PC nie je až také dôležité. Samotné prestrieľavanie sa úzkymi uličkami alebo miestnosťami oživujú spomalené vpády do miestností, občasné, ale presne predskriptované jazdy na vozidlách s guľometom, kde musíte zostreliť presne to, čo je potrebné a kedy to je potrebné. Inak sa niektoré misie skončia a neviete prečo. K tomu obsah dopĺňajú oddychové sniper misie a rozširuje to odomkýnanie classov medzi misiami a vylepšovanie zbraní, čo Blackoutu dodáva aspoň  trochu hĺbky.

Nakoniec hru dopĺňa multiplayer, ktorý sa diametrálne líši od samotnej hry. Je to čistá otvorená hrateľnosť v leveloch, založená na klasických módoch a aj keď je vizuálne a aj funkciami niekde v roku 2000, funguje relatívne slušne. Samozrejme, až na nepraktické ovládanie na mobiloch, kde trvá veľmi dlho otočiť sa a nájsť prípadného nepriateľa, čo často znamená smrť. Ak teda hráte na PC alebo s gamepadom, nemáte problém zničiť touchscreenových hráčov. Multiplayer k tomu podporuje slušných 12 hráčov, čo na mapách predstavuje pekný boj, či už tímový, alebo každý proti každému. Reálne som však viac ako 6 účastníkov v hre nemal, ale na druhej strane, nikdy nebol problém nájsť aspoň jedného hráča do boja, čo je celkom prekvapivé na rozšírenie WP.

Vizuálne sa na mobiloch skutočne nie je na čo sťažovať - pekné efekty, všetko je farebné, leskne sa, odráža, je tu aj veľa predskriptovanej deštrukcie a textúry sú postačujúce. Napokon, hýbe sa to pekne rýchlo aj na mojej Lumii 920. PC s tým, samozrejme, rovnako nemalo problémy, aj keď na tablete s Intel grafikou už  hra zatrhávala. Samozrejme, na PC ani tablete to nie je top vizuál a textúry sú skutočne slabé, ale nie je to vyslovene zlé. Je trochu škoda, že hra nemá žiadne vizuálne nastavenia v nijakej z verzii, čo znamená, že si nič neupravíte a ani prípadne neznížite rozlíšenie, ak vám hra ide pomaly. Nakoniec má hra zvláštne a možno zbytočné obmedzenie byť pri hraní neustále online.

Celkovo je Modern Combat 5 slušne obsiahla hra. Má síce len obmedzenú jednoduchú hrateľnosť, ale ak ste nenáročný mobilný hráč, bude pre vás plne akceptovateľná. Rovnako ak máte radi COD, je to akcia presne pre vás a nemusíte hľadieť na hodnotenie. Ak chcete viac, potešenie v tejto hre nečakajte. Nakoniec je tu aj PC verzia, ktorú je dobré vyskúšať pre pobavenie a budete mať dobrý pocit že z toho, že PC alebo konzolové tituly nezašli až do takéhoto extrému. Zatiaľ. Samozrejme, je už otázne, či sa na Modern Combat 5 oplatí obetovať 4 €(alebo dve v akcii).

Modern Combat 5: Blackout
Modern Combat 5: Blackout Hra ponúkne aj quick time touchscreen elementy.
Hra ponúkne aj quick time touchscreen elementy.