ANGRY BIRDS 2

ANGRY BIRDS 2

7.0

Nová výprava nahnevaných vtákov

Recenzia na Mobil verziu

Rovio si vo svojej aktuálnej hre stanovili náročný cieľ, vytvoriť pokračovanie legendárneho Angry Birds titulu, ktorý prakticky zadefinoval moderné hranie na mobiloch a už roky vedie rebríčky sťahovaných hier. Zároveň sme za tie roky videli, ako zábavní vystreľovací vtáci postupne prechádzajú z klasického plateného modelu na free 2 play, ktorý má za úlohu vyžmýkať z vašich vreciek čo najviac peňazí alebo vás donúti čakať. Na týchto základoch postavili Rovio aj Angry Birds 2.

Titul, ktorý ste v začiatkoch mohli hrať neobmedzene celé hodiny, ako sa vám len zachcelo, je teraz založený na čakaní na ďalšie životy alebo platení. Je to akoby autori nechceli, aby ste hrali viac. Niekedy sa zdá, že by tvorcovia najradšej od vás pýtali 50 eur mesačne za to, aby ste ich hru vôbec spustili. Je to škoda, ale nie je to tragédia. Na druhej strane totiž majú free 2 play hry aj svoju svetlú stránku a to, že je ich základ zadarmo a ak nehrávate dlho, od Angry Birds 2 dostanete zábavnú záchodovú rýchlovku. Vždy si prejdete niekoľko levelov na jedno posedenie, zabavíte sa a idete ďalej.

To, či vám bude free 2 play štýl prekážať, je už na vás, čo je ale dôležitejšie, v hre sa zmenila hrateľnosť. V pôvodnom titule, kde ste každú miestnosť mali parádne zmapovanú, ste skúšali čo a ako presne zamieriť, aby ste to na päťdesiaty pokus konečne vyčistili. Teraz máte náhodne generované levely a aj vtákov, ktorých si môžete prepínať, priebežne počas hry ich získavate a navyše aktivujete špeciálne kúzla. Je to už iné Angry Birds, na aké ste boli zvyknutí. Ale neznamená to, že je zlé.

Angry Birds 2
Angry Birds 2 Čaká vás ďalšie milé dobrodružstvo s vtákmi a prasatami.
Čaká vás ďalšie milé dobrodružstvo s vtákmi a prasatami.

Angry Birds 2 Hrateľnosť sa upravuje, teraz máte voľný výber vtákov a náhodne generované levely.
Hrateľnosť sa upravuje, teraz máte voľný výber vtákov a náhodne generované levely.

Angry Birds 2 Do hry pribudli kúzla s rôznymi vlastnosťami, od explozívnych až po streľbu.
Do hry pribudli kúzla s rôznymi vlastnosťami, od explozívnych až po streľbu.

Ak ste nehrali pôvodné Angry Birds hry, pripomíname, že vašou úlohou v stovkách miestností bolo vystreľovať chúďatká vtáky s rozmanitými možnosťami na pevnosti zelených prasiat a zničiť ich takticky a s čo najmenším počtom pokusov. Vtáky postupne dostávali ďalších priateľov, ďalšie verzie hier, ako Seasons s rozmanitými témami alebo išli na výlet do Ria, do vesmíru, navštívili aj Star Wars univerzum, aby sa teraz po pätnástich častiach vrátili späť k svojim začiatkom.

A aká je teda hrateľnosť Angry Birds 2? Arkádovejšia a explozívnejšia. Určite však nie je zlá, je len iná, ako ju poznáme z jednotky. Už nejde o neustále opakovanie levelov a ich prechádzanie s presne daným počtom vtákov. Treba sa naučiť prechádzať levely čo najefektívnejšie a s taktickou výmenou vtákov a prípadným používaním bonusových kúzel. Hra totiž teraz prepája hneď niekoľko levelov za sebou a na prejdenie si musíte vtáky rozložiť a rozumne využívať a vždy rátať s tým, že ak naplníte energetický pás deštrukciami sveta, získate za to ďalšieho bonusového vtáka.

Ak by vám to bolo málo, je tu aj možnosť kúpenia si vtáka za kryštály, ktoré postupne zbierate (alebo si kupujete). Aj keď to nie je to nevyhnutné, levely sa vždy sa dajú prejsť so štandardnou ponukou vtákov. Ak nie na prvýkrát, tak postupne, keď sa vám vygenerujú najlepšie levely, to prejdete. Plus väčšina levelov má možnosť používania kúzel, ktoré tiež postupne získate alebo si kupujete za kryštály. Dokážete nimi napríklad spustiť na prasatá zlaté kačky, takže level môže explodovať. Viete spustiť sneh, čím celý level zamrazíte alebo vyberiete zbraň, ktorá väčšinu prasiat postrieľa či použijete oheň, ktorý jedno prasa zapáli. Znovu to nie sú nevyhnutné bonusy, ale zabavia a zjednodušia aspoň jeden z levelov.

Podobne ako hrateľnosť aj samotný priebeh hry je mierne upravený, levely už nie sú zobrazené len ako čísla, ale nasledujú líniu príbehu utekajúceho prasaťa, konkrétne prasacieho kuchára, ktorý chce použiť ukradnuté vajcia na praženicu. Vy tak prechádzate rôznymi oblasťami sveta, ničíte jeho prasacích kolegov a približne v každom piatom až desiatom leveli stretnete aj kuchára a musíte sa ho snažiť zničiť. To bude stále náročnejšie. A celkovo boss levely budú patriť k tým komplikovanejším.

Náležite s postupne sa zvyšujúcou obtiažnosťou budú pribúdať nové vtáky, pričom už v štvrtine hry získate kompletnú ponuku starých známych a niekde v tretine aj všetky bonusové zbrane. K tomu do levelov pribudli ventilátory a rôzne teleportačné diery, ktoré zmenia pohľad na linearitu levelov. Nechýba ani viac dynamiky, explózii a vylepšená fyzika, ktorá sa prejavuje prakticky na všetkom v leveloch. Samotný štýl grafiky ostáva v 2D, ale obohacuje ju aj o 3D efekty, keď explózie zdevastujú časti konštrukcii alebo aj prasatá, a pritom výbuchy mieria k vám do obrazovky. Tu sa skutočne nedá nič namietať, len je možno škoda, že tvorcovia do hry nepridali viac prestrihových animácii alebo rovno aj animovaný príbeh, keďže animovaných Angry Birds sérii už majú niekoľko a tu určite niečo podobné chýba.

Samotnú príbehovú časť dopĺňa turnaj v arena móde, do ktorého sa môžete raz za niekoľko hodín zapojiť a vyskúšať, koľko levelov prejdete a koľko bodov nahráte s jednou várkou vtákov. Umiestňujete sa tým v rebríčku a navyše získavate bonusové pierka pre vtáka, s ktorým ste hrali. Každý z vtákov má totiž teraz svoje skúsenosti, ktoré sa získanými pierkami zvyšujú a vtákovi pribúdajú levely. Síce sa nestáva silnejším, ale čím vyšší level vtáka, tým viac viac bodov pri každom zničení získava. Znamená to ako viac bodov v turnajoch, tak aj rýchlejšie získavanie bodov v príbehových leveloch a tým pádom aj rýchlejšie získanie ďalších vtákov.

Celkovo je Angry Birds 2 kvalitná hra, ale postavaná na rozporuplnom princípe počas postupu. Niekomu míňanie životov a čakanie na doplnenie nebude prekážať, niekomu áno a rovno to vymaže, niekto si za životy namiesto čakania radšej zaplatí. Ak však pri hre vydržíte, čaká vás puzzle strieľačka, síce už teraz akčnejšia a menej závislá na presnosti, ale stále dobrá na skrátenie dlhých chvíľ a zabavenie sa.

Hra je momentálne dostupná zadarmo na iOS a Androide. Ostatné verzie vyjdu postupne, ale ak si chcete zahrať aj na PC, môžete si nainštalovať Bluestack, ktorý emuluje na počítači Android a umožní Angry Birds 2 štandardne stiahnuť.

Angry Birds 2
Angry Birds 2 Výber levelov sa zmenil a teraz nasledujete vyznačenú cestu svetom prasiat.
Výber levelov sa zmenil a teraz nasledujete vyznačenú cestu svetom prasiat.