FARMING SIMULATOR 17

FARMING SIMULATOR 17

7.0

Farmársky zážitok s bohatšími možnosťami

Farmárske simulátory dospeli do štádia, keď je potrebné s nimi každoročne počítať, a to dokonca aj v rebríčkoch predajnosti na popredných miestach. V čom pramení ich obľúbenosť, nie je otázka na recenziu, ale nezanedbateľné množstvo hráčov jednoducho myšlienka pracovania na farme baví. Preto každý rok s novou Fifou či Call of Duty očakávame aj nové farmárske dobrodružstvo a nehanbíme sa za to.

Ono sa toho príliš nemení. To je fakt, ktorý neustále opakujeme pri nových ročníkoch športových hier a nevyhneme sa tomu ani pri Farming Simulatore 2017. Pokrok v medziach zákona sa týka predovšetkým mierne upraveného fyzikálneho modelu, bohatšej výbavy, grafického vylepšenia a pohodlnejšieho ovládania, prehľadnejšieho užívateľského rozhrania (aj keď tu je práce ešte na kostole) a zjednodušenej podpory činorodej moderskej komunity. Stále je to arkádovejšie, ako by možno fanúšikovia Farm Expert 2017 požadovali, je tu menej štatistík, voľnejšia ekonomika, nulová fyzika prostredia a podobne, no každým rokom sa to lepšie hrá.

Ak sa chytáte za hlavu, prečo dostala 2017-ka také vysoké hodnotenie a ako vôbec farmársky simulátor môžeme považovať za plnohodnotnú hru, stačí pohľad na rebríček predajnosti a zistíte, že vami očakávané trojáčkové hry sa pozerajú na nápravu zablateného traktoru. Hranie Farming Simulatora predstavuje v akomkoľvek ročníku opakovanie totožných činností: skultivujeme, zasejeme, zožneme úrodu a k tomu sa postupne pridala starostlivosť o hospodárske zvieratá, teraz aj ťažba dreva. Stačí to k plnohodnotnej zábave? Podľa nášho skromného názoru je odpoveď jednoznačná: áno. Môžete pochybovať, pokojne aj neveriť, no lepší relax pre večerný oddych, ako je pokojné farmárčenie, zrejme nenájdete. Isteže, musíte mať k tejto činnosti vzťah, pretože inak vás od Dark Souls či Battlefieldu nikto neodtiahne ani párom volov, ale… ale ak potrebujete po ťažkom dni vypnúť, nie je nič lepšie, ako vybrať sa na virtuálnu farmu.

Farming Simulator 17
Farming Simulator 17 Vykonávate síce monotónne činnosti, ale napriek tomu vás to dokáže rozptýliť.
Vykonávate síce monotónne činnosti, ale napriek tomu vás to dokáže rozptýliť.

Farming Simulator 17 Pohľad z kabíny je prítomný, ale nemáte prehľad o okolí.
Pohľad z kabíny je prítomný, ale nemáte prehľad o okolí.

Farming Simulator 17 Kamera dovoľuje voľný pohyb a modely strojov nie sú na zahodenie.
Kamera dovoľuje voľný pohyb a modely strojov nie sú na zahodenie.

Čo také sa zmenilo? V podstate nič, len to vyzerá a hrá sa to trochu „dospelejšie”. Máme tu bohatú ponuku traktorov, kombajnov a iných hospodárskych strojov, o ktoré sa musíte starať, tankovať do nich naftu a hoci sa neovládajú príliš realisticky a terén pod ich ťažkými kolesami sa nedeformuje ako vo Farm Expert 2017 a nevyžadujú taký cit pre ovládanie ako v Spintires, strávite v nich neuveriteľné množstvo času. Okrem toho vám na presun medzi lokáciami slúži podľa amerického vzoru tradične farmársky pick-up. Nie je veľký rozdiel v ovládaní vozidiel a odlišujú sa od seba len minimálne, ak vôbec, čo je rozhodne škoda a miesto pre vylepšenie do budúcnosti.

Samotný stroj bez prídavného zariadenia neznamená nič. Ak chcete kultivovať alebo poorať pole, máte na to určené konkrétne zariadenie pre pestovanú plodinu. Sadenie zemiakov alebo pšenice si vyžaduje iný stroj a investície do rozvoja výrazne závisia od výšky vášho konta a snahy expandovať. Ak si vyberiete primárne najjednoduchšiu pšenicu (už len preto, že na strednej obťažnosti nájdete všetky potrebné zariadenia na jej výsadbu a spracovanie), môžete zarábať nielen na predaji výsledného produktu, ale využiť môžete aj slamu. Aby ste však odpad plodiny mohli spracovať, znovu potrebujete vhodné nástroje na zber a balíkovač. Možností, na čo sa orientovať, je mnoho, pokojne môžete kosiť trávu a predávať ju alebo používať ako krmivo pre hospodárske zvieratá. Nie je to však len o tom, že ju pokosíte, no musíte ju aj pozbierať, ideálne aj prevracať.

Tých možností je neúrekom, a to sa ešte môžete venovať aj sliepkam alebo kravám. Za všetkým treba hľadať biznis, no každý okruh potenciálneho zárobku vyžaduje ak nie váš dohľad, tak určite špeciálnu starostlivosť. Ak sa vám nechce zbierať úrodu, môžete si najať zamestnanca, no ten zas odhryzne z vášho účtu nejaký kúsok, čo v počiatočných fázach hry nie je príliš žiaduce. Využívať môžete aj železničnú dopravu, no najviac nás z noviniek zaujal drevospracujúci priemysel. To si vezmete motorovú pílu ako v Doomovi a namiesto impov režete stromy na približne dvojmetrové kúsky, naložíte ich nakladačom na špeciálny príves a môžete sa presunúť ďalej. Síce len rozptýlenie, ale príjemné.

Jedným z najdôležitejších faktorov je ovládanie, ktoré je dostatočne benevolentné, nebazíruje na presnosti a vždy máte k dispozícii help s ovládacími prvkami aktívneho zariadenia. Viac inovácií by sme privítali v systéme menu. Interface je príliš neintuitívny. Chcelo by to viac klávesových skratiek a nielen preklikávanie sa záložkami v menu. Navyše by sme privítali viac interaktívnych odkazov, informačných okien, pretože pátranie po konkrétnej informácií vám zaberie zbytočne mnoho času. Stačí jeden príklad. Ak chceme v obchode vedieť, ktoré stroje potrebujeme k pestovaniu zemiakov, radi by sme použitím jednoduchých filtrov všetko po pár kliknutiach videli prehľadne na jednej obrazovke. Všetko často padá na tom, že pátrate, čo sa kde nachádza. Plusom je česká lokalizácia.

Na druhej strane sa po niekoľkých odohraných hodinách orientujete v problematike, avšak stále je to skôr z núdze cnosť, pretože hra v podstate nemá v sebe ukrytých mnoho herných princípov a na zarábanie v zjednodušenom ekonomickom modeli nepotrebujete vysokú školu. Dopyt po vybraných plodinách je v rôznych predajniach iný a len na vás zaleží, ktorou cestou sa vyberiete, či predáte, alebo počkáte s odkladaním komodity v silách. Konečne by sme sa radi dočkali aj pokročilejších štatistík, ktorými by sme sa mohli doma potajomky kochať. Chceli by sme tabuľky a grafy, kde by bol vidieť progres, ako sa nám darilo, koľko sme toho najazdili a podobne. Ani tie trofeje nestoja za veľa. Hoci dobre, môžeme si zahádzať na basketbalový kôš a za trojku je odmena.

Poteší benevolentná obťažnosť, môžete si totiž nastaviť všetko, čo vás otravuje. Nechcete, aby vám obilie pri neskorom zbere usychalo? Nie je problém. Úmorné presuny odmávate jednoduchým kliknutím na interaktívne miesto. A vôbec to celé vyzerá celkom dobre, modely strojov sú prepracované, hoci znovu je fyzika prostredia na bode mrazu, o objekty/prekážky sa zasekávate, traktoru sa nič nestane a po náraze smiešne odskočí. Ozvučenie ničím nezaujme, miestne rádio sme radšej vypli. Skrátka nám to celé stačilo také, ako to vyzerá, len to chce dopilovať drobnosti.

Farming Simulator 17
Farming Simulator 17 Ten príjemný pocit zberu plodov svojej činnosti má niečo do seba.
Ten príjemný pocit zberu plodov svojej činnosti má niečo do seba.

Farming Simulator 17 Sťahovanie nových príspevkov od komunity je prehľadné a jednoduché priamo z hry.
Sťahovanie nových príspevkov od komunity je prehľadné a jednoduché priamo z hry.

Farming Simulator 17 Po mape sa môžete presúvať aj po vlastných.
Po mape sa môžete presúvať aj po vlastných.

Dôvodom, prečo sa do Farming Simulatora 2017 oplatí investovať, je podpora komunity. V Giants Software už dávno prišli na to, ako využiť obrovskú silu fanúšikov a vychádzajú im vo všetkom v ústrety. Podpora komunity začína tým, že im vývojárske nástroje ponúka ako samostatnú súčasť hry, takže svojou troškou k dokonalému farmárčeniu môžete prispieť aj vy. Len nečakajte, že sa vám bude hneď dariť a vytvoríte niečo bez profesionálneho grafického editoru. Šikovných hláv je však po svete dosť a už teraz je k dispozícii obrovské množstvo novej techniky a taktiež dve mapy, ktoré rozširujú dve pôvodné prostredia. Nejedná sa o žiadne jednoduché odrobinky s generickým obsahom, ale plne funkčné, pestré a lákavé krajiny so špecifickým prostredím. Hravo konkurujú vývojármi vytvoreným mapám, takže obsah hry ďalej rozširujú. Neustále pribúda nový obsah, ktorý sťahujete priamo z hry.

Farming Simulator 2017 rozširuje ponuku a možnosti predchádzajúceho ročníka. Bohatý obsah a podpora komunity má za následok hodiny strávené skúmaním možností hry. Aj to dobre vyzerá, výborne sa pri tom relaxuje, takže jediným a najvážnejším ukazovateľom, ktorý by mal potenciálneho zákazníka presvedčiť o tom, či do farmárčenia ísť, je samotná idea hry. Virtuálne farmárčenie v akčnejšom štýle je zábavné, no ak viete, že táto tematika nie je vášmu srdcu blízka, nepúšťajte sa do hrania. Ako alternatívna k viac hardcore Farm Expert 2017 funguje Farming Simulator 2017 na výbornú.

napísal kordi 23.12.2016
7.0
6.4