TERRARIA

TERRARIA

7.5

Svet plný možností už aj na Wii U

V roku 2011 vznikol fenomén Minecraft. Hneď vzápätí sa pripojil podobný, hoci nie až natoľko dominantný titul, ktorý ale tiež zaujal slušné množstvo hráčov. Indie štúdio Re-logic inšpiroval ani nie tak úspech, ale skôr kvality Minecraftu. Vývojári ho previedli do 2D, dali vlastný punc originality a vydarený titul je na svete.

Terraria rovnako ako Minecraft vyžaduje nespočetne veľa času na posúdenie kvalít a objavenia množstva zákutí. Pre jedného hráča je spoznávanie všetkých možností hry náročné. Na druhej strane to ani nie je nutné, pretože v Terrarii ide v podstate o dve veci - budovať a prežiť. Ostatné prvky sú už len cestou, ktorá môže byť zábavná, ale aj stereotypná. Každopádne som do Terrarie investoval dosť času a vôbec neľutujem.

Veľkým neduhom v Terrarii na konkurenčných konzolách bolo ovládanie. Na PC, kde má hráč aj myšku s kurzorom, bola svižná manipulácia v inventári alebo pri stavbe. Predstavte si to s obyčajným gamepadom v ruke. Nuž a tu má veľkú „Wiihodu" Nintendo Wii U so svojim gamepadom. Pohyb postavy ovládate páčkami a tlačidlami, stavbu a prácu v inventári pohodlne dotykom, prípadne dokonca dotykovým perom pre väčšiu presnosť. Je to fakt super a jeden z dôvodov prečo si hru zakúpiť práve na Wii U. 

Terraria
Terraria Aj komunistický panelák s jedným balkónom si tu môžete postaviť.
Aj komunistický panelák s jedným balkónom si tu môžete postaviť.


Terraria Niekto zbiera mince, Pokémonov alebo známky, nuž a niekto truhlice.
Niekto zbiera mince, Pokémonov alebo známky, nuž a niekto truhlice.


Terraria Hotel Terraria je päťhviezdičkový.
Hotel Terraria je päťhviezdičkový.





Terrariu bolo zaujímavé hrať už aj na 3DS, lenže tam nebol online multiplayer. Dobýjať svet s ostatnými hráčmi je predsa len väčšia zábava, no nie? Áno je, lenže v čase recenzovania bol problém nájsť niekoho do partie. Každopádne je to veľké plus a servery sa už začínajú plniť. Na iné problémy v tomto smere som nenarazil. Bodaj by nie, keď na Wii U vychádza Terraria až po takmer piatich rokoch.

V Terrarrii si na začiatku vytvoríte svojho avatara - postavu, s ktorou sa stotožníte. Najskôr nemáte takmer nič, len slabú sekeru, krompáč a tupý meč. Cez deň budete zháňať stavebný materiál pre svoj príbytok, v ktorom sa ukryjete pred všemožným nebezpečenstvom. To hrozí predovšetkým v noci. Aby bolo obydlie plnohodnotné, malo by mať obyvateľov, stolík na výrobu, steny, horiaci krb, fakle a to neuveríte, dokonca aj dvere. Novým hráčom odporúčam absolvovať tutoriál, lebo bez neho budú fakt stratení a na intuíciu to zrejme neuhrajú. 

Zábava začína v momente, keď zistíte, že so základným vybavením ste jedine tak potrava pre obludy. Takže začne zháňanie lepších materiálov na kvalitnejšie vybavenie, brnenie a tak. Najväčšie zaujímavosti sa objavujú v podzemí. Lenže tam je už naozaj nebezpečné prostredie a najmä tma. Je dobré vydať sa tam s pochodňou a svetlicami. Veľkým objavom bude nájdenie teleportačného kameňa, ktorý uľahčí cestovanie do podzemia, pretože jeho skúmanie prináša výsledky - nové suroviny a tajomné truhličky buď plné odpadu, alebo pokladov.

Pripraviť sa treba na časté umieranie, ale pre postup je to potrebné. Vybaviť sa môžete, samozrejme, aj elixírmi, lenže tých nikdy nie je dosť. Pohybovať sa len po povrchu znamená stáť na mieste. Môžete mať síce veľké príbytky, ale tie po čase prestanú stačiť a najmä sa dostaví nuda. Frustrácia sa naopak objaví v momentoch, keď budete neustále umierať. Nie je ľahké nájsť zlatú strednú cestu, ale komu sa to podarí, nebude sa od hry vedieť odtrhnúť.

Samotnou kapitolou je výroba vecí, ktorá je alfou i omegou prežitia. Bez práce na dotykovom displeji si túto komplikovanú činnosť neviem dobre predstaviť. Tu je to prehľadné a dobre riešené. Každý vyrobený predmet sa vám objaví buď v inventári, alebo priamo na postave. Mimochodom, inventár nie je nafukovací a veľmi rýchlo sa zaplní neporiadkom, takže je dobré z času na čas triediť odpad. Je to podobne ako triedenie fotiek v mobile, čiže upratovanie vykonáte vyhodením prebytkov do koša.

Terraria mi pripomína detské časy strávené pri Lego stavebnici - ani tam nebol príbeh, len ten, čo som si sám vytváral v hlave. Je potrebné povedať, že oproti Minecraftu nie je výstavba v Terrarií až taká zábavná a je menej pútavá. Zároveň je zložitejšia a je ťažšie mať postavené všetko podľa svojho vkusu. Oveľa zaujímavejšie je objavovanie.

Terraria
Terraria Cez deň sa to javí ako rozprávková krajina plná radosti a pokoja.
Cez deň sa to javí ako rozprávková krajina plná radosti a pokoja.


Terraria Keď už je aj vaša truhlica plná, je zle!
Keď už je aj vaša truhlica plná, je zle!


Terraria Už aj Melisandra hovorievala, že noc je temná a plná hrôz.
Už aj Melisandra hovorievala, že noc je temná a plná hrôz.





Ako pri väčšine hier, ktoré vyžadujú veľa času, aj tu sú prvé minúty nudné a nezáživné. Je potrebné dostať sa do hry a objaviť jej kúzlo. Vôbec sa nehrá na nejaké „wow" momenty, ktoré by mali chytiť za srdce. Kto si však chce len stavať a najlepšie s používaním šedej kôry mozgovej, ten sa v Terrarií nestratí.

Grafika hry je štýlová a funkčná a na Wii U dokonca aj prehľadná. Pritom som vôbec nepotreboval k hraniu televízor alebo monitor. Bohato mi postačil gamepad a nielen postačil. Hrať na ňom bolo jednoduchšie a všetko sa ľahšie ovládalo. V podstate aj to je veľkou výhodou Wii U, pretože pri tejto hre musíte byť blízko.

Terraria dozrieva ako víno a to, že je už staršia, jej aj vďaka účelnému retro vizuálu vôbec neuberá na kráse. Práve naopak. Obsah je bohatší, hra by mala byť bez technických chýb. Minimálne ja som na žiadne nenarazil a a do sveta Terrarie som sa vydal veľmi rád.


napísal Possol 11.8.2016
Páči sa mi!
7.5
Vo svete
m.i
Používatelia
6.6
Ohodnotiť
TERRARIA
+ ovládanie na Wii U gamepade
+ využitie potenciálu platformy
+ potreba kreatívného myslenia
+ technické spracovanie
- po čase môže byť stereotypné
- ťažké začiatky
- televízor nepotrebujete


RECENZIE HRÁČOV
7.5
DROPEX_SVK    8.2.2014
Hra terraria je akčná adventúra s prvkami RPG.Taktiež je úplne nezávislá takže kto má rád nezávis...prečítať celé
PC
Xbox 360

Vývoj: Re-Logic
Štýl: Arkáda
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 15. november 2013
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #116


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Wow classic - nethergarde keep... (0)
Caute, nehrava niekto za alikov na Nethergarde Kee...
| Herny monitor 27” (22)
Ahoj poradí niekto herny monitor k AMD grafike? Ne...
| Novy mobil (8)
Ahojte, nutne potrebujem novy mobil stary sa mi ro...
| Forza horizon 4 xbox one (1)
Ahojte potrebujem poradiť už mám dlchsie tuto top ...
| Problém s ps4 (4)
Zdravím, moja PS4 Slim začala z ničoho nič blbnúť....
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk