HITMAN EPISODE 5: COLORADO

HITMAN EPISODE 5: COLORADO

8.0

V Colorade na č.47 čakajú bojovníci za slobodu

IO Interactive pomaly končí s prvou sezónou nového epizodického Hitmana a ešte pred samotným finále nám servíruje veľmi zaujímavú epizódu v americkom Colorade. Tá prinesie misiu Freedom Fighters, ktorá preverí naše schopnosti postaviť sa presile alebo zapadnúť medzi nepriateľov a zároveň posunie príbeh k blížiacemu sa koncu. Okrem toho pridá aj jednu novinku do možností hry.

V samotnom príbehu sa po vážnom odhalení na konci epizódy z Bangkoku vraciame do Ameriky, kam vedú stopy hackerov a teroristov a aj tajomného klienta, ktorý nám celý čas zadáva úlohy z úzadia. Všetky úlohy k niečomu vedú, majú nejaký zmysel, ale nikto nevie aký. Teraz však vieme, že na farme v Colorade sa stretlo viac špecialistov v rôznych oblastiach terorizmu, ktorí sa na niečo pripravujú a sekundovať im bude armáda miestnych bojovníkov za slobodu.

Vaša úloha teraz bude náročnejšia ako v predošlých epizódach, hlavne ak ju budete chcieť spraviť čisto. Máte totiž hneď štyri ciele a okolo nich žiadni civilisti, ale ozbrojení bojovníci čakajúci na svoju veľkú akciu, ktorou by zmenili svet - alebo keď nie to, tak aspoň ich krajinu na svoj obraz. Vy im v tom môžete zabrániť a zároveň zastaviť niečo väčšie.

Hitman Episode 5: Colorado
Hitman Episode 5: Colorado  Tentoraz dostanete štyri ciele.
Tentoraz dostanete štyri ciele.

Hitman Episode 5: Colorado  Farma je v kontraste s ostatnými misiami, je špinavá, neupravená.
Farma je v kontraste s ostatnými misiami, je špinavá, neupravená.

Hitman Episode 5: Colorado  Prechod farmou vám budú spríjemňovať zaujímavé rozhovory vojakov.
Prechod farmou vám budú spríjemňovať zaujímavé rozhovory vojakov.

Vstupujete na pozemok farmy, kde sa vám hneď otvárajú rôzne možnosti. Ako zvyčajne si môžete vybrať akčnú cestu alebo čistý stealth prístup aj so zametaním stôp pre čo najvyššie hodnotenie. Ale aj niečo medzitým. Vzhľadom na absenciu civilistov je tu  nepriateľom každý a môžete sa vyblázniť a napríklad skúsiť, či dokážete vystrieľať všetkých ozbrojencov. Alebo pôjdete systémom prevlekov, postupne sa budete dostávať ďalej, príležitostne likvidovať nepriateľov a ciele si už vychutnáte buď zbraňami, alebo nájdete špeciálne možnosti, ktorými ich môžete eliminovať.

Autori sa tu znovu pohrali s možnosťami, postavy môžete zabíjať postupne alebo to skúsiť naraz. Nechýbajú tu jedy, ale farmárske prostredie ponúka aj svoje špecialitky, ako chemické látky, množstvo explodujúcich palivových nádrží, je tu aj automobilová dielňa a pod rôznymi zavesenými kopami sena sa môže tiež stať malá nehoda. Nedá sa povedať, že by možnosti boli extra inovatívne a väčšinou sú jednoduché, ale napriek tomu zabavia a ponúknu dostatočné zadosťučinenie.

Okrem odlišného prostredia sa prístup k splneniu cieľov v ničom neodlišuje a aj dĺžka bude napriek viacerým cieľom štandardná. Je to totiž menšia mapa len s dvomi väčšími budovami a relatívne malým dvorom, ktorý je zaprataný odpadom a zbraňami. Na štyri ciele je to možno až príliš malé. Je to škoda, lebo autori takto nevyužili potenciál farmy a ani vidieckeho umiestnenia. Napriek tomu je to pekná epizóda, ktorá hlavne obohacuje ponuku hry úplne inou lokalitou, na akú sme zvyknutí. Vidieť, že v IO interactive sa snažia ponúknuť vždy iný zážitok, len škoda, že menia len mapy a nedoťahujú veci, ktoré by bolo vhodné doplniť alebo opraviť. Napríklad AI, ktorá hlavne pri týchto veľkých armádach ukáže svoje obmedzené možnosti a ak si nájdete dobré miesto, strieľate nepriateľov rad-radom.

Okrem hlavnej misie v epizóde pribudla aj jedna Escalation misia, kde sa budete snažiť spĺňať stále viac na seba previazaných úloh. K tomu tentoraz tvorcovia spravili aj malú úpravu v kontraktoch. Pridali filter, kde si nájdete kontrakty vytvorené hráčmi alebo autormi podľa určitých podmienok. Autor kontraktu totiž môže vybrať päť cieľov zo všetkých postáv v leveloch, ktoré je potrebné zlikvidovať a dajú sa pridať aj pravidlá alebo obmedzenia. Vy môžete podľa týchto pravidiel filtrovať. Je to dobrý prídavok, ak sa nechcete prehrabávať množstvami nezmyselných úloh a snažíte sa vybrať si niečo rozumné alebo vhodné pre váš štýl postupu.

Stále však v tejto oblasti chýba rozsiahlejší editor a nastavenie cieľov so stále rovnakým osadením je postupne stereotypné. Chcelo by to minimálne náhodne generovanie postáv v prostredí, aby to bolo zaujímavejšie a stále iné. Dúfajme, že do ďalšej sezóny na rozšírení tejto časti autori zapracujú. Možno aj pridajú nové typy misii. Teraz okrem kontraktov ponúkajú len Escalation misie a občasné bleskové Elusive targets.

Vizuálne je Colorado jednoznačne najslabší level z tejto série epizód, aj keď to ani tak nie je spôsobené samotným vzhľadom a efektmi. Je jednoducho iný ako vyleštené budovy, presvetlené mestečká alebo exotické trhy, je to viac temnejší level pri západe slnka nad farmou. Chaos a neporiadok na dvore farmy tomu dodáva ešte odlišnejší štýl. Možno však až príliš fádny a šedivý. Výkonovo je mapa decentná a GTX 970 sa štandardne pohybuje aj okolo 60 fps a vyššie, teraz bez vážnejších nezoptimalizovaných miest, kde by hra klesla nižšie.

Hitman Episode 5: Colorado
Hitman Episode 5: Colorado  Farma sa zdá síce rozsiahla, ale v skutočnosti je malá, len s dvomi väčšími budovami.
Farma sa zdá síce rozsiahla, ale v skutočnosti je malá, len s dvomi väčšími budovami.

Hitman Episode 5: Colorado  Malý príbeh preväzujúci všetky epizódy sa pohne vpred k blížiacemu sa záveru.
Malý príbeh preväzujúci všetky epizódy sa pohne vpred k blížiacemu sa záveru.

Hitman Episode 5: Colorado  Možností na zinscenované nehody bude dostatok.
Možností na zinscenované nehody bude dostatok.

Celkovo je Colorado pekným prídavkom do ponuky misii Hitmana. Ponúka inú atmosféru ako v ostatných misiách. Už to nebude nablýskané prostredie s množstvom ľudí, ale tentoraz chaotická farma plná nádejných adeptov na teroristov. Sťahuje to dole menšie prostredie, ktoré obmedzuje možnosti realizovať sa. Ale ponuka štyroch cieľov je dostatočná, ako aj pekné gradovanie udalostí v minipríbehu, ktorý sa posúva do finále. Japonsko nám nabudúce uzavrie prvú sezónu hry.

napísal saver 5.10.2016
8.0
7.5